Google+ Followers

Saturday, April 15, 2017

UMNO MEMERLUKAN MELAYU, TETAPI TIDAK BAGI MELAYU..

Istihar tukar mode dari bertahan kepada serang pembangkang seperti yang diarahkan kepada cyber trooper umno sekadar psikologi kerana ia tidak akan memberi kesan.

Hakikatnya mereka sudah menyerang sejak awal lagi, tapi useless..
Ahmad Maselan panglima awal terkubur tanpa nesan...

Shahrir, Nazri, Anuar Musa sudah tidak berkokok lagi..
Sekali sekala Salleh Kruak terbatuk..

Jika diambil istilah pembangkang, apa isu yang cyber trooper umno nak serang?
Kalau Pakatan Harapan belum menamakan Perdana Menteri atau membahagikan kesrusi itu satu petanda baik untuk BN, kenapa pula perlu diserang (?)

Yang wajar diserang dan dicari kesalahan adalah kerajaan Negeri Selangor dan PP yang dikuasai pembangkang. Itu sahajalah yang boleh diserang tetapi apa sangat isu yang ada.

Di Pulau Pinang, laranngan azan hanya pembohongan... Malah PP satu satunya negeri yang azan subuh sebanyak dua kali (!) bagi menyuburkan lagi sunnah Rasullullah (!)

Begitu juga Selangor yang mempunyai pelbagai imbuhan, bantuan dan elaun kepada rakyatnya mengikut kategori. Sesuatu yang TIADA semasa BN perintah..

Kalau bukan cyber trooper umno yang serang, jembalang mana agaknya yang pagi petang siang malam menfitnah dan memburuk dan cuba melaga lagakan Tun Dr Mahathir, Mukhriz, Muhyiddin, Azmin, Wan Azizah, Anwar, lim kit siang dan lim guan eng.
Syaitan mana agaknya yang bertalu talu menyerang Rafizi (?)

Sesungguhnya serangan cyber trooper umno sentiasa di alu alukan, Apakah akan berterbangan selepas ini video sexs demi video yang menjadi kegemaran mereka.

Sesungguhnya orang kampong, orang felda sentiasa menantikan rombongan milo, tepung, beras, gula menjenguk mereka.







Mesyuarat cawangan meriah dengan karaoke, otai masih berbisa dan dangdut..


36 comments:

  1. SAPA BAKAL PM PUTUS HAŔAPAN..?
    SRLANGOR PULA SEDANG KEPANASAN
    AMK PKR DAH DIGARI KESEORANGAN
    PUAK JIJAH BUAT TATAU TIADA SOKONGAN...

    ADAM ROSELY DAH DIGARI TIADA SEKO PUN DARI TEAM ASSMIN MAK LAMPIR YG HADIR... SOLIDARITY....? SOLIDARITY UTK ALJUBOORI ÀJER ITU PUAK JIJAH PUNYA TEMA....

    RAFIZI MENYALAK PADA UMNO TAPI NAK HANTAM ASSMIN.... PUAK JIJAH WAT TAK KISAH .... HILMAN DAN GANG TAYANG DUIT BERKILO DLM KETE BENTLY BILA NAK BAGI GELANG PULAK... 2 HENGGET KOMPANY TELAN 32 GLC BERNILAI 30 BILLION BILA NAK BONGKARI...?

    ... JIJAH SENYUM SENDIRI...


    ....BERAMBUS SINGAPORK@DAP....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saje nak tanya...yang kat Johor pasal exco kena tangkap rasuah tanah tuu..orang PKR kèrŕ

      Delete
    2. Anon 132, dasyatnya serangan kamu..kalau macam ni lah serangannya, memang pembangkang kalah teruk..

      Seranglah lagi..auwww..

      Delete
  2. Kah kah kah...baru KD cakap dlm posting...si 1.32 buat dah...hahahha

    ReplyDelete
  3. KD......tak habis lagi selongkar ke? Tak jadi hal lah, selongkar lah kau, pakai lah teropong besar baru yang kecil nampak besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2.6B, orang buta pun boleh nampak, tak perlu selongkar pun..

      Lainlah kalau makan dedak, letak gajah depa mata, kalau dah tak ada hidayah memang le tak nampak..

      Delete
  4. Hutang 1mdb dah abis bayor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 547. Cucu cicit ko kna bayor.
      Nama mandarin dah pilih utk anak dgn bini muda ko tu?

      Delete
  5. aku respek betul la dgn posting sombong takabbur kd sejak dua menjak ni. seolah pakatan mengharap ni bakal menang besar pru14 kelak. dengan sombongnya mendakwa tiada isupun untuk menyerang pembangkang. hahahahaha...
    sama ada kurang cerdik, kurang membaca selain blog sendiri atau memang jenis tak ambik pot apa yang berlaku di sekeliling.
    oklah, aku senaraikan sebahagian kecil isu yang pihak lawan kepada pembangkang boleh gunakan untuk menyerang;
    1. pemimpin muda pkr baru je kena cekup oleh sprm. implikasinya ialah 'payung' besarnya juga akan bergegar. takkan seorang yang begitu muda boleh menjadi terlalu kaya jika tiada payung besar yang menyuapnya?
    2. kes rasuah guan eng masih laku dan segar. maklumlah kes masih dalam proses perbicaraan. selagi keputusan belum keluar isu ini tetap segar dari ladang untuk disensasikan. kalau tiba2 guan eng ke dalam (ambil contoh khir toyo ke dalam)akan menjadi 'ayam' kpd pihak lawan membenam dap dan pembangkang..
    3. presiden bersatu sendiri bukan dalam mood bersih moral untuk tidak dipertikaikan. bukankah beliau diviralkan ada skandal dengan perempuan isteri orang? bila berlaku tu? semasa beliau menjawat jawatan tpm dahulu. aku tak berani nak kata berita ini benar sebab aku tak nampak, cumanya pembangkang jangan cakap besar tiada isu sebab cerita fitnahpun kalau diulang2 akan nampak benar. itupun yg jadi modus operandi pembangkang buat sejak dulu, kini dan mungkin selamanya. ingat lagi berita rafizi tuduh rosmah isteri pm beli cincin harga rm24 juta? itulah diulangnya sehingga dapat saman daripada rosmah dan najib. akhirnya bila ke mahkamah rafizi mintak maaf dan kata "hanya bergurau"...hahahaha lawak rafizi boleh dapat 5 ha beb....
    4. tun mahathir pernah dikutuk kaw2 sampai ke parit oleh rafizi kerana mengkayakan anak2. beli hartanah luar negara, beli syarikat arak dan beli petron. videonya masih segar dari ladang untuk ditonton kpd siapa yang nak tengok. bagaimanapun sejak tun mahathir kamceng dalam pakatan, tiba2 rafizi dah tak nak mengulang lagi kata2 pedasnya membedal mahathir. eh, tiba2 sahaja tun mahathir tak pernah salahguna kuasa mengkayakan anak2 semasa jadi pm dahulu. guane cerita ni?
    5. tun mahathir sendiri, apa yang tidak dilontarkan melalui mulutnya perihal kit siang dan dap semasa beliau menjadi pm dahulu? seburuk2 pembangkang yang ada di dunia ini adalah lim kit siang, waktu itulah. tapi kini tiba2 kit siang tidak lagi seperti itu, baik sangat2. hingga kit siang balik ke parlimennya di gelang patah disambut dengan kompang dan tarian singa oleh pengundinya...hahahaha

    kalau nak buat rencana panjang nanti, marah pulak pengkomen lain sebab ruang terhad. bukan maksud akupun nak tulis semua. cumanya janganlah tuduh kerajaan dan umno tiada isu untuk menyerang pembangkang. ezam 6 kotakpun masih belum buka walau satu kotak untuk membuktikan salah laku kerajaan semasa anwar kena pecat dahulu. mungkin lupa kordinat lokasi kotak itu disimpan kot. jadi nasihat aku elakkan riak, takabbur, merasa diri dan gerombolan sendiri suci putih bersih. lebih baik berhati2 dalam beroperasi agar tak nampak kurang cerdiknya walaupun sebenarnya mungkin kurang cerdik. mungkin aje tau, jangan kecik ati. oh ya, kpd pro pakatan pulak jangan sampai pupus modal dengan memaki hamun sebagai cara mengulas isu. be the best with true issues beb!

    ReplyDelete
  6. takutnyaaa KD..dia orang dalam attack mode sekarang....

    ReplyDelete
  7. dalam ayat terakhir perenggan ke 8 dengan konfidennya kd menulis "syaitan mana agaknya yang bertalu talu menyerang rafizi (?)". hahahaha...ehem ehem. yang menyerang rafizi digelar syaitan, maka naiklah darjat rafizi di mata kd. mungkin juga sudah meresap mendalam dalam kalbu kd bahawasanya rafizi adalah ahli politik baik dan suci yang tidak pernah memfitnah...huhh! hebat ko fizi, blogger hebat kluangdiamondpun dah salute sama ko... dalam banyak kes mahkamah yang telah menyebabkan rafizi tewaspun rupanya kd masih tak nampak stail rafizi berpolitik. agaknya apa yang tersirat dalam fikiran kd ialah bila sahaja berpolitik maka fitnah tidak boleh dianggap sebagai dosa lantas ianya halal...

    entah la kd, turning ko terlalu laju, tak dapat aku nak follow...

    ReplyDelete
  8. Tugas utama bloggers pakatan haprak...... melalak dan menyalak.
    Kalau anjing menyalak mendayu dayu ditengah malam dikatakan nampak hantu. Kalau bloggers menyalak 24 seven nampak ape ye.

    ReplyDelete
  9. Butuh punnya blog Gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila atau bukan, sila debat. Oh, lupa boz Anak Butir Tahik Low tak kasik debat. Nasib attack mode tembak curi saja la ko 1016. Kesiaan, pahlawan telor satu, keris tumpul 6%

      Delete
  10. Replies
    1. 1025, Attack mode belaan anak butir taek low, berkuah kingcin lobai. Tembak curi, debat taaakkkuuut.

      Delete
  11. tambah sikit lagi. umno perlukan melayu tapi tidak bagi melayu? maksudnya melayu tak perlukan umno....hahahaha
    kalau melayu tak perlukan umno lantas melayu perlukan siapa. dapkah? pkrkah? pankah? bersatukah? kah!kah!kah!....
    apa rekod parti2 yang tersebut di atas tu berjuang untuk melayu wahai kd? ada atau tak ada? oh ya, bersatu masih hingusan atas alasan setahun jagung, maka tiada rekod untuk dirujuk. lantas parti yang ketuanya sejak belum merdeka sampai sekarang tak turun2 tu ada rekod berjuang untuk melayu? ada tak? ye ye...yang halau melayu masuk hutan jadi sakai tu pejuang melayukah? lawak gila kd, 5 haa tu!!!

    ReplyDelete
  12. Assalamuallaikum
    Dari Anak Melayu Singapura

    Bro KD, ada orang budiman kata.

    Bila kamu telah di caci dan di zalimi, itu tanda nya kau telah berjaya dalam hidup.

    Teruskan Bro KD, provoke the malay mentality.

    Aku anak melayu Singapura ingin sekali melihat sekembali nya kegemilangan anak Melayu Malaysia seperti di zaman Tun Mahathir.

    Di zaman Tun lah kami anak Melayu Singapura merasakan kemenangan dari segi maruah.

    Wasalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak melayu singapura ada matuah ker ....?

      Bukan jadi balaci PAP ker

      Jangan nak malukkan org melayu ler. Melayu singapura mana ada telur tak berani angkat muka langsung.

      Berani ke kau orang ada ruangan macam di Malaysia boleh bantai sesiapa kau suka.

      Aku rasa di sana baru jer kau tekan send pintu rumah kau dah kena hentam

      Jangan cakap pasal maruah kat kami di Malaysia.

      Sekurang2 nya kami bebas memberi pendapat asalkan tidak melampau.

      Delete
  13. Orang Melayu Singapura jangan masuk campur urusan politik dan urusan orang Melayu Malaysia.

    Kamu patut berjuang untuk memertabatkan orang Melayu Singapura di Singapura sendiri..... kita tengok akan kena tahan di bawah ISA atau tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1117, ko suka kalau melayu malaysia terus jumud tongong. Maka terus senang ko nak merakus songlap lagi? Bela bangsawan iblis selama 7 keturunan?!
      Apa ko hingat rakyat Malaysia mesti taat totok mcm murid sekolah bapak ko?
      Betul kata filem dolu2, sarkas la ko ni !

      Delete
  14. Bagi pihak Mwlayu 96.3% saya minta maaf kwpada Melayu Singapura atas sikap bodoh sombong Melayu 6.3%

    Dunia maya tanpa sempadan tapi masih ada terlingkup di bawah tempurung, sangka mwreka ummo hilang melayu mati...

    ReplyDelete
  15. Pertama syabas kepada KD. Apa yang anda tulis semuanya jelas dan nyata.Saya sokong blog tuan sejak dari dauhulu.

    Keduanya terima kasih kepada saudara Ismail Ahmad yang turut menyokong perjuangan kami bersama Tun.

    Diharap saudara Ismail tidak akan jemu menyokong kami dan usah berkecih hati dengan pengunjung2 blog ini yang begitu kurang ajar diatas.

    ReplyDelete
  16. Nasib baik la ada askar RBA,boleh jugak tolong2 kau KD ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. RBA anak butir taek low ko!. Mykemut harakah dah tak laku, 2.22 dtg cuba siram kingcin attack mode samsungnya. berbayar tu. Banyak ko dapat, selain samsung tu?
      Moga Allah pulihkan mata kamu yg satu lagi tu.

      Delete
  17. Kita sama sama tanam saham di aqirat atas perjuangan kita hari ni.

    Ia bukan sekadar suka suka tulis tapi masih tetap ada disiplin moral dan tanggungjawab.

    Walaupun anon, dengan manusia boleh menyamar, kiri kanan ada Pencatat.

    Perjuangan bukan sekadar menang kalah pihanraya.

    ReplyDelete
  18. Tapi..... kebanyakan tajuk yg di bahas dan ayat ayat yang diguna tidak melambangkan menanam saham untuk aqirat. Pencatat yang ada di kira kanan itu maha mengetahui isi hati orang yang dicatatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak pro anak butir tahik low lagi teruk makinya. Ubat bisa ular, bisa ular. Kadang2 ubat maki, maki juga. Moga mata hati terbuka utk lihat dan akui mungkar.

      Delete
  19. KD nampaknya nak psaiko UMNO tapi aku nampak mcm lebih kepada menenangkan diri sendiri.

    Pakatan sekarang ni diserang kiri kanan atas belakang sampai dlm kain pun di selak ini memeningkan cyber trooper PR sebab bukan senang nak mencipta fitnah silap2 berakhir di kandang besi.

    Rafizi tu dia dah redha dah tersangkut di kandang besi hanya menghitung hari. So KD jgn ingat MELAYU .

    KD aku sendiri tak faham artikal kau rasanya isi dan tajuk jauh lari.

    Apa yang tersirat tak seperti yg tersurat.

    Tajuk nampak gempak tapi isi mengampu assmin dan guang eng nampak takkan nak cool kan hati tauke kot

    Tu dua mangkuk tengah mengelupur rasanya kalau berkain pelikat dah jatuh kain tu.




    ReplyDelete
    Replies
    1. samsong nodel apa ko dapat?

      Delete
  20. Aku rasa pelik juga dengan pengomen2yang masuk keblog KD ni.Siapa tuan biog sebenarnya KD ke kamu yang bengong2 dan sesat diatas tu??...kalau kamu bukan tuannya bersopan sikitlah masuk rumah orang!!...jangan terlalu kurang ajar,,tulislah secara ilmiah dan ada bahasa....kan orang Melayu ni terkenal dengan budi bahasa??...malulah sikit kepada diri sendiri tu kalau pun tak malu kepada orang lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu dolu taat tongong. apa ketua kata hanggok. Maki, ubat dia maki. Hujah jawab dia debat. Tapi boz tak kasik debat, taakooot

      Delete
  21. Kalau tak nak orang berbahas atau komen... tak payah le buat blog. Puak2 Pakatan Pelahap pun ramai yang kurang ajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu soalan pd pemakan dedak...knp najib jd penipu? Sebagai Perdana menteri? Apa alasannya?

      Delete
  22. Attack mode tp guna peluru taek lo, mcmana nak menang? Kikiki.

    ReplyDelete