Saturday, April 8, 2017

BAB HUKUM, SEKARANG UMNO. DULU PAS


Segelintir puak seperti kacang lupakan kulit,  hakikatnya setiap peneroka felda sedang berhutang.  Dengan keadaan berhutang apakah tanah rumah dan kebun sekarang milik mutlak mereka... 



Sekitar Konvensyen Warga Felda di Kluang,  Johor

DUN Mahkota yang disandang Exvo Kanan YB Jais hampir pasti ditandingi Ketua Bahagian BERSATU,  Cg Razali mantan Timbalan Ketua Bahagian Kluang. 
Sudah pasti PAS akan turut bertanding bagi memberi lebih peluang kepada calon umno. 

Konvensyen merupakan sumbangan idea untuk membantu wargafelda ke halatuju yang lebih baik dan kenapa jumud benar puak ini untuk bersikap terbuka.  

Tiga empat ekor ini tidak mewakili majoriti warga felda



14 comments:

  1. Replies
    1. http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2017/04/kenyataan-penuh-anwar-ibrahim-berkenaan.html?m=1

      link atas... aljubbbss... sejak bila pulak aljubsss champion jadi Islamic nihh..?
      Barua DAP#Singapoork champion islam... alahaiijj

      Delete
  2. Mereka yang masih "mengagumi" najib dalam felda akan hanya bertindak after his last SEN and GRAIN OF RICE IS TAKEN AWAY FROM THEM. They may do worse thing than an ordinary murder. Worst is if najib and gang go to jail. By then, nasi dan jadi bubur, no use to cry over spilt milk and sesal kemudian tak berguna...mana tidak FROM BERWANG KEPADA YANG BERHUTANG akibat manipulasi pemimpin berkuasa. Dedak masih ada madih ketawa. Kuasa tak ada, berdarah air mata hanya bahan KETAWA manusia yang dulu dihina jerana bercakap fakta, berealiti dan berkebenaran...wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bercakap hal beras.
      Dulu tv ada disaji ucapan wakil umno yg kata setiap butir beras adalah hasil Umno.
      2-3 hari sudah tv suku tu bawa seorang pakar kangkang kangkong yg kata 67% dari setiap butir padi adalah bantuan kerajaan.

      Nampak gayanya usaha mengambil alih tugas Allah oleh UMNUPis sudah diperingkat akhir.
      Melayiu yg siap dikeluarkan akalnya jd Totok dan Jumud terus. Malah boleh digelar bangsa baru iaitu Taliban Teko 2han Eddy.

      Delete
  3. suatu waktu menjadi sinar harapan agar pemimpin yang 'quit' dari umno akan menubuhkan parti baharu bagi menegakkan syariah yang selalu menjadi bola mainan umno/bn. akhirnya sebuah parti baharu serpihan umno wujud dan berdaftar - dinamakan parti pribumi bersatu malaysia (ppbm) atau lebih mesra dipanggil bersatu. namun sejak 'join' dengan parti2 pembangkang yang lebih liberal berbanding islamik, harapan memperkasa syariah semakin kelam sinarnya. hala tuju parti baharu lebih menumpukan kepada melawan arus kerajaan, maksudnya kalau kerajaan lambung bola, bersatu akan kilas bola. bila kerajaan main dengan ruu355 maka bersatu akan kata ruu355 memecahbelahkan ummah. apa ni? hasil pengamatan sejak dua menjak ni pola permainan pembangkang hanya berkisar kepada soal duit duit duit. 1mdb duit, 2.6 bilion duit dan cerita sesuatu masuk dalam akaun pm juga berkaitan dengan duit. dan lebih pelik, masih juga berkisar pasal duit bila bercerita pasal aliran masuk dana dalam kantung pemimpin pas oleh pm. aduyaiii!!! adakah duit itu segala-galanya? pengisian jiwa rohani rakyat malaysia terus terusan terabai oleh setiap parti yang wujud di malaysia. kalau bn dituduh tidak islamik, maka apa pulak level kepada parti oposisi kepada bn? pkr, dap, pan dan kini bersatu dimana hala tuju islamiknya? harpaan tinggal harapan nampaknya. dulu meluat kepada bn, terlebih lagi bila isu 1mdb dan duit 2.6 bilion mengalir masuk ke dalam akaun seseorang. tapikan, sampai bila kita nak berjaja dan menjaja duit setiap hari setiap masa? kekosongan rohani rakyat langsung tidak dijadikan agenda. bila pas melalui presiden, mp marang membentangkan ruu355 pada bacaan ke 3, bersilat berkungfu pelbagai parti tak kiralah dari pembangkang (dap dan pkr). dalam bn juga ada kuntaunya, termasuklah mca, gerakan dan mic. bila umno menyokong pas dalam ruu355, maka umno dan pas dituduh bermain sentimen agama untuk meraih undi. aduhh!!! apa pilihan parti untuk dipangkah pada pru akan datang? mungkin pilihan yang ada ialah mengharamkan tangan untuk memangkah parti yang menolak proses pemerkasaan undang2 syariah tak kiralah calonnya berkopiah tetapi bersekongkol dengan kafir harbi yang memusuhi islam.

    ReplyDelete
  4. Jho Low Cina,Prc Tongsan kafir komunis. UmnoBN bawah broker MCA Cina jual khaxanah , tinggal hutang anak cucu. Elok ko sokong tu 639.

    ReplyDelete
    Replies
    1. duit lg. jual tu jual ni, tinggal hutang anak cucu asyik cerita duit. duit bawak mati ke 701?

      Delete
    2. 729 duit sj yg ko nampak, tempurong tu angkat sikit. Faham molek boh.

      Delete
    3. yang ko dok bisingkan tu bukan berkait duit ke 848? jangan bisingkan pasal tempurong orang, entah2 bawah tempurong lutut ko ada otak sememeh ko. orang nak tanya takde agenda lain ke selain duit. siang malam pagi petang duit duit duit. hamba duit sungguh....

      Delete
    4. hamba duit otak hang bersalut taek low. Q7 somi, lingkup lebai jadi lobai...semua tu tak pasai duit. Bodo bengap benyai, sampi mapoh tak nampak2. Ada aku peduli? Kantung2 yu yg hg ckp tu isi apa?
      Taek Low dgn jus Kingcin Lobai.
      Oooo.

      Delete
  5. Apa nak jadi dg PPBM ni...
    Mahyuddin sokong RUU 355, Turn M tak sokong RUU 355. Nampaknya kiblat lain-lain.
    KD.... kau ikut Mahyuddin atau Turn M, paling teruk kalau ikut LKS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU SOKONG NAJIB ROSMAH IMDB JO LOW RIZA AZIZ GST HADI TUAN BRAHIM ISO SAMAD NAZERI AZIZ

      Delete
  6. Senang je nak undi lepas pembentangan RUU. Mudah kerja aku.

    Bye bye pembangkang. Bye bye anwar dan kroni keluarganya. Bye bye mahathir dan boboi. Bye bye Kit Siang dengan guan eng eng eng eng.Bye bye anak2 karpal satu keturunan. Bye Bye YB (Yang Bergurau) Pondan, eh, silap, Pandan..si rapiji ji ji ji. Takde lagi dah undi aku untuk pembangkang. Menyesal bagi undi dlu.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...