Google+ Followers

Monday, March 20, 2017

MAKIN KE LAUT MAMAT NI MENJAWAB


Suka-suka atau duka-duka, jawapan itu bukan penting untuk orang luar dari PAS,  sememangnya mereka memberi pandangan yang negatif. 

Takkanlah pula pemberitaan tentang dirinya yang kalah sebagai fitnah (?) Bukankah benar dia mendapat undi sangat sedikit (?)

Tetapi penjelasan kepada akar umbi PAS itu yang sangat penting jika mahu jadi pemimpin mereka.
 Apa standard jawapan macam tu (?)
 Makin tolol lah 37 orang yang mengundi Nik Abduh dalam perebutannya sebagai Timbalan Yang Di Pertua PAS Pengkalan Chepa. 

Memang ada potensi Nik Abduh tidak dicalonkan dalam PRU akan datang jika PAS mengharapkan kemenangan darinya,  tetapi jika mahu diumpan sebagai calon yang kalah 3 penjuru,  memang nik abduh calon mangsa yang paling tepat. 



15 comments:

  1. Tolak saja mamat ni kalau PAS mahu menang diPasir Mas.Kalau tak boleh siap tikar bantal dari sekaranglah....huhu..

    ReplyDelete
  2. Jawapan "suka-suka" dah menjerat diri sendiri.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Tiap tiap hari mencari kesalahan orang lain,tiap tiap hari mencari berita berita yang boleh memburuk2kan orang lain.
    Ape masaalah nya dg KD ni...itu parti PAS punya hal, dia nak suka suka ke, dia nak kalah ke... ape pasal sebuk sangat.
    PPBM semuanya baik baik je ke, cerita la sikit keburukan PPBM. Bukan ok semuanya kutttt!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:36
      Parti pembangkang sedang berpecah belah, bercakaran sesama sendiri, Mahathir yang paling mabuk gila kuasa, tak lama lagi hancur musnah tu...
      Jadi buat apa nak bimbang dan takut dengan parti pembangkang... Relax sudahlah.

      Kita cerita Pascal umno dan pas sebab kita sayang dengan parti ini, dua dua parti keramat, tetapi kena beri nasihat dan tegur sebab takut takut keramat bertukar jadi puaka.

      Relax ler..

      Delete
    2. Hey selenge 4:36...tak ada nya Penyelewengan, Pencurian, Penipuan, Penyalahan Guna-Kuasa, Pecatan, Tukaran, Penyonglapan wang ber BILLION yang keliling dunia kemudian sempat singgah kat M01 nya account peribadi (walaupun menipu di siang hari tidak guna atau masyuk account)...tak ada nya PPBM tuh hoi bahlol wal tolol...

      Delete
    3. Kluangman Bengap!!!

      Selekoh cerita pasal Tun Pulak!!!

      Kalau Tun tak memberi kesan kenapa yang kau takot sangat???

      Besar punya bengap!!!

      Delete
    4. Awak lak kenape sebok. Biar la dia, dah dia.raspek tun. Awak taknak dah la. Dah, pegi adap kolam tu. Duit dah dpt kan.

      Delete
  5. kelakar tengok PAN Imayam blogger komen pasal Nik Abduh! desperate giler!! tu belum masuk malaysiakini dan One G!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelakar lagi nik.abduh. guna nama bapak pun tak boleh menang.

      Delete
  6. Silap Nik Aziz bg nama Nik abduh..Dah bodoh.

    ReplyDelete
  7. Dulu UMNO Mahathir lawan PAS Nik Aziz. Sekarang UMNO Najib lawan PAS Hadi.
    Nampaknya Najib lebih berjaya.

    ReplyDelete
  8. Anon 5.06 pm ooiii.. PPBM tu tak sampai satu tahun lagi pun hidup nya. Belum dapat kuasa lagi pun. Dapat title YB sebagai ADUN atau MP pun atas tiket parti lain.
    Tengok lah kalau dapat kuasa esok esok.... entah entah lebih pelahap dari BN/UMNO/PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.57
      maknanye BN umno dan pas memang pelahap le kan? Insya Allah, kalau kami dapat kuasa, pemimpin kami akan beringat apa yang terjadi dengan umno. Kami org2 bawahan akan sentiasa ingatkan pemimpin ttg amanah yang diberikan dan jangan jadi pengkhianat macam umno

      Delete
    2. Ahli parti bunga semua dari umno yg dah kalah pemilihan...gila jawatan..bila kalah meroyan masuk parti baru..untung sabut timbul..untung batu tenggelam..untung bunga raya jadi apa yah..layu sebelum mati

      Delete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..