Google+ Followers

Monday, April 24, 2017

TOLAK PEMIMPIN KORUP



15 comments:

  1. Hidup najib! Mati umno!

    ReplyDelete
  2. bang....datok hj abdul latif tu exco...adam rosly tu macai je pon...kalo macai kaya camtu...mak ngan bapak macai bape plak hartanya....sama2 kita lawan korupsi ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Latif tu exco

      Kalau lagi atas darinya
      Lagi atas
      Lagi atas
      Lagi atas
      2.6B logok le.. Bukan fitnah

      Delete
    2. eh...main isu 2.6b lagik...ko pegi tanya kementerian arab...gi telefon tanya sprm skali...2016 diorang dah bg kenyataan oii...otak bg update boleh? ni dah tahun 2017...kes 1mdb pon dah settle...jgn nampak sgat bangang tu...

      Delete
  3. mintak keadilan johor check exco ngan mb selangor skali boleh?? ketua ampang jual nasi lemak 2 thn dah kaya camtu...nasib kantoi cepat...kalo lg 5 thn ntah berapa duit dia sebat...

    ReplyDelete
  4. Yang penting pembuktian dia sebat duit rakyat ke tidak..
    Rasuahnya menafikan hak rakyat ke tidak..

    Kalau latip tangkap ikan dan kaya itu dia punya hal..
    Kalau adam jual nasi lemak jutawan apa salahnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. adam rosly kata pinjam along tapi x payah bayar faedah...logik x?

      Delete
    2. Dia nak pinjam siapa pun peduli apa, ada bukti dia sebat duit rakyat?

      Delete
  5. kita tak kisah dengan pemimpin rasuah. jika ada bukti, kasi tangkap dan hukum. lim guan eng pun kita suka kalu betul dia salah, hukum. khir toyo dah kena hukum. rahim thamby dah kena, exco johor pun dah masuk mahkamah, adam rosly pun dah direman. sesiapa pemimpin yang rasuah, salah guna kuasa dan seangkatannya, sprm sila ambil tindakan. biar mahkamah yang tentukan salah atau tidak. bukan ag yang tentukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.
      Rakyat yg bayar gaji upah mereka dudok situ, atas kontrak mereka ahli pulitikus itu sendiri.
      JANGAN SEKALI LAWAN PEMBAYAR GAJI ANDA !!
      Rakyat jelata patut ambil sikap betul. Dah sampai masa kot, negara dah dekat dipunahkan. Tak perlu takut momokan Bangsa dan Agama, semua itu auta mau kuasa.

      Delete
  6. Ini kerja org politik,, semua yg berjawatan dalam politik kebanyakanya akan jadi penyamun,, kalau yg berserban besar dan berjangut kambing boleh buat ini kan pula manusia biasa,, kebayakanya org melayu islam,, org lain akan takut pd org islam selain dari menjadi penganas mereka juga tidak amanah, inilah akibat bila islam di politik kan , panggil mufti dan tok guru PAS dan majlis agama buat kajian agar rasuah dan salah guna kuasa di benarkan atau di sunatkan bila berpolitik,,

    ReplyDelete
  7. Satu trend yang sama dikalangan pemimpin pemimpin politik di Malaysia ini samada pemerintah atau pembangkang adalah.... bila jadi pemimpin sahaja tidak kira lah samada di peringkat cawangan ke, cabang ke, kawasan ke, bahagian ke, ranting ke, majoriti nya akan menukar jenis kereta yang diguna.
    Ada yang guna Mercedes,ada yg guna BMW, ada yang guna volvo, ada yang guna wellfire, ada yang guna audi, ada yang guna murano dan lain-lain jenis yang bertaraf mewah.
    Bukan kah ini juga meragukan sebab sekejapan sahaja dah bertukar gaya hidup.
    Ramai lagi "Adam Rosly" ( dan tak layak di panggil Datuk pun) dikalangan orang politik sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah masa melayu bangun dari momok agama dan bangsa.
      Rakyat yg berpulas cari hasil.
      rakyat bayar gaji politikus, Sebab mereka minta kerja nak pegang amanah.
      Rakyatlah Tuan.
      Politikuslah Pekerja.
      Siapa boss? Siapa berlagak boss?
      Ini patut JELAS !!!
      Pekerja yg engkar, patut dihukum.
      Kalau dh kerja 60 tahun pun tak deliver, patut dibuang serta merta.
      Geng ozSTUDPura QSeben pun patut disisih sebelum membawa masok pemerintahan rakus ala Taliban.
      MALAYSIA HAK ANAK CUCU dan perlu DISELAMATKAN UTK MEREKA.
      Usah kita biarkan mungkar yg terang dan sudah parah ,terus berlarutan.

      Delete
  8. Ya Allah !! DUNGGU JUMUD sungguh pemikiran puak Melayu Jumud sebegini. Patutla Teko dan kapal Ayoh Pin pun diyakin.Buluh lemang boleh tangkis Nuclear Korea Utara.
    Kingcin Ayoh Eddy Peng pun dihirup enak.
    Malu , kesian..nak gelak pun ada. Bab bangsa pun dimomok berak 60 tahun pun masih wangi.
    Alahai Melayu,
    Hari dah makin tinggi,..
    Bangun belum juga lagi...

    ReplyDelete