Google+ Followers

Saturday, March 18, 2017

"AYAM TAMBATAN UMNO" KALAH TERUK



Mana mana kawasan pun bertanding di PRU,  tiga penjuru,  Nik Abduh memang digulaikan puak AMANAH.. 

21 comments:

  1. Baru di gelar pemimpin dua tiha hari..dah pandai nk comment pemimpin yg dulu tak cekap dan tak pandai....siapa la sangat nik abduh ni...cuma mengharapkan nama arwah bapa....

    ReplyDelete
  2. TERHEGEH HEGEH BERSATU KINI
    PUAK PAN BARUA DAP
    PRU 14 DAH TIBA KINI
    KITA GULAIKAN BARUA SINGAPORK@DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singapork@China kominis pujaan hati ku...ku turut segala kehendak mu...tanah...perniagaan ku serahkan semua pd mu...

      Delete
    2. Dah tak ada fakta puak ni, yang ada hanya melabel.

      Bwrbaloi ke upahnya?

      Delete
  3. camana terukpun kd gambarkan nik abduh ni, dia tetap istiqomah dalam pas. takde la kemaruk jawatan seperti rakan2 bekas pas yang tubukan amanah untuk berjawatan. bukan jawatan boleh bawak sampai ke liang lahatpun. bila dah tak bernyawa, jawatan akan ditinggal dan dipegang pulak oleh orang lain. so, jawatan penting ke nawaitu yang penting kd? dan saya nak tanya kd, berapa % keyakinan awak bahawa pakatan baru (pembangkang) boleh memenangi pru 14 nanti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawatan bukan boleh bawak ke liang lahatpun.
      Kikikikiki

      Cai, ko kene smpkan kt najis ayat tu.
      Musibat tu dh hilang urat malu

      Delete
  4. http://www.ismaweb.net/2017/03/akar-umbi-bawa-usul-gesa-pas-putus-dengan-pkr/

    akar umbi PAS desak putus hubungan dng PKR... riwayat assmin jamban tinggal 1 bulan lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg akar umbi tu. Yg sesumpah jadian tu ke.. Yg kejap jadi pkr, kejap jadi ngo, kejap jadi pas. Tapi suka masuk tv. Org mcm cuma 2 jenis. Satu memang dia cari makan cara mcm tu. Dan yg ni bahaya, ORANG TAKDE PENDIRIAN.

      Delete
    2. Ada ke lg akar umbi pas.... Kalau ada Yg diatas tu ikut ke kehendak mereka? Poket dia org lg penting... Akar umbi apa Yg ada... Sian

      Delete
  5. Nik abduh ni tak berape famous pasal masa pas merundum dulu dia tak aktif berpolitik. Tak rase sepak terajang politik. Dia naik bila pas menang besar pru 12 tak silap. Dlm harakah pernah cerita pasal dia masa pas start bergolak dulu. Arwah dah ajar org pas, jgn rapat umno pasal dia tau. Umno ni mcm mane. Tapi dia pulak yg melawan arus. Ingat tu yg dia kalah. Virus dlm parti perlu dikeluarkan. Dan kalau nak ubah pas, tukar nik abduh dan haji hadi.

    ReplyDelete
  6. Malu mana nak letak muka buduh ni..Dia rasa dia hebat rupa nya hampeh..

    ReplyDelete
  7. Ayam tambatan umno? Rasa jarang nampak kekerapan beliau bersama umno. Kalau Tuan Haji Hadi kerap juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam kena tambat, memang jarang keluar.

      Tapi setiap kali berkokok, ikut nada dan tarian tuannya.

      Delete
    2. Asalkan bukan dap. Ikut nada dap?

      Delete
  8. Ini mesti DAP dgn Amanah punya salah niii.. (kata2 jumudtotok la hahaha)

    ReplyDelete
  9. Yang komen tu berkiblat dan "berimamkan" DAPigs lah tu. Bila dah mampus nanti mintakalah bantuan DAPIGS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gelumang lah kamu 1248, dlm teak low, dan hirupan kingcin lobai. Nnt cicit ko boleh bina tandas awam diatas kubur kamu selepas ko mampos, Tak cucup Tanah melayu lesap jd Nanyang, ko tinggal sokong pulak hutang bertambun kt mereka. Siapa tak marah, kalu aku cicit ko, aku bina mangkok tandas sebagai kepala nisan ko. Biar atas kena bawah kna lumur sekata. Hina didunia hina disana, padan muka pun...

      Delete
  10. Ape la KD ni...tak boleh tengok orang kalah... bermacam macam lah andaian nya. Cuba tengok kalau pemimpin DAPig atau Bunga Raya atau sePANder atau PerrKR yang kalah... maka diam kaku lah dia. Orang lain yg akan dipersalahkannya.

    ReplyDelete
  11. Pas akan dikenceng dgn umno RUu.najis mana ada telor nk paksa mic.mca juga parti lain dlm bn ikut cakap dia....dh banyak kali dh dia klepet..minyaklah.tollah.rumahlah.rakyat didahulukanlah sudahnya abok satupun tarak..najis ni prangai dia suka menipo kot? Slamba jer kencing rakyat.rakyatkan bodoh katakan!??terutamya ahli umno ikut jer macam lembu buta dan tua pendirian janji asyuk...nasihat untuk pas dulu pun aku umno gak ..sorylah gua Melayu celik bang.tu yg susah nk klepat..pru depan umno gua nk bagi lingkup..tak bole nk hipokrik setuju dengan penipu..tak betul tetap salah...jadi pas berhatihatlah. Takot terkono jer mcam kitaorang
    ..macamana jin nk berkawan dgn malaukat.asyik kena kencing jerlah malaikat

    ReplyDelete
  12. Beri bukti bukti sahih bermaksud kencing rakyat, beri juga secara ilmiah apa yang dimaksudkan dg "susah nak klepat". Harap guna bahasa baku baru melambangkan saudara orang yg berilmu dan berhemah. Betul ke Melayu celik... sebenarnya Melayu yang mudah dikelentong dan mudah percaya kepada dakyah pembangkang. Tengok sahaja
    Arab Saudi dan negara China tidak mudah melatah dg dakyah pembangkang. Hujahan mereka mudah dipatahkan dengan fakta bukan auta.

    ReplyDelete
  13. Bodohlah penyokong2 pemecah umat penjilat DAP ni.... Kalah Teruk dengan Gagal memgalahkan membawa dua pengertian hang berbeza..... kepada Kita yang bijak cuba lihat cerita sebenar.... siapa penyandang sebenar pengkalan Chepa.

    ReplyDelete