Tuesday, February 28, 2017

MENGENALI PEJUANG DARAT KITA

Perjuangan yang ikhlas akan kekal mulia,  gugur sebagai syuhada,  kubur mewangi,  hidup diberkati dalam mempertahankan bumi pertiwi. 

Tapi amat malang dan sedihnya pengorbanan anda semua jika hari ini ada yang mudah mengkhianatinya sekadar melayan nafsu. 

Terima kasih perwiraku. 



• Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) - Merupakan Rejimen Yang Tertua Yang Dianggotai Sepenuhnya Oleh Anak Watan Melayu. Moto Bagi Rejimen Ini Adalah "Taat Setia".

• Rejimen Renjer Diraja (RRD) - Merupakan Rejimen Yang Dianggotai Oleh Berbagai Kaum. Moto Bagi Rejimen Ini "Agi Idup Agi Ngelaban".

• Rejimen Semboyan Diraja (RSD) - Sistem Komunikasi Elektronik Persuratan Dan Komputerisasi Dalam Tentera Darat Adalah Tanggungjawab Rejimen Ini.

• Rejimen Askar Jurutera Diraja (RAJD) - Rejimen Ini Membantu Dalam Semua Fasa Peperangan Menggunakan Alat-Alatan Kejuruteraan Canggih Dan Terkini.

• Rejimen Artileri Diraja (RAD) - Rejimen Ini Mampu Memberi Tembakan Bantuan Dan Senjata Jenis Meriam. Mahir Dalam Bidang Elektronik, Radar Dan Komputerisasi Dalam Mengesan Dan Memusnahkan Pergerakan Musuh Di Udara Dan Darat.

• Rejimen Gerak Khas (RGK) - Pasukan Elit Tentera Darat Yang Dilatih Untuk Berbagai Tugas Khas Menggunakan Pelbagai Peralatan. Rejimen Boleh Digerakkan Melalui Darat, Laut Dan Udara.

• Kor Armor Diraja (KAD) - Beroperasi Menggunakan Kereta Perisai/Kebal.

• Kor Perkhidmatan Am (KPA) - Mahir Dalam Bidang Perkeranian, Kewangan, Pendidikan Dan Perhubungan Raya, Mereka Dilatih Di Institut Awam/Kerajaan Yang Diiktiraf.

• Kor Kesihatan Diraja (KKD) - Bertanggungjawab Ke Atas Hal-Hal Kesihatan Dan Pergigian Anggota Tentera.

• Kor Polis Tentera Diraja (KPTD) - Bertugas Sebagai Polis Tentera Dan Bertanggungjawab Menguatkuasa Peraturan Ketenteraan.

• Kor Risik Diraja (KRD) - Tugas Perisikan, Geraksaraf Dan Keselamatan Maklumat Dan Material Menjadi Tugas Utama Kor Ini.

• Kor Perkhidmatan Diraja (KPD) - Menyediakan Bantuan Logistik Dari Segi Kenderaan, Minyak, Makanan, Sajian, Pengangkutan Udara dan Lain-Lain Bantuan Logistik.

• Kor Ordnans Diraja (KOD) - Membekalkan Segala Kelengkapan Peluru, Pakaian, Dan Peralatan-Peralatan Lain.

• Kor Jurutera Letrik Dan Jentera Diraja (KJLJD) - Kor Ini Membaikpulih Semua Jenis Kenderaan, Peralatan, Jentera Dan Persenjataan.

• Kor Agama Angkatan Tentera (KAGAT) - Kor Ini Bertanggungjawab Menerapkan Nilai Islam Serta Penghayatannya Dalam Semua Bidang Dan Peringkat Ketenteraan.

• Pasukan Udara Tentera Darat (PUTD) - Ditubuhkan Kerana Tentera Darat Perlu Berdikari Dalam Kekuatan Udaranya Sendiri Sama Ada Untuk Keperluan Tempur Atau Memusnahkan Musuh.





Brig Jen bersara bantah eksploitasi politik tentera veteran:
http://babe.news/ms-my/read/309500

15 comments:

  1. Mengenali barua talibarut si kitol mamak derhaka.. wajib diajar dalam silibus sekolah rendah seorang mamak derhaka kitol yang telah menyamun negara sekian lama tapi dibiarkan bebas tanpa ditangkap.

    Amat malang bagi generasi sekarang mewarisi kepimpinan kotor si mamak kitol derhaka mahalaknat ini.!

    Perwira negara berjuang untuk membebaskan kita dari perhambaan dan maju kedepan tapi kita serahkan kepafa Kerala Mahazalim Kitol moden. Akhirnya skrg kita berpecah belah yg amat teruk!


    Selamatkan Malaysia dari Kitol Moden!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi bbrp tahun akan datang kisah Jibo yang jatuh spt nangka busuk bersama konco-konconya akan dibaca di dal buku2 sejarah dan pendidikan moral seluruh dunia.

      Dan dunia akan terus mengenang Tun M sbg seorang pejuang hebat sehingga ke hari tuanya berjuang selamatkan Malaysia drpd gerombolan penyamun Jibby n Co.

      Tak lama dah.

      Delete
  2. Sebab apa MamakHaramJadah aka MadeyKutty tu tak terjah pergi jumpa Raja Salman dan tanya dia MANA ARAB GILA YANG SANGGUP BAGI RM2.6 Billion pd Jibby tu??

    Ratib mcm nak mampos ARAB GILA.. pergilah jumpa sendiri tunjuklah telor mamak tu besar dr telor Jibby.. ini berkokok dalam kandang.. rasa megah sgt.. sekali buh penyepak keluar baru tau langit tinggi ke laut dalam ke!

    BANGANGG 93.4%!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa nak pergi tanya raja salman pulak? dia ke yang kasi derma? dia ke raja arab yang dimaksudkan? dia ke putera raja yang dimaksudkan? dia ke ramai perderma yang dimaksudkan? rekod bank dah membuktikan duit tu dari tok arab bernama tan kim loong..kalau ada bukti tolong kemukakan..bukan dok bising, maki hamun org dengan tin kosong...sedarle saudara penyokong penyamun terbesar dalam sejarah dunia...

      Delete
    2. biar bangang dari tidak menyokong penyamun daripada cerdik menyokong penyamun..amboi2..sayang sungguh kat MO1 sampai nak penyepak orang..ko je ke ada kaki?? adakah dengan kedatangan raja salman membuktikan duit 2.6b tu duit derma? dia ada cakap ke? mana statement raja salman tentang derma tersebut? cakap tin kosong lagi...

      Delete
    3. Bangang tahap gaban anon @ kejora ni.

      Jibby yang kata Arab derma dan Tun M tak percaya itu derma takkan Tun M nak pi tanya Raja Salman plak.

      Jibby la kena suruh Raja Salman bgtau itu derma.

      Atau barangkali Jibby dah pun cuba nak suap Raja Salman suruh mengaku tapi Raja tak nak subahat.

      Bangang 6%.

      Delete
    4. Oh kecewanya aku...tunggu punya tunggu statement tak keluar2 jugak.hihihi makan dari sumber yang haram otak gerenti mati.

      Delete
  3. 12.16
    yang memecahbelahkan rakyat MO1 kot..tak kan nak bersama2 penyamun? dari negara yang pesat membangun terus jadi negara yang pesat berhutang...angkara siapa? tgk tv3 suku dengan baca utusang otak saudara tak akan berkembang...patut le bau hacing je masuk blog ni sbb ada org yang asyik kena kencing dengan MO1 dan barisan kabinetnya...

    ReplyDelete
  4. FuUuccKkk.....kikikikikiki

    ReplyDelete
  5. Tun M masih hormat tetamu..tak kurang hajar.biadap mcm pemakan2 dedak MO1....

    ReplyDelete
  6. Hormat apa dengan Mamak Kutty. Berani kerana guna ISA. Segala keburukan sembunyi bawah ketiak OSA. Negarawan Taik Kucing.

    Sejarah akan kenang dia sebagai pertualang bukan negarawan. Anak beranak kaya raya rakyat ngaga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mu ni bodoh mcm beruk tak gi skoloh......
      cuba baca dan kaji ckit....

      Delete
  7. http://theflyingkick.blogspot.my/2017/03/dap-sakit-hati-apabila-arab-saudi.html?m=1

    link atas... lu baca sendiri...Akhbar Utama Spork mula bimbang Arab Saudi mrlabur 31billion di pengerang bersama Petronas. .. Spork melaporkan mereka akan hilang data saing dan akan hilang 60 billion setiap tahun sbb saingan dari Pengerang Johor. .. krluasan yg 2x ganda saiz Spork akan hilang 60 billion setiap tahun

    maka barua2 mereka di mesia PKR Cap Bunga PAN melalui proksi Spotk DAP taknmampu nak spin lagi....masa utk hancurkan Spork


    JOM ubah ini kali lah

    ReplyDelete
  8. Penjilat tegar najib mula hilang arah asyik dok maki2 je..Nak gila dah kut.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...