Google+ Followers

Saturday, April 22, 2017

KERAJAAN ATAU RAKYAT YANG HIPOKRIK EKONOMI (?)

Secara ikhlas tiap seorang samada yang makan dedak atau tidak,  cuba buat pengakuan di sini tentang status ekonomi peribadi atau seisi keluarga.

Secara purata ekonomi aku jatuh 60% dan untuk bangkit semula,  sudah hampir setahun belum berjaya kerana persekitaran,  prospek,  rakan kongsi,  pelanggan,  pembeli, end user tidak mempunyai kuasa beli yang secukupnya. 


Sebab itu aku yakin ekonomi majoriti individu tidak stabil walaupun segelintir kesan penurunan sekadar 10-15%...


Ini soal ekonomi,  soal realiti yang akan datang dan menimpa atau risikonya tidak memilih anda dari parti politik mana. 

Tidak perlu hipokrik.

25 comments:

  1. KD..ekonomi negara berkembang..mana pernah kuncup..mcm cendawan selepas hujan. kalau dah okey..ekonomi keluarga pun okey..itu pm yang kata. dia nak rasa apa..pegi mana pun org bagi.hehehehe. lg pun MO1 kata sara hidup diMlysia yg paling rendah di asia...tak lama lg paling rendah didunia.Tahniahlah kerajaan umngokBN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 5:54...kau yang bongok

      Mana ada didunia di orang miskin boleh dihapus 100%!!

      Delete
    2. mo1 kata malaysia boleh. fakta yang dikutip mo1 diberikan oleh punahsihat yang ada disekitarnya. pendek kata, dia percaya semua fakta tu.

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah semuanya ditetapkan dalam loh mahfudz, apa pekjdahnya ko keja...???
      Duduk jelah kat rumah, mana thau yang bulat akan datang bergolek dan yang
      pipih datang melayang. Tak perlu risau-risau, relaks saja, semuanya sudah
      tertulis. Keja macamnak mampus pun, kalau dah tertulis, ko akan mati
      kebuluran, apa ada kisah, ye tak.............?????

      Delete
    2. Maaf anon 6.30,dah di loh mahfuz tulisan kau ditentukan kena delete..

      Ujian
      Peperiksaan..

      Tulis semula k

      Delete
  3. hehehe...buat baik pun salah..Tak buat pun salah..

    KD ada masalah mental ke??

    Sebab tu tak peru dilayan!!!

    Hehehe...bila dah dekat PRU ni banyak pulak manusia otak ada masalah mental terutama
    penyokomg pembangkang..!!!

    ReplyDelete
  4. Ooiii KD, kau ni pakar ekonomi atau... engko ni has no money.
    Setakat ahlol nujum boleh la. Tilek2 dalam air dah tahu keadaan ekonomi Malaysia... Biar betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya kd dah terperangkap. percaya dan kepercayaan yang dicurahkan kepada mahathir dan parti bunga akhirnya disirami dengan air longkang. aku tak tahu bagaimana kd menggunakan otaknya untuk percayakan mahathir 200%. semasa mahathir keluar umno dan keluarkan kenyataan bahawa dia tidak sekali-kali bersekongkol dengan dap walaupun benci kepada umno, aku percaya. namun bila dia mula berjinak2 dengan kit siang dan akhirnya kini menjadi kawan sekongkolan dap, kepercayaan aku kepada beliau menjadi 0%! sudah ramai yang merasa tertipu dan keluar daripada parti bunga tersebut tapi baisalah, bila keluar dari parti bunga maka dituduh makan dedak. its ok, itu biasa kepada yang tidak dapat menerima kenyataan. bukan sahaja masalah dalaman parti bunga mengganggu gugat keutuhan parti, malah parti terbaru yang simpati amat2 (kononnya) kepada komponen pembangkang sudah kena cekup ros kerana menipu. alamat parti tipu, tandatangan ahli parti tipu, minit mesyuarat egmpun tipu! peh!! parti bebas rasuah rupanya paling kuat kencing. dia ingat ros ni bodoh agaknya. tu belum lagi isu bangko disneyland milik anak muda parti sekongkolan parti bunga lagi. itupun tak berapa cerdik. nak berbohong kepad sprm konon, ingat sprm tu lepasan tadika ke nak ditunjukkan dengan dokumen buat sendiri. kes rasuah guan eng yang ala2 khir toyo juga bukan perkara kecik yang tak perlu diambil 'pot' oleh parti bunga. makna kata, dalaman bergelora dan luaran macam ribut. so, untuk melarikan diri dari perasaan bersalah kerana tersalah pilih maka dibuatlah posting begini. perasan tak pada akhir ayat "Ini soal ekonomi, soal realiti yang akan datang dan menimpa atau risikonya tidak memilih anda dari parti politik mana". ayat tu nak cover apa agaknya. pakar paikologi boleh tolong tengok-tengokkan....

      Delete
  5. TAHNIAH PADA SAUDARA KU JAMAL
    TERKINCIT KINCIT ADAM ROSELY DITELANJANG
    ASSMIN MAK.LAMPOR PUN TERKIAL KIAL
    HASIL PENANGAN JAMAL BARUA LINTANG PUKANG


    .. kikikikkki... BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP...

    ReplyDelete
  6. Patutla Marah Sgt pd kerajaan..Rupanya dh ssh cari mkn ..tp tak Adil slhkn kerajaan semata.kerajaan dh buat yg hbs baikdemi rkyt..Byk projek dh infra tuk kebaikan Rakyat.tp kalau msh gagal rebut peluang slhkan diri send diri

    ReplyDelete
  7. susah cari makan beb. kuncup 60% dan kuncup itu salah najib. beginikah cara pemikiran matang blogger kd? dapur tak berasap salah najib. garam habis salah najib. sudu patahpun salah najib jugak. 24 jam sehari kau buat apa kd? takkan habis berblogger sahaja mencari salah orang. ambillah sedikit masa yang berbaki tu untuk mencari rezeki. walaupun dengan berblog kau mungkin dapat sedikit ganjaran tapi kalau dah kuncup 60% kau kena la kerja kuat sedikit. kalau bakat kau hanya di depan gajet dan komputer, aku rasa elok kau cari 'payung' lebih besar agar income bulanan kau mencanak naik. tidaklah makan sisa 40% yang 'sikit' itu. 'payung' besar ada banyak kd. cuba tanya ezam kotak tu, kat mana dia dapat dana besar untuk buat parti baru. aku bagi jalan je kd, sebab akupun bukan kenal rapat dengan dia. cuma rajin mengikuti perkembangan dia dan 'persembahan' dia. apapun, good luck kd. semoga 60% yang kuncup itu bertukar kepada 1000000% kenaikan. jutawan kau kd....hahahaha

    ReplyDelete
  8. Cik monah melayu liberal dlm pkatan haprak spesis SITI kasim

    ReplyDelete
  9. Nak mintak tambah dedak ke KD.

    ReplyDelete
  10. KD dh goyang dgn tulisan anon 6.30.

    ReplyDelete
  11. PENANGAN JAMAL SUDAH TERSERLAH
    SEKALI LEMPANG ADAM TERIAK GELABAH
    ASSMIN MAK LAMPOR SUDAH GUNDAH
    SELAMAT KAN SEPANGOR BAPAK RASUAH


    ....kikikiki

    ReplyDelete
  12. RM3.00/USD..baseline,
    RM4.50/USD Dinasti Bajib.
    Tanpa ragu, SEMUA RAKYAT MASIA KERUGIAN 50%.
    Dulu 3000, Skrg 4500 sama RM, malah kurang kuasa beli,
    BENAR dan Tanpa Hipokritik

    ReplyDelete
  13. Sisahkan kaki kencibg pun sokong..macam 2 infratructure siap....duit songkp stc .1mdb maamana bole hilang tukaj duit rakyat bukan duit umn9 duit org bayar inconetax..takkan org umno tk kisah duit kdna songlap..kalau tk salah kenapa pexat.ganti.bakar .lari ..org umno takksn diam jer bole ker halalkan cara..kalau tak nampak betulah yang umno tu ngok bongok

    ReplyDelete
  14. Yang goyang bukan bukit, yang penat, yang sedang menyalak kat sini..

    6.3% kita kekalkan untuk tunjuk drmokrasi masih ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah mmg kerja depa 6.3% Samseng_A9 + 0.63% CyberStud_QSeben.

      Hampeh , bos arah serang, dia dtg cp article blog tak laku spt mykemut harukah dan apa lagi tu.

      Bos mana yg tak maki , staff trooper2 kelulusan tadika benyai mcm ni!!

      Delete
  15. Woi bangang!!!! Kalau gini cara korang attach mode..bak sini pulangkan balik Samsung A9 tu - MO1

    ReplyDelete
  16. Yang bergegar bukan gunung, tapi yang menyalak gunung yang meroyan yang jadi letih lesu...tambahan pulak bila diri dah tua, dah pencen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dedak dah bagi, hp dah bagi.. Hujah mcm taik, copy paste..

      Lepas ni nak bagi dapor, biskut, beras... Pangkah Pakatan Harapan juga..

      Delete
  17. Benar kata KD. Bawa rm 50 gi pasar , dapat beli udang 1kg dan Sotong 1kg. Habis rm 50. Terima kasih pad a kerajaan yg prihatin dan MERINGANKAN BEBAN RAKYAT,

    ReplyDelete
  18. Jom layan video ini.

    Watch "Bad & Evil Thoughts - Sign Of Hypocrisy" on YouTube
    https://youtu.be/lveSLH5JQMQ


    ReplyDelete