Google+ Followers

Thursday, March 30, 2017

JANGKAAN AWAL MAHATHIR TEPAT. RUU355 ISU PERKAKAS POLITIK

*KEPUTUSAN KERAJAAN BN TIDAK MEMBENTANG RUU 355 SUDAH DIJANGKA SEJAK 2014, BUKAN SESUATU YANG MENGEJUTKAN*

1. Keputusan tersebut sudah diketahui sejak awal isu RUU 355 dibangkitkan pada tahun 2014 lagi. Saya tidak terkejut dengan keputusan Najib pada 29 Mac 2017 kelmarin. 

2. Sejak awal lagi saya mengambil sikap jika kerajaan melihat isu RUU 355 sebagai keperluan perundangan dan isu substantif, pastinya kerajaan sendiri akan membuat inisiatif. Tetapi oleh kerana motif awal ialah kepentingan politik maka RUU 355 digunakan untuk pecahkan PR ketika itu dan melemahkan PAS dengan pembersihan golongan progresif dan pro-PR. Malangnya, tujuan politik itu berjaya dilakukan.

3. RUU 355 telah memecahbahkan orang Islam sendiri sehingga mengheret ke kancah takfir kerana menganggap ia adalah 'undang Islam Hudud' menolaknya adalah sesuatu yang 'gugur aqidah'.  Pihak Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan digunakan untuk menyatakan semua ahli parlimen 'wajib' sokong sedangkan RUU 355 masih kabur lagi perinciannya.

4. Ahli parlimen muslim ditekan sehingga apabila kami mengkritik kaedah dan prosedur serta proses perundangan dikira  sudah menolak 'hukum Allah'. Himpunan ungu memperlihatkan terdesaknya PAS dan UMNO mahu menggunakan sentimen Islam-Melayu sehingga menimbulkan kebimbangan kepada asas negara ini dibina iaitu permuwafakatan dan perpaduan nasional antara kaum dan agama.

5. Saya memahami lebih awal isu RUU 355 juga adalah untuk  alihkan isu dan 'mendiamkan' isu sebenar negara seperti kleptokrasi dan salahguna kuasa Najib dan BN. 

Amat menyedihkan isu Mahkamah Syariah dijadikan umpan dan lebih sedih PAS 'tidak menyerang' UMNO kerana seolah terikat dengan perjanjian RUU 355 dengan UMNO.

Akhirnya marilah kita sedar bahaw isu negara hari ini adalah isu kleptokrasi, salahguna kuasa dan kesannya mengheret negara kepada keberhutangan, nilai RM yang jatuh, inflasi dan keputusan pelaburan untuk selamatkan kleptokrasi dan bukan keputusan pelaburan untuk kepentingan negara. Hentikan polemik RUU 355, SELAMATKAN NEGARA.

*Dato' Dr Mujahid Yusof Rawa*
*Ahli Parlimen Malaysia*
*Naib Presiden Parti Amanah Negara*
*30 Mac 2017*

28 comments:

  1. Pahala sudah dapat drp Allah SWT.................mana ada yang lebih besar daripada pahala itu.
    Orang tak mahu pahala biarkanlah...........
    Otak asyik fikir politik saja, tak fikir langsung bahawa membuat sesuatu yang positif untuk Islam itu adalah pahala yang dicari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pahala hotak ko, binyai.

      Delete
    2. Mempermainkan nama islam dan undang2 islam pun dpt pahala..

      Cai nnt kalau ada ruu lg nk bentang kt padang jgn lupa roger

      Delete
    3. Pahala ter gantung pada niat,,niat tak betul maka jadinya pun tak betul...!!

      Delete
    4. Specis otak haram jadah!!!!!!

      Delete
  2. Betul....kita jangan cakap pasal keuntungan politik saja macam Turn M, kita cakap pasal keuntungan akhirat jugak. KD atau Pakatan Pelahap nak cakap apa pun cakap la. Lagi banyak diaorang cakap dan memperlekeh RUU 355,lagi banyak saham akhirat kita dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. binyai piang, kona drift nampak..hehe. Ko bukan dapta pahala, tapi dosa lahanat, sebab bg malu hina agama. Otak ko penuh taek low bodoh

      Delete
    2. Najib xnk saham akhirat.
      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  3. ruu 355, apa yang dapat pahalanya. yang pasti dosa banyak yang dapat. dapat kafirkan orang, pecah belahkan umat, busukkan agama dengan perangai buruk penyokong ruu. tapi yang pasti, presideng pas telah tangguhkan usaha beliau untuk meningkatkan mahkamah syariah ikut fahaman hadi, ularrrr mak pas.

    ReplyDelete
  4. Sejak bila pula pecacai tahu hal hukum dosa pahala, mempertahankan lanun hukumnya apa?

    ReplyDelete
  5. Pencacai mamak panas bontot

    ReplyDelete
  6. Yg tulis budak mujahit rawa yg tewas dlm pelilihan PAS setelah menguasai bahagian PAS selama 30 tahun...
    Budak Mujahit ni pernah menyatakan dalam.khutbah di Masjid Bukit Gelogor menyatakan beza antara syiah dan sunnah sangat sedikit... nnpk budak mujahit ni aliran.syiah....

    .. Syiah.menhina sahabat dan isteri nabi sebagai perbezaan yg sangat kecil...?
    .. syiah menyatakan Al Quran yg ada palsu tak.lengkap sebagai perbezan yg kecil..?
    .. nikah mutaah hingga anak berzina deng datuk.. ayah berzina dng anak... dll sebagai perbezaan kecil.?
    ...

    budak mujahit ni.lah yang akan ke depann bila gereja di serang ...

    PAN adalah pengikut Syiah yg harus diperangi hingga ke titisan darah... perangi syiah insyallah syahid...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik punya karangan.
      Cai nnt nk bentang ruu kt padang jgn lupa roger.

      Baju ungu kalau ada stok lg bak mai

      Delete
    2. 715 kalu Sunni tk perangai mcm ni..dia ni Siunist kot? Syahid apa, katak ada..

      Delete
  7. Tun tak pecahbelahkan umat islam? Kini bekersama pula dgn dap.

    Era najib bantuan diberi kpd kelantan. Pendekatan najib cenderong satukan umat islam. Masih boleh bekerjasama dlm perkara2 tertentu. Era Tun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM600 juta bg pada nik aziz untuk air bersih makan minum rakyat kelantan..

      Delete
    2. Era Tun M nama Negara Malaysia menjulang ke langit,,Era MO1 nama Negara tercemar sangat-sangat sehingga dinobatkan sebagai kerajaan kleptokrasi & no 2 di dunia paling rasuah selepas Mexico.........!! Mari sama-sama kita ucapkan terima kasih kepada MO1 di atas pencapaian beliau.

      Delete
    3. Tercemar kerana fitnah?

      Sangsi kebenaran alQuran?

      Dan Kami jadikan (perasaan itu sebagai) tutupan yang berlapis-lapis atas hati mereka, juga sebagai penyumbat pada telinga mereka, yang menghalang mereka dari memahami dan MENDENGAR KEBENARAN AL-QURAN; dan sebab itulah apabila engkau menyebut nama Tuhanmu sahaja di dalam Al-Quran, mereka berpaling undur melarikan diri.
      (Al-Israa' 17:46)

      KEBENARAN AL-QURAN...? Renungkan...

      Yā-Sīn:68 - Dan barangsiapa yang Kami panjangkan umurnya niscaya Kami kembalikan dia kepada kejadian(nya). Maka apakah mereka tidak memikirkan?

      An-Naĥl:70 - Dan Allah yang menciptakan kamu (dari tiada kepada ada); kemudian Ia menyempurnakan tempoh umur kamu; (maka ada di antara kamu yang disegerakan matinya), dan ada pula di antara kamu yang dikembalikannya kepada peringkat umur yang lemah (peringkat tua kebudak-budakan), sehingga menjadilah ia tidak ingat akan sesuatu yang telah diketahuinya; sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Kuasa.

      At-Tīn:5 - Kemudian (jika ia panjang umur sehingga tua atau menyalahgunakan kelengkapan itu), Kami kembalikan dia ke serendah-rendah peringkat orang-orang yang rendah,

      At-Tīn:6 - Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, maka mereka beroleh pahala yang tidak putus-putus.

      Sekadar membacakan untuk manafaat bersama...bukan niat jual ayat2 suci.  Tak perlu melenting kalau tiada kesalahan.

      Binatang Ternak (Al-'An`ām):26 - Dan mereka melarang (orang lain) mendengarkan Al-Quran dan mereka sendiri menjauhkan diri daripadanya, DAN mereka hanyalah membinasakan diri mereka sendiri, sedang mereka tidak menyadari.

      Delete
    4. Banyak kau punya fitnah......!!
      Bodoh punya Melayu

      Delete
  8. RUU 355 ni modal politik? Untuk apa sebenarnya RUU 355 ni? Bukankah untuk menaiktaraf mahkamah syariah. Dan siapa yang mencadangkan pula? Kerajaan kita ke ataupun cadangan persendirian?

    Jangan le jumud sangat. Nampak sangat sudah habis KELENTONG si Tun tu nak menyalahkan kerajaan pula. Betapa bengongnya pula si blogger ni kerana mudah sangat percaya pada apa kata Tun. Aduhai......

    Kenapa tak buka cerita bagaimana Tun tidak menegur anaknya Marina pasal menyokong SEKSUALITI MERDEKA dahulu? Itu patut kita lihat kerana ianya seperti Tun sokong perbuatan anaknya yang juga menyokong LGBT. Apasal bab itu tak pula nak dibuat pula?

    Sudah-sudahlah buat cerita SAMPAH seperti ini. Jangan kelak kita sendiri yang kena tempiasnya gara-gara percaya sangat pada kata-kata orang yang sendiri tak boleh nak kawal ahli keluarganya sendiri.

    ReplyDelete
  9. Kalau RUU355 masih lagi kabur perinciannya.. bagilah input..., asik berpolitik saja mujahid ni, macam haram jadah!!!!!

    ReplyDelete
  10. Majoriti MP dlm parlimen adalah Melayu termasuklah mujahid ni,tapi takde yg ingin membahaskan kehadiran anggaran 500,000 anak luar nikah dalam masyarakat.. majoriti MP tersebut memang mcm haram jadah!!!

    ReplyDelete
  11. Kebanyakan MP2 haram jadah ni asik menyalahkan orang lain dalam kebanyakan isu, gila kuasa, gila pangkat, dah jadi MP berpenggal2 jasa sebesar taik hidung pun tiada, asik berpolitik menjaga periuk nasi, Mmg macam haram jadah!!!!

    ReplyDelete
  12. Majoriti MP2 Melayu dlm parlimen tak kira parti apa mmg mcm HARAM JADAH!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  13. Mujahid ni idea, input, jasa sebesar taik hidung pun takde... Apa dia buat sebagai MP pun kita tak tau, rugi bayar elaun saja... sama specis dgn khalid gereja, nurul izzah, pondan pandan dan pondan padang rengas...

    ReplyDelete
  14. Spesis 6.6% dah bercakap utk pas mepertahankan najis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEDAKMAN dah dapat DEDAK campur bijaN

      Delete