Google+ Followers

Monday, March 27, 2017

TIADA WAJAH CERIA PAKATAN HARAPAN+BERSATU

Nama Pakatan Harapan akan didaftarkan,  tiada nama baru.
Tiada logo baru,  menggunakan simbol parti masing-masing.
Satu manifesto - tiada keputusan.

Keakuan dan perbezaan masih membelengu.


Hasrat Muhyiddin mungkin tidak kesampaian memandangkan BERSATU paling junior, sudah pasti agihan kerusi juga tidak banyak.


Masih ada masa untuk satu pencapaian kerjasama yang lebih baik dan perlu menunjukan kekuatan kerana BN dan PAS juga ada kekurangan dan kelemahan masing-masing. 


Pada setiap kawasan
AMANAH akan rosakan calon PAS
BERSATU akan rosakan calon umno
PKR dan DAP akan membantu pastikan pengundi bukan Melayu berpihak kepada calon pembangkang.

Segala yang masam manis ini perlu didedahkan secara jujur di peringkat awal kerana yang akan dilawan adalah pemimpin yang zalim lagi luar jangka dibantu pula golongan bertopeng ugama yang korup. 
Sekarang mereka sudah mula menghafal hadis dan petikan ayat suci dipergunakan sebagai selimut untuk menutup kesyaitanan mereka. 
Siapa agaknya yang mereka sedang tipu? 








31 comments:

  1. Usaha tsmy tarik sokongan melayu tentu dapat tentangan.

    Harapan tinggal harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .chaaak!, takut la tu! Katanya UmnuPAS kuat sgt.

      Delete
  2. Tindakan pas tinggalkan dap tepat. Ppbm lupakan sahaja dap. Pkr?

    Pengampunan (At-Tawbah):12 - Jika mereka merusak sumpah (janji)nya sesudah mereka berjanji, dan mereka mencerca agamamu, maka perangilah pemimpin-pemimpin orang-orang kafir itu, karena sesungguhnya mereka itu adalah orang-orang (yang tidak dapat dipegang) janjinya, agar supaya mereka berhenti.

    Semoga umno pas berjuang kerana Allah.

    Pengusiran (Al-Ĥashr):13 - Sesungguhnya kamu dalam hati mereka lebih ditakuti daripada Allah. Yang demikian itu karena mereka adalah kaum yang tidak mengerti.

    Pengusiran (Al-Ĥashr):14 - Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang berbenteng atau di balik tembok. Permusuhan antara sesama mereka adalah sangat hebat. Kamu kira mereka itu bersatu, sedang hati mereka berpecah belah. Yang demikian itu karena sesungguhnya mereka adalah kaum yang tidak mengerti.

    Pengusiran (Al-Ĥashr):15 - (Mereka adalah) seperti orang-orang Yahudi yang belum lama sebelum mereka telah merasai akibat buruk dari perbuatan mereka, dan bagi mereka azab yang pedih.

    Pengusiran (Al-Ĥashr):16 - (Bujukan orang-orang munafik itu adalah) seperti (bujukan) shaitan ketika dia berkata kepada manusia: "Kafirlah kamu", maka tatkala manusia itu telah kafir, maka ia berkata: "Sesungguhnya aku berlepas diri dari kamu, karena sesungguhnya aku takut kepada Allah, Rabb semesta Alam".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno kenyit2, MCA duta Xhina deal2, PAs jual kingcin jampi. Jahanaam,jahanum. Cucu cicit terima warisan.hutang, tanah hilang...Q7 dh condemm time tu

      Delete
    2. Mca sama seperti dap terang2an Anti islam? Islam mengajar toleransi.

      Delete
    3. Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):118 - Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi TEMAN KEPERCAYAANMU orang-orang yang, di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya.

      Fitnah 40k pengundi bangla? Teringat video penyokong mereka main peranan menuduh pengundi melayu rakyat bangla.

      TOLERANSI DALAM ISLAM

      Sapi Betina (Al-Baqarah):193 - Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. JIKA mereka berhenti (dari memusuhi kamu), MAKA tidak ada permusuhan (lagi), KECUALI terhadap orang-orang yang zalim.

      Wanita (An-Nisā'):76 - Orang-orang yang beriman berperang di jalan Allah, dan orang-orang yang kafir berperang di jalan thaghut, sebab itu perangilah kawan-kawan syaitan itu, karena sesungguhnya tipu daya syaitan itu adalah lemah.

      Delete
    4. songlap,lelong, tinggal beban hutang harta cuvu cicit harus diperangi duku. Kalu tidak umat islam kna perangi nuklear dgn buloh lemang
      Ostad Lobai jgn kingcin lebih2 sini, ayat quran jgn dilelong..nnt lahanat kamu tu.
      Totok akal pilihan sendiri.

      Delete
    5. ( 21:109 )   Jika mereka berpaling, maka katakanlah: "Aku telah menyampaikan kepada kamu sekalian (ajaran) yang sama (antara kita) dan aku tidak mengetahui apakah yang diancamkan kepadamu itu sudah dekat atau masih jauh?".

      ( 21:110 )   Sesungguhnya Dia mengetahui perkataan (yang kamu ucapkan) dengan terang-terangan dan Dia mengetahui apa yang kamu rahasiakan.

      ( 21:111 )   Dan aku tiada mengetahui, boleh jadi hal itu cobaan bagi kamu dan kesenangan sampai kepada suatu waktu.

      ( 21:112 )   (Muhammad) berkata: "Ya Tuhanku, berilah keputusan dengan adil. Dan Tuhan kami ialah Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Yang dimohonkan pertolongan-Nya terhadap apa yang kamu katakan".

      Delete
    6. Kamar-kamar (Al-Ĥujurāt):6 - Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.

      Sapi Betina (Al-Baqarah):250 - Tatkala Jalut dan tentaranya telah nampak oleh mereka, merekapun (Thalut dan tentaranya) berdoa: "Ya Tuhan kami, tuangkanlah kesabaran atas diri kami, dan kokohkanlah pendirian kami dan tolonglah kami terhadap orang-orang kafir".

      Delete
    7. keluar dah ayat al quran demi mempertahankan penyamun..

      Delete
    8. Ini yang dikatakan mencari dalil dan nas demi kelansungan politik... puiikikkk!!!!!!

      Delete
  3. Pakatan Harapan akan menghadapi masaalah meletak calun satu lawan satu. PKR dam DAP tak akan kompromi dan tidak akan melepaskan kawasannya. PPBM dan PAN parti kecil dan junior, mana boleh dilayan lebih2.
    Sebelum PRU 14 nanti, ribut petir akan melanda Pakatan Harapan. Lagi ribut jadinya bila PPBM secara sendirian menamakan calun Perdana Menteri. Orang pertama yang akan melenting adalah LKS....biasa la kaki melenting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. andaian saudara je tu 3.20pm..andaian berdasarkan doktrin umngok untuk takutkan org dengan DAP..umno perlu ditumbangkan

      Delete
    2. Jangan salah faham tuan... biar bergaduh dahulu dalam mencari titik persamaan....... jangan bergaduh kemudian dalam mencari laba politik

      Delete
  4. Lanun Bugis Kleptokrat yang dibantu konco2 nya yang Korup akan teros BerMaharajalela!!!

    Nasib Rakyat Malaysia!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DiSokong oleh Blogger2 pendedak yang menyara hidop dengan Dedak Haram!!!

      Delete
  5. Dalam sejarah pertelingkahan umat Islam kelompok yang paling kuat dan awal menggunakan isu agama untuk mengkafirkan orang Islam yang tidak sejamaah ataupun sekumpulan ataupun separti ialah Puak Khawarij.
    Kelompok ini Nabi s.a.w sifatkan
    Seseorang kamu akan merasa lekeh solatnya dibandingkan solat mereka, merasa lekeh puasanya dibandingkan puasa mereka. Mereka membaca al-Quran, namun al-Quran itu tidak melebih halkum mereka. Mereka tersasar keluar dari agama seperti anak panah tersasar dari sasarannya..”
    (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).
    Inilah Khawarij yang kelihatan hebat dalam ibadah dan pidato agama mereka dengan menggunakan nas-nas al-Quran.
    Mereka mengkafirkan orang Islam yang melakukan maksiat, juga mengkafirkan orang Islam yang tidak mengikut kumpulan mereka.
    *Dalam konteks hari ini mereka melabelkan sesiapa yang tidak menyertai jamaah ataupun kumpulan ataupun organisasi mereka sebagai anti-Islam.*
    Puak Khawarij ini mengangkat slogan:
    “Tidak ada hukum melainkan hukum Allah”.
    Slogan yang kelihatannya berteraskan al-Quran, tetapi dengan tujuan yang buruk. Kata Saidina Saidina ‘Ali bin Abi Talib kepada mereka:
    “Satu slogan yang benar, tetapi dengan tujuan yang batil”.
    (Al-Khatib al-Baghdadi, Tarikh Baghdad, 304/10, Beirut: Dar al-Kutub al-’Ilmiyyah).
    Dengan slogan al-Quran
    “Sesiapa yang tidak berhukum dengan hukum Allah maka mereka itu orang-orang yang kafir”
    maka mereka melancarkan kempen mengkafirkan dan memerangi orang Islam ataupun menganggap anti hukum Allah sesiapa yang tidak menyertai mereka.
    Atas andaian yang tipis maka dengan mudah seseorang dijatuhkan hukuman murtad dan kafir ataupun musuh Islam.
    Hasilnya, pertumpahan yang dahsyat berlaku pada zaman pemerintahan Saidiyyidina ‘Ali bin ‘Abi Talib.
    Selepas zaman ‘Ali pun, pemikiran Khawarij meresap ke dalam berbagai kumpulan dan organisasi. Hasilnya, kita mendengar isu kafir mengkafir muncul di pelbagai zaman dan tempat di seluruh pelusuk dunia Islam.
    Pada zahirnya puak ini berwajah agama, namun pada hakikatnya Nabi s.a.w menyebut tentang mereka:
    “Mereka itu berucap dengan ucapan sebaik-baik makhluk. Mereka tersasar keluar dari Islam seperti anak panah tersasar dari sasarannya. Iman mereka tidak melebihi halkum mereka.”
    Demikian getirnya kelompok ini. Sekalipun dengan ungkapan dan nas agama di mulut mereka, namun mereka tersasar daripada Islam yang sebenar.
    Dengan ini menyedarkan kita semua, di samping kita bersangka baik kepada golongan yang menzahirkan ciri-ciri agama, kita sayangkan mereka dan menghormati mereka, namun kita juga mestilah berhati-hati dengan tindakan setiap individu dan kumpulan.
    Janganlah penampilan zahir menyebabkan kita membuta mata atau memandulkan akal dari membuat penilaian yang matang dan seimbang. Apa yang baik kita kata baik, apa yang salah tetap dinilai salah tanpa mengira dari mana dan siapa kesalahan itu datang.
    Namun jika golongan tertentu menzahirkan ciri-ciri agama dan memegang prinsip agama dalam seluruh perjalanan mereka, maka merekalah golongan yang kita cinta dan kita bela dengan sepenuhnya.
    Sebaliknya, jika kempen mereka ialah kepada menghukum, menuduh sesat dan melebel orang lain sebagai musuh Islam ataupun anti Islam atas perbezaan pandangan dengan mereka dalam slogan 'melaksanakan hukum Islam ala mereka', maka mereka merupakan dari benih khawarij.
    Dr Maza

    ReplyDelete
  6. Sapi Betina (Al-Baqarah):127 - Dan (ingatlah), ketika Ibrahim meninggikan (membina) dasar-dasar Baitullah bersama Ismail (seraya berdoa): "YA TUHAN KAMI terimalah daripada kami (amalan kami), sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui".

    Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):147 - Tidak ada doa mereka selain ucapan: "Ya Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami dan tindakan-tindakan kami yang berlebih-lebihan dalam urusan kami dan tetapkanlah pendirian kami, dan tolonglah kami terhadap kaum yang kafir".


    ReplyDelete
  7. sekadar bacakan... bagi yang mahu ambil pelajaran. Tidak perlu bimbang jika tiada kesalahan.


    Guruh (Ar-Ra`d):30 - Demikianlah, Kami telah mengutus kamu pada suatu umat yang sungguh telah berlalu beberapa umat sebelumnya, SUPAYA KAMU MEMBACAKAN kepada mereka (Al Quran) yang Kami wahyukan kepadamu, padahal mereka kafir kepada Tuhan Yang Maha Pemurah. Katakanlah: "Dialah Tuhanku tidak ada Tuhan selain Dia; hanya kepada-Nya aku bertawakkal dan hanya kepada-Nya aku bertaubat".

    Ar-Rūm:31 - Hendaklah kamu (wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu) sentiasa rujuk kembali kepada Allah (dengan mengerjakan amal-amal bakti) serta bertaqwalah kamu kepadaNya; dan kerjakanlah sembahyang dengan betul sempurna; dan janganlah kamu menjadi dari mana-mana golongan orang musyrik -

    Ar-Rūm:32 - Iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman ugama mereka berselisihan mengikut kecenderungan masing-masing serta mereka pula menjadi berpuak-puak; tiap-tiap puak bergembira dengan apa yang ada padanya (dari fahaman dan amalan yang terpesong itu).

    ReplyDelete
  8. Nak tanya PAN. Borang Ahli PAN beratus ribu tu bila nak habis?

    ReplyDelete
  9. Borang ahli PAN yg beratus ribu tu dah habis pun. Diisi oleh Bangla, Indon, Pakistan, Myanmar dan Nepal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU BOLEHLA JD PM HAHAHAHA. PENUH KHARISMA HAHAHA

      Delete
  10. MAT SABU AKAN JD PM WOOOOOO ......HEBAT2..PEMIMPIN BERKARISMA HAHAHAHA

    ReplyDelete
  11. http://www.havenishell.blogspot.my/

    ReplyDelete
  12. Mat Sabu ni standard pemimpin jalanan saja, pemimpin demonstrasi, takde standard mcm pemimpin PAN yg lain...
    Dah jadi Presiden tapi takde way forward, wawasan, hala tuju, standard jadi kadam Lem guenng engg saja...barua DAP.

    ReplyDelete
  13. Mat Sabu ni standard dia jadi barua DAP saja, jadi agen DAP untuk melelong kalimah ALLAH, suatu ketika dahulu, champion dia tu yg dah menetap kat sungai buloh tu, tak pernah dalam sejarah peradaban umat Islam, kalimah suci dan mulia ini dijadikan bahan lelongan. Allah maha kaya champion isu ni pun dah kedalam. Dia sepatutnya meminta maaf kepada seluruh umat Islam di dunia ini... Bayangkan Hj Hadi dan sebilangan pemimpin PAS pun boleh tertipu dengan sipeliwat ini....

    ReplyDelete
  14. Dahulu terpikir kenapa Islam ni tak diturunkan kepada org Melayu...he..he.. mintak simpang, kalau diturunkan kepada org Melayu dah lama kena lelong, mcm sipeliwat melelong kalimah Allah demi kepentingan politik suatu ketika dahulu. Hanya org Arab bangsa simitik saja yg dapat menjaga kesucian Islam hingga kiamat.. Pemimpin kita diakhir zaman juga nnt Imam Mahdi ada,ah dari bangsa keturunan mulia Nabi Muhammad. Sipeliwat itu wajib meminta maaf kepada seluruh umat Islam didunja ini... Nama Alaah bukan untuk org Melayu, ianya bersifat universal exclusive untuk semua umat Islam seluruh dunia...

    ReplyDelete
  15. Kerana tidak mengamalkan ajaran Islam sebenar dan tak reti menjaganya, kini kita ada anggaran 500,000 anak luar nikah and the number keep growing, laju macam mengira bintang dilangit...persoalannya, di Msia siap yg wajib menanggung dosa2 besar ini semua...

    ReplyDelete
  16. Anak luar nikah ni growing dari zaman Mahathir lagi, sembilan bulan selepas sambutan tahun baru atau hari velentine day, belambak anak luar nikah dibuang disana sini... Tun Abdullah...he..he.. dia ni khabarnya melarang/menegur pihak berwajib JAIS dsb untuk mengintip pasangan2 Islam berkhalwat normally ditaman2 tasik contohnya tasik perdana, titiwangsa, klcc dsb, katanya kerja tak berfaedah... apa punya pemimpin mcm ini, ianya juga menyumbang kepada kadar pertambahan anak luar nikah... Kini legasi tak ada sensitiviti ini diteruskan oleh Najib sehingga nak membentangkan RUU355 pun berdolak dalih, takut dgn parti anti Islam MCA dan MIC, katanya apa tu CONCENSUS... Percayalah dah lama dalam Parlimen tu tidak dibincangkan hal2 Allah, hal umat Islam, hal permasalan umat, dah lama takde nur, takge roh Islam dalam parlimen Msia...apa adakah anda takut dengan MCA DAP MIC atau parti2 kapir Sabahan atau Sarawakian, pikir2kan lah...just my 2 cents pandangan dan pendapatan...

    ReplyDelete
  17. Kepada Hj Hadi teruskan pembentangan RUU355 nanti walaupun kita tahu tak akan ada pengundian dan banyak halangan, yg penting anda sudah melaksanakanya, tugas anda. Biarlahlah orang berkata kita beruk mat yeh baju purple, beruk purplr grassroot pas dan umno, let it be. Biar kita semua disana nnt berbaris kemas dalam barisan/linkaran panjang dibelakang para ambia sebagaimana kita bersembahyang maghrib dan isyak dalam syaf yg kemas didalam hujan, basah kujup, di Pasang Merbuk, Allah menyaksikan, didoakan juga kita semua dipanjangkan leher/tengkok2 dimahsyar nnt. Jgn lagi menangis sebagaimana anda menangis sepanjang ceramah anda di Paya Lintah, Pdg Rengas, mengenangkan permasalahan umat Islam, 30 - 40 tahun dahulu.

    ReplyDelete