Google+ Followers

Thursday, April 20, 2017

MISKIN TEGAR DI MALAYSIA MAKIN TERHAPUS - PM

PM BERIKRAR MEMAKMURKAN NEGARA SEHINGGA BERADA DI TEMPAT ANTARA 20 NEGARA MAJU..

Tanda tanda kemajuan memang dah nampak,  petrol naik setiap minggu..

30 comments:

  1. Miskin tegar memang dh tak ada .Yang ada papa kedana hidup merempat dibumi sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali terakhir aku baca Selangor merupakan paling ramai penerma BRIM ini tandanya apa ?

      Miskin tegar boleh terhapus jika MB dia pandai mencipta peluang samaada perniagaan atau menarik PELABURAN.

      Selangor asyik dengan masaalah air PP asyik dengan kerena BIROKRASI kerajaan LGE rasuah di PP mcm cendawa tumbuh.

      Aku tengok negeri lain OK jer cuma di negeri pembanggang jer yang masih ramai miskin tegr ni.

      Delete
    2. Cencaluk, negeri lain ok je.. Johor sifar rasuah
      Putrajaya sifar rasuah
      Sabah sifar rasuah
      Ketereh sifar rasuah
      Kinabatangan sifar rasuah
      Felda sifar rasuah

      Delete
    3. Cencalok memanglah Selangor ramai penerima brim... Pakai akal penduduk Selangor ramai disebabkan dtg dari seluroh negara bekerja di Selangor (ini Yg dikatakan Selangor takda peluang pekerjaan) berapa ramai rakyat Selangor yg mencari pekerjaan luar dr Selangor? Buka mata buka minda...

      Delete
    4. elok la nama pun Cencalok,otak penuh anak butir taek udang low. Bengap out neter. Phuii! Cencalok basi.

      Delete
    5. Cakap org bodoh tapi kau orang yg tak pakai otak adake kat melaka semuanya org melaka tak bukan dari serata negeri.

      Kalau dah tau ramai dtg buatlah peluang pekerjaan, bukan cantikkan pintu gerbang sampai 90 juta pakai cat apa tu platenium ker?

      Dasar otak tersumbat semuanya.

      Kalau nak apa2 guna otak bukan kepala lutut tak berotak tu banggang.

      Kenapa negeri lain cukainya tak berubah taarif air pun ok jer melaka pun ada masaalah air sesekali tapi tak ler sekerap selangor pasal MB di tak mkn otak udang ler sebab tu kepala otak dia kosong.

      Rasuah mana2 pun ada rasuah tapi cara atasinya adalah pencegahan bukan tambah kroni sapu projek ,semua keluarga MB dan EXCO sapu.

      Delete
  2. Berapa kali ikrar berapa kali janji daa..

    Last2 apa rakyat dapat? Subsidi ditarik, biasiswa dibeku, peruntukan kesihatan dan pendidikan dipotong dengan banyaknya, bla bla

    Yang makin makmur ialah akaun peribadi dan anak bini dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memanglah PM berjanji tapi kalau dah PUAK PEMBANGGANG dah asyik sabotaj ekonomi macam mana miskin tegar tak bertambah.

      Mcm mana nak tarik subsidi dah elok2 pelaburan nak masuk PEMBANGGANG hantar rombongan menghasut dan memburukkan KERAJAAN sehingga hilang peluang PELABURAN.

      Tanpa pelaburan maknanya peluan pekerjaan turut lenyap.

      SALAH SIAPA DISINI CUBA JAWAB.
      Tengok LGE siap mensabotaj kerajaan Malaysia di Singapura wow cukup hebat Pembanggang dia buat onar lepastu tu dalahkan org lain.

      Delete
    2. Cencaluk, sabotaj?
      Dakwa le..
      Jangan cakap kosong

      Bila nak gingkatkan 6.3%
      Dah lama dah, takkan tak bertambah sokongan..

      Bila nak pilihanraya
      Sembang kencang

      Delete
    3. Woi Cencaluk bengap, tolong jawap.

      Pinjam hutang 1mdb, tak boleh pusing tu bukan sabotaj?
      Songlap wang 1mdb pusing masok akaun sendiri dan joli bikan sabotaj?
      Jual khazanah harta rakyat ikut suka bukan sabotaj?
      Rahsiakan maklumat hak rakyat bukan sabotaj?
      Jawap ni dulu pun jadi lah, jangan lari pulak cencalok oi.

      Delete
    4. Woiiii banggang seduni diatas berdua. Kalau betul adanya kes 1MDB kenapa sampai sekarang tak ada pun peguam amerika, swis dan singapura datang dan dakwa najib jangan jadi bodoh ler tu cerita basi TUN nak naikkan anak dia di penggantin boboi tu.

      TUN nak sangat KUASA untuk dia mengawal PROKSI dia dan dapatkan semula segala harta.

      Tanpa kuasa macam mana agak kau TUN nak tuntut semua harta dia daripada PROKSI dia.

      Jadilah mcm ex SPRM Tu bila abg ipar dia meninggal tanpa dia sempat mengambil semula harta dia apa lagi jadiler kes mahkamah kan dah kantoi diam2 rupanya dia baruah si rafizi salur maklumat sampai kan boleh kaya raya harta 100 JUTA kau.....

      Pasal sabotaj kan dah ada video pasal LGE sabotaj MALAYSIA di singapura tu belum lain kes lagi.

      Kata bodoh marah tapi memang sejak azali kau semua puak pembanggang memang banggang tahap jamban samalah dgn boss kau assmin jamban.

      Delete
  3. Kalau dengar Najib punya janji, kunci syurga pun seolah-olah dalam simpanan dia.

    Kalau dengar Najib sembang, bulan dan Bintang pun serupa boleh digapai tangan dia.

    Hakikatnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai kalau ditenggokan semula pembbanggang ni mengalahkan mereka ni lebih tau dari segalanya tapi bila kes kena batang hidung sendiri semuanya berhelah.

      Apa kes adam rosly sampai rumah kena rampas.

      Tak sangka aku PKR ada jutawan muda boleh beli rumah secara tunai denga harga juta.

      Agak2 rafizi dan LGE mampu ker beli rumah secRa cash.. .

      Janji najib kau tuntutbmana janji2 pembanggang sampai hampir terhapus perkampungan melayu di PP

      Mana NUAR biar aku ludah muka dia.

      Dulu sibuk jangan panggil dia anwar kalau kampung buah pala tak selesai.

      Chit.... Porah.

      Jangan kata hilang abu pun dah tak nampak.

      So siapa yang mungkir di sini.

      PP dari pada dua tiga tempat dilanda banjir dulu kini apa dah jadi sampai lapangan terbang pun boleh banjir hairam aku janji nak selesaikan mananya selesai bertambah teruk adalah,

      Delete
  4. Senang cakap susah bikin.

    Yang merana rakyat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer mer rakyat merana. Tak der lagi kes kebuluran yang aku dengar. Mati terlebih makan adalah. Tak tau ler kalau nuar masih ada lagi cerita kebuluran versi baru untuk zaman internet ni.

      Kalau hujung minggu aku tenggok tak der meja kosong di serata kedai makanan segera lah dimana2 jer.

      Aku cabar kau tu jukkan mana dia rakyat yang menderita tu?

      Tak tau ler kalau yang diupah oleh DAP mcm satu kes dulu tu.

      Pembanggang ni memang pandai mencipta peluang.

      Jangan diikut pepatah secupak takkan jadi segantang itu pepatah nak melemahkan semangat org.

      Dalam Hidup kita ni semuanya boleh kita ubah kecuali AJAL dan JODOH itu sydah ketentuannya.

      Selagi kita berusaha tak ada sesiapa boleh halang kita berjaya.

      Tapi jangan ler jadi anak ikan tu memang ler melampau pastu bila kena tangkap mak ikan buntal cuci tangga .

      Betul ker aku dengar assmi. Ada bom atom kisah rafizi dengan jambu tu pasal rafizi takut nak komen pasal assmi. Lagi.

      Cukup beraneka warna dalam PH yang BAPAK RASUAH ada yang TOILET BOSSS ada. Yang BAPOK JAMBU ada yang MAK IKAN BUNTAL ada Yang NYONYA KIPAS pun ada tu leum lagi anak dia dengan drama air mata assigmentku.

      Delete
    2. Aku tertanya juga siapa dapat hp samsung canggih... Wow semua dia komen.. Testing hp baru le tu


      Kd, bila kau bagi dedak pada mamat tu, semua komen dia ulas.. Dia asyik sebut nuar nuar.. Macam ada pengalaman je..

      Delete
    3. Sorry naik lorry ok aku tak ngelapu hp samsung tu aku bukan sesiapa di UMNO tu kalau nak tau ni ler kali pertama aku nak ngundi walaupun umur aku 44 dulu aku atas pagar tapi sekarang aku dah turun pagar tu dan mata aku dah celik.

      Aku bukan mcam macai pembanggang tak bayar komen alah semut apa kalau bayar komen mencanak ngalahkan gunung berapi.

      Puak pembanggang ni nak suap jer kalau tak suap lesu.

      Delete
    4. Biasalah mereka ni. Bila kalah hujah di kata makan dedak. Itu saja modal yang tinggal.

      Delete
  5. Rasanya miskin tegar ada lagi......dan sikap pembangkang juga makin tegar. Selongkar sana selongkar sini. Sendiri punya sampah... sweep under the carpet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tugas BN pula selongkar kalau ada Yg betul...knp Dian membisu?

      Delete
  6. Negara lanun
    Chief kaya raya
    Sarjan dapat juga
    Lain lain pangkat.. Papa kedana

    ReplyDelete
  7. Hebat hp baru. Laju jer menjawab. Tak sesia dapat hp baru. Cuba lagi dengan jawapan dan ulasan yg lebih dapat diterima antaranya bab duit src masuk akaun perdana menteri. Dah pulangkan ke belum duit tu?

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Sapi Betina (Al-Baqarah):273 - (Berinfaqlah) kepada orang-orang fakir yang terikat (oleh jihad) di jalan Allah; mereka tidak dapat (berusaha) di bumi; orang yang tidak tahu menyangka mereka orang kaya karena memelihara diri dari minta-minta. Kamu kenal mereka dengan melihat sifat-sifatnya, mereka tidak meminta kepada orang secara mendesak. Dan apa saja harta yang baik yang kamu nafkahkan (di jalan Allah), maka sesungguhnya Allah Maha Mengatahui.

    ReplyDelete
  10. Lobai A9 Q7, masok kingcin. Dah saman? dah debat? dah buang osa? dah brani bincang? mana jho tahik low?

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Watch "How I came to Islam - Dr. Laurence Brown | Interfaith Issues - Episode 3" on YouTube
    https://youtu.be/5Gr54pYc3Ak

    ReplyDelete
  13. Najib ckp Mana bolih pakai.. pencuri selalu pembohong..2 dlm 1

    ReplyDelete
  14. APA SEBAB DELETE LAGI? ADA KESILAPAN KE?

    Mohon ampunanNya...kot2 solat tak sempurna, asyik mengadu domba, kurang bersyukur, suka mengintip kesalahan orang lain, tak nafkahkan harta, terlampau lebihkan dunia, gemar fitnah, tinggal puasa, tak jaga nafkah yg sepatutnya, hasad dengki, tak peduli ibubapa anak yatim penghalang rezeki?

    (71:10 )   maka aku katakan kepada mereka: 'Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, -sesungguhnya Dia adalah Maha Pengampun-,

    ( 71:11 )   niscaya Dia akan mengirimkan hujan kepadamu dengan lebat,

    ( 71:12 )   dan membanyakkan harta dan anak-anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula di dalamnya) untukmu sungai-sungai.

    ( 71:13 )   Mengapa kamu tidak percaya akan kebesaran Allah?

    “You can search the world over, but you won’t find happiness until you realize that happiness isn’t getting what you want. It’s being content with what you already have.
    Yasmin Mogahed

    “Every hardship is like being in prison. People feel imprisoned by ill-health, marital discord, financial insecurity, family disputes and other problems. To anyone who feels imprisoned by life’s problems I would say: be content with what you already have and never lose hope of things getting better. Be happy with your share because this is a quality of someone who truly loves Allah. When the Companion Muadh ibn Jabal (ra) was undergoing the pangs and agonies of death, he cried out, “O Allah! Bear witness that I love You, so do with me whatsoever You wish!”
    Babar Ahmad

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..