Google+ Followers

Friday, February 10, 2017

MPK GUNA NAMA TMJ RAMPAS BENDERA BERSATU

*JEMPUTAN MAJLIS RAMAH MESRA BICARA RAKYAT*

*JUMAAT 10 FEBRUARI 2017*

Assalammualaikum wbt
Salam BERSATU... 

Dengan segala hormatnya dijemput Dato/Datin/Tuan/Puan ke program bicara tokoh seperti ketetapan berikut:

Tarikh : 10 Februari 2016  *JUMAAT*
Masa   : 8.15 malam
Tempat: Kediaman No. 48
               Jalan Dato Musa
               Kg.Melayu
               Kluang, Johor DT

Pembicara utama :
YB. Tan Sri Hj Muhyiddin
Presiden PPBM
YB. Liew Chin Tong
Ahli Parlimen Kluang
YB. Salahuddin Ayub
Tim.Presiden AMANAH

Kehadiran sahabat & seluruh komuniti amatlah dialu-alukan. 

Mohon sebarkan kepada sekelian rakyat Bangsa Johor. 

Sekian terima kasih. 

Penyelaras & J/K 
PPBM Bhg Parlimen Kluang

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1261440383947716&substory_index=0&id=603998729691888

***






*GUNA NAMA LAGI YEE...*

*Majlis Perbandaran Kluang* atau MPK malam tadi telah melakukan satu kesalahan besar.

Bukan kerana menurunkan banner dan bendera parti pilihan rakyat malam tadi.

http://m.malaysiakini.com/news/372016

MPK dengan bongkak dan sedikit bangang telah menggunakan alasan DYAM  *TUNKU MAHKOTA JOHOR* (TMJ) tidak suka melihat poster parti.

Alasan yang di berikan oleh pegawai MPK itu sebenarnya telah *MENGHINA* DYAMTMJ yang bersikap terbuka dalam melihat perkembangan *BANGSA JOHOR* menjalani perjalanan politik negeri ini.

Pegawai MPK tersebut juga telah menghina institusi Istana Johor apabila menggunakan alasan tersebut.

*AMPUN TUNKU MAHKOTA* , patik sebagai *BANGSA JOHOR* dan ahli sebuah parti yang berdaftar memohon DYAM TMJ mengambil tindakan kepada pegawai-pegawai MPK yang telah menghina kewibawaan DYAM TMJ mentadbir negeri tercinta saya ini.

Kepada rakyat luar sana , dalam PRU akan datang ini janganlah lagi mengundi calun-calun dari barisan nasional yang berlambangkan *DACING*.

*SAJA NAK BAGITAU* , BNUMNO kalah dalam PRU akan datang ini ,

➡🔴 Perdana Menteri akan datang ini masih tetap lagi orang Melayu.

➡🔴 Agama Islam masih tetap lagi agama rasmi.

➡🔴 Bahasa Kebangsaan masih tetap lagi Bahasa Melayu.

➡🔴 Raja-Raja masih tetap lagi bersemayam di singgahsana.

*SHUKUR MOHAMAD*
(ahli *PPBM* seumur hidup)



12 comments:

  1. Lamalama mereka yg dulunya buat dono jer kena keluar jugak...dh tk bole tahan diaorang Rasa dh ada tempat bargaining..aura tun diperlukan ..dh taktahan dh tengok barang hari2 nail rakyat no harapkan umno bela nasib memang hampas orang umno sibuk kumpul harta semacam dh tahu umno nk melingkup lantakla melayu nk jadi apa jadikla...patut pas dgn bersatu kena ambik peluang hilangkan Kuala umno..ketepika
    Sementara perbalahan inilahmasanya tapi kalau nk beregoistik juga terpulangla kt ulamak Angelina...nsasihat or pas peluang dtg skali pilihanraya kedepan ni mungkin peluang kembali tipis

    ReplyDelete
  2. tunjuklah bukti kalau tak mahu dituduh cuba melaga-lagakan. setakat tulis dan tanpa disertakan bukti siapa pun boleh tulis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korang boleh buat, oang lain tak boleh, ye?

      Dah naik sedap aku tengok.

      Aku cubit peha engkau baru tau.

      Delete
  3. berdaftar bukan bermakna layak pacak ikut suka. bendera bukan soket juga pernah diturunkan di PP meskipun bendera bukan soket tadi telah berdaftar. kes sebegini apa cer, Bro.

    ReplyDelete
  4. dia org takut le tu...terketar2 lutut dah tu..tu baru buat ceramah kecil2an...tak pe..kita kena bersabar...MO1 perlu diturunkan..kita kena fokus...

    ReplyDelete
  5. Keluar tajuk.
    Azmin dakwa ada menteri kanan letak jawatan sebab tak setuju dengan 1mdb.
    Entah betul ke tidak azmin ni pun...
    Lalu peminat politik, meletakkan zahid tempat yang tertinggi dalam carta sebagai calon menteri tersebut...
    Tujuan saya tulis ni, jika benar zahid lah orangnya jangan lah pula nanti ppbm membentang karpet merah untuknya...
    Biar lah dia terjun sendiri dari kapal yang nak karam.
    Orang yanh boleh berjumpa dan berbuat dengan orang yang dah lama mati ni lain citarasanya... kita tak terikut rentak dia nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin ha nya tanya "Betul kah ada Menteri ...."

      Tapi di twisy dan spin dek Projib dan Umno/ Bn.

      Maalom lah, depa dah tarak modai, sakit hati bila kena gegar.

      Nak lingkup di Pru14, beb.

      Delete
  6. Mungkin betul la tu TMJ xsuka ppbm.
    Kacau periuk nasi depa.
    Blum ada kuasa pun dh berani petik forest city.

    Org melayu mcm biase.
    Jgn melawan jgn keluarkan buah fikiran.
    Ikot shj telunjuk.

    ReplyDelete
  7. Anjing kesayangan kapir dan lgbt dah menyalak. Hanya anjing kapir je yg akan cuba mengaburi mata org Melayu dgn 'PM seterusnya tetap org Melayu' walhal semua tahu pembangkang diketuai oleh kapir dapigs dan pemimpin2 Melayu pembangkang hanya pak turut arahan BOS KAPIR DAPIGS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini komen Anjing Jibo @ Kejora lagi. Tarak isi pun. "Bangang, hamjadah" kata Najib di kempen Pru13, sebab penyokong2 nya tak mahum pun cari dan keluarkan fakta2 dan hujah2 yang boleh membantu naikkan imej nya yang dah merudum.

      Delete
  8. Itu pasal orang kata biar lah Raja ikut peranan, fungsi dan tanggong jawab dalam Perlembagaan sahaja.

    Macam Raja di England - tak campur langsong hal politik.

    Perlembagaan negara Malaysia di gubal dek Bretes kolonial berdasarkan Westminster punya practice of democracy.

    ReplyDelete
  9. Mana ada Bangsa Johor? Mengarut mengatakan Bangsa Johor.

    Sama ada Bangsa Melayu, Cina, India dll, atau Bangsa Malaysia. Tapi Bangsa Malaysia pun susah nak timbul sebab takda perpaduan dalam negara, ramai yang tak hormatkan dan patuhi sepenuh nya Perlembagaan negara.

    Kalau nak adakan Bangsa Johor pulak, lagi parochial lah. Mana nak timbul perpaduan dalam negara Malaysia camtu.

    ReplyDelete