Google+ Followers

Friday, May 19, 2017

KELUAR BERSATU



Parti cendawan, dinamakan Parti Harapan Malaysia sekadar untik mengelirukan pengundi dengan Pakatan Harapan akan bergabung dengan PAS,  elok sangat yang keluar BERSATU,  DAP, AMANAH atau PKR join parti baru ini. 

Tidak boleh tidak,  tidak boleh lari Pakatan Dedak Malaysia (PDM) 



Heboh sangat beberapa nama akan keluar dari BERSATU yang dikatakan ada kaitan dengan ketidakpuasan beberapa perkara pengurusan dan sebagainya. 

Kekuatan BERSATU bukanlah atas jumlah keahlian dan kemudiannya banyak pula songel dan kerenah,  adat berparti dan berpersatuan tidak dapat memuaskan kehendak semua pihak.  Lebih penting menjadi ahli adalah untuk menyokong dan bukannya berebut nak jadi pemimpin. 

Jumlah sokongan kepada BERSATU sebenarnya lebih banyak dari yang menjadi ahli. Bagi yang nak keluar parti,  sudah tentu di alu alukan, penyokong BERSATU memang cukup meluat jenis orang (AHLI)  macam ni,  tak perlulah bagi seribu alasan,  tak perlu tegak benang yang sudah basah kuyup, sila berambus. 

# Sokongan kepada BERSATU bukan untuk kepentingan Mahathir, Muhyiddin,  Mukhriz tetapi untuk menghentikan salahguna kuasa umno. 

Menewaskan umno di PRU bukan atas kekuatan BERSATU sahaja,  bukan atas satu parti tetapi secara berkumpulan.  Itu sebab pintu masih terbuka untuk PAS berfikir secara rasional bekerjasama dengan Pakatan Harapan atauana mana parti yang difikirkan sesuai. 

Jika PAS boleh kalahkan umno dalam tiga penjuru atau PAS boleh kalahkan umno satu lawan satu, memang Pakatan Harapan sudah tidak diperlukan. 

Congaknya PAS tak mampu menang dalam tiga penjuru atau dua penjuru.  PAS masih memerlukan sokongan Pakatan Harapan dan begitulah sebaliknya. 
Apa salahnya PAS hanya bertanding di 40 kerusi yang selamat menentang umno dengan sokongan Pakatan Harapan dan penyokong PAS pula memberi solongan kepada Pakatan Harapan pada baki kerusi yang lain. Win win situation. 

Lainlah kalau PAS nak bersama UMNO menentang Pakatan,  pertandingan dua penjuru,  itu lebih logik dan dihormati. 

Terpulang kepada PAS samada untuk menjadi penghalang,  pengkhianat atau penyelamat Rakyat dan negara. 
Mereka yang keluar BERSATU juga berada pada status yang sama. 




# aku bercakap atas kapasiti peribadi aku sebagai penyokong. 


24 comments:

  1. Hahahaha merayu meroyan pd pas nmpknya..Gila talak ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. org x faham bahasa ko ni..cuba ko baca satu2 balik diatas tu.

      Delete
  2. SiHabibul ke ape kebenda nama dah aku lupo....dah berapa kali masuk Sinar Harian pasal dah keluar PPBM dan memburuk2kan pimpinan BERSATU....aku cuma nak cakap boleh pi mampuslah kau....ada pun tak membantu ,tak dak pun lagi bagus tak dak yang yg membuat kacau!!...

    ReplyDelete
  3. Apasal semua blogger Bersatu@PH ni asyik cerita ttg PAS je ni.. dh tak percaya dgn kemampuan sendiri ke weii...
    I agree with u anon 8.30..
    BERSATU DH GILA TALAK TAHAP GABAN!!!
    KD apatah lg.. cepat cari cina buta. Itu pun kalau jumpa. Huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8.58,

      Bila ko ckp mcm tue maknanya ko adakah tergolong dlm kumpulan cybertroopers bangang yg najib maksudkan selama ini..? Terlalu dangkal hujah ko kan..!

      Berbalik pd persoalan ko diatas td.. Aku nak tanya jg lar.. Yg umno dan cybertroopers nye asyik citer ttg bersatu dan tun mahathir khususnya.. Nape..? Dh tak percaya dgn kemampuan sendiri ke weii..???!

      Jika nak citer pasal gila talak atau cina buta.. Apa pula istilah yg agak ko sesuai diberikan dgn parti yg pernah mengkafirkan ahli parti lain dan kini bermesra bsama..??

      Klu ko tak mampu nak jawab.. Maka, spin jela.. Sekurang2 nya jwb juga lar kan.. Hehehe

      Delete
  4. ASAL SAJA PRU MESTI SALAH PAS
    CAP BUNGA TERKINJA MENGAKU HEBAT
    KLU DAH HEBAT BIO KAN AJER PAS BEBAS
    TAK PAYAH SALAH PAS KALAU DIRI KUAT. ..

    BUTUH LA... KLU NGAKU CAO BUNGA KUAT TAK PAYAH NA MERENYEH RENYEH HENTAM PAS... TAK KE BABI NAMERNYER TUHHH...

    KIKIKIKKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit2 beeasa org attack PAS. Pas memeng kangkang buka minta kna tutoh. Hang reti tak? Hapa hanv ingat Lobai Ayohbetullah Eddy Wang ,sepupu Auoh Pin tay Ko tu MAHSOOM. Maksum Taik kucin Kiuseben !! Penjual agama ada lah .! Piiiraaah !

      Delete
  5. 🎵🎵BERSATU kita BERSATU..
    Taat setia berganding bahu..🎶🎶🎤

    Nk berjuang kena ikhlas bro...
    Dlm politik hati mau keras..
    Kalau semua mau jawatan payahlah..
    🌸🌸🌸🌸🌸

    ReplyDelete
  6. Saya bukan ahli BERSATU tapi menyokong BERSATU

    ReplyDelete
  7. Politik Sarkas Taliban selama 60 tahun dipandu oleh Klepto-Akristokarat, dan tunang malu sanding Lobai Ayohbetullah yg lantik diti Sheriff Syurga, sudahpun sampai penghujung.
    Huruf "N" dalam ramalam RAHMAN bukan kebetulan. Kawalan media 1hala termasok OSA SOSMA,POTA KOTE, tak akan daoat hentikan Tsunami Melayu. Tindakan bantuan PAS utk Kulom butir Tahik Low jelas dangkal,Ia tidak mungkin dapat sembunyi bangkai 1mdb dan 90J.
    Pengkhianatan amanah hasil titik peluh felda Kwap,TH,Src,kwsp dll dah terlalu parah.
    Jumlah lubang hutang yg ditinggalkan utk utk anak cuvu, tidak terkambos.
    Kehilangan khazanah Moyang tidak ternilai tidak dapat dimaaf.
    Lambakan pendatang mengubah lanskap tanah air, semata2 nk memuaskan nafsu burih murah, permintaan kroni.

    Jurang kejayaan , peluang pasa marhaen sudah ditahap parah.

    Undang2 sudah jd 2 lapis diantara darjat.
    Lobai ghairah RUU utk ketatkan Mental Bondage rakyat melayu islam agar terus dikunci akal.

    Sanggah tegur ditegah. Kawalan 1 hala. Islam dilacur bg kepentingan Parti, menjurus sifat Taliban.
    Wang asnaf pun tidak selamat.

    Rakyat Tuan tapi dijijak spt kambing belaan, yg mesti turut dalam redho.

    Dah terlalu byk MUNGKAR SONGLAP HINA yg dihadapi oleh rakyat.

    Maka dipohon bantuan dari Allah utk Selamatkan Malaysia dgn bantuan Tsunami Nekayu, Cina, India,Sabah Sarawak dll.., demi anak cucu.

    Nukilan Benar, tanpa niat buruk.
    WE DONT HAVE A CHOICE.

    ReplyDelete
  8. La,macam.mana ALLAH nak tolong kalau statements merapu termasuk mencarut,itu sebab selama ini semua cubaan dan tindakan untuk menjatuhkan pihak yang dituduh gagal kerana golongan pemohon hati tidak ikhlas dan hanya menuduh tanpa faktor sahih yang menjurus kepada fitnah....Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2.39
      Fitnah x habis2 lg..bila dah fitnah buktikan le..ni nak saman hari selasa x saman2..buat program dia yg hide..bukti yg diguna pakai surat putera arab 1 je..

      Delete
    2. betul bro. depa ni bukan ikhlaspun nak mintak dgn Allah. dalam doa dalam permintaan, depa ni selitkan jugak dengan sumpah seranah dan kejian kepada pihak yang depa tidak sukai. dah la macam tu, yang depa dok tuduh tu, depa bukan tunjukpun apa bukti yang depa ada. yang pasti bukti tu depa dapat melalui pendengaran dari ceramah, blog2 pembangkang dan seangkatan dengannya. itu semua masih belum mencukupi bagi menunjukkan pembuktian bagi meletakkan orang yang dituduh itu bersalah. inilah sebenarnya golongan yang gagal tetapi depa tak taupun depa ni gagal sebenarnya.

      Delete
    3. Jika ko nak citer pasal di dlm doa diselitkan jg sumpah seranah..

      Hah.. Yg itu baik ko tujukan kpd parti yg pernah mengkafirkan ahli parti lain.. Pastu siap doa pecah perut lagi..

      # mengata orang dia yang lebih..!!

      Delete
  9. Tak habis habis dok meroyan lagi minta PAS bersama Pakatan Hapraq. Sebelum ni cakap kemain megah... tanpa PAS...Pakatan Hapraq masih kuat. Kuat tahi kucing.
    Sekarang bercabang lagi dengan adanya parti politik baru.... Pakatan Harapan Malaysia yg di tubuhkan oleh desperado2 PKR.
    " Sokongan kepada BERSATU sebenarnya lebih banyak".....betul ke atau untuk menyedapkan diri sendiri je.
    Jangan dok kelentong la, dimana mana di dunia ini TAK ada parti politik yang kecil dan jumlah ahli yang sedikit menjadi kuat tanpa pertolongan gabungan dengan lain lain parti politik.

    ReplyDelete
  10. Selalu doa orang dianayai dan difitnah dimakbulkan Allah.
    Adakala Allah memperkenan doa mereka,contoh yg baik bekas Timb SPRM yg berhenti awal konon tidak tahan banyak halangan dari pihak atasan untuk tindakan kes rasuah.Allah tunjukkan dimana kebenaran sebenar apabila krisis timbul apabila adik beliau meninggal,wang simpanan RM100 juta kepunyaan Bahri menjadi rebutan beliau dan adik ipar.Munasabah ke saorang penjawat awam mempunyai wang simpanan hasil wang gaji semasa berkhidmat.Ini ada lah satu contoh jika kita menuding jari kpd orang lain tanpa bukti dan dibalas COD di atas perbuatannya olih Allah...

    ReplyDelete
  11. 4.22 AM buat-buat tak tau saja la dengan perangai puak-puak tu.Dia orang apa kisah dengan dosa pahala.Cerita bohong yang mereka cipta kan pun sanggup diputar berulang kali bukan sekali dua bah kan beratus malahan beribu-ribu kali tak henti-henti yang akhir nya mereka sendiri jadi percaya dengan cerita yang mereka sendiri ciptakan.Pelik kan tapi Itu lah yang hakikat nya dengan gelagat puak-puak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 817, bestnya cerita, sedap hati sendiri..

      Delete
  12. PAS TAK PERLU UMNO
    PAS TAK PERLU PAKATAN
    PAS KUATTTT
    PAS PENENTU
    PAS MENANG..
    MAHATHIR SINGA XDE GIGI
    HEHEHE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pru 14 jika umno menang....maka umno akan memerintah 60.thn lg....hiduppp umno...hidup najib

      Delete
    2. Pas bole kalahkan umno tanpa pembangkang.....pru 14 menjadi saksi kata mat deris naib presiden pas....mhahaha

      Delete
    3. PASTA Liban perasan sherif surga, Ripa2nya tgh kulom butir tahik low lanun , pemberian Jib Klepto-Akristokarat

      Delete
  13. Yang paling penting ialah di waktu PRU 14, semua tempat mengundi wajib di jaga oleh pegawai-pegawai dari Pakatan Harapan supaya urusan mengundi terkawal dan tiada unsur-unsur penipuan dari pihak BN seperti yang sering berlaku sewaktu PRU yang lalu.
    Make sure undi hantu tak muncul lagi....!!

    ReplyDelete
  14. Salwah....biol ke..
    Apahal Sgor,Png dan Kltan Oppo menang,tak bising ada penipuan
    Dio org ni kalau tak menipu,tak sah
    Dah menjangkit penyakit Pizi Sotong..

    ReplyDelete