Google+ Followers

Thursday, April 20, 2017

SISTEM PM, HANYA YANG LAYAK, BUKAN IKUT KUOTA


Kalaupun sistem PM tanpa kuota dan di buka kepada semua kaum,  Pemimpin Melayu yang layak masih lagi mendahului.. 

Kalau dari umno,  lebih baik Hishamuddin dari Zahid tetapi lebih baik Kj dari Hishamuddin. Tak perlulah ikut sangat senioriti atau undi terbanyak. 

Kalau dari BERSATU,  lebih baik Mukhriz dari Muhyiddin. 

Kalau dari PAS,  lebih baik Tuan Ibrahim dari Hadi Awang.

Kalau dari DAP,  kedua duanya tidak layak. 

Berbanding Kj,  Mukhriz dan Tuan Ibrahim,  yang paling layak tentulah Azmin.

Kalau tidak dipenjarakan,  Rafizi tentulah yang paling utama layak.  Rafizi mampu mengulangi kecemerlangan negara setaraf dengan Tun Dr Mahathir. 


10 comments:

  1. Dah makan ubat Belum.melalut ke laut.raja fitnah dikata berkaliber.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Kalau tak setuju berilah pandangan. Itu pun kalau ada otak .

      Delete
  2. Sesiapa pun dlam umno tak la buat kenyataan rskyat dh tahu cakap jer mesti tipu..yerlah 4 tahun kena kencing
    ..kesian najib dia ingat rakyat bodo mcam dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak dinafikan setiap manusia ada bodonya. bodo orang ko nampak, tapi ko jangan la lupa ko ada jugak bodonya. tahu kat mana bodo ko? dalam lutut ko ada apa?

      Delete
    2. Itu jer ker nk patahkan hujah..suruh najib kesayabgan tu debat dengan tun maharhir la kalau berani buat live kt tv3 itupun kalau anak jantan...kalau tak baik kau diam jer dari jadi tin kosong..tingtongtingtong ..kelentong...umno .penatlah

      Delete
  3. Kesian MO1...kena kencing bloggers 6%..dah bg Samsung A9..mcm tu aje yg mereka leh respons....takper lar...biar mereka saling kencing mengencing..

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya tidak ada sesiapa pun dari kalangan Pakatan Haprak yang layak. Dikalangan mereka lebih saling kencing mengencing.... lagi hancing dan tengit.

    ReplyDelete
  5. Bagaimana dgn umno? Sekarang tengah kencing mengecing... hancingnya mula mengeluarkan bau...

    ReplyDelete
  6. Eeegelinya yeeela Umno ckap jer tipu..nak niaga lembu jadi kondo..komersen kapal 30 juta..bayar hutang 1mdb salah kompeni..mara habiskan duit kt luar..kbs hilang 100 juta..derma arab bagi anak tiri enjoy..felda nk melingkup..cakap macam bagus jer last skali kena kencing gak rakyat yg palung bengap ahli umno macam tu pun bole ikut..kini dan selamanya bengong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak silap pernah dapat title SARKAS sejak dolukala. SARKAS KENCING renjis Kepala butir TAHIK LOW.
      Skrg nikah diam2 dgn Partai Lobai lagi kuat busuknya. Musnahlah bangsa dan Agama sekiranya tidak dibakulsampahkan pd PRU14 nnt.
      Pilihan BUKAN ditangan Lanun bangsa dan pembelit Agama.
      Warisilah Malaysia pd anak cucu, bukan wilayah Nanyang.

      Delete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..