Google+ Followers

Sunday, March 19, 2017

JANGAN FITNAH WALAUPUN PADA KAPIR DENGAN NIAT YANG LEBIH JAHAT





video





Ada segelintir yang kurang senang mungkin melihat 10 ahli BERSATU berganding bahu dengan 1 DAP.



Alhamdulillah. Syukur ke hadrat ilahi.

AJK PPBM Segambut bersama YB Segambut Lim Lip Eng melawat pejabat baru Bersatu Bahagian Segambut & Pakatan Harapan. 

Sempat juga beramah mesra bersama masyarakat di Kampung Sungai Penchala, Segambut.




Bila Selangor di tangan PKR (Melayu)  bergabung dengan PAS (Melayu)  apa yang umno buat (?)
Di godak godaknya supaya PAS tarik diri dari PKR dan politik Selangor tidak stabil.  Tujuannya apa (?)

Orang yang sama kemudian memfitnah DAP itu lebih merbahaya dari mereka (umno)  sendiri. 

Orang Melayu bersama DAP samada sebagai kawan dan lebih banyak sebagai lawan bukanlah perkara baru.  Kepimpinan Melayu dalam Pakatan Harapan dan BERSATU cukup banyak pengalaman untuk berurusan dengan DAP. 

40 comments:

  1. semasa pru 13, seorang penceramah tegar pas berkata lebih baik dap daripada umno. berbaik dengan dap cina kafir lebih baik daripada bersama umno melayu islam. kerana umno melayu islam kelihatan lebih buruk daripada dap kafir. sekarang sudah tukar, kitab penceramah pas sudah tukar isi, ayat quran dulu tafsir lain sekarang tafsir lain. bertukar ikut kepala pemimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAShit nih main masak masak ler....

      Dia buat Agama jadi Politik vice versa...

      Kemudian macam masak masak...resipi di buat mengikut rasa... kan?

      Delete
  2. Tak habis2 dengan topik nak menyalahkan orang lain. Senang2 je tanpa usul periksa dah tuduh "Fitnah". Memang 100% taksub dg bunga raya.

    ReplyDelete
  3. AKU PUN HERAN RAMAI SUNGGUH PAKAT MEMUJA CINA DAP SEDANGKAN TERANG2 DEPA MEMUSUHI ISLAM. BANGGA SUNGGUH DENGAN SI MATA SEPET NI.. CINA TAK KAN BAIK DENGAN MELAYU KALAU TAKDA HAJAT ATAU MAKSUD TERSIRAT.

    AKU TAK PERNAH PUN DENGAR CINA DOK PUJA2 SANGGUP JADI BARUA MELAYU DOK JILAT MELAYU ,MELAINKAN MELAYU HAPRAP JE YANG SANGGUP JADI PENCACAI SANGGUP JADI BARUA

    ReplyDelete
  4. PARTI CAP BUNGA DOK BERKAWAN BAIK DGN DAP WALHAL DULU MADET CUKUP BENCI DAP....BOBOI PUNYA PASAL, JILAT PUN JILAT LA, U TURN PUN XPA......MAMAK TAK BOLEH PAKAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai tarantula..

      Jika ko kata begitu, bagaimana pula PAS dan UMNO sebelum nie yg selalu caci hina dan mengherdik antara satu sama lain..?

      Itu belum diambil kira lagi dgn tuduhan thadap ahli umno sbgai kafir.. Satu tuduhan berat yg pernah dibuat sebelum ini melalui amanat.. Amanat sape tue eikkk..??

      Jadi, berdasarkan situasi silam tersebut dan masa kini, adakah ko juga nak kata yg PAS dan UMNO pun u-turn dan sedang jilat-menjilat antara satu sama lain..???!

      # mengata org.. dia yg lebih

      Delete
    2. umno buat pe pun tak pe..dia org suci..mencuri pun dibolehkan..asalkan org umno...cuba puak lain buat..tiap2 hari akan komen di sini...

      Delete
  5. Sekurang2nya Pas & Umno tu Islam. jilat sesama Islam tak la hina sangat kalau dibanding menjilat cina Dap yg mmg terang2 anti Islam.

    Kau rasa Cina Dap tu nak ke tolong Melayu...busuk2 Umno pun dah banyak jasa kt org Melayu...yg taik tu pemimpin bukannya parti.. Tapi kalau DAP, hahahaha terimala kao nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengaku ko kan PAS dan UMNO itu sedang jilat menjilat..

      Ko yg mengaku begitu.. Bukan aku yg kata begitu..!

      Pada aku senang jer.. JANGAN JADI MUNAFIK..!!!

      # ada pulak istilah "jilat menjilat sesama islam itu x la hina sangat.." Pelik la ko nie tarantula

      # budaya baru cybertroopers umno..

      # budaya menghalalkan cara.. Hehe

      # najib dah pesan kan jgn jadi BANGANG..

      # tak berubah dan tak mendengar nasihat najib betul lar korg nie.. Buat malu jer.. Hehe

      Delete
    2. Daya pemikiran Melayu Bahlol Tarantula!!!

      Delete
    3. dah tau pemimpin buat taik, kenapa simpan lagi tarantula? kalau dah simpan, mesti terpalit jugak taik tu..dalam dok simpan penyamun nak suruh org sokong lagi..pasal DAP ni mainan umno yang takut je..segala2 buruh pasal DAP ni..dulu Pas pun kena..

      Delete
    4. Pemimpin pkr dapigs pan bunga raya tu baik sgt ke?..bila melayu islam nak berbaik ada pulak malaun pencacai dapogs yg dengki dan irihati...golongan bahalol..

      Delete
  6. AKU TAK MALU PUN KALAU KATA JILAT PAS..LEBIH MULIA DARI JILAT CINA...ITU TOPIK NYA..TAK PAYAH LARI TAJUK....KAO LARI PEGI NTAH MANA2 TU NAPA....

    TAK MALU KA JILAT CINA YG TERANG2 ANTI ISLAM...MENYOKONG PARTI YG ANTI ISLAM TAK KE BANGANG NAMANYA... SAPA AJAR? MADEY KA???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tak jilat pun DAP..

      Tapi ko yg mengaku PAS dan UMNO jilat menjilat sesama sendiri..

      # x lari tajuk mana pun..

      # jgn cepat melatah dan cepat panas bro.. nampak lebih terserlah sifat bangang nye tue.. Hehehe

      Delete
    2. Dua-dua pemimpin Pas & Umno memang musibat dan harus disebat.....!!

      Delete
    3. Biar mrnjulat saudara sesama islam dr mejilat parti khinzir laknatullah.
      Jgn jd bangsa melayu celaka si tua haramjadah.
      Buruk2 umno dan pas, mrk saudara seagama.
      Jgn jd blogers celaka makan hasil upahan partibkhinzir dan melayu celaka laknatullah

      Delete
  7. TERPEKIK TERLOLONG BARUA DAN MACAI
    MEMACAM FITNAH DAN SPIN MASIH X SAMPAI
    MAMAK, TOKONG BARUA DAN MACAI MACAI
    PRU 14 RAKYAT AKAN HANCURKAN SMPI LUNYAI

    ReplyDelete
  8. RAKYAT YANG HANCURKAN SMPI LUNYAI PD PENJILAT CHINA KOMINIS N SINGAPORK... Tergadai harta negara...

    ReplyDelete
  9. Pengampunan (At-Tawbah):48 - Sesungguhnya dari dahulupun mereka telah mencari-cari kekacauan dan mereka mengatur pelbagai macam tipu daya untuk (merusakkan)mu, hingga datanglah kebenaran (pertolongan Allah) dan menanglah agama Allah, padahal mereka tidak menyukainya.

    Kalimah Allah? Bermuka2 dgn slogan 'i love pm', tidak mampu bercakap bahasa melayu?

    ReplyDelete
  10. Mereka melampau...alvin tan, video2 lagak mereka menuduh pengundi melayu 40k bangla, video bersih mereka jelas kudakan bangsa? Mca tak buat apa2. Peranan mca dan akhbar The Star bila kaum mereka melampau?

    ReplyDelete
  11. Peranan mereka menanam persepsi ekonomi teruk, harga barang naik walhal mereka yang berkuasa naikkan harga barang?

    ReplyDelete
  12. Mereka bijak bersatu...bijak beralih sokongan pada parti asalkan menguntungkan dan membela nasib bangsa mereka. Kita?

    ReplyDelete
  13. Kebiadapan mereka semasa pm berucap di london?

    Mereka hormati pas?

    Pengampunan (At-Tawbah):8 - Bagaimana bisa (ada perjanjian dari sisi Allah dan Rasul-Nya dengan orang-orang musyrikin), padahal jika mereka memperoleh kemenangan terhadap kamu, mereka tidak memelihara hubungan kekerabatan terhadap kamu dan tidak (pula mengindahkan) perjanjian. Mereka menyenangkan hatimu dengan mulutnya, sedang hatinya menolak. Dan kebanyakan mereka adalah orang-orang yang fasik (tidak menepati perjanjian).

    Pengampunan (At-Tawbah):10 - Mereka tidak memelihara (hubungan) kerabat terhadap orang-orang mukmin dan tidak (pula mengindahkan) perjanjian. Dan mereka itulah orang-orang yang melampaui batas.


    Mca?

    Pengampunan (At-Tawbah):6 - Dan jika seorang diantara orang-orang musyrikin itu meminta perlindungan kepadamu, maka lindungilah ia supaya ia sempat mendengar firman Allah, kemudian antarkanlah ia ketempat yang aman baginya. Demikian itu disebabkan mereka kaum yang tidak mengetahui.

    ReplyDelete
  14. Betul tak aku cakap org umno bangang buta hati...petronas dh kena jual.tanah dh kena jual. Bayar hutang 1mdb kt salah
    Syarikat. Oooi banyak lagilah kalau nk crita pasal penimpuan kegagalan betapa tiada jawapan yang munasabah...ahli umno yg buta lagi mangkok yang jual tanah kl kt china komunis ru bukan dap tapi umno skarang jjohor plak dia jail...nk bukti apalagi nk tunjuk wahai ahli umno sekalian bukti besar gajah tunjuk depab mata pun takkan taknampak atau saje buat bodo janji asyuk...tergadailah negara selagi ada sikap bingai dlam diri. Macam org umno...hiiipo..kriiip..takot bini

    Duit felda keba Douglas apa crita chairman lama diam jer lepas letak jawatan org kuat dh kantooui. .dg buat roaak blah senangnya holdup..tulah gua cakap. Umno ni eh task bole pakai.kencing kuat.kaki konar konar

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai 'aku melayu', manalah kau dapat maklumat ni. dari media sepihak yang selalu jadi bahan tatapan kau ke atau dari media bukan politik? kan bagus kau buat kajian dulu, dapatkan fakta, sahkan statement dan kemudian baru tulis. ni dah la menulis caca merba, macam budak tadika belajar mengeja, lepas tu fakta kelaut! membodohkan orang itu orang ini, lupa sebenarnya dia serupa dengan tuduhan sendiri (malas nak sebut, rasanya 'aku melayu' sendiri tahu dia level apa). harap lepas ni kena buat homework sikit, jangan memalukan status 'aku melayu' tu sehingga jadi bahan gelak orang bukan melayu...lawak! lawak!

      Delete
  15. Ala Aku Melayu ni nak tunjuk pandai...... setakat menulis tajuk tajuk cerita je semua orang boleh buat. Setakat dengar cerita orang je lepas tu tulis macam pandai sangat. Cuba engkau cerita secara detail bagi setiap isu tu sekali dengan bukti bukti sahih... boleh ke.
    Ini lah orang jenis pandai cakap je...berkobar kobar menulis tapi habuk pun tarrakk!!!!

    ReplyDelete
  16. aku dah makin konfius kd ni dari keturunan apa. sejak kebelakangan ini makin galak pulak dia keluarkan posting puja puji parti cina rasis dap dan menenggelamkan ke dasar parti yang majoritinya dari kaum melayu beragama Islam pas dan umno. tajuk postingnya cukup cantik, jangan fitnah walaupun kepada orang kafir, tapi isinya penuh dengan hasutan membenci, cacian dan disulami dengan fitnah. kd, kau letak seagama ni nombor berapa berbanding kecenderungan sepolitik?

    ReplyDelete
  17. Jadi org celik carilah fakta.baca. korang mungkin pekak begong to suka baca. Apa ker jadahnya Singapore bole tutup bank gilah baca..
    Jadilah org brrilmu kalau pikir asyuk jr tu yg aku cakap buta hati org umno n tak caya gal.
    Tulah yg kali jangan rasuah...kbs hilang duit 100 juta kj task tahu..org celik mesti gelak dgar alasan ni tapi ahli umno terima jer .nampak tak brapa tak cediknya ahli umno nni...janji asyuk...lu org tk payah la nk kelentong kalau betul jawabla 2soalan tu dulu..kalau tak gi main jauhjauh semakla .
    Macamanapun rasuah tetap rasuah ..sirul nk kena gantung macamana bole ada kt Australia.
    ...cash is a king...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan aku dah pesan kt atas tu 'aku melayu'. tulislah dengan ejaan yang betul. bukan macam budak tadika belajar mengeja. ko nak sampaikan fakta ke nak buat dialog raja lawak? ni basicnya. lepas tu main tuduh semua ahli umno tak cerdik, asal ada 'masyuk'. ko ingat ahli umno ada 2-3 kerat aje ke? entah2 keturunan ko ada gak yang jadi ahli umno. maknanya ada keturunan ko yang ko tuduh 'tak cerdik'? siapa yang rasuah dan siapa yang terima rasuah? kan ke sprm dha jalankan tanggungjawab membenteras rasuah? tak kiralah umno ke, pkr ke, dap ke kalau rasuah tetap akan kena. bukti? exco johor dari umno akan didakwa. guan eng dari dap akan didakwa. seorang adun selangor dari pkr juga didakwa. so? sprm tu bukan umno bro.
      oh ya, sirul terlepas ke australia tu ko nak serkap jarang tuduh siapa? dlam situasi sirul, spin dari pembangkang boleh dilaksanakan tapi kena ingat, spin dari umno/kerajaan untuk mengenakan pembangkang juga boleh dibuat. menjadikan orang lain tidak bijak bukan bermakna ko tu cerdik...

      Delete
    2. Cakap jelajela tapi takda apa..tulah yg gua panggil bingai atau bongok umno ni

      Delete
  18. Kelentong....putar belit....dengki are the Kings.

    ReplyDelete
  19. Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):28 - Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu).

     3:118 )   Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi teman kepercayaanmu orang-orang yang, di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya.

    Kalimah Allah?

    ReplyDelete
  20. asal bukan penyamun yang berkuasa...

    ReplyDelete
  21. Penyamun bila muflis fakta. Bangkrap hujah, nak kalah guna kalimat Allah, ulang alik pergi umrah.
    Masa mentekedarah, ada ingat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak bela islam? Kalimah Allah.


      Āli `Imrān:167 - Dan juga dengan tujuan Ia hendak melahirkan dengan nyata akan dikatakan kepada mereka: "Marilah berperang pada jalan Allah (untuk membela Islam), atau pertahankanlah (diri, keluarga dan harta benda kamu)". Mereka menjawab: "Kalaulah kami faham ada peperangan (dengan sebenar-benarnya), tentulah kami mengikut kamu (turut berperang)". Mereka ketika (mengeluarkan perkataan) itu lebih dekat kepada kufur dari dekatnya kepada iman. Mereka selalu menyebut dengan mulutnya apa yang tidak ada dalam hatinya. Dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka sembunyikan.

      Delete
  22. Stereotaip Malyoo Ala Erebika terbaik dipamir dalam blog.
    Hidup nak mudah, akal tak sambong. Bodoh tahap iklan.

    Promosi Ramadhan kembali lagi!!
    Khidmat Doa Valet dan cuci trim dosa.
    - Doa biasa kendali murid pondok
    RM10
    - Doa special kendali Lobai pondok
    RM45
    - Doa special kendali penuntut mesir
    RM200
    - Doa special kendali sheikh mesir
    RM3500
    Setiap tempahan layak dpt diupgrade, dgn tambah CUMA RM15k, doa akan dipanjatkan diatas Jet peribadi pada ketinggian 10000m.
    10 tempahan pertama, layak masok cabutan hadiah 3 Audi Q7.

    Hubungi Wakil kami,

    Lobai A.Salman Al Ota WalKingcingi,
    Pondok Newcastle

    * Begini lah nasib bangsa Melayu species Jumud Totok negara ini, jika PasUmno terus diangkat.
    Bukan bangsa asing yg jahanamkan melayu.
    Bukan Kafir yg hina Islam
    Bukan siapa2 yg JumudTotokan anda, tepok dada tanya 'dalam' diri.
    Kesian , kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda bukan melayu? Buktikan melayu mana yang percaya doa boleh dijual beli?

      Dapat sambutan? Tidak ramai percaya. Tidak jadi isu pun.



      Delete
    2. Anda Melyu? Byk bukti. Dkrg anda 851 Buktikan pulak Melayu tak bawa keranda dan mandi depa pej MB?
      Buktikan juga Melyu tak lawan nuklear dgn bomoh 5 btg buloh lemang. kesian tul niii !!

      Delete
    3. Berapa bilangan melayu yg lawan nuklear dgn buloh lemang?

      Delete
  23. kurang 6%..Zahid kata

    ReplyDelete