Google+ Followers

Sunday, April 2, 2017

MCA, MIC JUGA BACUL, PENGKHIANAT..

Rata rata dari mulut pemimpin pembangkang seperti Mukhriz dan Husam telah menzahirkan satu persetujuan bersama yang kelak antara intipati manifesto bersama ialah menurunkan kadar gst secara beransur ansur jika dapat menjadi kerajaan. 

Malah yang lebih penting untuk rakyat lihat ialah hasil percukaian tersebut dapat dipulangkan nilainya kepada rakyat secara berkesan dan jelas. 

Kembalikan subsidi petrol dan dasar pendidikan yang lebih murah harus juga dilaksanakan kerana pendidikan adalah penting untuk halatuju rakyat dan negara untuk menjadi maju dan tinggi dayasaing. 

Malaysia kembali tercorot dan ketinggalan 10 tahun ke belakang berbanding negara jiran sejak era Paklah hingga sekarang. Pembangunan hanya lebih kepada pengkhianatan dan penggadaian asset negara kepada warga asing. 

Hak milik kekal memang mereka tak bawa balik tanah ke negara asal mereka tetapi sedikit demi sedikit ia akan jadi umpama Belanda Minta Tanah dan akhirnya negara namanya Malaysia tapi tuannya adalah China dan pelbagai bangsa. 

Yang kaya mendefinasikan indah khabar dari rupa,  yang derita dan papa kedana akhirnya rakyat dan paling bangsat dan geledangan adalah orang Melayu.  

Umno tidak perlu takutkan Melayu dengan DAP.
Di Pulau Pinang dan Selangor berapa banyak tanah kerajaan tergadai kekal oleh DAP. 
Sedangkan yang umno lakukan sekarang lebih berganda teruk dari DAP, PKR dan PAS. 

Yang lebih perlu rakyat takut yang pertamanya adalah umno,  keduanya umno,  ketiganya umno,  diikuti dengan umno dan yang kesepuluh barulah DAP. 

MCA dan MIC juga bacul, tidak patriotik, pengkhianat kerana bersekongkol dengan lanun secara terangan merompak duit rakyat.. 

Pelbagai isu digunakan untuk melagakan pemimpin pembangkang antaranya pertikaian Tun dan Dr Azizah (dibelakangnya Anwar)  menjadi Pengerusi Bersama Pakatan Harapan merupakan kerisauan yang paling besar sehingga RAMAI PEMIMPIN BN YANG CUKUP PRIHATIN DAN IKHLAS bersungguh mencadangkan lim kit siang sebagai Pengerusinya.. 

Apapun rakyat bersetuju jika SPRM terus menggempur pemimpin tanpa kira parti dan asal usul yang berkaitan rasuah dan seleweng, mereka perlu disisih untuk dipilih semula sebagai pemimpin. 

BN dan umno paling elok berhenti bercakap dari membuat pelbagai andaian dan helah dengan memburukan pembangkang sebaliknya adakan pilihanraya segera untuk melihat kebenaran mereka. 


# PAS TAK 



21 comments:

  1. Salam Bro. Selagi kerajaan tak berubah corak selagi itulah melayu dan marhean akan tersepit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg tersepit....Sebab tak pernah bersyukur

      Delete
  2. Totok Benyai Taek 6%, Lobai Taksyoob Al-Aribica 2%.
    Itu saja jumlah melayu yg harus disisihkan. Demi anak cucu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau kena tipu oleh pembangknag!!!

      Delete
  3. aku suka sangat kalaulah ada agenda pakatan harapan untuk mengumpan kerajaan dengan janji2 baru. contohnya mengurangkan kadar gst secara beransur2 sehingga menjadi 0% jika mampu menjadi kerajaan. harga minyak juga perlu ditekan untuk diturunkan jika pakatan dapat menjadi kerajaan. 2 perkara ini akan menjadikan kerajaan sedikit goyang dan mula cari akal untuk menyelesaikan masalah poket rakyat yang makin menipis. akhirnya kerajaan akan menurunkan kadar gst dan juga harga minyak secara beransur-ansur ketika pembentangan bajet 2018. bila kadar2 tersebut diturunkan maka rakyat akan sejuk hati dan memenangkan bn semula. it's ok what! yang penting bukan kerajaan mana yang terpilih tetapi kerajaan mana yang boleh digempak dan ikut denyut nadi dan hati rakyat..... akhirnya bn akan menang lagi untuk kesekian kalinya....

    ReplyDelete
  4. mca tu aku tahu, muc tu parti apa pulak kd? kalut nampak!

    ReplyDelete
  5. Bulan Nov 2016 cakap mo1 akan bentang ruu...

    Sekali kena gertak kapir yang lembik dlm komponen dia pun kecut..U turn la jawabnya...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bentang tak kira siapa....yg penting MP orang Islam kena sokong.

      Delete
  6. Pakatan Pelahap akan menabur bermacam macam janji saperti menurunkan cukai, menurunkan kadar GST, menaikkan subsidi minyak dan bermacam macam lagi menjelang PRU 14. Tabur janji jangan tak tabur asalkan dapat tawan putrajaya. Lepas itu lain cerita. DAP pulak akan minta cukai arak diturunkan, semua bentuk perjudian dihalalkan. Bila Pakatan Pelahap dah menang, KD dah tak perlu nak spin apa apa cerita lagi. So blog nya pun ditutup.....the end of the episode.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi... janji KD dpat habuan...

      Delete
    2. pembangknag tak boleh harap....penipu rakyat!!

      Delete
  7. kd, boleh buat artikel tentang stand dapig, pkr, parti cap bunga, parti kuali mengenai RUU355? kepingin nak tau juga. nak tipu pun tak pa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu buat stand dah tahu itu bahan umno pas menipu rakyat konon meteka Islam sangat.

      Boleh ke lanun dan yang subahat dengannya nak buat hukuman yang berat ke atas mereka sendiri.

      Otak anugerah Allah bagi kau sumbat dengan dedak, tupasal tak leh fikir

      Delete
    2. Kamu ni memang batu api...

      Benda baik untuk kesejahteraan org islam pun nak diputar belit dan nak sindir dan diperlekeh....Kamu org Islam , sokong ajerlah pindaan undang2 syariah tu.

      kenapa kamu nak perlekeh orang lain yg dah setuju???
      Kalau betul ini tujuan kamu, memang kamu ni syaitan berwajah manusia

      Delete
    3. Kau bagitau aku apa baiknya RUU355 kepada orang Islam?

      Itu deraf PAS bukan ada persepakatan deraf dengan Mufti, Hakim Mahkamah Syariah dan perkenan Sultan.

      Kau ni terpedaya dengan kulit, semua angguk, sebenarnya kau tak baca pun isi deraf nya, main angguk je..

      Delete
  8. KD....lu tak faham apa itu parti DAP lagi

    Sebab kamu dah kena tipu hidup2...

    Dlm BN, ada banyak parti . Tapi yg jadi ketua ialah UMNO.

    Dalam pakatan pembangknag , siapa ketua??? Siapa yg paling berkuasa??
    Siapa yg paling banyak kerusi MP dan DUN???

    Jangan kena tipu oleh DAP!!! Jangan jadi keldai kepada DAP!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemumpin dap ke pemimpin Umno yang paling banyak songlap duit rakyat?

      Itulah beza umno dengan dap

      Delete
    2. Aku tolong jawab k

      Pemimpin umno lah yang paling top songlap duit rakyat.

      Songlap duit ikut cadangan di RUU355 apa hukumannya?

      Tobat lahum, takkan mereka nak bentang... Acah acah lepas tu kata tak ada konsensus lah, speaker tak bagi lah..

      Drama oooo

      Delete
  9. Anon 6:31:00AM.....memang la DAP belum lagi songlap duit sebab belum tawan Putrajaya. Kalau DAP tawan Putrajaya... semua plojeg2 kelajaan habis contractor Cina sapu loo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:43. Kenapa hujah bingai.. Anak dalam perut bini kau keluar nanti jadi gangster atau lanun mcm boss kau agaknya.

      Sebab tu lanun mcm umno, jangan lagi diteruskan jadi kerajaan, mang dah confirm lanun


      Delete
  10. Sama2 kita muhasabah... yang telah tersingkir dan belum tersingkir.

    6:44 So when they forgot that by which they had been reminded, We opened to them the doors of every [good] thing until, when they rejoiced in that which they were given, We seized them suddenly, and they were [then] in despair.

    6:45 So the people that committed wrong were eliminated. And praise to Allah , Lord of the worlds.


    ( 74:1 )   Hai orang yang berkemul (berselimut),
    ( 74:2 )   bangunlah, lalu berilah peringatan!
    (74: 3 )   dan Tuhanmu agungkanlah!
    ( 74:4 )   dan pakaianmu bersihkanlah,
    ( 74:5 )   dan perbuatan dosa tinggalkanlah,
    ( 74:6 )   dan janganlah kamu memberi (dengan maksud) memperoleh (balasan) yang lebih banyak.
    ( 74:7 )   Dan untuk (memenuhi perintah) Tuhanmu, bersabarlah.
    ( 74:8 )   Apabila ditiup sangkakala,
    ( 74:9 )   maka waktu itu adalah waktu (datangnya) hari yang sulit,
    ( 74:10 )   bagi orang-orang kafir lagi tidak mudah.

    ( 74:11 )   Biarkanlah Aku bertindak terhadap orang yang Aku telah menciptakannya sendirian.
    ( 74:12 )   Dan Aku jadikan baginya harta benda yang banyak,
    ( 74:13 )   dan anak-anak yang selalu bersama dia,
    ( 74:14 )   dan Ku-lapangkan baginya (rezeki dan kekuasaan) dengan selapang-lapangnya,
    ( 74:15 )   kemudian dia ingin sekali supaya Aku menambahnya.
    ( 74:16 )   Sekali-kali tidak (akan Aku tambah), karena sesungguhnya dia menentang ayat-ayat Kami (Al Quran).
    ( 74:17 )   Aku akan membebaninya mendaki pendakian yang memayahkan.

    ( 74:18 )   Sesungguhnya dia telah memikirkan dan menetapkan (apa yang ditetapkannya),
    (74:19 )   maka celakalah dia! Bagaimana dia menetapkan?,
    ( 74:20 )   kemudian celakalah dia! Bagaimanakah dia menetapkan?,
    ( 74:21 )   kemudian dia memikirkan,
    ( 74:22 )   sesudah itu dia bermasam muka dan merengut,

    ( 74:23 )   kemudian dia berpaling (dari kebenaran) dan menyombongkan diri,
    ( 74:24 )   lalu dia berkata: "(Al Quran) ini tidak lain hanyalah sihir yang dipelajari (dari orang-orang dahulu),
    ( 74:25 )   ini tidak lain hanyalah perkataan manusia".
    ( 74:26 )   Aku akan memasukkannya ke dalam (neraka) Saqar.

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..