Google+ Followers

Friday, March 10, 2017

PEMIMPIN KEKAL MEWAH WALAU BERSALAH!!!

Apabila kita bercakap tentang rasuah,  penyelewengan dan salahlaku,  ia tidak terlibat hanya kerajaan atau penjawat awam. 

Ia meliputi semua,  kalau lembu pun rasuah,  tangkap dan sembelih. 

Kalau Mukhriz rasuah, tangkap dan dakwa. 

Kalau Zahid seleweng,  tangkap dan dakwa. 

Kalau Najib kelepek,  today or tomorrow siasat tangkap dan dakwa. 

Kalau Tun Dr Mahathir korup,  apa yang ditunggu lagi,  tangkap dan dakwa. 

Anwar dah kena di era Ghani semasa dia sudah tidak berkuasa,  takkan orang lain ada kekebalan (?)

Jangan jadi biol sokong rasuah walaupun ianya dari kumpulan yang kamu sokong,  sokong mesti berlandaskan kebenaran.. Kalau benda betul,  sokong walaupun pemimpin itu kamu tidak sokong sepenuhnya. 

Kalau kamu sokong dan mempertahankan mereka yang salah, samada kamu pemakan dedak atau selama inipun banyak sangat benda haram yang masuk.

Tiada siapa yang tahu cuma tanpa sedar,  sikap dan cakap kamu yang akan memberi gambaran. 

Jangan rasa kalah jika yang kena tangkap adalah dari kumpulan yang kamu sokong, jiwa kena besar. 

Kita rakyat,  masa depan anak cucu kita. 
Sokong yang salah kamu turut subahat. 

Samada Najib atau Mahathir,  mereka tidak kenal kita, mempertahankan satu yang lain dengan memaki yang lain. 

Besok,  "dia" hantar beras ke rumah kita kah (?)

10 comments:

  1. Hidup najib, mati umno!

    ReplyDelete
  2. din pagoh dh mampus ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:09. Inilah pendedak atau terlalu banyak makan benda haram

      Delete
  3. Setuju...dakwa dan hukum yang bersalah.

    ReplyDelete
  4. Bicara di mahkamah ... lantik lah peguam. Ikuti lah perbicaraan dan terimalah dan hormatilah keputusan hakim.

    ReplyDelete
  5. Masukkan mahkamah dulu... masalahnya penyiasat dan pendakwa kena buang sebelum masuk mahkamah. Macam mana kalau macam ni?

    ReplyDelete
  6. Perlu juga ingat....KekuasaanNya.


    Mengharamkan (At-Taĥrīm):8 - Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubatan nasuhaa (taubat yang semurni-murninya). Mudah-mudahan Rabbmu akan menutupi kesalahan-kesalahanmu dan memasukkanmu ke dalam jannah yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, pada hari ketika Allah tidak menghinakan Nabi dan orang-orang mukmin yang bersama dia; sedang cahaya mereka memancar di hadapan dan di sebelah kanan mereka, sambil mereka mengatakan: "Ya Rabb kami, sempurnakanlah bagi kami cahaya kami dan ampunilah kami; Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu".

    ReplyDelete
  7. Dalam ghairah kita tuduh menuduh... akhirnya aib sendiri disingkap.

    Benarlah firman Allah melarang kita...

    Al-Ĥujurāt:12 - WAHAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.

    Berhati2lah ... takut mengundang kemurkaanNya.

    Perhatikan perasuah ditangkap... mungkin ramai lagi diluar sana tetapi mungkin terlepas kerana telah bertaubat.

    ReplyDelete
  8. Aik, ramai la Melayu Jumudtotok kat sini. Apa jadi kat blog2 tak laku sekarang. Makkumlah..dah 6% org masok baca. TV3 suku pun jaja 2 juta ,walhal semua rakyat dh pun silau mata, geli telinga, loya muntah nak tgk Bulitaekencin Utama. Uweekkk!
    Apabila tak dpt sambuta, maka masok la gerombolan Jing yg merupa oztaz lobai, dan pejuang banngsa meloya.
    BETUL kata Najib, mmg bangsat muka tak malu!!

    ReplyDelete
  9. Blog berita sensasi ramai pengikut. Orang kita suka cerita2 ni.... ala2 cerita hantu.

    ReplyDelete