Google+ Followers

Monday, April 17, 2017

KERAJAAN JANGAN CAKAP KOSONG...

Rakyat dihidangkan dengan tembak kosong bila PM menggesa rakyat jangan pilih pembangkang  yang tidak menyokong pembangunan Melayu dan Islam..

Islam bukan milik ulama,  individu atau kumpulan secara semborono. Islam milik mereka yang beramal dengan isi Al Quran dan berakhlak Radulullah. Islam is the way of life,  mulut hati akhlak.. Bukan alat atau perhiasan.

PM seharusnya memberi bukti yang jelas tentang apa yang dimaksudkan ataupun namakan individu,  kumpulan atau parti yang terlibat.

Definasi tidak menyokong kemajuan Melayu dan Islam sangat luas dan boleh juga ditafsirkan bahawa Melayu yang rendah akhlak,  tidak amanah,  penyamun juga sebagai sebahagian menghalang kemajuan Melayu dan Islam.

Boros,  bermewah,  zalim dan menyusahkan rakyat juga bukan tuntutan Islam malah memberi imej yang buruk terhadap Melayu,  Islam dan Negara.

Begitu juga dengan dakwaan sabotaj ekonomi,  harus diambil tindakan pada mereka yang terlibat tanpa berlengah atau bercakap kosong untuk melindungi kegagalan sendiri menguruskan ekonomi negara dengan cemerlang.

Kerajaan mempunyai segala kemudahan untuk siasat dan dakwa. Kerajaan harus menunjukan tauladan dan tindakan yang betul dan jangan sekadar menuduh  pembangkang membuat dakwaan palsu sedangkan kerajaan pun bersikap yang sama jika tanpa susulan dakwaan.

Samada kerajaan bersikap bertahan atau serang balas ia hanya akan berkesan jika kerajaan berada dalam kedudukan yang betul dan benar.

Jika kerajaan tidak amanah,  berlaku penyelewengan yang disengajakan,  zalim dan boros samada bertahan atau serang balas - tunggulah hari kemusnahannya.



#

Takkanlah nilai diri boleh dibeli dengan harga seketul hp korea., agak-agaklah sikit.

15 comments:

  1. Pakatun haprak amanah Sgt ..Cibai.baru berkuasa berapa tahun dn berapa negeri xkurang skandal,pecah amanah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samsung attack mode melulu gila kedepan oleh anak butir taek low. 810. Mungkin dpt sebiji lagi samsung

      Delete
    2. Sekurangnya tak hipokrit mcm pakatan haprak

      Delete
    3. Kamu guna hanpon SAMSUNG ke Anon 8.10.......?????
      Wah canggih!...hehehe

      Delete
    4. Blogger Upahan banyak ada yg dapat Handphone,wang,kedudukkan & sebagainya.....!!

      Delete
  2. Tuan adam, sebagai mwraikan perbezaan pendapat.

    Saya tersenyum dengan kemahiran maki hamun mereka, petanda hilang hujah, otak sumbat.

    Ajaran sesat penyamun al lanun.

    ReplyDelete
  3. Puak2 Pakatan Pelahap lagi le berkemahiran tinggi dlm hal maki hamun di tambah dengan tabur fitnah hasad dengki.
    Kalau tak percaya bacalah komen2 ahli dan penyokong jalanan puak Pakatan Pelahap dalam lain lain blog.

    ReplyDelete
  4. Kd dah dpt hp samsung tu? Dekat 2 ribu

    ReplyDelete
  5. Puak Umno asyik berlegar dlm blog ni je..Kg baik ko org gi baca mykemut.. tenang sikit hati ko..

    ReplyDelete
  6. Hadi bewak kan UMNO dan PH..maki hamun PH tak ingat tuhan..itu ciri ulama ke? Bila Nanyang buat dia jadi monyet tahu pula marah...bila tahu Nanyang milik MCA bukan DAP terus dimaafkan..dedak punya penangan..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayoh Eddy Peng, maafkan selepas Nanyang masok Teko Suci Besar.

      Delete
  7. Isunya bukan kerajaan cakap kosong tapi.... apa yang dicakap oleh kerajaan dikosongkan oleh pakatan pelahap.

    ReplyDelete
  8. Ayooyoo...banyaknya hanpon SAMSUNG kat bolg Kluangman ni.....!!!
    Rugi betul Najib bagi awak hanpon mahal, tapi digunakan bukan to attack,
    but on the defensive dengan maki hamun dan carut marut.
    What the hack!...waste of money.

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..