Google+ Followers

Wednesday, May 24, 2017

LOBAI MINTA MAHATHIR TAUBAT..

Lobai politik dia langgar semacam je untuk mengingatkan pihak lain, angkuh dan sombong, di mana ciri ciri kutbah..  (?)


Please excuse me.


# Besok Jumaat,  aku cadangkan lobai tersebut berehat sekejap dari minda politik,  fokus bagaimana corak dan isi kutbah disampaikan secara indah.


16 comments:

  1. Sempena menyambut kedatangan bulan Ramadhan Al Mubarak ini, memang patut lah kita sesama Islam memaafkan antara satu sama lain, mengingati antara satu sama lain supaya bertaubat dan membanyak kan amalan di bulan Ramadhan. Kurangkan kontrovasi, kurangkan dengki mendengki, tutup mulut atas perkara perkara yang mendatang kan dosa kepada kita.
    Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak, Maaf Zahir Batin

    ReplyDelete
  2. Eh ehhh ! Ramai nyer pengomen pro umnobnpas kat blog KD ni.
    Siap maki tuan blog lagi tuu.
    Disini ada demokrasi 2 hala.
    Baru lah pembaca dpt lihat alternatif dan berbahas utk kebaikan.

    Dekat blog sana, mykmu,harakah dll tu, tak ada pulak buka ruang komen. Asyik semua pro gomen pro dan pas saja yg betul.
    TV media gomen,Penceramah pun asyik 1 Hala. Siap sokong MUNGKAR terang lagi !!
    Suroh orang taubat, Dia sendiri TAUBUAT !!
    Atas arah bawah ,angkuh seolah DIA pemberi rezeki, DIA broker pintu syurga.

    Eshhhh, rimas la tgk Malaysia skrg, Melayu UMNOPAS berlagak jaguh kampongpang kangkong..1 hala.

    Demokrasi apa? telus pun tidak.
    *(mcm korea utara ada la) ,
    Islamik musyawarah lagi jauh skali
    *(mcm taliban ada la)

    ReplyDelete
  3. Anon 8:04 PM ini jenis tak sedar diri. Dah dekat sangat nak masuk bulan Ramadhan tapi penulisan macam tak tau bertaubat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramadhan lah masa utk tingkatkan kesedaran dan iman, tegah mungkar.
      Tapi 822 ni mcm nak minta semua org Islam diam sebulan,
      Woi! Taubat apa? cher crita? Ulas la sikut, mcm budk tafika, kencinv lari.
      Aku marah pada kebodohan tu..!

      Delete
  4. Mohon sama2 kita untuk menjaga hati, perbuatan, percakapan ataupun penulisan di dalam bulan yang mulia ini. Samaada kita menyokong di pihak mana sekalipun, elok lah sama2 berhemah. Saranan ini untuk diri saya dan lain2. Selamat berpuasa, semoga amalan kita diterima Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesama Islam pun nak bergaduh dan berpecah......!!kita harus bekerjasama untuk menghapuskan MO1 dan Jho Low

      Delete
  5. Betullah sebagaimana kata anon diatas...iaitu saling mengigati antara satu sama lain.....tetapi sayangnya apa yang terjadi sekarang puak2 yang terperasan lebai malang ni cuba mengingati orang lain sedangkan kejahilan diri sendiri tidak pernah disadari apatah lagi untuk memperbaikinya!!....

    Sebaliknya puak2 lebai sesat ini semakin hari semakin sesat dan tidak boleh diperbaiki lagi.....bukan setakat itu sahaja malah mempengaruhi pengikut2 mereka yang tak berapa cerdek menjadi lebih sesat lagi drngan ketaksuban yang melampau!!...

    Mereka melebelkan Tun Mahathir sebagai seorang yang tidak tahu agama??...atau tidak begitu berpengetahuan dalam hal2 agama dan menyuruh Tun bertaubat.Tetapi mereka tidak pernah sedari bahawa gelagak puak2 pelampau agama ini sedang ditertawakan oleh cerdek2 pandai yang sedang menanalisi gelagak puak2 sesat ini.


    Sebaliknya Tun yang mereka pandang rendah pengetahuan agamanya??...semaikin dipandang tinggi dan dihormati,bukan kerana pengetahuan agamanya tetapi kerana jasa2 besarnya kepada agama,bangsa dan negara.Sehigga beliau dikagumi dan dihormati diseluruh dunia.Jadi saya nak tanya kepada lobai2 yang taksub semua ,tidakkah ini satu dakwah dalam Islam??....sedangkan Tun Mahathir yang merupakan seorang Islam yang telah membawa nama baik seorang Islam keseluruh dunia Islam khususnya ,masihkah kamu tidak mahu mengaku bahawa pendekatan yang dibawa oleh Tun adalah suatu pendekatan yang lebih mulia dan terpuji disisi ALLAH khasnya dan disisi Islam itu sendiri khususnya..??..

    Jadi kepada lobai2 sesat semua aku berseru....udah2lah merasakan diri kamu itu lebih pengetahuan agamanya ,sebaliknya muhasabahlah diri tu dan kembalilah kamu semua kejalan yang benar dan diredhai ALLAH.

    ReplyDelete
  6. Seruan yang amat dituntut.

    Tapi kalau nak suruh sebelah pihak saja bertaubat, tak jadi.

    Suruh kedua-dua pihak, terutama yang nyata buat salah, bertaubat, itu baru kena dan betul.
    Selamt Berpuasa.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Aku tobat. Tak nak dengar lagi ceramah tanam orang Islam kat jerat Cina. Tobat.
    Siapa yg ceramah tu?

    ReplyDelete
  9. Halo,
    Perkenalkan, Nama saya Wenny
    Saya adalah development dari ForexMart, Kami melihat website anda dan kami ingin mendiskusikan kerjasama kemitraan dengan Anda. 
    Boleh saya minta kontaknya untuk menjelaskan lebih lanjut atau anda bisa langsung menghubungi saya ke wenny@forexmart.com, terimakasih

    ReplyDelete
  10. Bersangka baik lah kita dengan pengulas pengulas yang suruh kita bertaubat dan bermaaf maafan antara satu sama lain sempena menyambut Ramadhan Al Mubarak.
    Kita bersangka baik lah juga itu dituju kan kepada semua umat Islam, bukan sebelah sana atau sebelah sini..... ok.

    ReplyDelete
  11. Apa semua lupa yang lanun-penyamun-bugis mula berbohong dalam bulan mulia nih dimana gigi lebih lembut dari lidah dan lidah berbelit mengalahkan ular ..., berbuih kata dia tidak menyamun dan kalau ia pun tak kan bawa masuk dalam negara, lebih lebih lagi ke private account...siap quote Harun Din yang keluar statement bagai menyokong leanings toward 'musykil' rather than lending support to the kleptocrat PM01...tup tup lobang terburai maka terjadilah cerita sedekah Pak Arab Gila yang bertukar tukar alasan nya di gebahkan kaki jilat kaki kelentong Pak menteri menteri dan segala hulubelalang DungUMNO!

    Tak kan tak ingat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat tu, tapi dasar lebih penting. Maka sanggup guna ramadhan utk cover...klepetan UMNO, dan Talibanana PAS.
      Hidup Chin Peng !!!

      Delete
  12. Orang PAS dekat rmh aku sarban je besar bakul tetapi sembahyang jarang2 atau jika perlu je!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak cik aku seorang polis pencen ahli seumur hidup pas lagi champion.dia boleh jadi wali perkahwinan anak angkat dia yang dibela dari kecik.orang pas tu serba serbi tahu ugama.

      Delete