Google+ Followers

Wednesday, April 5, 2017

HEBATNYA 500 KELUAR BERSATU

Kemaskini:

Katanya 500
Realitinya 30

Mana satu betul
Jauh benar angka tu


Meneliti berita
1) 500 orang ahli keluar BERSATU
2) Akan diikuti dengan 1500 lagi ahli
3) Kecewa sebab tidak dilantik
4) Akan kempen seluruh negeri mengajak ahli keluar parti

Ulasan:
1) wow,  ramainya ahli BERSATU,  ribu ribu ahli itu baru dari Rembau,  agaknya berapa dari Johor,  Kedah, Melaja dan lain lain.

2)Mungkin angka angka inilah yang membimbangkan umno.

3)Keluar parti sebab tidak dilantik,  elok sangat tu.. Kalau kebulor dan pelahap jawatan elok ke parti sebelah..

4)Nak kempen..
Ada pula masa,  ada pula duit,  berapa agaknya dia ni dapat dedak..



Kenapa tidak ikhlas dalam membuat pengumuman,  kenapa asyik nak membelit,  sampai bila... 






10 comments:

  1. dapat jawatan terus merajuk dan kutuk.

    Inikah yang dikatakan perjuangan ?

    Eloklah tu.

    ReplyDelete
  2. Dolu dolu.kan mamak kutty dah ada pengikut yg tanda tangan deklarasi rakyat nak serah memorandum pada agong ... tanda tangan sebanyak 1.2 juta orang yg tandatangan... cer tanya ratu naga dulu dan skg masuk PKR.... cer tanya..

    kikkikikikii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This Mother F_cker talking Cock!!

      Delete
  3. Fuck....kikikikikiki

    ReplyDelete
  4. Sebelum ni buat hero macho sado. TAKUUT rupanya, patut la pun asyik lari taj berani debat.
    Samseng taek minyak ler, hmm

    ReplyDelete
  5. hah? wow! ada yg ckp 500, kd kata 30. kalau 30 maknanya parti bunga-bungaan punya ahli sgt ciput. kalau betul 500, habislah parti bunga-buangaan. ingat kata seseorang dlm pkr dulu, "i have the number". nombor kalau dalam pembangkang adalah sgt rahsia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak menipu dan merompak bukan lah Umno namanya

      Delete
  6. Daftar ahli parti untuk dapat jawatan????
    Satu jenis penyakit alaf baru..
    Politik dijadikan industri untuk mengaut kekayaan...
    Bukan pengorbanan untuk agama dan bangsa...
    2017 ni dah bertambah lagi parti baru yang didaftarkan..
    Pilihlah mana-mana parti yang ada banyak jawatan kosong.... lebih baik lagi kalau yang ada lubuk emas..

    Teringat dulu semasa saya kecil, bila kaum bapa dan kaum ibu bermensyuarat disurau untuk memilih imam atau ketua kampung, masing-masing yang dicalonkan menolak atas alasan tidak layak. Dan disyorkan pada orang yang lebih tua, berilmu dan dihormati. Yang dipilih akan berkorban harta, jiwa dan raga demi amanah yang diberi.
    Tapi sekarang ini, sebulan sebelum pemilihan, langau dah berkeliaran memuji memuja calon yang dia sokong dan memburukan calon lawan. Hinggakan kerusi pun boleh terbang dalam dewan semasa pemilihan.
    Semua ini terjadi sebab dijanjikan elaun pada sesiapa yang memegang jawatan. Malah dengan kuasa ditangan boleh mendapatkan kontrak dan sebagainya.
    Nafsu + akal = buruk perangainya

    ReplyDelete
  7. Dia orang ni buat macam khawin cerai khawin cerai sampai tak dah berapa banyak bini.

    ReplyDelete
  8. Walaupun SEORANG saja yg keluar dari PPBM ianya masih dianggap hebat. Sebabnya....parti yg baru berumur belum setahun jagung sepatutnya orang ramai berkobar2 nak join, ini lain pulak jadinya.... join dg niat nak keluar parti. Kah....kah.... kah. Inikah parti politik cetusan idea negarawan.
    hakikatnya PPBM adalah kuda tunggangan LKS. Maluuuu nyyeeee!!!!

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..