Google+ Followers

Wednesday, April 19, 2017

TOLAK UMNO BUKAN SEMESTINYA SOKONG DAP

Nak cuci sikit otak-otak yang dah berberkarat..

Minoriti Melayu yang ditemberang umno dan pas supaya takut dengan DAP.. Yang kena takut dengan Allah sahaja.. Yang kena sayang pun Allah sahaja,  jangan sayang wang ringgit,   puja pemimpin dan berlindung jawatan dan kuasa atas nama parti..

Amboi admin,  riak dan sombong,  jadi warak pula..
Habis?  Takkan aku nak ikut perangai syaitan macam kau..
Habis?  Takkan aku sebok nak hitung rumah urut pagi sampai petang..

Kena mengaku,  kalau selalu sumbat benda haram,  otak jadi karat.. Sebab tu perjuangan tak ikhlas,  tak dapat jawatan,  merajuk...
Kena pujuk,  istihar keluar parti..

Malu sikit dengan Rafizi,  boleh selesa senang lenang dengan anak bini tapi pilih risiko ke penjara sekadar "dedah"..
Yang bunuh orang,  yang rasuah,  yang jual ugama. yang jual tanah jawi,  yang kelepek duit rakyat.. Masih bebas di luar sana.

Balik pada tajuk,  tolak umno tidak bermaksud setuju dan sokong DAP,  jauh sekali jadi barua,  samada Melayu PKR,  AMANAH dan dulu PAS belum dan tidak pernah jadi barua DAP.

DAP sebuah parti yang sah di sisi perlembagaan,  kena dihormati dan boleh berkawan (bukan bersahabat) dengan sempadan,  had, susila.
Bekerjasama selagi tidak meudaratkan atau menzalimi rakyat.

Kenapa umno ditolak?
Nak cerita lagi ke a sampai z?






26 comments:

  1. Bila minyak nk turun asyik naik jer.tapi takpa orang umno kan sokong jer kini dan selamanya bangang

    ReplyDelete
  2. Minysk naik bukan salah umno, salah tauke pam minyak..
    Kikikiki

    ReplyDelete
  3. Betul parti DAP adalah parti politik yang sah dari segi undang2 tapi ape ideologi politik nya? Orang Melayu boleh terima ke ideologi politik DAP. Masih lupa ke peranan pemimpin2 DAP dalam peristiwa 13 Mei. Tak selongkar ke agenda2 tersembunyi DAP. Apasal mudah sangat didedak kan oleh DAP.

    ReplyDelete
  4. KD CAKAP RAFIZI PILIH KE PENJARA!!! KENYATAAN BANGANG..DIA KANTOI MENIPU KENA LA JAWAPNYA.

    SEKALI LAGI KD BANGANG....SOKONG PARTI BUNGA SAMALA SOKONG DAP SEBAB SATU JEMAAH...LAGI PUN SAPA BERANI LAWAN ABANG BESAR...PARTI BUNGA JADI PENCACAILA JAWABNYA...NAK SURUH SOKONG LG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bangang bukan KD..yang bangang bloggers 6%..yang baru dapat sponsor Samsung A9..bangang tu orang yang bagi Samsung tu yang cakap jerr..semangat sikit..nnt kena lagi bangang dr tukang bagi dedak

      Delete
  5. Alahai KD..Kalau dh Cinta kasih kentut pun bau Wangi..Hebat aura dap

    ReplyDelete
  6. Blogger BANGANG! Dah bagi samsung A9 Pro..tu je attacknya?

    ReplyDelete
  7. Salam. Nampak nya pembohongan pemerintah bukan saja dihalalkan malahan dipuji . Bergembira lah dengan semua kenaikan m peduli kan rakyat marhean janji pemimpin hidup senang dalam pembohongan. Tunggu lah PRU .

    ReplyDelete
  8. Puncanya DAP mengganggu halehwal orang Islam, menentang hudud dan menyokong org murtad. Bukan orang tak benci UMNO tetapi benci pada DAP terlalu besar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bukan menyokong DAP. Tapi saya boleh terima jika DAP menentang ISLAM DAN DASAR ISLAM sebab mereka BUKAN ISLAM. Yang saya tak boleh terima ialah orang islam yang yang TAK NAK menjalankan HUDUD masa mereka berkuasa....

      Delete
  9. Mca .dap.mic.gerakan samer jer dok crita dao buat .mic .mca pub bantah ruu355.najibs siap bgitau tak bole sokong pas..menyakak nyalahkan sebelah pihak pun tak adil..

    ReplyDelete
  10. Tok Nan, MB Pahang naik basikl dari Dun Pahang balik ke rumahnya.
    Saya ingatkan dia jujur nak jadikan dirinya teladan, berjimat cermat
    dengan kenaikan minyak sebanyak 14 sen dalam bulan April ni, mungkin
    akan naik lagi jadi 20 sen menjelang akhir April.
    Najib ingat, kita tka perasan dengna kenaikan mingguan.
    Bodoh punya PM.
    Berbalik kepada Tok Nan yang naik basikal dari Dun balik ke rumahnya.
    Rupa-rupanya cuma GIMIK POLITIK!!!
    Berbasikal tengah-tengah jalan, siap ada polis eskot lagi!
    Berbatu-batu jam, menyusahkan orang ramai dan menambahkan
    lagi penggunaan minyak bila sesak begitu.
    Memang bahlol pemimpin umno semua.

    ReplyDelete
  11. Betul ke?

    KUALA LUMPUR 19 April –Unsur negatif seperti kronisme dan sikap ‘gila jawatan’ yang semakin menebal dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menyebabkan salah seorang pengasas parti itu, Kamarul Azman Habibur Rahman hari ini mengisytiharkan keluar parti dan melepaskan semua jawatan berkuat kuasa serta-merta.

    Beliau yang juga Setiausaha Kerja PPBM berkata, tindakan itu diambil kerana beliau melihat perjuangan PPBM sudah terpesong, malah banyak ahli yang hilang kepercayaan kepa­da kepe­mimpinan yang meman­dang ahli-ahli parti mengikut ‘darjat’ dan ‘kasta’.

    Katanya, beliau mula hilang kepercayaan terhadap kepe­mimpinan parti itu apabila hari demi hari, rakan-rakan yang ‘rapat’ dengan pemimpin parti mendapat tempat dan kedudukan tetapi golongan yang benar-benar bekerja dilayan sebagai ahli kelas kedua.

    “Apabila saya mengutarakan kebenaran sesuatu perkara dalam parti, ada yang tersinggung termasuklah presiden dan naib pre­siden, malah ada yang mengatakan saya tidak pandai berpolitik kerana bagi mereka, ‘pandai berpolitik’ itu adalah berbohong, memfitnah dan berlagak bodoh.

    “Ada juga yang menasihatkan supaya jangan bersuara tentang kepincangan dalam parti kerana itu akan membahayakan kedudukan jawatan saya,” katanya dalam sidang akhbar pengumuman keluar parti PPBM di sini hari in


    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. kalau tak betul kenapa buat rombongan beramai-ramai keluar parti bunga. ye tak!

      Delete
    2. Eloklah dia keluar.
      Biarlah yang tinggal cuma mereka yang berjuang kerana bangsa dan negara.
      Kalau berjuang untuk mendapat kedudukan, eloklah dia masuk UMNO.
      Dalam umno semuanya memang mengejar jawatan dan wang ringgit.
      Kalau dalam PPBM pun ada golongan macam ni, eloklah mereka kelaur
      beramai-ramai. Tak rugi pun.

      Delete
  12. Syabas atas tindakan popular Tok Nan yang berbasikal sekali gus menambahkan lagi hati-hati yang telah lama sakit macam cik minah.Teruskan dengan aksi-aksi lain yang menyenangkan rakyat jelata dan dalam masa yang sama meningkatkan lagi darjah kesakitan hati cik minah agar berganda-ganda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu ni memang bahlol ke.........?????
      Ruginya beri kamu SAMSUNG A9.
      Ada ke tonggang basikal tengah-tengha jalan raya, siap dengan polis eskot
      tu kamu anggapn "aksi menenangkan fikiran.............???????
      Semua orang yang terperangkap dalam jam akibat aksi bodoh Tok Nan ni,
      memaki hamun dia tak habis-habis.
      Dahlah minyak mahal, terperangkap pulak dalam jam.
      Mana datang ketenangan hati........?????

      Delete
  13. kalau ikut ranking,
    1. tolak dap
    2. tolak pkr
    3. tolak pan
    4. tolak parti bunga
    5. tolak umno
    6. baru tolak pas...
    7. tolak masuk dalam liang lahat

    baru la hidup aman damai

    ReplyDelete
  14. Kenapa umno ditolak?


    Kerana Perjuangan peribadi tidak tercapai?

    ReplyDelete
  15. ABUP BN aku sokong walau pun seorang pelacur.

    ReplyDelete
  16. Undi rahsia. Undi pelacur, penfitnah, peliwat... hak anda. Rahsiakan.

    ReplyDelete
  17. Sapa-sapa pun kalau yang budiman dan beriman tu tak akan sanggup nak sokong parti yang kalau lah menang pilihan raya pun tapi tak pasti macam mana nak bentuk kerajaan.

    Tapi apa yang pasti masing2 nya akan saling bercakaran lah berebut-rebut jawatan sama seperti yang sudah-sudah macam kucing jantan dengan jantan yang pantang bertembung.

    Pengalaman di perak tahun 2008 dan peristiwa langkah kajang di selangor adalah satu bukti yang nyata.Bayangkan di peringkat persekutuan yang banyak sekali harta karun nya.....banyak kacau woo

    ReplyDelete
  18. bagi mereka, ‘pandai berpolitik’ itu adalah berbohong, memfitnah dan berlagak bodoh.

    Bimbang juga kalau betul2 bodoh..

    ReplyDelete
  19. Setuju dg komen Anon 11:11 PM

    ReplyDelete
  20. Agak malang, hp canggih, pendedak komen hampeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat malang ... fitnah berleluasa bimbang kemurkaanNya.

      Delete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..