Google+ Followers

Wednesday, February 15, 2017

MAHATHIR DAN NURUL SEPENTAS

Apakah benar ini ungkapan Zahid 


seperti yang sedang diviralkan atau sekadar 
untuk maksud melaga lagakan dan fitnah (?)


....

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengaku mahu menghancurkan Umno dan Barisan Nasional (BN) sampai lumat.

Mahathir berkata, beliau mengaku hasrat awalnya adalah untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri telah berubah  kerana langkah itu tidak akan menyelesaikan masalah negara.

“Memang saya dulu nak tukar Najib saja tetapi selepas itu saya sedar seluruh Umno dan BN sudah korup. Dulu nak tukar Najib saja tetapi sudah tidak boleh. Kena tukar semua,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam forum di majlis makan malam anjuran ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar malam tadi.

Mahathir mendakwa negara yang diasaskan sebelum ini sehingga dinamakan sebagai ‘Asean Tiger’ sudah berubah kepada negara yang paling korup sehingga digelar ‘Negara Kleptokrasi’ iaitu negara yang dikuasai oleh perompak, pencuri dan penyamun.



Justeru, beliau cuba untuk mengubahnya dengan gabungan parti pembangkang mengambil alih Putrajaya.

Untuk memastikan semua itu tercapai, beliau berusaha untuk memastikan semua parti pembangkang bersatu sebagaimana bersatunya parti-parti dalam BN sebelum ini.

Mahathir cuba menegaskan bahawa hanya dengan cara ini parti pembangkang boleh menang sebagaimana BN menang selama ini.


#fb messi amir

10 comments:

  1. Replies
    1. Bila DEDAK dah campur BIJAN , begini lah jadinya
      TULIS SENDIRI JAWAP SENDIRI .

      MABUK KETUM
      BIJAN = NAJIB
      BIJAN = NAJIB
      BIJAN = NAJIB

      Delete
  2. http://taipingmali.blogspot.my/2017/02/siasatan-kehilangan-wang-diteruskan.html?m=1

    link atas RCI akan ditubuhkan siasat kes Forex Bank Negara.... ada beberapa eko penyangak sedang kepanasan... tak leh tido malam... asal nak tido ker meracau racau tak keruan....

    soalan siapa kah 3 eko penyangak itu..?
    I. Tun Mamak
    II. Tun Meddey
    III. Chedet
    IV. Mamak kutty

    jawab yg paling tepat
    A. II & III
    B. I , II & III
    C. I & III
    D. I , II , III , IV
    D. I, II, III

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki..
      Xtdo ke tdo hal dia. Biar dia jwb dlm rci

      Hutang 1mdb ni mcm mn nk byr cai. Xbentang masa belanjawan pun. Adakah akan berlaku kecurian lg?

      Delete
    2. Bila DEDAK dah campur BIJAN , begini lah jadinya
      TULIS SENDIRI JAWAP SENDIRI .

      MABUK KETUM
      BIJAN = NAJIB
      BIJAN = NAJIB
      BIJAN = NAJIB

      Delete
    3. Anon 5:40 pm!!!

      Mamak Kutty tu BAPAK kau yang tidak bernikah dgn MAK kau dan melahirkan kau!!!

      Delete
  3. Very brief.

    I support Tun M and KD.

    Kemenangan dah sangat hampir sehingga yang bertaraf macai pun dah leh nampak gelabahnya.

    Teruskan perjuangan KD.

    ReplyDelete
  4. sudah bagus itu madey duduk satu pentas sama itu nurul. yahuuuu! mau kasi lagi bagus, gua mau tunggu itu madey duduk satu pentas sama anwar ibrahim. mau dengar apa anwar kata sama mahathir dan juga mau dengar apa kata mahathir pasal itu anwar...seronok maa tunggu, hati tada sabar sudah... prinsip bole jual timbang kilo maa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila DEDAK dah campur BIJAN , begini lah jadinya
      Mabuk KETUM

      Delete
  5. 540. RCI Pala utohko. Katak Mekayu species Malaya..Tarak baca tp bunyi kuat

    ReplyDelete