Google+ Followers

Sunday, April 30, 2017

SEPERTI MELEPASKAN ANJING TERSEPIT

Sebagai penulis kecil,  untuk merumuskan ahli pas akar umbi ditipu hidup hidup oleh pimpinan atasnya mungkin agak keterlaluan tetapi tidak dapat tidak ia memang menjurus ke arah itu. 

Yang belum terpacul dari mulut Hadi ialah mengistiharkan kerjasama dengan umno sepenuhnya.

Jika disebut sekarang, PAS sedar ia akan hilang sekali lagi ribuan penyokong dan hanya menguntungkan musuh ketatnya AMANAH yang mampu menghidupkan semula semangat dan roh PAS Nik Aziz.

Tetapi kalau diteliti sikap tingkah laku dan perangai Hadi dan beberapa pengikut setianya, terkadang lebih dari perangai umno itu sendiri hingga ada lebai yang sanggup menyatakan rasuah itu tidak sampai memusnahkan negara. 

Kalau bukan ada agenda lebih besar,  mana mungkin PAS sanggup memutuskan hubungan dengan PKR dan BERSATU sekaligus dengan bersendirian. Kalau tidak ada "penyelamat" mana mungkin PAS dengan angkuh sanggup gantung diri. 

Ada penulis besar merumuskan Muktamar yang berlangsung sekarang adalah kemuncak PAS menggali lubang besarnya sendiri kerana tergoda dalam perangkap gula dan madu si bibir merah.  

Matematik dan sempua logik mana yang dipakai oleh PAS untuk mengharung PRU14 sendirian untuk 80 kerusi dan dari mana sumber kewangan terbesar yang akan ditanggungnya sedangkan tin milo bergerak sudah lama dihentikan. 

Tidak boleh tidak, kerjasama ini terpaksa diistiharkan juga mengikut skrip yang disediakan apabila sampai masanya. Dalam soal berdalil,  itu memang kepakaran lobai lobai PAS.   

Melepaskan anjing tersepit adalah dasar dan halatuju PAS,  ianya bertentangan sama sekali dengan halatuju BERSATU untuk membawa mereka yang terlibat ke muka pengadilan. 


(The Sun Daily) – A PAS parliamentarian thinks that the party seemed to have “shrunk” itself by breaking the “tahaluf siyasi” (political cooperation) with PKR.
Pokok Sena MP Datuk Mahfuz Omar said severing ties with PKR showed delegates had chosen to move away from the mainstream political flow where voters wanted to see an opposition “grand coalition” to take on Barisan Nasional (BN) in the upcoming 14th General Elections.





# PAS hanya diperlukan di Selangor untuk tawan semula ngeri tersebut untuk diserah kepada Noh Omar, tempias tempias dapatlah juga PAS dalam pembahagian harta Qarun.
Banyak lagi asset di Selangor bakal dijual untuk bayar hutang (?)





12 comments:

  1. TUANG GURU NI MALAS NAK UNGKIT SESANGAT
    PAS DI BAWAH TOK GURU JADI BADUT HEBAT
    KEJAP JER BANTAH LEPAS TU U-TURN BANGAT
    ITU LAH SEMANGAT TGNA YANG DISEMAT...

    DULU TGNA U-TURN KAT ROUND ABOUT LAGI
    SELANGOR YG BANYAK UNDI PKR YG TERAJUI
    PERAK PAS JADI MB CUMA PROKSI DAP BABI
    TANAH 99 TAHUN PAJAK 999 THN UTK CINA BABI


    .... nak fakta TGNA lagi ke....?

    berambus singapork@dap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bahlol dulu, Kini dan selamanya, memanglah asyik kena tipu, cuma tang menipu berbeza beza..

      Tak perlu lah asyik salahkan org lain kalau asyik jatuh di lubang yg sama, lubang yang sendiri Korek.

      Delete
  2. Penulis kecil.... pemikiran pun kecil....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang 10:21 yang mai jenguk sini lagilah otak sempit, jalan terkepit kepit..

      Hang ni mesti lobai gak kan..

      Delete
  3. PAS suadah SAH jadi ORGAN BARU UMNO (BIRO ISLAM PALSU).
    Ketua Lobai Telan duit masih main ayat pusing2 uyk kaburkan Ahli.
    Sekarang cuma ahli jumud totok yg masoh buta.
    Yang kebanyakan sudah nampak..ALLAH PUN DH BAGI TANDA NYATA BAGI YG MAHU FIKIR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik tak matang... kalaulah pas bersetuju kerjasama dengan BErsatu...maka gelaran 'ahli jumud totok' takkan kedengaran.

      Bila kecewa mula keluar wajah sebenar mereka.

      Delete
  4. Melepaskan anjing tersepit, rupa2nya anjing tu ialah penulis kecil blog ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1122 rasakan dia sudah kenal rupa bentuk anjing. Sebab dia BABI , species hutan.

      Delete
  5. http://www.utusan.com.my/berita/politik/video-tabung-biaya-kos-saman-sarawak-report-dilancarkan-1.476248

    Asik kena kencing ahli PIS..pemimpin dapat 90 juta..derma masih ditagih dari ahli marhaen...

    ReplyDelete
  6. Jom layan video ini....

    Islam mereka...tanpa politik2.


    Watch "I Finally Found the Answer ~ Muslim Revert" on YouTube
    https://youtu.be/nUecAbCJN-o


    ReplyDelete
  7. Dah agak dah pun, puak puak Pakatan Harapan mesti akan meroyan nye bila muktamar PAS buat keputusan memutuskan hubungan dengan PKR.
    Itu hak PAS nak buat keputusan ape pun, yang tak kena mengena meroyan tu ape pasal ye.
    Habis la lepas ini diselongkar diselak mencari alasan alasan longkang untuk menyalahkan Hadi dan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai cakap pasal Hak...Yg pas melalak jgn pakatan letak calun dimana pas bertanding itu apa?...

      Delete