Google+ Followers

Thursday, March 9, 2017

SIKIT SIKIT NAK BANTAH, BANGKANG..



Aku paling pantang,  rasa bacul sangat kalau ada gesaan takutkan DAP.

Kalau dah tahu DAP itu jahat serba serbi, yang patut dibuat ialah "lawan". Bukan lari atau sembunyi.

Kalau DAP ajak lawan bolasepak, apa yang patut dibuat?  Lari atau sembunyi?

Otak yang tersumbat dengan dedak,  tolonglah uraikan sikit,  pi berubat..

Konvensyen Felda anjuran pembangkang,  apa sangat takut dan nak bantah secara melalak, macam tak sekolah.

Kalau ada asas dan locus standi, pi mahkamah dapatkan injunction,  itu nampak le sikit cerdik.

Biarlah pembangkang nak berkonvensyen,  ada sebahagian peneroka dan generasi peneroka adalah penyokong mereka yang mempunyai sama hak.

Dan janganlah bimbang,  yang paling memahami denyut nadi felda hanyah DS Najib sahaja.

Jangan tak yakin.

25 comments:

  1. http://darulehsantoday.blogspot.my/2017/03/guna-jari-palsu-benda-yang-paling-bodoh.html?m=1

    link atas barua barua DAP... PKR meroyan gilo babi... akai asa ka SPR buat jari palsu.... nnpk ssgt Sekangor dah nak tumbang... pemimpin yg rendah moral tak beberaoa elok jadi pemerintah. .... bahang ketakutan jom UBAH INI KALI LAH... mrnyebabkab PKR Selangor cemas.... gelabah.. dan terdesak unyuk buat fitnah sama gak dng konvrnsyen Felda dari barua DAP...... baca sebelum kena delete. ... kikjkiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik ada spr org umno. Adelah harapan sikit nk menang.

      Felda xde mslh cuma pengerusi je boros.
      Kikikiki

      Jual aset kt london tu tanda Felda tgh kaya raya.
      Kikikiki

      Delete
  2. Hahaha..mimpi lar selangor nak tumbang..PRU13 dulu aku pikir camtu gak..sanggup turun dr KB ngundi kat shah alam..last2 PR gak menang..PRU14 malas aku nak susah payah gi ngundi sana ehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku anak selangor, lahir kat selangor tapi seumur hidup tak pernah mengundi kt selangorpun. entah la, malas pulak aku rasa....

      Delete
    2. Kalau ko penyokong umno bagus la..

      Delete
  3. Itu pun kalau rakyat selangor masih ada maruah diri yg tinggi la kannn.... ada jati diri yg tinggi.. takkan nak MB yg dah rendah moral makan askim lam jamban.. cat pintu gerbang 10 juta klu stadium KB bary 300 ribu... sykt 2 hengget kuasai 32 billoon GLC Sgor.. amik pengerusi muflis .. mengundi dlm pemilohan larti dlm bilik hotel.. pecah berdarah kepala pemilihan parti ..... pada rakyat Sgor.... lu fikir le sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pun kalau rakyat msia masih ada maruah diri. Xkn nk PM pencuri yg xde maruah dan rasa malu. Ambil 2.6B masuk akaun sendiri, 1B bg anak tiri, xcukup lg sebat duit src 42 juta plk. Syarika sejuta pnjm 42 ribu juta. Pecat AG. N2H lari. Umno xde pemilihan parti.... pada rakyat malaysia.... lu fikir le sendiri...

      Delete
  4. bab bantah bangkang ni sama je bro kd. tak kata ke umno/bn, parti lainpun sama. kerana apa? survival politik la. nak hidup lama ke nak bungkus? kalau dengan bangkang dan bantah boleh dpt milage politik, maka itulah yang kena buat. tak payah la jadikan isu bab ni, tak meriahpun. elok la bawak sikit isu harga barang yang tengah menggila dan mencanak naik. tak munasabah langsung. malas nak komen kepada yang suka shoping kat kompleks besar2. ni pasal harga barang makan kat pasar. munasabah ke ikan pelaling dan anak kembung menghampiri rm20 sekilo? dulu masa nak raya cina kononnya harga ikan naik sebab cina tak turun ke laut dan ikan besar jadi mahal sebab cina nak jadikan lauk makan besar. sekarang ni cina masih raya lagi ke? kpdnkk tak turun langsung ke tengok harga barang mencanak naik? buatlah program itu program ini tapi poket rakyat makin kempis walaupun baru awal bulan. pantau la harga barang, tentukan harga siling. kuatkuasakan undang2 dan laksanakan pendakwaan. barulah rakyat boleh senyum sikit sebab poket terkawal. pedulikanlah isu politik cari makan ni, poket rakyat WAJIB dijaga sebab bila poket makin kering gigi taring tentu semakin tajam!!!!!

    ReplyDelete
  5. Madey sehat lagi ke?

    Kalo dia sehat kenapa dia tak pergi jumpa Raja Salman, mengadap muka ke muka dan tanya secara berani ARAB GILA MANA YANG KASI DERMA PADA NAJIB tuu..?!

    Bekas negarawan kan.. apa mau takut.. setakat bunuh penduduk Memali ok je.. takkan nak jumpa Raja Arab pun takut.. Arab Gila pun tak pernah kot arah bunuh orang tengah belajar kitab lepas Solat Subuh di kampung...

    Aku rasa Arab Yang Tak Gila akan lempang muka Madey hidup-hidup.. sebab tu mencicit sembunyi bayang pun tak nampak... Raja Salman balik baru dia keluar kepala.. macam biawak keluar dari lubang tahik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni 1 lg komen bebal.
      Nk jumpa raja salman buat apa.
      Najis xpenah sebut pun salman yg bg.

      Yg penah sebut nama apandi. tu pun kata dh mati.
      Kikikiki

      Delete
  6. Najib terpaksa tanggung ‘kesakitan lama’ – Nik Abduh
    10 Mac 2017 12:13 AM

    KUALA LUMPUR 9 Mac – Masalah pembaziran wang negara, ke­giatan rasuah dan politik wang me­rupakan ‘kesakitan lama’ yang terpaksa ditanggung oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang diwarisi dari zaman pentadbiran Tun Dr. Mahathir Mohamad.


    NIK MOHAMAD ABDUH NIK ABDUL AZIZ
    Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz (Pas-Pasir Mas) mendakwa, masalah berkenaan mula berlaku sewaktu zaman pentadbiran Dr. Mahathir ketika negara menikmati zaman kemewahan.

    Menurutnya, ada era 90-an, negara dikurniakan kemewahan, namun kenikmatan itu tidak disyukuri, sebaliknya segala ke­giatan tidak bermoral itu tumbuh begitu cepat.



    Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...betul. najib mewarisi masalah hasil reka cipta mahathir. konco2 dan talibarut aka pentaksub mahathir tetap kata mahathir BAGOSSS tanpa salah silap masa menjalankan pentadbiran selama 22 tahun. tapi kekeringan poket rakyat sekarang bukan hanya sebab sedap najib membahamnya tapi warisan lama yang makan dalam. tol, pwtc (melayu mampu tengok jer!) adalah contoh warisan untuk kerajaan najib tanggung. nak kata najib teruklah, najib rembat duitlah dan sebagainya itu soal lain. warisan dari kerjatangan mahathir tidak mampu ditolak dengan hanya menyalahkan najib.

      Delete
    2. 817, aik?! tiang gol kita longgar mcm nk terbalik tu. Mana simen ko letak, nanti lepas UBAH pacak kemas2 , dan jgn lupa SIMEN tau. K, T.Kasih 817.

      Delete
    3. Bg 900 juta kt pas, abduh kata najib pikul mslh dari merdeka lg.
      Hehehr

      Delete
  7. TUN TAK BAGUSSSSS.....
    NAJIB BAGUSSSS DAN TELUSSSS.....
    ROSEMAH BAGUSSS DAN ALIM.....
    FOREX WAJIB BUAT RCI.....
    IMDB WAJIB BUAT RCI.....
    ADA BERANI????????

    ReplyDelete
  8. FuccKkk...kikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck dedakkkkk......
      kikiki dedakkkk....
      makan dedak.....mampus pun dedak

      Delete
    2. Mampus dlm kubur nk lagi kededaksss...

      Delete
    3. Alif Tilak Wau 1022 putus tali..ada sapa peduli. FUCK YOU!!

      Delete
  9. apa kena mengena dap dgn felda? dap suka sgt sgt tgk felda, tabung haji runtuh. sbb apa? th la tunjang ekonomj melayu. ada jugak melayu2 bingai mcm KD ni sokong. terlajak bodoh betul :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunjang ekonomi melayu la ni umno duk jahanamkan.

      Ada jugak melayu bingai sokong. Terlajak bodoh betul :)

      Delete
  10. Felda maju sgt kerrr?????
    Tabung Haji maju sgt ker????
    Saham felda merundum salah dap ker?????
    Takut sgt kamu ni dgn dap.....
    hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALU DAP MENANG ....
      FELDA DITUTUP KER??????
      TABUNG HAJI TIADA KER??????
      BODOH KER??????
      OTAK BIAWAK KER?????

      Delete
  11. Ooii KD, sikit sikit nak bantai, bangkang....
    itu lebih kpd kerja Pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xle nk sokong. Sbb najis desperate credit

      Delete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..