Google+ Followers

Thursday, March 2, 2017

BUAT JAHAT DAPAT JAHAT



Bismillah.

99% impian manusia tercapai jika manusia itu bersungguh-sungguh dan gigih berusaha diatas setiap impiannya. Allah itu Maha Memberi.

Dalam hal-hal yang tiada keberkatan pun sama. 

Cuma lepas tu tadah jer lah musibah-musibah yang mennyusul kerana Allah 100% tidak pernah memungkiri janji-janjiNya.

Fikirkan yang baik-baik,  Buat baik. Baiklah jadinya.

#akuejohng

15 comments:

  1. Menabur fitnah, hasat dengki, menjadi penyampai kepada berita berita fitnah juga dalam kategori "buat jahat".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila kebenaran cepat2 diusul fitnah, sebab nak cover line, pun dlm kategori buat jahat , tapi ganda 3. Spt 536 Kan?

      Delete
    2. Betol Bro!!

      Spesis mcm 536 ni lah yang terjahat diantara yang jahat!!!

      Delete
    3. aku rasa komen 5:58 dan 7:23 bersifat bias. cuba terima nasihat dengan hati terbuka. kedua-dua pihak ada buat salah. malah saya juga merasakan dengan hati sendiri kedua-dua pihak bertentang ini melakukan kerja2 fitnah yang sama. so, apa rasional anda berdua meletakkan hanya pihak yang membela satu pihak sebagai 'terjahat' sedangkan pihak sendiri yang juga melakukan sebahagian 'kejahatan' terlepas?

      Delete
  2. Dialog warong tadi.
    Wak Joko: Johor dh mula nyah RM. SPAD dh arahkan teksi mesti gunakan SGD.
    Masrop: Aik?!, SEPAD? SPAD tu bukan agensi sj ker? Takkan Jpj dah dimakan, Bank Negara pun nak ditelan?
    Masrop: Bila undang dah jadi udang, goreng boleh ,rebus pun boleh. DiShenzen Sekatan ni,ikut suka chef ,bukan ikut suka pelanggan (Rakyat).
    Wak Joko: eeyeer tak eeyer ek.ek ek, ek?!

    ReplyDelete
  3. Ada org kata, rasuah Takpe, janji sembahyang.

    ReplyDelete
  4. Semalam ada macai reka cerita Sultan Brunei suruh jilat Madey Penyangak

    Hari ini depa cedok pulak Sultan Perak. itu tanda nak mampos dah tu lepas kena sergah dengan Sultan Johor.. mana mau lari lagi chaii.. penyangak 22 tahun merompak wang negara tanpa belas kasihan.. lepas tu set up konsesi2 mahagila utk kenakan rakyat dan peras ugut.

    Tiba2 skrg semua itu sudah dicantas apa lagi mahabengang la penyamun2 ini!

    Menjunjung Kasih Tuanku Sultan Perak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tak merasuah dan terima rasuah minta bertenang k...
      Jangan tunjuk "panas"

      Delete
  5. Semua pemimpin umno kaki rasuah. Banyak fakta dari auta. Boleh siasa mesti betul punya kerana terlalu berkuasa. Raja rasuah datangnya dari umno. Ini yang dikata keparat, bagus p mampui lagi selamat negara. Jika bpleh jangan adanya umno yang tersjui kerajaan. Rakyat malaysia setuju tak??????

    ReplyDelete
  6. Rasanya 22 tahun rakyat tak susah masa tu. Arwah ayah gaji $700 masa tu. Boleh besarkan 5 org anak. Tahun 1992 bawa emak dan saya naik haji. Boleh buat rumah. Boleh hantar saya sekolah engine lagi. Try skang gaji $700. Ikan termenung pun dah mahal skang ni.

    ReplyDelete
  7. Ingat zaman reformasi dulu. Belum boleh menggundi lagi pun masa tu, saje je ikut org, ada org umno marah saya, dia cakap, walau pun ko kate mahathir tu jahat. Tapi rakyat dia jaga. Ko isu minyak moto pun separuh subsidi kerajaan tanggung. Ni org dah jaga ko, ko nak lawan pulak. Tapi sedihnya, dia sekarang org yg kuat maki tun bila kat kedai kopi. Berani ko buka cerita jasa tun kat dia. Memang dpt tazkirah free la. Satu soalan saya dia tak jawab. Kenapa tun nak melawan kalau nak anak dia jadi PM. Patut dia diam je. Mesti ada org balas jasa dia. Sampai hari ni dia tak jawab. Dia jawab tapi dia kata dia banyak makan garam. Saya kurang hajar tanya dia soalan tu.

    ReplyDelete
  8. Dulu lain,sekarang lain. Mesti ada perubahan selepas 30 tahun, 40 tahun atau 50 tahun. Sama je negara2 mana pun. Ramai yg komplain sebab tak terima ketentuan All SWT. Bersyukur lah sedikit.

    ReplyDelete
  9. Syukur tu syukur. Perubahan tu memang semestinya. Tapi biar lah perubahan yg baik. Dulu hantar 10 org. Skang 20 org belajar. Ni semua ditarik. Kalau perubahan yg jadi berundur kebelakang. Baik kekalkan cara yg lama. Dah lah tarik semua sabsidi dan biasiswa. GST lagi. Bukan semua rakyat senang.

    ReplyDelete
  10. Mntk nik abduh nasihatkan sultan sorg ni.

    Sultan ni masih xphm RUU355

    ReplyDelete
  11. Puak pecacai najib ni kalau sokong dia baru OK.. Rasuah pun halal.

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..