Google+ Followers

Monday, May 1, 2017

ERA SEKARANG LEBIH BANYAK BAHAGIA DARI DERITA..

Dulu zaman Jepun,  nak makan ada dua menu sahaja..
1) makan ubi kayu..
2) makan penampar Jepun..

Sekarang ni mewah sangat,  patut bersyukur..



15 comments:

  1. Patut bersyukur katana dapat makan radish dari najib...syukran

    ReplyDelete
  2. syukur krn byk nikmat yg dpt Dr kemakmuran kemajuan Negara bwh perintahan DSN..Shgga warga asing hidup mewah..melayu complain pandai la..nk kena suap sampai Masuk mulut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa makn ubat kot... atau bengong makan dedak banyak sangat.

      Kemakmuran negara? Hutang negara berkali-kali ganda... makmur ke? Ini pelingkup negara. Baca sejarah Greece kena negara tu bangkrup... ada serupa?...

      Memang tak bangkrup lagi tapi nak tunggu bangkrup baru nak tukar pemimpin..?

      Delete
    2. Modal Negara NK bgkrup dh basi..Cuba lg

      Delete
  3. Mengharamkan (At-Taĥrīm):8 - Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubatan nasuhaa (taubat yang semurni-murninya). Mudah-mudahan Rabbmu akan menutupi kesalahan-kesalahanmu dan memasukkanmu ke dalam jannah yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, pada hari ketika Allah tidak menghinakan Nabi dan orang-orang mukmin yang bersama dia; sedang cahaya mereka memancar di hadapan dan di sebelah kanan mereka, sambil mereka mengatakan: "Ya Rabb kami, sempurnakanlah bagi kami cahaya kami dan ampunilah kami; Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu".

    *Tak senang duduk yang bersalah. Jangan putus asa rahmat dan ampunan Allah itu luas.*

    An-Nisā':28 - Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan BERKEADAAN LEMAH.

    An-Naĥl:128 - Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang bertaqwa, dan orang-orang yang BERUSAHA memperbaiki amalannya.

    Hūd:117 - Dan Tuhanmu tidak sekali-kali hendak membinasakan mana-mana negeri dengan sebab kezaliman penduduknya, selagi MEREKA SENTIASA MEMPERBAIKI keadaan sesama sendiri.

    ReplyDelete
  4. Perlu diadakan kajian secara scientific untuk mengukur tahap bahagia dan derita era dahulu dan sekarang.
    Kalau tak ada kajian.... tak payah le nak meroyan dengan berasaskan kepada emosi dan persepsi semata mata, tambahan pula bila hati tu bengkak je.

    ReplyDelete
  5. Allah yang memberi rezeki...


    Sapi Betina (Al-Baqarah):172 - Hai orang-orang yang beriman, makanlah di antara rezeki yang baik-baik yang Kami berikan kepadamu dan bersyukurlah kepada Allah, jika benar-benar kepada-Nya kamu menyembah.

    Wanita (An-Nisā'):147 - Mengapa Allah akan menyiksamu, jika kamu bersyukur dan beriman? Dan Allah adalah Maha Mensyukuri lagi Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  6. KluangMAn..baru sekarang hang nak rasa bersyukur....

    ReplyDelete
  7. Di zaman Najib, SPRM jauh lebih berkuasa membanteras rasuah drpd zaman mahadey keling, BPR bawah kuasa PM masa tu.

    KD masih dengan fantasi angan2nya - UMNO jatuh, Malaysia bertukar jadi utopia diperintah cinapek DAP anak beranak. Come on lah xyah bermimpi.

    Buang masa cari kesalahan orang tp sendiri x rajin cari peluang rezeki.

    Jangan cepat kongsi cerita fitnah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia kalau diperintah DAP jauh lebih maju dari umno.

      Mahathir kalau belum berhenti jadi PM, Malaysia lebih maju dari singapura.

      Itulah hakikat kecuali kalau otak tersumbat dedak

      Delete
  8. Anon 6:31 AM.... betul ke?
    Benda tak jadi dan tak akan jadi boleh le cakap. Andaian.. andaian... andaian.
    Kalau jadi pun....entah entah lebih susah dan zalim.

    ReplyDelete
  9. Anon 6:31 contoh manusia hidup dgn penuh harapan. Mengharapkan keajaiban berlaku dlm hidupnya tanpa usaha apa pun.

    Aku kerja photographer makin byk duit masuk. Tiap2 minggu orang buat kenduri kahwin cecah belas2 ribu ringgit byr pakej catering.

    Banyak peluang ekonomi di Malaysia jgn harap orang nk suap kt mulut bagi free.

    Jangan harapkan one off solution, semua kejayaan perlu ambil masa dan usaha.

    Bukan nk berlagak, aku tiap2 tahun sejak 2013 mampu tukar camera jenis pro bukan murah tp sebab kemakmuran ekonomi Malaysia ramai photographer yg rajin boleh hidup selesa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju ..CTH pergi tgk SEK 15 shah Alam Bangla dh ramai BKK kedai

      Delete
  10. Anon 7:28, selama ini kau hidup dalam tempurung mana untyk nilai realiti dan andaian..

    Klcc tu andaian?
    Malaysia moden andaian?
    Era siapa tu?

    PP kau dah pergi ke belum sekarang?
    Berduyun manusia?
    Bersih dan tak jem gila?
    Interview lah melayu di sana?
    Tobat lahum tolak umno..

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..