Google+ Followers

Friday, February 3, 2017

TIDAK MUNGKIN UMNO JOHOR TERLIBAT



*APA PASAL....*

http://m.utusan.com.my/berita/terkini/ngo-buat-laporan-polis-terhadap-tun-m-1.439911#sthash.2RphSECG.dpuf

Perkara ini adalah di antara Tun Mahathir dan DYMM Tuanku Sultan Johor.

Adakah NGO yang membuat report polis terhadap Tun ini ingin menjadi batu api kepada rakyat dengan mengheret Istana ke dalam polemik politik.

Atau adakah NGO yang membuat report ini , ingin mencari peluang memburukkan pentadbiran Dato Sri Khaled Nordin selaku Menteri Besar Johor.

Perbalahan di antara Tun dan Tuanku rata-rata Bangsa Johor tidak mahu ianya menjadi perbalahan yang berpanjangan.

Tetapi apabila NGO tersebut membuat report polis , ini menunjukkan bahawa NGO tersebut inginkan isu tersebut berpanjangan.

Suatu perkara yang NGO itu terlepas pandang adalah dengan memanjangkan isu tersebut bermakna NGO itu cuba memburukkan pentadbiran MBJ.

Atau juga ini adalah satu lagi langkah untuk memburukkan pentadbiran MBJ secara tidak langsung.

Nasehat saya kepada NGO tersebut carilah isu lain yang lebih berfaedah , report polis itu bukan semakin menenangkan keadaan , malah ianya semakin mengusutkan suasana.

Sebagai Bangsa Johor kami menolak politik yang menghasut dan yang mengheret Istana.

*SHUKUR MOHAMAD*
(ahli *PPBM* seumur hidup)

26 comments:

  1. TERHEGEH2 NAK PAS] NAJIB kata Khutbah UMNO Baca, Solat Pas Imam DIBANTAI oleh ADUN PAS


    Posting Najib di fb beliau yang cuba hendak menunjukkan hubungan yang rapat dengan PAS telah diperli oleh ADUN PAS sendiri.

    Najib menyatakan semalam khutbah Jumaat dibacakan oleh Menteri UMNO, manakala solat Jumaat dan solat hajat pula diimamkan oleh Timbalan Presiden PAS.

    Najib dilihat turu memperlekehkan Tun Mahathir apabila menyatakan semasa pemimpin lama yang kini kesayangan Lim Kit Siang, perpaduan sebegitu tidak mungkin berlaku.

    Walau bagaimanapun, posting di fb ADUN PAS, YB. Dato' Iskandar A Samad memperli Najib dengan menyatakan "solat Jumaat tadi PAS, UMNO, PKR dan BERSATU semasjid. Ada masalah ke?"

    Beliau juga menambah "Alamak esok solat Subuh kena cari yang takde orang UMNO nanti ada yang kata UG. Ha ha ha".




    p/s: Apa itu UG?

    UG adalah istilah yang digunakan suatu ketika dulu yang bermaksud "unity government". Kerajaan perpaduan telah dicadangkan bagi menggabungkan BN dengan pembangkang.

    celahgelegar at 2:02 PM

    ReplyDelete
  2. Budak kalit samat ko jadi rujukan... kalit samat tu liberal dan pejuang pluralism murtad.... kaum cina DAP buat lauk jer dng dia ni... anjing DAP pluralist paling setia...kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck...kikikikikiki

      Delete
    2. 11.32 pm
      Bila Dedak campur BIJAN Mabuk KETUM dibuatnya
      Maki hamun dah jadi lumrah hidup penjilat PENYAMUN BUGIS.


      Delete
    3. Setuju benar mengenai kalit samat

      Delete
  3. Bukankah baginda sudah tidak mahu lagi memberi komen tentang jawapan dan hujah Tun M tentang isu ini? Rakyat yang akam menilai pihak mana yang menjaga kepentingan rakyat jelata dan tidak perlu kita menjadi profesor ekonomi untuk memahami isu ini. Setiap kebenaran pasti senang untuk dihujahkan Kalau sebaliknya kita faham2 saje lah ya!

    ReplyDelete
  4. NGO ngok cari publicity murah..Apa pun aku tak akan undi BN..Masa dah tamat.

    ReplyDelete
  5. Ketika sumber dr pusat semakin menipis, Johor bertindak bijak, dgn menambak laut dan menjual kpd foreigners. Jika semua 700 000 unit terjual, bayangkan berapa cukai yg all these foreigners will pay. Semuanya dana dr luar.
    Soal kerakyatan adalah tggjwb pusat. Tun mungkin kurang perasan the wisdom of Johor Ruler.

    Daulat Tuanku !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo....🙊🙉🐵🐒

      Delete
    2. Ketika british mahu mengambil singapura, sultan johor melarangnya. Tetapi temenggong secara licik memberikannya kepada birtish. Kerabat temenggung kini sudah menjadi sultan di johor dan singapura tidak lg dimiliki johor.

      Wisdom of johor ruler

      Delete
    3. Bongokk...cuba ko selidik sapa yg dapat projek2 mega dijohor tuu..sapa yg dpt..projek2 di iskandar sapa yg kuasaii..tanah jgn cerita semuanya milik cina..🏚🏦🏥🏤🏢🏣🏛🏟🏞🏠

      Delete
  6. Bukan semua melayu muslim teruk
    Kerana mereka manusia bukan beruk
    Malang suka sangat mengArabkan melayu
    Ditiru bulat2, jatidiri melayu kaku

    Bagiku insan kerdil masih berharapan
    Dibangunkan dari tidur para agamawan
    Call a spade a spade right upfront
    Buang yang palsu ambil berkebenaran

    Khutbah jumaat dan forum perdana
    Seru perpaduan ummah bikin yang lain
    Berbicara rancak berbunga bunga
    Apa yang dicakap tak serupa bikin

    Never say late of our endeavour
    Speak your mind without exemption
    Move quickly without fear or favour
    Clearly provided in the constitution

    Kalah berdebat terus kesipuan
    Mulalah bertindak ampu2 sultan
    Buat lapuran polis konon nak takutkan
    Mahathir bukan lawan pondan2.

    ReplyDelete
  7. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/02/bukti-kerajaan-dap-rendahkan-martabat.html?m=1

    link diatas klu Mereka BERSATU memerintah ajaean pluralisma murtad... syiah .. Evangelical DAP komunis..LGBT.. Gay...dll akan diketengahkan... barua barua yahudi penjajah ni jangan dibiarkan hidup selepas PRU 14 nnti...

    ReplyDelete
  8. Mohon bertanya kpd penulis....Sdr Shukor Mohamad ahli seumur hidup PPBM... Sbg rakyat Johor, ingin saya bertanya apakah jasa atau sumbangan Tun M kpd Johor sepanjang 22 tahun pemerintahannya.... yg kononnya melayakkan beliau untuk membuat komen sedemikian... Beliau bukan orang Johor sbb kat Johor Xde mamak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3.24,

      Sumbangan TDM telah terbukti
      22 tahun memimpin negara dikenali
      Orang kurang siuman buta hati
      Buat2 bodoh serta buta tuli

      A blind man surely cannot see
      I am a johorean living in the city
      If you deny existence of mamak in JB
      You must be nut, gerai mamak sana sini

      Delete
    2. Johor xde mamak?
      Hahahahahaha..

      Ko plk mesti ahli umno. Bodoh sebegitu skali

      Delete
    3. tul tu 4:56
      Ahli Umnuuoo laa ni mana ada akai...bodo piang

      Delete
  9. Johor dan selatan tanah air ada jati diri... utara dan pemimpin utaea banyak yg jadi barua penjajah yahudi... slogan islam madani.. hadhari.. kepimpinan mrlalui ulama.. islamic fundmentalist state kerja pemimpin barua mana..... kalau tak dari utara kedah lama....sarat dng barua pluralisma murtad.. syiah.. evanglist DAP... lgbt.. gay... puiiiiiii.... nak fakta lagi tak...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk nk.
      Nk fakta lg.

      Sultan mana yg setuju dgn malayan union dan menentang kump yg anti malayan union?

      Sultan mana yg melepaskan singapura ke pihak british?

      Sultan mana yg mnyebablan kehilangan pulau batu putih?

      Sultan mana yg sesuka hati bunuh org?

      Delete
    2. Pulau batu putuh kerja sapa... PM mana..? Sultan dan PM dua makhluk yg berbeza... nak fakta bekas PM mana yg mcm gampang senang kadi barua penjajah... pliralist murtad... lgbt gay..?

      Delete
    3. Pm masa hilang batu putih adalah pak lah.

      Tp pulau batu putih dibawak takluk jajahan negeri johor. Sesunggunhnya sultan johor lebih tau akan kawasan takluknya dan mempunyai semua document yg berkaitan.

      Lg pun datuk nenek mereka yg menyerahkan singapura kepada british.

      Delete
    4. Kahkahkahkah..
      Mcm biase cacai najis spt suharli masrop dan lainnya. Sembang mcm tau fakta.

      Kahkahkahkahkah..
      Tp seringkali kantoi bukan fakta tp faktap.

      Kahkahkahkahkah
      Ikot sebijik perangai najis. Menipu kantoi menipu lg dan kantoi lg. Langsung xda rs malu.

      Kahkahkahkahkah
      Niat nk hentam mamak tp asik tersilap fakta.

      Kahkahkahkah
      Bila dh kantoi senyap membisu xpun alih tiang gol.

      Kahkahkahkahkahkahkahkah...

      Cai nk fakta lg x?

      Delete
  10. NGO bangang dari mana tuw?? bukan saja bangang tapi juga bahlol!!....sedangkan DYMM Sultan Johor pun tidak memberi apa2 respond terhadap jawapan Tun tandanya mungkin baginda pun tidak berniat untuk memanjangkan perkara tersebut.....tetapi apasal NGO2 bongok ni pula yang lebih sudu dari kuah?...

    Yang jelas NGO2 yang terbabik tak perlula konon2nya pura2 menunukkan kasih sayang kepada DYMM Sultan Johor!!....tetapi kamu sebenarnya tidak menghormati Baginda Sultan!!...sebaliknya kamu cuba mengheret Istana kekancah politik!!....

    Daulat Tuanku .

    ReplyDelete
  11. 559, ni mengaku selatan yg mulia. lahanat ni Melayu jenis Keparat Otak selut. Beliau bangsa animis yg makan khizir hutan puja shaman, rasist dalam rasist. Sama mcm puak cannibal Papua, jumud inward, perasan pandai. Konon mewakili org Selatan , org Johor. Speciesnya kolit yg hampir pupus. Elok pun

    ReplyDelete
  12. Bg 1 sumbangan sultan johor utk negeri johor?Yg nampak gi mkn kedai mamak je..Maka bersorak la bangsa johor..

    ReplyDelete