Google+ Followers

Friday, February 17, 2017

RRU355 PAS HILANG KAWAN




*APA KE HAL...*

Nak berkumpul beramai-ramai esok tu nak buat apa , yang berkumpul bagai semua tu ahli Parlimen ke❓❓❓❓❓❓❓❓❓

Berkumpul beramai-ramai esok tu sebenarnya untuk tujuan apa❓❓❓❓❓

Kalau untuk RUU355 , baik tak payah lah buang masa berpanas berhujan segalanya , baiklah duduk rumah tengok cerita *TANAH KUBUR* musim terbaru.

RUU355 itu telah di beri peluang kepada Hadi Awang untuk membentangkannya di Parlimen.

Bukan sekali peluang di beri , malah dua kali peluang telah di berikan kepada Hadi Awang tahun lepas di dalam persidangan Parlimen terakhir.

Hadi Awang tidak menggunakan peluang yang telah di beri kepada beliau di masa itu.

Kerana Hadi Awang tahu , bahawa inilah peluang beliau untuk mempergunakan isu RUU355 ini bagi mengalih pandangan pengundi PAS terhadap isu yang telah terpalit kepada beliau.

Sekali lagi , kita dapat lihat pengundi PAS akan mempertahankan PAS mati-matian tanpa memikirkan bagaimana punca awalnya tentang RUU355 itu di manipulasi.

Penyokong PAS pula terus-terusan menghentam pengkritik perhimpunan tersebut sebagai *TIDAK ISLAM* kerana tidak menyokong RUU355.

Tapi penyokong PAS sebenarnya secara tidak langsung juga telah menuduh Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz juga tidak Islam , kerana Allahyarham juga pernah menolak RUU355 tersebut suatu masa dahulu.

Marah❓❓❓❓ , terimalah kenyataan walaupun pahit , kerana orang yang benar-benar mempunyai *IMAN* pasti akan duduk dan memikirkan semasak-masaknya tentang kenyataan yang saya tulis.

Kecuali lah penyokong PAS itu hanya bercelak , berserban tanpa iman , maka akan berbondonglah maki hamun dan kemarahan di tujukan kepada penulisan saya ini.

Hadi Awang tahu , bahawa RUU355 itu tidak akan mendapat sokongan ahli Parlimen pun , tapi Hadi Awang nampak bahawa RUU355 itu adalah satu peluang untuk memanipulasi sokongan penyokong PAS agar kembali kepada PAS setelah isu RM90 juta telah di ketahui umum.

Kemudian UMNO juga nampak permainan Hadi Awang ini maka UMNO pun mengambil peluang untuk mempergunakan PAS dengan menyokong PAS dalam RUU355 tersebut.

Walhal UMNO tahu bahawa ianya *SUDAH PASTI* tidak akan mendapat sokongan 2/3 ahli Parlimen apabila RUU355 itu di bentangkan sekali lagi di dalam Parlimen.

Hadi Awang juga tahu bahawa Barisan Nasional selaku pemerintah tidak akan menyokong usul tersebut.

Ini terbukti bahawa MCA , MIC , GERAKAN dan PBB yang mana adalah parti di dalam komponen BN *TELAH MENENTANG* usul tersebut banyak kali.

Hadi Awang hanya ingin membuat wayang gambar kerana isu 90 juta itu tersebar luas , maka dia telah menulis skrip dan mengarahkan drama tersebut.

Kepada penyokong PAS yang ikhlas dan *BERIMAN* , daripada anda berpanas , berhujan esok untuk menunjukkan sokongan terhadap RUU355 tersebut , baiklah anda minta kepimpinan tertinggi anda itu *BERSUMPAH* bahawa cerita 90 juta itu bukan cerita benar.

Kemudian anda nilaikanlah kepimpinan anda itu.

Jangan lagi mengikut tanpa usul periksa dan membuta tuli , kerana ianya hanya akan menunjukkan betapa rendahnya nilai anda di mata masyarakat.

*JANGAN LUPA* , kerana Hadi Awang lah dahulu ada dua imam dalam satu kampung , makanan orang UMNO itu haram di makan , dan orang UMNO itu kafir.

*JANGAN LUPA* juga anda juga mendapat dosa yang sama dengan menyokong *AMANAT* Hadi Awang , dan sekarang jangan diulang lagi perkara yang bodoh itu dek kerana isu RUU355.

Saya sedar selepas ini apabila para penyokong PAS setelah membaca tulisan saya ini akan memaki hamun dan tidak kurang juga akan mengatakan saya bukan orang Islam kerana tidak menyokong RUU355.

*_Asas utama sebagai orang Islam adalah berbuat baik dan menolak segala kemungkaran._*

Daripada anda semua nak berpanas menyokong usul RUU355 itu , baiklah anda berpanas meminta Najib dan rejimnya turun dari menjadi pemerintah negara ini , adalah faedahnya juga.

*SAJA NAK BAGITAU* , BNUMNO itu kalah dalam PRU akan datang , 

➡🔴 Perdana Menteri yang baru itu nanti masih tetap lagi Melayu.

➡🔴 Agama Islam masih tetap lagi agama rasmi.

➡🔴 Bahasa Kebangsaan masih tetap lagi bahasa Melayu.

➡🔴 Raja-Raja Melayu masih tetap lagi bersemayam di singgahsana.

Hanya pemimpin yang korup sahaja kita humban ke dalam penjara.

*SHUKUR MOHAMAD*
(ahli *PPBM* seumur hidup)

40 comments:

  1. cungkil kembali amanat @ fatwa haji hadi yang memporak perandakan umat islam. jika perlu buat laporan polis atas apa yg telah berlaku dan tuntut ganti rugi laki bini terpaksa bercerai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20 Fatwa Terkenal Mursyidul Am PAS Yang Wajib Orang PAS Hafal

      1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

      2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


      3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir."
      - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.


      4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
      - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

      5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

      6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

      7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."
      - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

      8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

      9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila diminum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?"
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

      10. "PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

      Delete
    2. 11. "Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

      12. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam."
      - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

      13. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah."
      - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

      14. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."
      - Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.


      15. "Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
      –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

      16. "Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga."
      – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

      17. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
      – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.


      18. "Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka bumi tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
      – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

      19. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasarkan perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka (undi PAS masuk Syurga)."
      – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.


      20. "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
      - jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

      Delete
    3. arwah kan wahabi. sah sah menjisimkan Allah.

      Delete
    4. arwah juga tk pernah buat pengakuan terbuka membetulkan aqidahnya untuk dikatan serupa sbgmana ahli sunnah wal jamaah.. Allah dikatakan duduk di arsh. dudyk yg selayaknya untuk dia. Subhanallah. melihat video ini membuatkn aku tertanya tanya ramainya pengikut pas yg takliq buta.. sokong semborono.. jahil.

      Delete
  2. TAk usah pusing.
    Yang menegakkan Islam tetap akan di SOKONG
    Waima sesiapa pun dia ......
    Parti tolak tepi

    ReplyDelete
  3. Blogger xelaka barua kapir laknatullah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.18 anjing paria najib dah masuk dah
      Orang yg bahalol and bodoh Saja Akan sokong umnobn dan pas !!!

      Delete
    2. spesis hadi awang ni..suka mengkafirkan org..islam le sangat tu...

      Delete
  4. Bagus PAS hilang kawan... sebab kawan tu bukan lawan rapat pun... kawan yg jenis makan kawan... ada plak baru nsk kawan lelebih pulak... cakap besooo.. kawan suka tunjuk beso kepala... suruh buat itu dan ini... gebang kencang tapi isi kosong... respek sikit klu nak berkawan... awak tu pendatang baru... nak menumpang hidup dan tumpang rumah kawan berlagak macam tuan rumah pulak bagaiiii...... puiiiiii

    ReplyDelete
  5. pas dijauhi setan . ITU tafsiran yg benar..pas bebas Dan merdeka..kluangman dah dapat gaji atau upah bukan lepas..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setan pun pilih parti. Sendiri tafsir sendiri kata benar.
      Kikikiki

      Pas bebas dan merdeka tp nk duit mntk dgn umno.
      Mcm bdk2 br nk up bli rokok tp mntk duit dgn mak.
      Kikikikiki

      Mk dh dpt elaun bulan lepas?

      Delete
  6. Yang panas hati, yang maki hamun, yang keliru dengan politik memperalat Islam, kita doakan mereka banyak beristihgfar dan makan ubat ikut time.

    Mungkin bertambah darah sebab BRIM belum masuk.

    ReplyDelete
  7. Baik tukar Nama kpd ah Seng lg bgus blogger ni

    ReplyDelete
  8. Orang PSS ni bodoh belaka..90j tak mau jawab dan tak mahu saman..Hadi bukan ikhlas nak perjuangkan islam. TG Nik Aziz prrnah berkata "50tahun PAS cuba nak teggelam kan UMNO. Apabila UMMO hampir lemas pasal apa nak selamatkan pula".

    ReplyDelete
  9. PAS dah gila, buku355bhak Mr Azlina tu dh hal parlimen bukan hal jalanan. Tapi takpa,dataran akan dilipahi ramai tahfiz bercelak tajaan. TV3 suku akan dpt shot ramai dan narrative islam under threat (kunun), akan dicanai pusing. Maka Melayu Malaya yg sediakala bingai tak akan dpt cium permaianan pun. Ini sebab, sejak feudal lagi Melayu Malaya dh disedut akal dek ketua . Ditanam taat dlm otak, disiram kincin Lobai berjampi setiap hari. Tanah Melayu yg dh jd Tanah Nanyang..Malayu Malaya masih dom tenang.
    Entaah, mungkin elok pupuskan sj bangsa2 cacat yg tak dpt diselamatkan

    ReplyDelete
  10. http://theflyingkick.blogspot.my/2017/02/himpunan-ruu355-semakin-ramai-hijau.html?m=1

    link atas ... lu baca sendiri laaah

    300,000 peserta hijau/merah di sekitar KL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mls la nk baca.
      Baik baca psl 1mdb. Bnyk gak dpt tau kelentong si najis

      Delete
  11. 300k yg siap otak disedut sejak azali,prinsip mcm penyokong bola sepak bertuhankan label.
    Lantak ko la 721 +300k tahfiz paksatajaan, ko sokong Mr Azlina dan Ed Hardy lobai Kingcin.
    Tgk sj permainan wayang lelong Islam, pembinaan Nanyang 1MdB ko sayang.

    ReplyDelete
  12. Kikikiki.... gelabah sungguh penuokong bang non kitty nih..... kikikiki .... cemas sungguh depa2 nih....kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah.. gelabah sungguh smp nk kafirkan kd.
      Kikikiki..

      Hijau punya acara tp merah desperate tumpang credit.
      Nk harapkan jamal lbh bnyk bebal dari cerdik

      Delete
  13. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/02/9-ahli-parlimen-pakatan-harapan-curi.html?m=1

    Link atas. ...

    jamal dah repot SPRM... duit khairat kematian RM200juta dicuri Adun PH sebanyak RM10juta sorang... maklumat ini Jamal sr diri datap dari kawan baik Jamal.... Sdr Rafizi...

    MB selangor yg dah rosak akhlak dan moralnya tak jawab... senyap bangang

    Jom UBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal report polis xkena SOSMA ke?

      Delete
  14. Nk repot SPRM.. pun kena Sosma la pulakkk... oooo... mungkin kena repot kat tok hang kot... atau tok penakan hang..... kikikikiki... bangang bangang rafizi ade jugak elok nya dari Assmin....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula. Bila khairudin repot polis kena tangkap bwh SOSMA.

      tp bila masuk dlm court hakim kata xde kaitan dgn SOSMA. Sapelah yg suh tangkap tu..
      Bodoh bebenor

      Delete
    2. Kikiki..
      Cacai najis kena game terus senyap

      Delete
  15. https://www.bnbbc.my/kehadiran-pemidato-bukan-islam-bukti-ruu355-tiada-kaitan/

    2 penceramah bukan islam di padanh merbok RUU335 hadir dan brrucap... saye tak faham kenapa orang Islam sindiri tolak RUU335.....

    KD malu la sikit...... Mana nak taruk muko KD..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rang undang undang bentang diparlimen.
      Acapkali ada rang undang undang baru harus ada himpunan?
      Apa guna parlimen?

      Jelas RUU355 hanya digunakan utk modal politik. Tidak ada salahnya mengutuk manusia penunggang agama. Kejahatan yg jelas tidak mahu ditentang.
      Adakah perjuangan parti hanya utk RUU355?

      Islam jdk modal utl kepentingan politik. Malu la sikit cai.
      Mana nak taruk muko cai..?

      Delete
  16. KD..bas semua disediakan untuk angkut2 unta2 ke padang merbok..siap bg elaun makan..duit poket segala..almaklum..duit tengah bnyk..kalau abis 10juta pun..ada belen lagi 80 juta..kalau x cukup gak..boleh mintak tambah lg dari MO1...huhu

    ReplyDelete
  17. Pengkomen2 yang anti RUU355 disini mesti boleh jadi orang bukan islam.Mereka mungkin saja saki baki RBA yang telah hancur tapi masih tegar untuk melihat pertelagan orang islam di Malaysia ini.Saja nak tunjuk masih kuat mereka duduk dan bersarang di blog ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anti RUU355 dgn anti politik RUU355 jauh beza cai

      Delete
    2. RBA tinggal saki baki tp anti najis 93.4%.

      Ini pengesahan terbaik dari cacai najis bahawa yg menentang dia adlah ahli umno yg kecewa dgn sikap rakus dan takot utk bertanggungjawab atas salah laku dia sendiri.

      Delete
  18. https://www.bnbbc.my/bn-pertahan-kerusi-tanjong-datu/

    link atas... PRK di Sarawak BN menang dng majoriti bertambah banyak lagi..... mmmmm ada can boboi... assmin... nurul.. rapizi... kalit samat kena simen PRU14 nnti.....


    Jom UBAH....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan seat umno pun. Oh ye.. ahli bn sarawak sebulat suara menentang RUU355.

      mcm mn tu cai?
      Maksud dia mmg bn xnk RUU 355 la sesuai dgn sokongan pengundi sarawak.
      Kehkehkeh..

      Kita lihat mcm mn cacai najis nk alih tiang gol.
      Tp biase dia akan sunyi sepi lambang kebebalan cacai najis dan pembaziran si najis byr cacai bangang nk mampos

      Delete
  19. Ramai sunguh penyokong Ruu355 di Padang Merbok, sanggup duduk
    berhempet-hempet, lelaki perempuan sehingga larut malam mendengar
    dendangan Nashid dan ceramah Ruu355.
    Tak berdosa ke duduk berhempet-hempet, lelaki perempuan.......????
    Adakah semua lobainita yang hadir di perhimpunan Ruu355 disertai
    MUHARAMA masing-masing.......?????
    Lepas habis perhimpunan, mereka yang diam di luar KL bermalam
    di baget hotel. Adakah Ruu355 dapat menghalang maksiat di baget hotel
    lepas hangat badang mendengar ceramah..........?????
    Tidakkah LOBAI & LOBAINITA yang hadir menyokong Ruu355 terpikir bahawa
    merekalah sasaran Ruu355 kerana pemimpin politik tidak duduk di baget
    hotel dan Ruu355 tidak melebarkan kuasa di hotel 5 bintang dan apartmen-
    apartmen mewah.
    Saya tidak sabar untuk melihat lobai dan lobainita yang ditangkap di baget
    hotel disebat 100X dan didenda rm100 ribu. Barulah mereka tahu dan faham,
    apa itu Ruu355!!!!!

    ReplyDelete
  20. Satu komen yang paling haprak setakat ini dari seorang cik minah...kalau lobai dan lobainita kena tangkap khalwat, itu urusan dia dengan Allah Taala manakala kita juga yang dok terpekik terlolong di sini kerana menyokong dan menentang RUU355 atas nawaitu pun urusan kita dengan Allah Taala....tida kait mengait antara nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulak dahhhhhhhhhhhhh..................hehehehe
      Bukan ke Ruu355 nak upgradekan hukuman berzina daripada denda
      rm2,500 kepada rm100 ribu, jel 30 tahun dan sebat 100X......????

      Delete
  21. Kan saya dah kata yang orang2 PAS ni bukan saja mulut busok tapi hati depa lagi busok dan jahat.Tengok saja komen2 jahat diblog ini yang kesemuanya datang dari puak2 munafik ini....dan yang lebih jelas lagi puak2 bengong ini adalah orang Kelantan......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg komen dlm ni bukan pnyokong pas tp cacai najis tumpang credit pas.

      Ahli pas xnk terima umno. Tp wala mengatasi segalanya.
      Pembodohan inicyg cuba disemai dlm umno.

      Itu pasal biasiswa pelajar kena tarik tp litar utk mat rempit dibina.

      Bak kata suharli sicacai tegar, inilah subsidi bersasar

      Delete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..