Google+ Followers

Tuesday, March 14, 2017

DURI DALAM DAGING DAP SUDAH KELUAR

KEMASKINI

BERSATU UMUM SERTAI PAKATAN HARAPAN DENGAN BEBERAPA PENAMBAIKAN,  DIUMUMKAN OLEH PENGERUSI,  DIHADHIRI PRESIDEN DAN TIMBALAN.


Empat wakil rakyat dari Melaka yang keluar dari DAP  dan dikatakan 182 ahli akan ikut serta merupakan satu petanda inilah golongan pelampau dalam DAP.

Mereka ini antara yang tidak setuju DAP bersederhana dan bekerjasama dengan BERSATU.

Ada segelintir lagi dari Penang senada dengan mereka turut keluar parti,  sudah tentu jumlah yang sekitar dua ratus ahli ini tidak langsung memberi kesan kepada DAP malah melegakan.

Jumlah keluar ini sangat kecil kecil berbanding AMANAH serpihan PAS dan BERSATU alternatif baru selain umno




Jawapan lim kit siang yang mantap tentang fitnah terhadapnya berhubung jawatan PM dan TPM sangat logik. 

Begitu juga tentang pendiriannya bahawa dalam politik pembangkang  tidak siapa memperalatkan siapa. 

Apapun tujuan dan hasrat untuk melaga dan memecahbelahkan pemimpin pembangkang setakat ini belum berhasil

Pendaftaran mengundi yang mendapat sambungan masyarakat Cina satu lagi petanda semua calon DAP bakal menang dan DAP kekal parti yang paling stabil berbanding dengan semua parti politik lain. 



14 comments:

  1. Barua blogger ni species lupa sejarah... macam tuan barua dan anjinh singapork.. tun mamak.. PAS mangsa diperalatkan DAP dan PKR dah serik ... fakta sejarah yg batu terjadi barua dan anjing Singapork melalui proksi DAP dah lupa balik.... bodoooo bodooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. FuUcCckKk...kikikikikiki

      Delete
    2. http://ulatdankulat.blogspot.my/2017/03/10-bukti-skandal-forex-terbongkar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+wakjengkol+(Wak+Jengkol)&m=1

      link atas

      SKANDAL FOREX MULA TERBONGKAR... BUSUK BROOO... BAU BANGKAI.....!!!

      Delete
    3. Task force publish report dlm blog. Kikikiki

      1mdb bau apa plk?
      Kikikiki

      Delete
    4. Hai kita org dah tau lama dah... Tak main osa osa.. Mana ada bau sebab tak diperam... Lainlah 1mdb...2.6b...42m...90m...bau busoknya dah sampai satu dunia baru setahun jagung... Ada faham barua kominis China?

      Delete
  2. Anon 2:36:00 Kelantan bodo pentaksub PAS dah masuk dah keblog ni.Jom sama2 kita hentam jangan kasi muka!!....

    ReplyDelete
  3. PAS jadi mangsa sebab pemimpinnya bodoh berpolitik. Cuba belajar bagaimana Tun jinak kan DAP.

    Skandal Forexx... Takutnya
    Dah buat report?

    Dah bankrap idea puak. Ni, ciannn
    Jom debat...

    ReplyDelete
  4. Manjeet Singh, the current BERSIH secretariat writes:


    "Pakatan Rakyat is dead now. Anwar is back in his old cell in Sungai Buloh, Lim Guan Eng is counting the days before he lands behind bars again, and Rafizi Ramli also has a prison cell waiting for him.


    Today, I dare say that the opposition will remain as opposition for another decade or more.


    We can no longer expect another political tsunami to change the status quo. We cannot expect a high voter turnout.


    I have talked to a lot of people. They have expressed their lack of interest in participating in the upcoming election as they do not see any hope in the opposition. I guess I have to agree. There is no more hope.


    Perhaps the best solution or lesson for GE14 is to send the opposition back to before March 7, 2008 when they did not have any states, government-inked companies (GLCs), or power yet. Probably after that, they will remember how to be leaders again for a "government-in-waiting" and not just become merely an opposition."


    http://www.malaysiakini.com/news/374906


    Menanah mata anjing2 tun mamak baca fakta ni......ahakssss.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun org melayu. Islam, tak boleh bela anjing. Lagi anjing tak pandai baca. Kenapa, anjing awak pandai membaca ke. Aaa.

      Delete
    2. Jgn main2.
      Cai najis boleh jdk anjing, pakar ekonomi, ulama tersohor, pakar konspirasi.
      Bukan mudah sebenarnya nk sokong najis

      Delete
  5. Menanah broooo... kat shahbudin.com bloggers lagi ramai bernanah kena taji....kikiki

    ReplyDelete
  6. Dah bermacam macam org kata kat Tun. Skandal forex la. Baruah singapura la, alat dap la. Tapi elok je tun saya tgk. Bebas lagi walau takde kuasa. Kalau kerajaan org kata tu tak heran la. Kuasa dlm tangan. Mahkamah, peguam negara semua dia boleh pegang. Hari2 buat doose kat Tun. Ingat dia dah lanjut sgt. Dosa dgn tuhan dan manusia ni tak sama. agak2 la kalau ppbm menang pru ni. Berapa ramai yg nak cium tgn dia balik. Arwah nik aziz tu ape org tak kata. Tapi berapa ramai yang sempat minta maaf pada dia. Saya tak setuju dengan kerajaan dan pas dibawah hadi. Tak pernah rasa maki dia dgn kata yg tak elok.sindir tu bias dlm blog.( Kalau ada tlg cakap kat mana) . Walaupun tun dah tak sehaluan dgn sesiapa. Boleh kritik. Tapi bahasa tu jaga la sikit. SaYa ramai kawan cina. Bahasa tu, setakat lancau tu dah muak dengar, tapi takkan nak ikut yg tak elok. Kenapa dia kerja.kuat tak nak ikut. Tak pe la kan. Mcm arwah abah kata, masih hidup. Masih menongkat langit. Harinya akan tiba juga. Jgn bila org dah takde baru nak kenang jasa dia . Tapi dah lambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bebas? tak terfikirkah lu bahawa bebas ni bersebab. di palestin, tanah tempat tumpah darah rakyat palestin walau tak bersalah tetap tak bebas. silap2 kena bedil. di rakhine, golongan rohingya walau lahir di situ dan tidak bersalah, tetap tidak bebas. ada yang kena sembelih, kena tembak dan kena rogol. mahathir pulak, walau menjadi musuh kepada politik kerajaan pusat tapi masih bebas. nak kemanapun tiada siapa tahan. nak balik ke tak balik ke, tiada siapa menahan. mungkin tun ct hasmah aje yang tanya tun tak balik ke. sebab apa beb? sebab kerajaan tidak menggunakan kuasanya memberi tekanan. kerajaan yang dimomokkan sebagai jahat, perompak dan pencuri duit rakyat ni tak hirau pulak dengan kuasa di tangan untuk memberi tekanan kepada musuh politik. alah beb, nak cari sebab bagi memberi tekanan kepada musuh politik bukan susah. create aje isu, lepas tu hebohkan satu malaya satu dunia bahawa tun ditahan sebab itu ini (walaupun rekayasa semata). tapi kenapa kerajaan tak buat? lu boleh fikir tak sendiri?

      Delete
  7. Anon 3:26, walaupun copy paste, bagus, ada fakta, tetapi ulasan awak masih kekal tahap tiada akhlak.

    Ulasan manjeet ada betulnya, pembangkang kena baiki, so what?
    Terima kelemahan dan kekurangan sendiri, baiki, bukan nafi dan maki orang.

    Janganlah jadi orang Islam yang memalukan bangsa dan ugama

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..