Google+ Followers

Wednesday, May 17, 2017

Belum cukup Islam kah aku kalau tak sokong PAS

Belum cukup melayu kah aku kalau tak sokong umno..




16 comments:

  1. Bukan belum cukup islam tapi belum cukup wala.

    ReplyDelete
  2. Brother samada anda cukup Islam atau tidak TIDAK ada kena mengena dengan samada anda sokong PAS atau tidak.
    Samada anda cukup Melayu atau tidak TIDAK ada kena mengena dengan samada anda sokong UMNO atau tidak.
    Samada anda cukup Islam atau tidak, lihat pada diri sendiri samada cukup amalan Islam anda atau tidak.
    Samada anda cukup Melayu atau tidak bergantung kepada semangat kemelayuan anda. Lebih sokong kepada Melayu atau lebih kepada sekonkol dengan bukan Melayu.
    Tajuk diatas tajuk syok sendiri



    ReplyDelete
  3. Kalau cukup Bodoh... YA....Lagi terlebih bodoh ada larr!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guna nama pun Baggero...patut terlajak bodoh dengan sebaris ayat sendiri nampak bodoh nya...kan kan kan Paul Baggero mata kero.....

      Delete
  4. Islam adalah Ad-Din iaitu satu cara hidup yang disyariatkan-Nya.

    PAS adalah satu parti politik yang menggunakan nama Islam utk political milage.

    Islam tak sama dengan PAS dan PAS tak sama dengan Islam.

    Berhati-hati bila kata tak sokong PAS bermakna "belum cukup Islam". Seolah2 "sokong PAS" menjadi syarat menjadi seorang Islam. Atau dengan tepat seolah2 menambah rukun Islam dan rukun Iman.

    ReplyDelete
  5. 20 Fatwa Terkenal Mursyidul Am PAS Yang Wajib Orang PAS Hafal

    1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
    - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

    2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
    - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


    3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir."
    - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.


    4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
    - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

    5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya."
    - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

    6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
    - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

    7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."
    - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

    8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."
    - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

    9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila diminum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?"
    - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

    10. "PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."
    - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

    ReplyDelete
  6. 11. "Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
    - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

    12. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam."
    - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

    13. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah."
    - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

    14. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."
    - Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.


    15. "Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
    –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

    16. "Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga."
    – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

    17. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
    – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.


    18. "Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka bumi tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
    – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

    19. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasarkan perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka (undi PAS masuk Syurga)."
    – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.


    20. "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
    - jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam ke PAS ini ?
      Parti Ajaran Sesat lebih sesuai .

      Delete
  7. Ini DOA BN KO . KO BN
    https://www.youtube.com/watch?v=9guwGTsSYQs

    Islam ke PAS ini ?

    ReplyDelete
  8. Mungkin kita semua telah islam... dan perlu berusaha tingkatkan iman.

    Al-Ĥujurāt:14 - Orang-orang " A'raab" berkata: " Kami telah beriman". Katakanlah (wahai Muhammad): "Kamu belum beriman, (janganlah berkata demikian), tetapi sementara iman belum lagi meresap masuk ke dalam hati kamu berkatalah sahaja: ` kami telah Islam '. Dan (ingatlah), jika kamu taat kepada Allah RasulNya (zahir dan batin), Allah tidak akan mengurangkan sedikitpun dari pahala amal-amal kamu, kerana sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani".

    Al-Ĥujurāt:12 - WAHAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7.56 PM

      Itu awak tujukan pada orang PAS .
      Ada berani ?

      Delete
  9. Sesiapa saja yang baca.

    Soalan cepumas...
    subjek : moral
    Pemimpin parti manakah yang memijak gambar pemimpin kita?

    A. MCA
    B. DAP
    C. PKR

    ReplyDelete
  10. Semua dah setuju ke ni tanpa pas dan umno, keimanan dan jati diri melayu langsung tidak tergugat.

    ReplyDelete
  11. Semua dah setuju ke ni tanpa pas dan umno, keimanan dan jati diri melayu langsung tidak tergugat.

    ReplyDelete
  12. Tak de siapa pun yang cakap setuju atau tidak tanpa PAS dan UMNO. KD memandai je nya sebab dia lebih teruja kalau semua cakap setuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... politik....politikkkk!

      Delete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..