Google+ Followers

Thursday, March 30, 2017

RUU355 SETAKAT MANA UMNO JUJUR

- bahan sebenar dikosongkan sementara untuk diisi kemudian -


Ada beberapa perkara yang boleh disentuh,  dibahas setakat mana kejujuran umno dalam isu RUU355.

Demi undi,  umno akur kehendak MCA, MIC dan Gerakan.

Antaranya kita lihat apa pula reaksi dan keputusan speaker. 

Dalam masa yang sama MO1 dan beberapa MP sudah berlepas ke India untuk tidak berada di Parlimen,  jangan sekadar disebut "kebetulan".

Ia juga bukanlah diluar pengetahuan Hadi Awang. 

Jikalah RUU355 ini mahu di dramakan dalam bentuk rencana oleh pengarah hollywood atau bollywoid yang ada nama untuk kajian sejarah akan datang,  agak agaknya berapa budget yang diperlukan (?) 90 juta atau lebih... Wang bukan isu besar... 

Zahid Hamidi masih membisu kah (?) atau sudah hilang kawan.. 





27 comments:

  1. Inilah hasilnya bilamana majoriti MP2 Melayu HARAM JADAH berada dalam parlimen, hasilnya mmg mcm HARAM JADAH!!!!!!!!!
    Kepada Zahid Hamidi takyah lah nak tayang sangat gigi palsu kamu tu, getik org menengoknya?

    ReplyDelete
  2. Apa yg dok meroyan ni KD,tak ade hal lah siapa yg nak bentangkan RUU 355 tu. Kerajaan ke, Hadi Awang ke... janji dibentangkan oleh orang Islam.
    Tak payah lah nak laga laga macam kepala naga.

    ReplyDelete
  3. Maaf ye keluar tajuk sikit.
    Pakatan Pelahap tak nak komen ke... 9 rakyat Malaysia dah selamat keluar dari Korea Utara.... spin spin la sikit ape salahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa Yg nk Nak dah dapat... Mcm pembebasan mangsa colik kat sabah Yg keluarga bergadai harta tp pihak berkuasa berkata tiada Wang tebusab!!!! Eheheh

      Delete
    2. tradecin dgn mayat. Apa nk bangga? Korea Utara dgn Selatan pun tk kenal? Tahu cerita benar?

      Delete
  4. Zahid Hamidi dan semua MP2 Melayu kenalah bertanggungjawap dengan anggaran 500,000 anak luar nikah dlm masyarakat... Angka ini akan terus meningkat saban hari!!! Minggu ni saja yg diberitakan beberapa anak luar nikah dilonggokkan ditepi tong sampah, semak samun dan ditepi flat. Apa nak jadi dgn Malaysia ni... Sama2 kita tunggu bala yg akan menimpa... eeee seram!! !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia dh terkambus kumbahan taek, tak seraammm? eeee!

      Delete
  5. Elok zahid membisu... satu kapal satu kapten. Dalam jemaah satu imam. Salah ke umno ubah keputusan?

    ( 8:16 )   Barangsiapa yang membelakangi mereka (mundur) di waktu itu, KECUALI berbelok untuk (siasat) perang atau hendak menggabungkan diri dengan pasukan yang lain, maka sesungguhnya orang itu kembali dengan membawa kemurkaan dari Allah, dan tempatnya ialah neraka Jahannam. Dan amat buruklah tempat kembalinya.

    Mungkin berpatah balik (berbelok) untuk menyiasat. Maklumlah ruu355 dijadikan modal politik pembangkang.sekejap kata  pas perangkap umno, sekejap kata umno rampas ru355, terkini umno kencingkan pas? Bimbang kerjasama umno pas?

    Pas jangan cepat melatah? Jika kerana Allah, tawakkal padaNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..wah, cantek punya swing. Tapi bola kt siti juga haha

      Delete
  6. Kenapa Najib, Zahid dan semua MP2 Melayu kena bertanggungjawab? Sebab andalah yg dilantik rakyat untuk menggubal dasar2 untuk mengekang pertambahan anak luar nikah yg jumlahnya luar biasa ini... besar tanggungjawap tu, jgn main2 dengan benda ni!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. Sibuk dengan RUU 355,,sembahyang Lima waktu kadang-kadang pun missed jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANJI ALLAH .... mukmin akan berjaya jika kualiti solat dijaga ie Yang khusyuk solat (ayat 2) dan yang pelihara solat (cukupkan, awalkan). (ayat 9)

      Sembahyang(ayat 2 & 9) itu perisai *akhlak (ayat 3-8) <<< kejaiban susunan ayat dlm surah ini .

      Al -Mu'minūn:1 - Sesungguhnya BERJAYALAH orang-orang yang beriman

      Al-Mu'minūn:2 - Iaitu mereka yang khusyuk dalam sembahyangnya;

      *Al-Mu'minūn:3 - Dan mereka yang menjauhkan diri dari perbuatan dan perkataan yang sia-sia;

      *Al-Mu'minūn:4 - Dan mereka yang berusaha membersihkan hartanya (dengan menunaikan zakat harta itu);

      *Al-Mu'minūn:5 - Dan mereka yang menjaga kehormatannya, -

      *Al-Mu'minūn:6 - Kecuali kepada isterinya atau hamba sahayanya maka sesungguhnya mereka tidak tercela: -

      *Al-Mu'minūn:7 - Kemudian, sesiapa yang mengingini selain dari yang demikian, maka merekalah orang-orang yang melampaui batas;

      *Al-Mu'minūn:8 - Dan mereka yang menjaga amanah dan janjinya;

      Al-Mu'minūn:9 - Dan mereka yang tetap memelihara sembahyangnya;

      Delete
    2. adoh salwah ni. ada ke pulak begitu komen dia. ruu355 dibandingkan dgn solat 5 waktu. ruu355 adalah berkaitan mempertingkatkan kuasa mahkamah syariah dan ahli politik muslim bertanggungjawab untuk menjadikannya terlaksana. solat 5 waktu pula adalah tanggungjawab setiap individu muslim yang telah cukup syaratnya. jadi sebagai manusia muslim yang cukup akalnya, maka tidaklah perlu mempertikai jika ada ahli politik yang berjuang untuk implimenkan ruu355. mudah cerita, sambil2 awak selesaikan kewajipan awak untuk solat 5 waktu, janganlah gatal mulut untuk menolak pulak pelaksanaan ruu355 dengan mencipta seribu dalih.

      Delete
  8. Salwah Abdat.....awak ni ahlol nujum ke? Boleh nampak siapa yg tinggakkan sembahyang lima waktu atau tidak.
    Teropong diri sendiri dulu, cermin diri sendiri dulu....macam kata ustaz... bila cerita pasal masuk syurga nampak diri kita je la, bila cerita pasal neraka nampak orang lain je la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbaik sangka.... mungkin dia mengingatkan diri dia.

      Delete
  9. Utusan Malaysia

    Pada 17 Mac lalu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan Barisan Nasional (BN) yang akan membentangkan Pindaan Akta 355 pada mesyuarat pertama penggal kelima Parlimen ke-13 ini. Sementara Pas tidak pula pernah berun­ding dan mengumumkan untuk tidak membentangkan pindaan akta tersebut.

    Ekoran pengisytiharan tersebut, meskipun Pas belum menyatakan sikap rasminya kepada umum, kenyataan Timbalan Perdana Menteri itu dilihat sebagai satu option yang boleh diguna pakai bagi mengurus status dan format Pindaan Akta 355 bagi kali ini.

    Namun pihak musuh politik Pas segera mencetus propaganda kononnya Pas telah ditipu oleh BN. Setelah sekian lama Pas berusaha membawa Pindaan Akta 355 ke Parlimen dan mengorbankan segalanya, maka sepantas kilat BN pula ‘take over’.

    Semalam 29 Mac 2017, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pula mengisytiharkan bahawa kerajaan BN tidak akan membentangkan Pindaan Akta 355 tersebut ke Parlimen, sebaliknya kekal sebagai Rang Undang-Undang Persendirian. Ertinya ia akan dibentangkan oleh Pas sebagaimana sebe­lumnya.

    Pengisytiharan itu tidak menjejaskan apa-apa bagi pihak Pas. Situasinya adalah “kekal pada format asal”. Sememang­nya, Ahli Parlimen Pas sejak awal telah diletakkan dalam ‘mode standby’ bagi menghadapi perbahasan di Parlimen.

    Hanya beza jika kerajaan BN bentang maka ia menjadi ‘Bill Kerajaan’ yang diutamakan ang­ka gilirannya. Jika Pas yang membentangkannya maka ia kekal seperti asal iaitu Rang Undang-Undang Persendirian maka gilirannya ditentukan oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat melalui peruntukan peraturan dewan.

    Sekali lagi musuh politik Pas pantas mencaras kononnya Pas menjadi mangsa ‘game’ UMNO dan BN. Entahlah, mana satu yang betul?

    i - Jika Pas bentang, mereka kata Pas diperalat oleh UMNO dan BN, kenapa tidak kerajaan BN sahaja yang membentangnya ke Parlimen? Bukankah UMNO menyokong, maka sepatutnya BN yang bentang, bukan Pas.

    ii - Apabila TPM umum kerajaan BN yang akan bentang Pindaan Akta 355, mereka juga “meloncat tidak ketahuan punca” kononnya Pas kena ken­cing oleh UMNO. Pada mereka, serba tidak kena.

    Sikap Pas tidak berubah. Persediaan Pas tidak terjejas. Kedua-dua menjadi option yang boleh dipertimbangkan. Pas sejak awal memperjuangkannya.

    i - Pertengahan jalan pihak kerajaan mahu mengambil alih, pihak Pas tidak bermasalah siapa yang mahu membentangkannya. Apa yang penting Akta 355 mesti dan berjaya dipinda.

    ii - Kemudiannya mereka tidak jadi mengambil alih. Ia mengembalikan format asal tanpa merosakkan sesuatu. Insya-Allah Pas akan meneruskan langkahnya menuju destinasi dengan langkah bergaya tanpa tempang.

    iii - Maka Pas sedia untuk bentang Pindaan Akta 355 dan terus bersedia untuk membentang dan membahaskannya pada bila-bila masa.

    Perkasakan syariat rakyat sejahtera.

    PENULIS ialah Ketua Penerangan Pas.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Al-'Anfāl:48 - Dan (ingatlah) ketika Syaitan memperhiaskan kepada mereka perbuatan mereka (yang salah itu, untuk dipandang elok dan diteruskan), serta menghasut mereka dengan berkata: "Pada hari ini tidak ada sesiapa pun dari umat manusia yang dapat mengalahkan kamu, dan sesungguhnya aku adalah pelindung dan penolong kamu". Maka apabila kedua-dua puak (angkatan tentera Islam dan kafir musyrik) masing-masing kelihatan (berhadapan), Syaitan itu berundur ke belakang sambil berkata: "Aku berlepas diri dari kamu, kerana aku dapat melihat apa yang kamu tidak dapat melihatnya; sesungguhnya aku takut kepada Allah, dan Allah sangat berat azab seksaNya".

    An-Naml:4 - Sesungguhnya orang-orang yang tidak percaya kepada hari akhirat, Kami jadikan perbuatan-perbuatan buruk mereka kelihatan baik kepada mereka; oleh itu, tinggalah mereka meraba-raba dalam kesesatan.

    ReplyDelete
  12. Pentaksub Jumud dan Lobai2 pelelong ayat suci, termasok Totok 6% tak percaya pada hari akhirat. Itulah sebab tak takut tipu songlao. Dipusing2 menari2 gelek keluarkan alasan beraneka.
    Kesian puak2 ni.

    ReplyDelete
  13. http://taipingmali.blogspot.my/2017/03/mahathir-tidak-boleh-terima-kenyataan.html?m=1

    mamak merroyan bila 1mfb tiada hutang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ewaah , gelek lobai gelek. Totok 6% dah kincin, ayoh gelek. Lencun hancing pun gelek, jgn tak gelek irama Q7. Hancing la Lobai.Cucu tgk tu, cover sikit...

      Delete
  14. Hari ni lahir seorang lagi anak luar nikah disebuah IPT tempatan...
    Mana pergi semua MP2 Melayu haram jadah (baik MP kerajaan atau pembangkang) semua untuk menyelesaikan masalah anak haram ini...
    Menjadi MP bukanlah cara untuk mengaut kekayaan semata2 WAHAI MP2 MELAYU HARAM JADAH SEMUA!!!! ANDA ADALAH PENGGUBAL UNDANG2....



    ReplyDelete
  15. Seorang MP dikatakan dah rebah... elok la tu!!!!

    ReplyDelete
  16. MP yg dah rebah tu kata Najib tak boleh bentang RUU355 sebab dicision CONCENSUS dgn MIC MCA... bodoh apa MP ni, nak upgrade rumah sendiri pun kena minta approval dari org kapir ka... elok la rebah tu... lepas ni harap KJ dan pondan Pdg Rengas pula... dasar HARAM JADAH!!!!!

    ReplyDelete
  17. Hari ni Pulau Pinang dilanda banjir kilat...he..he.. Pulau Pinang ni adalah suatu tempat favorite penghasilan anak luar nikah sejak dari dulu lagi... pusat segala tempat maksiat, tempat pelancung berbogel separyh bogel ditepi laut!!! Tak percaya tanya lem gueng enggg!!! Elok sangat la tu kena banjir.... sama2 tanggung bencana dari yg maha berkuasa...

    ReplyDelete
  18. Mana Mat Sabu (opp dia bukan MP), mana MP sial, sial, sial Shah Alam, mana MP Poandan..opp Pandan, mana Nurul Izzah (dia ni ada record menipu di mahkamah kabarnya), mana Boboy, mana MP kambing, mana MP yg mempunyai record menfitnah seorang sajana kerana menipu thesisnya khabarnya, mana Nur Jazlan, mana isteri Anwar Ibrahim, mana MP2 yg telah berbaiah, mana MP2 lain. Lontarkan idea dan solution untuk mengekang 500,000 anak luar nikah ni... ANDA ADALAH PENGGUBAL UNDANG2... kalau takde idea takde solution takde apaw tak payahlah kemaruk sangat nak bertanding MP for the next election, buat malu je....

    ReplyDelete