Google+ Followers

Sunday, February 5, 2017

PETRON VS PETRONAS

Satu Kenyataan!

Masa aku on the way ke KLIA, Aku nak singgah isi minyak di stesen minyak Petron Salak Tinggi, aku tengok bersusun kereta nak isi minyak. Aku tanya kat budak pam attendan,

"Dik..! Biasanya kat Petron ni tak ramai orang. Kenapa hari ni penuh sesak..? Minyak murah 20 sen ke kat sini?"

Jawab budak tu...,

"Harga sama je bang...! Tapi dia orang kata dari bayar 20 sen lebih kat Petronas untuk Najib balun, lebih baik bayar 20 sen kat Petron untuk Tun M balun Najib...!"

_#CnP jer




# Sketsa di atas menguji iq dan emosi.. Itulah kemungkinan realiti yang kena dihadap oleh 6.6%.

Moral of the story..  
Rakyat menzahirkan kesedaran dan bantahan dalam apa jua bentuk yang boleh diterjemahkan. 

31 comments:

  1. Alahaiiii.... blogger baekkk punya batu api... kikikikiki

    ReplyDelete
  2. Baiklah sultan dgn mantan mb tgganu jujur.
    Kalau ikotkn selera najib dh tergadai telaga mnyk kt tganu.

    Dari situ kita patut belajar modus operandi si najib. Jual apa sahaja milik negara utk kpentingan peribadi beliau

    ReplyDelete
  3. Eh....aku pun dah gi Petron sejak Petronas kena samun dgn lanun...hehehehe...ingat aku sorang je rasa mcm tu. Sambil2 isi hati mcm puas sebab duit2 akan akan pegi ke pihak yg akan balun gomen.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Cahaya Al Majid pon dan jadi chahaya al Magic. Tiada aura Ilahi

      Delete
    2. Cacai najis dh boleh menilai mana satu aura ilahi

      Delete
  5. Ini perang halus utk tanam keburukan ketas Tun M.

    ReplyDelete
  6. Smpi lgu ni skali nk kempen KD... terdesak... cemas.. gelabah... gelisah...nnpk ssgt dah kering isu.. kikiki

    ReplyDelete
  7. dari aku kayakan anak beranak medey, lebih baik aku kayakan aku sendiri. Pergi shell lebih kilometer, lebih duit aku boleh buat bisnes.

    Bodoh punye blogger, sepanjang masa hanya pikirkan politik. Dah mampus nanti depan laptop nanti pun pikir politik juga kot. Tak pikir akhirat langsung. Jadi manusia pengadu domba..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bodoh itu bermaksud buat kerja tanpa habuan maka biarlah kami digelar bodoh.

      Pada akhirnya yang menggelar dan digelar sama2 akan diadili oleh Hakim Yang Maha Adil dan pada masa itu siapa sebenarnya yang bodoh akan terserlah.

      Malang untuk si bodoh kerana pada masa itu tiada lagi apa yang boleh dilakukan untuk menebus kebodohannya di dunia menyokong pengkhianat.

      Delete
    2. yang bodoh tu ramai dalam parti bunga, kalau tak masakan si srikondakondi salam 4kali kata parti bunga bodoh.

      Delete
    3. Puak 6jaha6 semua pandai pandai belaka sehingga tak kisah kalau negara kena gadai.

      Delete
  8. Jawapan budak stesen tu adalah jawapan bodoh dan KD percaya pulak tu. Petron syarikat minyak dari Philippines, keuntungan nya dibawa balik ke Philippines, kalau kata Najib balun duit Petronas, sebenarnya semua stesen minyak Petronas ada lah dibawah urusan Petronas Dagangan Berhad iaitu syarikat yg disinarai di KLSE, macamana nak kata Najib balun, setiap tahun ada AGM dan semua pemegang saham boleh persoalkan kemana perginya untung syarikat.
    KD, kalau kau nak tahu sangat Najib balun atau tidak, kau pegi lah hadir ke AGM Petronas Dagangan Berhad tu, itu pun kalau kau ada saham nya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balun depa ni.... buat fitnah mmg uno? Korang ingst najib macam korang ker ysk ingat dosa. Pergilah jemaah ngan TUN tu.... dia tak kisah pun hal2 LGBT dan Liberalisma hatta pluralisma ni..... cer tengok Marina.

      Delete
    2. Hai suharli otak dangkal. Masih nk komen kt sini.
      Kikikiki

      Ingt bacul nak berfikir dh lari jauh2.


      Petronas bg duit kt kerajaan. Najis enjoy. Apa susah sgt nk paham.
      Suharli dh tau lum 1 lg jet najis kena sita kt singapore.
      Xcukup lg jet kerajaan.
      Guna duit 1mdb beli sebijik lg jet. Yg ni betul2 milik peribadi.

      Xde alasan nk lawan blk bwk la cerita lbgt gay.
      Kikikikikiki

      Otak suharli dh xboleh berfikir.
      Nk temberang asik kantoi je

      Delete
    3. Ostad suarli....aler utoh tu apa ostad???


      Delete
    4. kebanyakan nya menulis mengikut tafsiran sendiri tak kurang yang sekadar mengikut tampa menyiasat secara teliti penuh dengan maki hamun dan caci maki.renung2kan lah

      Delete
  9. Cakap pejabat lain.
    Cakap kedai kopi lain.

    ReplyDelete
  10. Petronas dah kena samun untuk kepentingan kroni sejak dari zaman Tun M jadik PM lagi. Masa tu tak ada ssesiapa pun yang berani nak berkata-kata kecuali yang teringin sangat nak jadi tahanan ISA. Zaman dah tak ada ISA ni bolehlah le nak cakap, tulis apa-apa pun.

    ReplyDelete
  11. Saham Petron turut dimiliki oleh syarikat yang pembuat BEER no. 1 Filipina @ San Miguel!

    ReplyDelete
  12. Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu),Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui kejayaan kerajaan pimpinan Umno dan Barisan Nasional (BN) mengemudi Malaysia sehingga maju dan disifatkan sebagai negara Islam contoh.

    Beliau berkata, kemajuan yang dilaksanakan Umno dan BN, menerusi pimpinannya yang silih berganti, tidak boleh dinafikan kerana Malaysia bermula daripada sebuah negara yang tidak mempunyai apa-apa selepas merdeka.

    “Waktu itu ilmu yang ada kurang, tiada kilang, sekolah pun tidak sampai ke universiti, hidup melarat… tapi kalau lihat waktu ini, sedikit sebanyak hasil perjuangan itu mengangkat negara kita ke suatu tahap yang boleh dibanggakan,” katanya.

    Muhyiddin berkata demikian semasa berucap pada Program Bicara Rakyat PPBM di Kampung Batu Sawar, Sungai Lembing di sini, semalam.

    Ahli Parlimen Pagoh itu seterusnya mengakui ‘agak janggal’ untuk orang mendengar beliau berkata demikian kerana kedengaran seolah-olah beliau masih ‘berada dalam kerajaan’.

    “Tapi kalau perkara itu merit, itu adalah meritnya. Apa yang benar itu benar. Dalam tempoh berpuluh tahun dengan dasar kerajaan dipelopori Umno dan BN negara kita menjadi negara maju, terkenal dan dalam konteks Islam, dikatakan negara contoh,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo. .tak tahan lama rupanya Din Pagoh duduk di luar. Atau dia dah mula rasa geli geleman Madey adjust main belakang dia.

      Delete
    2. Ooooo. .tak tahan lama rupanya Din Pagoh duduk di luar. Atau dia dah mula rasa geli geleman Madey adjust main belakang dia.

      Delete
    3. Anon 5:09, Kenapa tak berani habiskan ayat Muhyiddin.. Kenapa ambil ayat pangkal je...

      Kalau terdesak, buat kerja haram pun selamba je.

      Delete
    4. Tu umno dl2.
      Umno zaman najis jdk haprak.

      Sebelum dia xde 2.6B konon2 utk umno. Tp pru steady je.
      Zaman dia dh dpt 2.6B result paling teruk skali.
      Dh la tu kena tmbh lg gst.
      Subsidi mcm2 kena tarik.

      Itu cacai terpaksa komen sesama sendiri nk kasi syok konon2 najis dilandasan yg betul.

      Kalau xtipu pilihanraya, xkn mungkin umno bleh menang

      Delete
  13. Pendedak cakap merapu tanpa fakta main tibai ja untuk tunjukkan "kalau Najib menyamun la ni, dulu Tun M pun menyamun ".

    Sejarah tunjukkan bgmn Tun M bangunkan PETRONAS daripada sebuah syarikat local player sehingga menjadi world player. Masih ingat bgmn Tun M dapatkan kontrak carigali di Afrika dalam keadaan Amerika hanya boleh tengok, geram dan marah tapi tak mampu buat apa-apa.

    Dapat ke tangan Najib semua hancur, lelong, gadai, jual, songlap dll.

    Bukan sahaja Proton, Felda, THj, KWAP semua punah di tangan Najib.

    Tidak hairanlah ramai memilih untuk mengisi minyak di Petron berbanding PETRONAS.

    Menyedihkan tapi inilah hakikatnya di bawah Najib.

    ReplyDelete
  14. Pecacai najib byk kat sini..Nape tak gi Mykmu lu org? Takde org baca ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecacai 6.6%..
      Menyamar kot kot boleh naik 66%..

      Delete
  15. Dalam ni ada 9 dan kekafang 12 orang jrr termasuk pro aspirasi kerajaam. Jadi takderlah hebat manapun..... meh aku godam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko sembang apa ni suharli?
      Dh berfikir lum?

      Asik lari je kenapa?
      Meh la jom kita main fikir2.
      Puas dh kejar suharli.

      Dia masuk bg komen bebal lepas tu senyap. Pi komen tepat lain.
      Sembang konon sokongan ikhlas tanpa elaun

      Delete
  16. Ayam jantan Kukok kuat,sembang kencang. Taek Low terpalit dipunggong. Nanti PRC dtg pancung, baru SuhliMaroop terpekik terlolong. Tin kosong,bunyi kuat walau pun bawah 6% dan berkarat.

    ReplyDelete