Google+ Followers

Wednesday, March 15, 2017

NILAI SEMULA AKHLAK KITA

Aku bila terjumpa si pulan atau kumpulan tertentu yang bukan Islam menghina Islam dengan pelbagai cara jarang sangat membaca dengan detail atau ambik pot serius. 

Pertamanya aku rasa itu memang normal berlaku tindakbalas segelintir non Muslim.
Keduanya, sengaja diperbesarkan untuk kepentingan politik. 

Saolan yang ingin aku tanya (?)
Pertama,  pernah tak segelintir orang Melayu atau orang Islam menghina ugama dan bangsa lain (?) Apakah kita setuju dan sokong (?)

Keduanya. Mana yang lebih teruk,  orang bukan Islam yang menghina sekali sekala atau orang Islam yang menghina Islam setiap hari atau secara terangan dan mega (?)

Perhatikan akhlak orang Islam (?)
Perhatikan siapa yang melakukan rasuah dan penyelewengan secara besar²an dan menjadi tajuk utama (?)
Dan hari ini berapa pemimpin Melayu dan Islam yang dikaitkan dengan pelbagai skandal masih terus memegang jawatan tanpa rasa malu (?)
Apabila mereka diminta berundur,  boleh pula mereka mengambil contoh bahawa si kapir juga tidak berundur?  Mereka menggunakan akhlak orang kapir untuk dijadikan contoh menghalalkan tindakan mereka (?)
Banyak lagi contoh contoh yang lain orang Islam sendiri menghina dan memalukan Islam dengan akhlak dan perbuata mereka. 

Golongan inilah yang patut disingkirkan lebih awal dan bukannya terpekik terlolong terhadap sekor dua lahanat kapir yang memang sejak azali memusuhi Islam. 

Akhlak dan perbuatan orang Islam itu sendiri yang menjadikan nilai Islam dipandang rendah dan mudah diperlekehkan oleh orang bukan Islam. 

Penghinaan orang bukan Islam pula terhadap Islam agak ketara dalam 10 tahun kebelakangan ini kerana penguatkuasaan undang² yang lemah dan kemungkinan hukuman yang agak ringan.

Kalau akhlak Pemimpin Islam berada pada status yang paling wahid dalam menguruskan negara berlandaskan Al Quran dan Hadith, agak-agak ada ke pemimpin bukan Islam yang berani dan sewenang wenangnya menghina Islam (?)


16 comments:

  1. 1. Perhatikan akhlak orang Islam (?) - memfitnah sesuka hati orang lain, bila masuk court, kata bergurau sahaja. Sapa lagi, YB Rafizi le. YB bukan Yang Berhormat, tapi Yang Bergurau. Haha

    2. Perhatikan siapa yang melakukan rasuah dan penyelewengan secara besar²an dan menjadi tajuk utama (?) - Guan Eng rilek je ko tak sentuh kan? Ha, ni mak datang kes Forex pulak. 1MDB? Apahal amerika senyap je? Kata nak dakwa la bagai, manaaa? Manaaaa? Kes scorpene lenyap, minta duit derma bagai nak saman di Perancis, senyapppp. Hahaha. Badut baduttt...

    3.Dan hari ini berapa pemimpin Melayu dan Islam yang dikaitkan dengan pelbagai skandal masih terus memegang jawatan tanpa rasa malu (?) - Apa cerita brader anwar di sungai buluh? Apa cerita skandal Azmin MB selangor? Ada bukti video kata tak boleh pakai. Ada bukti gambar, tak boleh pakai. Bila geng kerajaan, bukti putar belit, layan macam fakta. Masuk mahkamah, kalah, kena saman balik. Hahaha

    3. Apabila mereka diminta berundur, boleh pula mereka mengambil contoh bahawa si kapir juga tidak berundur? Mereka menggunakan akhlak orang kapir untuk dijadikan contoh menghalalkan tindakan mereka (?) - Kit siang dah 51 tahun steady je jaga DAP. Kau tak bsing? Sebab apa? Sebab geng pembangkang kan? Mahathir dlu bukan main, digelar mahafiraun, sekarang? Disanjung, sebab apa? Sebab geng pembangkang kan? Inilah masalah pembangkang. Semangat Asobiah tinggi sangat. Kalau geng sendiri buat salah, senyapppppp je seko-seko. Tunduk kepala tak berani nak bersuara.

    Banyak lagi contoh contoh yang lain orang Islam sendiri menghina dan memalukan Islam dengan akhlak dan perbuata mereka. - Pegi bisik kat YB (Yang Bergurau) Rafizi, udah2 le memfitnah tu. Orang yang sokong pembangkang macam aku pun naik meluat. Buat malu je. Payah nak cover dah bila kantoi. Sia-sia undi aku bagi tahun 2008 dulu, seko-seko buat perangai tak semenggah.

    Sembang nak kencang. Hal orang lain sibuk nak kutuk. Nak selak. Masam hangit geng2 sendiri, hidu senyap2 ye? Mana le maruah kau letak.

    Memalukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2:49 kata 1:54 bravo....Err?

      Berabok adalah baru telan dedak ayam katakan....Kru Kru krurrr... pegi lah lanun bugis panggil tuhhh!

      Delete
  2. 1.54
    BRAVO BROO..... KAMI PERLUKAN ORANG MACAM NI BROOOO.... PEJUANG YG TAK DI DENDANG ... BERANI MELAWAN PUAK DAN BLOGGER BARUA SINGAPORK@PROKSI DAP INI....
    BLOGGER NI DAN MASYUK SETIAP BULAN DI BAYAR OLEH TUAN MEREKA GUNA DOLAR SINGAPORK LAGI...
    TUJUAN UTK PROVOKASI... SABOTAJ..DAN FITNAH BOHONG UNTUK TUAN MEREJA DI SINGAPORK@ISREAL ASIA TENGGARA..

    FITNAH DAN SPINN MEREKA SENANG DIBACA TAPI SELALU BERHATI HATI DENGAN GAME FITNAH BARUA INI. ...

    AYUH TERUSKAN PERJUANGAN... KALAU DI ZAMAN SAHABAT DAH LAMA BARUA INI PUTUS KEPALA DARI BADAN... TAPI SEKARANG CARA KITA MELAWAN MEREKA DENGAN AYAT YG BOLEH MEMUTUS DAN MEMBINASAKAN DENGAN AYAT YG "SAKARSTIK" KERANA TERPAKSA AYAT DIKELUARKAN UTK MELAWAN ADU DOMBA BARUA PENJAJAH INI...

    SELAMAT BERJUANG BROO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuckkk...kikikikikiki

      Delete
    2. sembang kencang bro..
      kot ye pun tulisan tu kecikkan sikit, silau mata. pru14 semakin dekat hanya tunggu tongkang sampai dari chino.
      Apapun majoriti rakyat tetap menolak mr & mrs mo1. harap jangan sembang jer yang kencang online. dapat dedak hari mengundi bro tidorr..

      Delete
  3. Pening kepala aku dgn blogger senget sebelah ni. Ada artikel dia puja DAPig ada posting dia tukar pakai serban kopiah siap tunjuk petikan Imam As Syahid Hassan Al Banna..

    ko ni insane tahap teruk la KD. Tegakkan Islam dlm diri kau dulu jaga Solat 5 waktu berjmaah, dgr kuliah pengajian dan ubah diri jd manusia yg berkata benar bukan beramal dengan FITNAH.

    Tutup blog ko yg penuh dengan cacian maki dan fitnah siang malam menghina pemimpin tanpa sebab saheh. Baru molek ko cakap bab ini..

    Munafik zaman moden.. menjelma dalam pelbagai rupa.. Madey pun u-turn nk sokong ruu355 pulak demi undi untuk tumbangkan UMNO.. semua penipu belaka!

    ReplyDelete
  4. Nmpk jelas sgt bhw mykemut dan blog2 pro 2.6b + 90j tu dh tenat. Maka teroaksa stalk blig org lain.PDh la tuan blog tidak pancungkan konen sampah panjang2, ada hati nk mengajar tuan blog. Adoila bingai tul, kucing kurap pun ada akai bila fpt mkn free.
    Kesian la tgk nasib gerobolan pemakan Taek Low dan penghirup Kingcin Lobai ni. Belajar la adat sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok bahasa kau tu beradab lah sangat..dasar penjilat pungkok dapigs mang camtu

      Delete
    2. 335, bingai totok. Mana aku biadap dgn tuan blog,!!
      Aku sangsilah, dgn kapasiti sel otak ko, lebih baik kau belajar dan cuba sambungkan sirkit otak ko dulu. Dh bgtau ni.

      Delete
    3. Ada lagi ke org baca mykemut?

      Delete
  5. Aku sebut Melayu dan Islam - semualah tu.

    Aku tak sebut nama, tak sebut parti.

    Tak sebut cili, tak sebut cabai - tapi kenapa ada yang kepedasan.

    Kalau makan nangka, memang tak dapat elak kena getahnya.

    Kikikiki

    ReplyDelete
  6. http://sejarahmelayu.blogspot.my/2017/03/kit-siang-diktator-paling-lama-dalam.html?m=1

    link atas tak sebut pun sapa barua... klu makan nangka tak dapat elak la kena getahnya...

    link atas tu penuh fakta... data..bergambar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 827.
      Tak habis2 dgn lamunan Melayu sangat la..Dh londeh jual freehold merata2. Tambun bagi hutang kt cucu cicit bayar. Malaya dh nak jadi Nanyang Autonomus Region... pun.ada hati nak kukok.
      Cuba sambungkan sel otak ko yg korup oleh Taek dan Kingcin Lobai tu dulu.

      Delete
  7. 6.3% ni kena berusaha sungguh sungguh, ajak kawan ramai² datang blogg ni, atau menyamar 6,7 anon supaya nampak ramai. Walaupun hanyir aku raikan perbezaan pendapat, maki hamun tu dah memang bawaan keturunan mereka, tak dapek nak tolon.

    ReplyDelete
  8. Tengok komen2 pemakan dedak ni sebiji mcm komen2 reformis masa zaman reformasi dulu. Masa zaman TUN dulu..bila kita defend Tun dengan fakta2...dan bila pembela reformasi ni tak dapat lawan balik hujah dgn fakta...kebanyakan mereka akan menjawab dengan bahasa2 yang kesat..memaki hamun dan memberi gelaran bermcm2....skrg...pemakan dedak pun dah sebiji mcm mereka..tak boleh membalas hujah dengan fakta...mereka berkelakuan sebiji mcm reformis2 dulu..jd situ kita dah tahu mereka ni dlm keadaan defensif..dan dah mati akal sebenarnya..jln mudah..maki hamun..mencarut..dsb....

    ReplyDelete
  9. “Jangan memandang dosa-dosa orang seolah-olah kamu Tuhan; perhatikanlah dosa-dosamu sebagai hamba. Kasihanilah mereka yang mendapat cobaan dan bersyukurlah bahwa kamu selamat.”

    (KH A Mustofa Bisri)

    ReplyDelete