Google+ Followers

Saturday, February 4, 2017

DUN PP WAJAR DIBUBAR BAGI MENJAWAB CADANGAN KUNAN

Kebencian melampau ke atas DAP yang cuba ditanam secara buat buat oleh sesetengah pihak makan diri. 

DAP bukan sahaja kini terpaksa mempertahankan diri tetapi mengambil langkah mesra Melayu. DAP sedar akan limitasinya. 

Kemasukan BERSATU dalam saluran pembangkang tambah menenggelamkan persepsi dan hakikat penguasaan DAP ke atas pembangkang. 

Jika diambilkira di Selangor,  Azmin sebagai MB mengekalkan exco PAS sangat stabil dan bebas dari campurtangan DAP. 

Malahan ketika lim guan eng bercadang bubar ADUN PP pun masih menghormati pandangan AMANAH dan PPKR untuk tidak melakukannya.

Tanyalah Melayu PP,  apakah mereka akan kekalkan kerajaan sekarang yang Ketua Menterinya sedang didakwa atau mahu berketuakan pemimpin yang menyusahkan hidup rakyat, berketuakan ketua yang menjual aset negara atau ketua yang kelepek duit rakyat. 

PRU awal untuk DUN PP mungkin sesuai dibuat bagi menjawab cadangan kunan yang bercadang mewilayahkan PP. 



# DAP hanya takut pada Melayu yang berakhlak. 
Melayu yang rasuah,  penyamun hanya jadi makanan dan mainan kaum cina dan China. 


21 comments:

  1. Klu PP bubar bubar sekali dng Sgork..... kat Sgork rakyat dah memyamlah dengan Adun PKR yg sangat sombong dan.mulut celupar padaahli PAS... ada yg kata PAS takkan menang 1 kerusi pun klu tak joint Pakatan Putus Harapan..... Adun Pandan..Ampang.. Hulu Kelang.. Bukit Antarabangsa... Lrmbah Pantai.. ShahAlam..Matang pastikan ahli PAS jangan undi adun sombong dan.mulut celupar ini... PRU 14 mereka akan hilang wang deposit sekali....

    ReplyDelete
  2. Ayooooo....siapa peduli.
    Yang penting, PKR kekal sebab di bawah PKR, pengundi miskin
    di Selangor hidup DUA ALAM. Kiri makan, kanan pun makan.
    CUKAI PINTU, CUKAI TANAH, AIR SEMUA FREE.
    ZAKAT mudah dapat.
    At the same time, boleh dapat BR1M.
    Siapa perlu UMNO atau PAS, kecuali orang bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik minah....kat negeri lain pun zakat senang dapat.....

      Delete
    2. kat neger lain, tak beli duit golf simukator, tak buat kursus kahwin diParis smbil shopping spree. Itu bezanya Samdol Marop

      Delete
  3. Semakin jelas....KD yang menulis ni bukan KD yang dulu..... Blog ini telah di jual kepada Red Bean Army..... sekarang KD dah jadi lidah dan barua DAP..... apa yang melayu buat dah tak jujur....apa yang DAP buat dah jadi Iltizam...... sedarlah semua Anon..... KD memancing tulisan2 bersifat kebencian...... jangan kata penulis tak payung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa juta pembangkang bayar KD (?)

      Delete
    2. Suharli masih membisu dgn cabaran dibuka.

      Utk apa serang peribadi.
      Mari kita bertukar idea. Mari kita berfikir dan menggunakan akal.

      Kenapa suharli takot nk berfikir

      Delete
    3. Sebab UMNO yg ada hari ni pun bukan UMNO yg dulu.

      UMNO hari ini dipimpin oleh penyamun dan dikelilingi orang-orang yang laparkan dedak. Sanggup mengkhianati amanah demi kemewahan hidup dunia yang sementara.

      Delete
    4. Samdol Marop ni masok sini sebab blog2 UmnuBeEnd dh lesu tiada pengunjung. Media mereka pun dh mcm saluran fantasi syok sendiri. Utusan TV 3 kurang suku pun dh oerlu suntikqn wang. Ia dipenuhi content2 peniouan yg tak dpt sambutan, Samdol marop dan 6% nya terpaksa prowl blog2 alternatif utk cuba sebwrkan propaspin UMNu BeEnd. Pertiwi dan Maruah Malaysis sudah terjual tergadai. Siapa lagi nak sokong bangsawan2 lahanat semua tu. Sorry Samdol, hari ini golonga ko sudah susut awah 5%. Your time is UP.

      Delete
  4. Doolu ada baca kehebatan bn yg akan rampas kembali selangor dlm pru13. Tapi jadi sebaliknya, kalah lebih banyak. Tu tdm masih sokong bn. Sekarang tdm tak sokong. Pengaruh tdm pun tak gugat umno krn masih ramai pemimpin umno yg kekal sokong najib. Tunggu pru14 la baru cerita. Tapi yg pasti, penyokong pas nak undi yg mana satu, pas, bn, pakatan. Undi pas bermakna bn menang. Undi pakatan dah sah pas kalah. 3 penjuru tu. Tak masuk lagi geng perkasa ibrahim ali. Tu pun nak bertanding juga . Untung bn juga walaupun 40% yg undi, 60% undi pembangkang, tapi pecah berderai undi berbanding bn undi solid.

    ReplyDelete
  5. mahadey anak beranak dh kayo rayo KD. ko plak apa dpt? dedak sepinggan? kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najis anak beranah dh kayo rayo cai. Ko plak apa dpt? dedak sepinggan? kekeke

      Delete
  6. Suharli tak payah hiba lah dengan keputusan yang dibuat oleh KD.Memang itu lah sifat nya orang kita.Kalau tidak masakan ada peribahasa orang melayu kita marahkan nyamuk kelambu pun sanggup dibakar.

    Kerana marahkan seseorang dan kerana sayangkan seseorang sekelip mata jiwa boleh berubah.Sedangkan yang dimarahi dan yang disayangi itu sebenarnya tidak akan panjang umurnya yang kekal hanya parti sebagai wadah untuk berteduh.Tapi kerana peribadi juga yang menjadi pilihan maka itu adalah hak dia.

    Teruskan perjuangan Suharli dan peganglah pada prinsip bahawa lari dari jemaah itu tidak akan memperolehi apa-apa kemenangan malahan jika menang pun kemenangan bukan lah hak milik mereka.

    ReplyDelete
  7. Mufarrakah bila ketua (imam) dah jadi penyamun...

    Bukan sunat lagi, wajib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong KD.

      Apabila ketua menyamun dan mengkhianati amanah, dan kita masih mahu ikut orang itu maka jadilah kita orang yang cenderung kepada kezaliman.

      Kalau ketaatan tu kerana sesuap dedak maka jadilah kita pengkhianat yang sama.

      Berpaling tadah tidak semestinya berkhianat. Adakalanya yang tidak berpaling tadah itulah sebenarnya yang berkhianat.

      Delete
    2. WAJIB tentang bila dh sah, wang dicuri, dilelong nya pertiwi,tak telus khazanah anak cucu dijoli. UMNu perlu dimati.Tambahla pula bila Lobai Pas sedonia masok tumpang sekaki. Takkan sampai dh jadi sebegini pun Melayu dok buat tak reti? Smadol Marop lahanat da 5% jgn dipeduli!

      Delete
    3. Jon doe... kikiki..khianat tak semestinya paling tadah... ape yg ko merepek ni jon doe... omak ko bagi namo abdul ghuyup bin sputnik sedap montot ko jer tuka nama jon doe.. pasal namo tu jer ko dah khianat ngan omak kau... puiiiii

      anon 1.57 .. yg ko sibuk ngan PAS wat ape... takkan PAS nak tunduk pada cap munga yg cawangan dan bahagian pun tak ujud... dah tunjuk besar pala buttu nak tunjuk ajar parti yg dah lama dlm politik malaysia... lu fikir la senditu cap munga ni duk mana skg... lam longkang jer... puiiiii

      Delete
    4. xyah nak sembang sangat la AnonymousSunday, February 05, 2017 6:23:00 AM...

      cai2 dedak da tinggal ko ngan 6% tu jer yang x bijak2 lagi...org len da xlayan dah UMNgok ni...

      Delete
  8. UMNO tak kan mati... yg perku dimatikan barua barua yg tatau terimakasih... tatau kenang budi... BMF dan Forex dari penyamun yg sama kaya senang gampang 7 keturunan dan kroni yg kenyang... smpi skg tak berani nak saman .. malah blogger yg dedah kes BMF dan Forex org yg dedah kes banglo lajak laris smpi skg ni bbarua dan tokonh tak saman... Anon diatas banyak Red Bean Army DAP... hati hati...cina babi semua tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cacai najis masih dgn komen bodohnya..

      Nk buat apa saman.
      Kerajaan kena amek tindakan terhadap org jahat ITU.

      bila najis nk bertindak ni?
      Kesian cacai ternanti2.

      Delete
  9. Tak putus2 ayam2 dedak betina najib dtg mau pertahankan boss diorang...habis-habisan pulak tu. Siang malam....mcm takde keje lain. Najib cuma seorang lanun...bukan nabi...bukan raja...cuma lanun. Asal2 TDM bukan nak UMNO terkubur tapi menyelamatkan UMNO drp dikuburkan oleh Najib. Skrg dah terang lagi bersuluh najib menggunakan UMNO utk menjadi perisai dia dan ayam2 dedak betina nie sanggup berkokok tak henti2 mcm terlebih meroyan. Apa dlm kepala diorang nie mmg btol2 aku tak paham. Logik simple je dlm skandal2 najib nie....suruh dia berehat sekejap...jgn kacau siasatan RCI atau pihak berkecuali...dan kalau salah kasi tendang...kalau benar kekal la sebagai apa pun. Takan ada sapa2 bleh bising lepas tu. Bodooooooo gilerrrrrr melayu species ayam betina dedak nie laa....geram pun ada sebab baghal tak sudah2 melayu nie sampai menyusahkan satu negara. Pegi mampos la UMNO dgn suku sakat korang!

    ReplyDelete