Google+ Followers

Friday, February 10, 2017

GELABAH PUYOH

# Kalau kita kaji sejarah ura ura perletakan jawatan seiring dengan skandal 1MDB ini,  kita boleh teka siapa Menteri berkenaan yang kemungkinan sekarang telah menarik balik hasrat letak jawatan. 
Kita semak mana rumah kediaman rasminya atau pejabatnya yang masalah jamban tersumbat.
Itulah Menterinya. 
Mungkin petang semalam dah repair,  pagi ni dah tak tersumbat lagi. 

33 comments:

  1. sudah tentu pm najib bangsat pencuri duit rakyat akan nafikannay.
    today katanya dah ada kat alor setar, dia nak taboq banyak mana lagi tak taulah...sini pun dia gelabah jugak.
    dia tau yg kedah for sure akan bungkuih kali nie.
    rakyat dah tak mau dengar dah umnobn nie...semua sokong pencuri duit rakyat.
    Tun M ada ceramah and lebih 10K turun tampa dibekalkan duit 50 and nasi bungkuih....
    rakyat kedah tak akan pangkah umnobn and parti bahalol PAS....
    nak tanya hadi awang, bila dia nak saman SR ? parti pas adalah parti yg tak bermaruah, dulu umno kapiaq, lepaih dapat 90 juta, dan dan umno baguih....tuiihhh !!!
    zaman nik azziz saja kita hormat pas, laa nie zaman lebai dapat duit from najib pencuri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi pakatan dah lapaq.
      Babi syiah dah sawan.
      Dasar pemakan taik babi pakatan haramjadah.

      Delete
    2. 114 ni bunyi macam apa yang di panggil sebagai Anjing Jibo @ Kejora di suatu blog lain. Takda kerja lain, ha nya maki hamun cakap lucah.

      Jenis yang Najib kata di kempen Pru13 sebagai penyokong "bangang, hamjadah". Sebab tak membantu naikkan imej dia yang merudum dengan keluarkan fakta2 dan hujah2 yang rakyat boleh terima.


      Delete
    3. confirmed 114 memamng anjing tahap gred A+ pada Najib pm paling bangsat and pencuri duit rakyat !!!

      Delete
  2. Siapa ya?

    1. Zahid? Feeling the heat?
    2. Mostapha mohamad?

    Why must it be thru azmin?

    1. Azmin viz mahathir?
    2. Azmin viz anwar?
    3. PKR viz BERSATU?

    Belalang...mana kamu belalang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana mungkin Zahid, brader? Dia so close to the gates of heaven, takkan dia mahu letak jawatan.

      Bak kata Geng 34, Geng 36 yang kedua dua nya di ketuai dek Dato entahapekebende nya, boleh potong jari kelengkeng depa kalau betul Zahid nak letak jawatan. (Teruk sangat keadaan di bawah pemerintahan Najib nih, genagsters pun dapat darjah kehormatan Dato - mengarut, mana boleh hormat gangsters?

      Pssst, dulu ada loyar yang takda jari kelenkeng. Gua takut nak tanya dia potong sebab sumpah antara gangsters ke.

      Delete
  3. Aku rasa si Johari laa...tiap2 hari dia sembelit gara2 1MDB...member aku ex-RMC punya member si Arul Kanda dah berbulan makan julap sebab sembelit 1MDB. Ni semua gara2 si najib punya penangan.

    ReplyDelete
  4. Kalau burung puyoh gelabah takpa. Kalau pemimpin Umno gelabah, itu tanda nak lingkup di Pru14.

    Aku rasa Umno/Bn lingkup di Pru itu. Di Pru13 pun dah kalah undi popular, hilang majoriti 2/3 di Parlimen, dapat undi yang paling buruk dalam sejarah, di kasi Tsunami Cina. Tambah skandal besar gajah seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit, dahtu kenakan cukai yang menyusahkan rakyat yang kais pagi makan pagi, yang jumlah di bayar setahun lebih dari yang depa dapat dari BRIM.

    Akibat GST, harga naik berterusan dan Najib nampak nya tak peduli, takda Pegawai2 Penguatkuasa dia di beritakan menggeledah premis peniaga2 yang ambik kesempatan naikkan harga berterusan.

    Bila berdentum meletup skandal 1MDB, tak tau nak jawab dari siapa dan untuk apa RM2.6 bilion masuk akaun Najib, hingga ada hamba Allah senaraikan 40 jawapan yang di beri kroni2 dia, sampai sekarang rakyat tak caya. Pulak nya sembunyikan hal seleweng 1MDB dan songlap berbilion itu dengan mengrahsiakan di bawah OSA laporan Ketua Audit Negara ke atas akaun 1MDB.

    Mungkin Najib dan Umno dapat Tsunami Melayu pulak di Pru14.

    ReplyDelete
  5. Kah kah Assmin dag gelabah... cemas... meracau.. tak tudo malam... dan terdesak ssgt... maklum la Adun Ampang Hulu Kelang.. Gombak.. Bukit Antarabangsa.. Pandan.. Lbah Pantai dan Matang tunggu masa hilang deposit dakam PRU14 nnti... tungguuuuuu.... spinnnnn lagi spinnnnnn...kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau reti nilai peluang menang di Pru14, mamat?

      Korang kena sebat teruk dek puak Pembangkang yang sekarang memerintah Selangor.

      Cakap kosong macam kau tuh dah tentu tak tau politik - "bangang, hamjadah" kata Najib di kempen Pru13 bila dia meraadang pendedak dia malas nak cari fakta2 dan hujah2 yang boleh membantu naikkan imej dia yang dah merudum.

      Delete
  6. Cer bayanhkan masa Kempen PRU14 gambar asskrim jamban disebarkan seluruh Selangork (.. psstt... klu rakyat Sgor ada maruah dan berotak lagi la kannn.....) dan Hulu Klang Gombak..Ampang.. Pandan Bikit Antaeabangsa... asskrim jamban smpi skg assmin tak saman blogger yg siarkan citer dan gambar askim jamban tuhhh... pada rakyat sgork ... lu fikir fikir la sindiri.... kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluar lagi komen pun camtu jugak si Anjing Jibo @ Kejora nih - tarak isi punya komen, "bangang, hamjadah kata Najib di kempen Pru13 dulu.

      Delete
    2. dia org mana de isu..dok ulang benda2 lama je...kes 1mdb senyap je..dapat dedak ke bro?

      Delete
    3. Sekarang ni, orang dah tak kisah lagi samada aiskrim jamban,
      lorong kunyit, nyonya Niki sebab semua ni tak naikkan rega
      barang dan petrol.
      Yang orang kisah sekarang cuma GST, harga barangnaik dan sara
      hidup tinggi yang Najib tak dapat kawal sebab dah terjebak dengan
      hitang 1MDB sampai jual semua tanah dan asset negara.
      Mana lebih buruk aiskrimjamban atau jual asset negara,
      duitnya bayar hutang yang dia sendiri buat...............?????

      Delete
    4. Wow, bagus betul Cik Minah balun si Mamat tuh dengan kata kata apa yang sesuai, tak kira jamban ke kunyit ke. Bravo, Cik Minah. Kasi dia tau ada pahlawan tak kira jantina.

      Setuju, GST ada lah masalah besar, kot mnjadi penjatuh Najib di Pru14. Di Britain pun dulu Kerajaan di situ pernah gugur akibat cukai yang di benci rakyat.

      Saya harap Najib jatuh di Pru14.

      Delete
  7. Faktanya smpi skg assmin tak saman saman blogger yg siar gamba askim jamban tuhhh... kikiki

    tahniah rakyat selangork dapat MB yg ada akhlak mcm ni... lu fikir fikir la dulu.... gua gi berak dulu...

    kikikikiki...(layan puak emo mongok ni tak leh stress ssgt....)


    . kikikiki

    ReplyDelete
  8. Rasanya najib n pendedak Yg stress tersangat sangat...

    ReplyDelete
  9. menteri tu saja nak con si assmin....biasalah puak2 pakatan ni....bukannye boleh tutup mulut ye tak.....
    negeri sendiri pun x tau nak jaga sebok hal orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapakah menteri yg con tu?
      Adakah menteri tu saje nk con assmin supaya lulus bajet tambahan?

      Mcm tuan ibrahim jumpa ppbm, hadi dpt bajet tambahan dari umno

      Delete
    2. Siapa kata negeri sendiri tak boleh jaga, dina? Tak sedor ke Umno/Bn tak boleh menang Pru di situ.

      Pasal tutup mulut, alamak, panjang cite kalau nak cakap, dina.

      Tapi bagus lah masuk selalu, lain kali kot saya cakap lagi kpd anda.

      Delete
  10. HAHAHAHA.....Kelakar ngengok baruah2 dapigs lompat2 menyalak nak menyebar fitnah baru....dapat tulang babi 'fresh' la tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau Kejora @ Jing Jibo kena kerumun di Shahbudin.com. dan lain2 blog lari ke sini ye?

      Kau ingat boleh selamat ye? Di sini pun kau kena hambat dan hamput. Sebab tak guna punya anjing asyik komen takda isi, jenis yang Najib kata di kempen Pru13 sebabagi "bangang, hamjadah", penyokong dia yang pemalas nak cari fakta dan hujah untuk membantu naikkan imej dia yang menjunam.

      Delete
  11. Kalau apa yang dikata kan Azmin tu betul bagus sangat lah.Tapi yang tersangat bimbang nya seperti dalam kes 16 sept,begitu gempar nya kerajaan BN akan tumbang bila-bila masa ekoran akan cross 30 ahli parliman nya kedalam Pakatan,yang akhir nya semua orang tahu ia nya tidak menjadi.

    Dengan penuh keyakinan Tuan defacto berucap sebelum itu kalau tidak hari ini besok,kalau tidak besok minggu depan,kalau tidak pun bulan depan... bla bla bla....kerajaan Pakatan akan didirikan,kesudahan nya apa yang jadi? tidak ada hujan tidak ada rebut tiba-tiba kerajaan Pakatan di Perak pulak yang tersungkur.Mahu tidak nangis nya Tuan Karpal Singh sambil dengan penuh amarah nya menuntut agar Tuan defacto supaya segera bertaubat.

    Datuk Min pun kena hati-hati lah juga dengan mulut nya takut perkara yang sama akan berulang.Dalam politik ni seribu kemungkinan boleh berlaku.Kalau kita serang orang,orang pun boleh serang kita balik. Lagi pun kerajaan Pakatan selangor tu bukan kuat mana sangat pun bila-bila masa saja perkara tidak diingini boleh berlaku.

    ReplyDelete
  12. AKU NAK TANYA KENAPA YB UMNO SEMUANYA KAYA RAYA???

    ReplyDelete
    Replies
    1. POLITIK BUKAN LAGI CERITA PERJUANGAN TAPI UNTUK MENJADI KAYA RAYA....

      Delete
  13. Memang bijak manipulasi musuh bangsa /agama yg telah kuasai ekonomi. Harga barang bukan kawalan mereka yang tentukan. Mereka yg berniaga....Mereka da kaya...tak terkesan harga barang naik sbb mereka yg naikkan harga. Kerajaan juga dipersalahkan.

    Minyak masak, berasdan hasil petani kita tak boleh naik harga. Maka kita kekal miskin. Kita diperdayakan ...

    Cuba tanya dap, adakah gst dimansuh jika mereka berkuasa? Pembangunan negara harapkan duit dari mana? Jawap sembang kosong tanpa analisa memang mudah. Singapura laksana gst utk apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu kerajaan buat apa? Goyang telo? Dah tahu mereka naikjan harga...mana tindakan?

      Takde beb!

      Sebab apa? Sebab bila harga barang makin naik, maka hasil gst pun makin naik...

      Takkan benda senang mcm ni pun cybertrooper 6% aka bangang tak reti2 nak faham?

      Delete
    2. Oh lupa pulak..ada penjilat gred A cakap orang miskin tak beli barang2 yang ada gst....aduhai

      Delete
    3. Haha.. Gelabah puyoh tuu mcm mana kd..singapura buat gst pasal xde hasil bumi..malaysia nii byk hasil buminya..cuma ketirisan perbelanjaan oleh kerajaan terlalu byk..ditambah plk dgn beban htg 1mdb..singapura nk buat gst dia punya pasal..bkn meyusahkn kita pun...

      Delete
  14. Hasil bumi? Cuba senaraikan? Balak? Getah? Sawit? Boleh kerajaan twtapkan harga?

    ReplyDelete
  15. Top 40 terkaya siapa ? Kaum apa? Berniaga atau makan gaji ? Dulu kutipan sst ada ke mekanisme utk kerajaan pantau ketelusan mereka ? Sst mereka serapkan dlm harga barang benar2 diserah balik pd kerajaan? Sbb itu perlu gst... rakyat sendiri dpt memantau setiap jual beli.

    Kenapa tidak pertikai dgn peniaga sepatutnya harga turun bila sst dihapuskan? Bukankah Sst lebih tinggi ... knp tak tekan peniaga?

    Kita serahkan tugas pd penguatkuasa yang gaji pon tak seberapa... yg mereka pndang hina...hinggakan baru nk keluar surat saman dihina.

    Fikir bagi yang mahu berfikir....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gst nak pantau ketelusan peniaga.
      Kikikikiki...
      Ini betul lurus bendul.

      Rakyat sendiri dpt memantau setiap jual beli.
      Kikikikiki..
      Ini kecik2 lari dari sekolah.

      Pertikai peniaga kenapa harga xturun?
      Boleh memilih peniaga setiap 5 tahun?
      Kikikiki
      Ini bodoh setaraf pendukung najib yg lain.

      Penguatkuasa gaji xseberapa?
      Semua keje2 lain seberapa kecuali penguatkuasa yg xseberapa?
      Kikikiki..
      Ini namanya ada akal buang ke longkang

      Delete
  16. Yang ada kuasa membeli lah yang paling banyak menyumbang gst! Lainla orang 'miskin' merungut tak dapat lagi makan ice krim baskin robbin yg baru naik rm1 utk satu cone kpd rm11, langganan astro yg naik kan harga ikut suka atau sabun basuh baju yg naik turun ikut suka peniaga atas alasan yang sama "kos sudah naik".



    ReplyDelete