Google+ Followers

Saturday, March 25, 2017

APA YANG NAZRI BERITAHU TUN PETANG TADI DI KUALA KANGSAR

Ox
"Dia mai. Nak sangat jumpa saya. Tapi tak cakap apa. Duk diam pandang depan aja. Ingatkan dia nak bagi tau saya dia nak keluar UMNO ka apa. Yang dia cakap kat saya.." tu Sungai Perak". Saya pun tau tu



Sungai Perak. Tak payah dia bagi tau"

- Tun M berkenaan kehadiran (tak di undang) Nazri di program PPBM di Padang Renggas petang tadi -


# Bersuara pun tidak,  tengok muka Tun pun tidak.. Agak2 debat 7april jadi tak (?) baju pun dah bendera putih. 

38 comments:

  1. Mantap Tun!!....sebenarnya Nazri tu dalam hati dia amat sayangkan Tun dan ingat segala budi yang telah Tun taburkan kepada beliau tetapi apakan daya beliau terpaksa menyokong Najib dek kerana dedak!!....

    Harap Tun dapat memaafkan Nazri.Beliau tak berkata apa tu bukan beliau tak mahu bercakap dengan Tun tetapi merasa begitu bersalah dan malu kepada Tun diatas segala perbuatan beliau terhadap Tun selama ini.Kalau boleh Nazri rasa nak cium Tun tetapi terasa malu sangat2!!...

    Semuga dengan peristiwa ini akan memberi satu pengajaran kepada menteri2 yang lain agar tidak lagi belaku kurang ajar kepada orang yang lebih tua daripada kita...lebih2 lagi orang yang pernah menabur budi kepada kita.

    Tun seorang pemimpin yang ikhlas ,sebab itulah beliau amat dikasihi oleh rakyat.Semuga Tun sentiasa berada didalam rahmat ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat yang mana?.... sama saja dulu dan sekarang.... dia keluar umno dua tiga kali org nengok jer.... dia mauk balik umno dua tiga kali .... orang cebik aja.... hok tidak ... hek pun tidak..... masa berlalu... usah bernostalgia..... sebab yg menyampah ngan bait kata dari mulut dia pun bukan sedikit.... tinggal malas nak mengata jer.... dia menyoal.... semuanya soalan yg tak payah di jawab... dia pula... semua soalan yang ditanya jawab asal jawab.... yg lainnya tak terjawab....pusing keliling tak abis. Hormat Tun atas dasar bekas pemimpin.... dan kini sebagai org tua sahaja.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Memang betul yang menyampah dgn Tun pun bukan sedikit. Sebab tu masa FB buat undian online dgn lebih 600k yang mengundi memilih sama ada menyokong Tun M ataupun Najib, maka jumlah yang memilih menyokong Najib ada 3%. 3% ini lah yang menyampah kat Tun.

      Oooops, jangan lupa dalam 3% ni pun banyak fake account yg mengundi. Alah, yang jenis hantar komen lepas tu sendiri sokong tuh.. Dalam ni pun wujud juga spesis ni..

      Kalau berani suruh lah bapa penyamun pujaan korang tu buat referendum nasional untuk tgk brp ramai sokong dia dan brp ramai sokong Tun.

      Ni dok hantaq macai gebang dalam blog ja buat apa? Pondan sembang besaq ja si penyamun ni.

      Delete
    5. Nazri bukan Kecik anak,,dia tahu bahawa Najib(MO1) memang confirm bersalah dan dia sedar sangat-sangat,, jadi dia nak cerita apa lagi dengan Tun M,,terpaksa buat muka selamba saja..!!

      Delete
    6. SiSuharli Masrop tanya rakyat yang mana?..maksudnya rakyat yang mana yang mengasihi Tun?....kalau kamu nak tahu jawabnya senang aja Suharli woi....iaitu rakyat yang pandai mengenang budi!!....bukan seperti kamu yang busok hati dan tak berapa nak cerdek.

      Sebagai contoh....cuba kau teliti kembali dimana2 blog pun yang dikunjungi oleh pro Tun,jarang kita temui komen2 yang bodoh tetapi pada kebanyakannya komen2 bernas dan cerdek pandai.Dari situ saja kamu sudah boleh meneka dikedudukan mana Tun berada dihati takyat jelata??.....ada faham??...

      Delete
  2. Hebat Nazri! Tindakan yang wajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat apa ke bendanya,,kalau musibat adalah........!!!

      Delete
  3. Nazri nak tunjuk gentleman aje...muka selamba badak berjabat dgn org yg dia sendiri pernah cakap nak tumbuk. Tarak malu punya orang. Yg pasti di muka mamat tu ada riak2 mcm cuak kut2 Tun M bolayan dikhalayak ramai...bukan Tun M nak jupe pon tapi dia yg beriya2. Hipokrit sungguh...ooi nazri...org tak lupa la keceluparan kau nak bertumbuk dgn Tun M.

    ReplyDelete
  4. Jumpa tdm, dari hang jebat, celupar, lidah kelu tak keluar suara setakat tunjuk sungai sahaja. Jadi orang bisu. Tu pasal najib cabut nyorok bila jumpa tdm, telur hilang, suara hilang, maruah pun boleh hilang. Hanya yg masih denial sindrom shj masih menegakkan benang basah

    ReplyDelete
  5. Tok Yi adalah contoh seorang politikus yang cekap.Dia berpengalaman dan cukup strategis.Sebab itu kedudukan nya sentiasa mantap dalam kerajaan mahu pun parti.

    Tok Yi kenal sangat dengan gelagat Tok Det bekas boss nya yang cukup tekenal dengan kuku dan besi nya.Tapi semua orang tahu semasa memegang jawatan Ketua pemuda dia pernah mengkritik boss nya yang sangat garang itu.Tapi dia kekal maintain bah kan terus maintain pada zaman Pak Lah hingga lah ke Pak Jib.

    Sebagai menteri dia telah menjalankan tugas nya dengan baik pada negara manakala sebagai politikus dia sentiasa menimbulkan kontroversi dan kegemparan kepada musuh-musuh parti.Itu lah sifat-sifat nya Tok Yi

    ReplyDelete
  6. Keberkesanan seseorang pemimpin harus dilihat samada dia sda atau tiada, adakah banyak perbezaan.
    Nazri dilihat bukan kategori yang mempunyai apa apa kelebihan dan sumbangan besar kepada negara.

    Antara beberapa nama yang sedikit sebanyak terkesan kehadiran seperti sanusi junid, idris jusoh semasa menjadi mb terengganu, ghazali shafie, najib tun razak semasa menjadi menteri pertahanan, sany vellu.
    Ertinya tak ramai.

    Pertemuan Nazri Mahathir sekadar menambah aura Mahathir untuk terus berjuang.

    Pandangan suharli masrop jenis busuk hati sudah tentu yang desperado, hati mengaku kehebatan Mahathir tetapi mulut berdusta kerana ego.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oklah tu.... dari semalam... hari ni... sampai eaok lusa... kamu sendiri lihat... siapa yang mengepak2 bangga (mcm ayam sabung yang ngiring)... sombong dan bongkak.... hangpa tak nampak ker bagaimana nazri berjaya cucuk? Adakah aku berdusta? Pergilah baca ....

      Delete
    2. Ye la anaknya masrop. Brim dah berape tahun dia org banggakan tak nak baca. Bagi sikit, ambik banyak. Pernah dengar kisah lembu pakai cermin mata hijau. Dengar, sesuai la sgt dgn geng 6.6%.

      Delete
  7. hebat tu hebat lah tapi masa nya telah berlalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:45, orang hebat bukan masanya berlalu tetapi awak yang ketinggalan.

      Perjuangan Tun baru bermula untuk menjadikan pembangkang sebagai kerajaan.

      Delete
    2. Perjuangan bersama DAP?

      Pengampunan (At-Tawbah):48 - Sesungguhnya dari dahulupun mereka telah mencari-cari kekacauan dan mereka mengatur pelbagai macam tipu daya untuk (merusakkan)mu, hingga datanglah kebenaran (pertolongan Allah) dan menanglah agama Allah, padahal mereka tidak menyukainya.

      Delete
    3. Anon 7:09. Cuba paparkan hadis bab rasuah, pembunuhan dan perlanunan.

      Hadis di atas tidak salah, cuma tajuk di atas tu seolah memperalatkan hadis untuk pemikiran sendiri, ini amalan orang PAS.

      Akhlak sendiri diperbaiki, hias dan salut dengan emas pun diri tetap huduh.

      Delete
    4. Jangan risau...Allah kan ada.


      Firman Allah... tak percaya?

      6:44 So when they forgot that by which they had been reminded, We opened to them the doors of every [good] thing until, when they rejoiced in that which they were given, We seized them suddenly, and they were [then] in despair.

      6:45 So the people that committed wrong were eliminated. And praise to Allah , Lord of the worlds.



      Delete
    5. Ni siapa yang menulis ni?.... bunyi macam red bean army jet.... ayat at taubah dia kata hadis....tolonglah wei.... gila apa nak lefak mukriz jadi PM.... mimpi 1001 malam mana yg nak kata tun tu 1000 kali lebih baik?.... dulu batang tubuh tu yg korang maki hamun.... bila dia keluar u.no dan rakyat juga tau kebobrokan dia lalu kami tolak..... kenapa sekarang korang jilat pulak????? Ajer giler korang ni....

      Delete
    6. SUHARLI MASROPSaturday, March 25, 2017 9:57:00 PM
      Ni siapa yang menulis ni?.... bunyi macam red bean army jet.... ayat at taubah dia kata hadis....tolonglah wei.... gila apa nak lefak mukriz jadi PM.... mimpi 1001 malam mana yg nak kata tun tu 1000 kali lebih baik?.... dulu batang tubuh tu yg korang maki hamun.... bila dia keluar u.no dan rakyat juga tau kebobrokan dia lalu kami tolak..... kenapa sekarang korang jilat pulak????? Ajer giler korang ni....

      SUHARLI MASROPSaturday, March 25, 2017 9:57:00 PM
      Ni siapa yang menulis ni?.... bunyi macam red bean army jet.... ayat at taubah dia kata hadis....tolonglah wei.... gila apa nak ...


      Memang bukan hadis...itu ayat al quran. Masih Ragu2 sehingga perlukan hadis?

      Nabi Hud:17 - Apakah (orang-orang kafir itu sama dengan) orang-orang yang ada mempunyai bukti yang nyata (Al Quran) dari Tuhannya, dan diikuti pula oleh seorang saksi (Muhammad) dari Allah dan sebelum Al Quran itu telah ada Kitab Musa yang menjadi pedoman dan rahmat? Mereka itu beriman kepada Al Quran. Dan barangsiapa di antara mereka (orang-orang Quraisy) dan sekutu-sekutunya yang kafir kepada Al Quran, maka nerakalah tempat yang diancamkan baginya, karena itu JANGANLAH kamu ragu-ragu terhadap Al Quran itu. Sesungguhnya (Al Quran) itu benar-benar dari Tuhanmu, tetapi kebanyakan manusia tidak beriman.




      Delete
  8. Apa hujah nya dan apa juga alasan nya orang hanya akan melihat dia begitu desprade untuk meletakkan anak nya sebagai PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes kalau kebetulan pun, 1000 kali lebih baik dari Najib dan jutaan kebaikan untuk rakyat..

      Aamiin

      Delete
    2. Apa?...salahkah kalau Tun Mahathir nak letak anak dia jadi PM??...kalau itu ditakdirkan berlaku bukankah itu adalah sebaik2nya??...

      Delete
    3. Dah tak.percaya ketentuan tuhan pulak. Tadi tanye, ni saye tanye balik. Kalau dah ditentukan mukhriz jadi pm. Tak percaya ketentuan la. Ade ke 355 yg hukum org tak terima takdir allah. Saje je tanye. Kena bayar berape plak. Bukan nak matikan hujah. Biasanya org guna.Agama ni nak matikan hujah org. Tgh takde idea nak pertahankan geng 6%.

      Delete
    4. Binatang Ternak (Al-'An`ām):117 - Sesungguhnya Tuhanmu, Dialah yang lebih mengetahui tentang orang yang tersesat dari jalan-Nya dan Dia lebih mengetahui tentang orang orang yang mendapat petunjuk.

      Maryam:70 - Kemudian, sesungguhnya Kami lebih mengetahui akan orang-orang yang lebih patut diseksa dan dibakar dangan api neraka itu.

      Nabi Yunus (Yūnus):40 - Di antara mereka ada orang-orang yang beriman kepada Al Quran, dan di antaranya ada (pula) orang-orang yang tidak beriman kepadanya. Tuhanmu lebih mengetahui tentang orang-orang yang berbuat kerusakan.

      Nabi Yunus (Yūnus):41 - Jika mereka mendustakan kamu, maka katakanlah: "Bagiku pekerjaanku dan bagimu pekerjaanmu. Kamu berlepas diri terhadap apa yang aku kerjakan dan akupun berlepas diri terhadap apa yang kamu kerjakan".

      Nabi Yunus (Yūnus):42 - Dan di antara mereka ada orang yang mendengarkanmu. Apakah kamu dapat menjadikan orang-orang tuli itu mendengar walaupun mereka tidak mengerti.

      Nabi Yunus (Yūnus):43 - Dan di antara mereka ada orang yang melihat kepadamu, apakah dapat kamu memberi petunjuk kepada orang-orang yang buta, walaupun mereka tidak dapat memperhatikan.

      Nabi Yunus (Yūnus):44 - Sesungguhnya Allah tidak berbuat zalim kepada manusia sedikitpun, akan tetapi manusia itulah yang berbuat zalim kepada diri mereka sendiri.

      Al-Baqarah:8 - Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.


      ********


      Tuhanku lebih mengetahui...

      Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):147 - Tidak ada doa mereka selain ucapan: "Ya Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami dan tindakan-tindakan kami yang berlebih-lebihan dalam urusan kami dan tetapkanlah pendirian kami, dan tolonglah kami terhadap kaum yang kafir".

      Delete
    5. Why not u ringkas kan. Takde la nampak copy. Ambik mane petikkan ayat. Study, dan ringkas kan. Lepas tu baru cerita. Baru org minat nak baca. Ni copy panjang2, tah tuan punya badan paham ke tak apa yg dia tulis.

      Delete
    6. Dan apabila engkau membaca Al-Quran (wahai Muhammad), Kami jadikan perasaan ingkar dan hasad dengki orang-orang yang tidak beriman kepada hari akhirat itu sebagai dinding yang tidak dapat dilihat, yang menyekat mereka daripada memahami bacaanmu.
      (Al-Israa' 17:45)

      Dan Kami jadikan (perasaan itu sebagai) tutupan yang berlapis-lapis atas hati mereka, juga sebagai penyumbat pada telinga mereka, yang menghalang mereka dari memahami dan mendengar kebenaran Al- Quran; dan sebab itulah apabila engkau menyebut nama Tuhanmu sahaja di dalam Al-Quran, mereka berpaling undur melarikan diri.
      (Al-Israa' 17:46)

      Semoga kita tidak termasuk golongan ini.

      Delete
  9. samseng taek minyak jampi kingcin lobai. Malap lagi la Melayu dayu budaya taek unta.Tanah dijual lelong,tinggal bawah tempurong,Anak cucu cicit kutip hutang. BN broker negara India dan China. Bangsat musibat lobai Pis dan Dumbno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kah golongan yang belum berputus asa menanam persepsi. Hujah dangkal diselitkan dengan memaki.

      Delete
    2. ko belum putus asa jilat taekkow

      Delete
  10. 9.35pm komen ke apa tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok pergi masok balik bawah tempurong ko tu malyu bangsat

      Delete
  11. Replies
    1. aku pernah jumpe dia. Hensem, macho, dan seangkatan dengannya. (Abaikan nama kat atas).

      Delete
  12. Turn M sebenarnya pergi ke tempat orang( Kuala Kangsar, Perak). Bukan Nazri pergi ke tempat Turn M. Itu pun Turn M ke sana sebab ada majlis PPBM. Bila Nazri tahu Turn M ada kat Perak ( tak jauh pulak dari Padang Rengas, jadi Nazri pergi la jumpa Turn M). Nazri membisu sebab tempat perjumpaan tu bukan tempat yang disediakan untuk program wacana. Kan Turn M dah cakap Nazri tak payah tanya apa2, Nazri hanya menjawab kalau Turn M bertanya soalan. Turn tak tanya apa2, so buat apa Nazri nak cakap... nanti yang ada kat belakang Turn M akan putar belit pulak apa2 yg Nazri cakap. Tindakan spontan Nazri membisu tu dah betul.
    Pemakan dedak PPBM tak payah lah nak buat kecoh,tunggu la wacana yang dijadualkan pada 7hb April nanti.

    Spin tetap spin kan KD.....hee3.

    ReplyDelete