Google+ Followers

Tuesday, May 2, 2017

NOW PAS NOT FOR ALL

Perhimpunan Agung PAS (PAP)  di Kedah baru baru ini apa resolusinya untuk rakyat Malaysia (?) Apakah sekadar kepentingan politik suku sakat dan kroni sahaja tanpa satu agenda nasional (?)


Apakah puak lebai di Kelantan sudah boleh terima GST tidak lagi zalim (?) rakyat miskin  Kelantan suci hati menerimanya,  harga barang sudah turun,  peluang pekerjaan meningkat (?) atau mungkin yang lebih utama didahulukan adalah kemenangan lebai lebai kelantan sebagai Naib Presiden dan Majlis Tertinggi PAS.
Kemenangan itu menjadikan kadar jenayah di Kelantan menurun (?) dan Kelantan terkeluar dari senarai negeri termiskin (?)

Tidak ada cadangan Pembaikan Sekolah Tahfiz,  Tidak ada gesaan Salah Guna Kuasa, Tidak ada tentangan Rasuah dan klepektasi..

Apakah memutuskan siratulrahim dengan PKR dan BERSATU satu kejayaan..
Apakah ribut taufan dan laungan jahanam kepada parti Islam juga satu kejayaan..
Apakah kerjasama dengan umno sahaja merupakan kini jalan ke syurga..
Tak rindu lagi kah Hadi untuk peluk cium dengan khalifah Abdul Aziz Pulau Pinang (?)




# Tidak ada satu parti pun boleh terima PAS dengan sepenuh kepercayaan merujuk kepada tingkah laku dan sikap mereka sebelum ini.

PAS juga diterima sementara oleh umno untuk memastikan BN menang pihanraya.
PAS dipergunakan oleh semua komponen BN semata mata untuk dapat undi orang Melayu.

MCA dan MIC pun hanya setuju RUU355 sekadar dan setakat PEMBENTANGAN sahaja.. Drama budak sekolah.




22 comments:

  1. So? What does that make PAS?

    1- WHORE
    2- PROSTITUTE
    3- SLUT

    Errmmm...not much of a choice isn't it?

    Well, don't get carried away ok? Political gimmick and political animal, you can use that terminology on all 3 possibilities! The missing link is PAWN ie. Islam is PAWNED only to lace the political WPS, period!

    If someone ask where is the argument....then,

    - Hadi had said it through his 'Amanat' kafirkan dUMNO, then

    - PAShit OKed with DAP/PKR to win more than 25 seats (TGNA siap tiup lilin birthday cake lagi, ingat tak?),

    - 90 Million is FITNAH (more ever reason for tin MILO collection to fight SR with initial cost 200K followed by statement saying it may cost up to 4 million),

    - RUU355 buat macam bola pass sana pass sini tapi niat sebenar, what?

    - Dan lagi dan lagi dan lagi....

    ReplyDelete
  2. Ulasan KD nampaknya lebih berbentuk dengki sakit hati disebabkan keputusan muktamar PAS tidak memihak kepada Pakatan Harapan. Apa kah begini ulasan KD jika keputusan muktamar PAS memihak kepada Pakatan Harapan?
    Siapa yang tahan kalau asyik dijadikan kuda tunggangan dan di ketepikan dalam membuat keputusan keputusan besar. Siapa yang boleh bertahan kalau asyik di perlekehkan walaupun dalam kumpulan secara bersama. Betul la tu PAS putuskan hubungan dengan DAP PKR PAN dan PPBM.
    Lebih lebih tepat lagi bila PAS putuskan hubungan dengan DAP yang beridealogi sekular socialism yang bertentangan dengan Islam. Tambahan pulak DAP telah menunjukkan sikap abang besar nya dalam pakatan.
    Ingat DAP ingat 13 Mei.
    DAP dan PKR menang dalam PRU 13 pun dengan sokongan grassroots PAS. Semasa PRU 13, berapa ramai sangat orang Melayu yang sokong PKR dan DAP, kalau tanpa sokongan grassroots PAS yang majoriti nya Melayu, PKR dan DAP sudah tentu TIDAK akan memenangi sebanyak kerusi yang dimenanginya tanpa PAS.
    Hairan betul.....PAS yang membuat keputusan, UMNO pulak yang dikaitkan.
    Siapa yang lebih kebudak budakan.... Hadi atau Mahathir. Tengok dan dengar sahaja jawapan jawapan Mahathir semasa diajukan soalan oleh pemberita, cara nya memang kebudak budakan penuh dengan sindiran menunjukkan sikap tak puas hati, iri hati bila orang tidak menyebelahi atas memihak kepada nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Denial sindrom. Nafikan segalanya. Mudah, guna kepala lutut sahaja. Tak rosak otak utk berfikir, gunakan sahaja fakta air liur penerang hati.

      Delete
    2. Hello 41500, suka dia (PAS) nak join siapa tetapi sudah tentu ada ulasan pro dan contra.

      Cuma aku fokus PAP, mana isinya untuk kepentingan Melayu Islam dan nasional.

      Asyik isu politik..
      Gagasan ekonomi?
      Gagasan pendidikan?
      Gagasan sosial?

      Pak lebai blurr..

      Delete
    3. 415, mengalami SAKIT TIPU DIRI TAHAP YG KRONIK TERMINAL.
      Elok cuba khusyukkan solat kamu ketahap lebih berkualiti.
      Moga ko jumpa jalan keluar dari ketaksuban ko pada Parti dan Ayatollah kamu itu.

      Delete
  3. Apa yang KD bentangkan adalah benar belaka...!!

    ReplyDelete
  4. 4:54 PM..... ulas le sikit, jangan setakat komen ... " Apa yang KD bentangkan adalah benar belaka..!!!". Lagi baik guna bahasa sopan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ulas apa bendanya,,dah bilang benar belaka dah lah...!!

      Delete
  5. PAS Not For Secular Pakatan Hopeless at all!

    ReplyDelete
  6. Banyak nya sekarang kerja kluang.Dulu peluru dihala kan kepada najib je.Macam-macam peluru digunakan tomahwk la,terpedo la,bom berangkai la macam-macam.Jenis senapang, pistol dan meriam tak payah cerita la tapi tak jatuh-jatuh jugak abang najib.

    Ni nak hala pada lebai hadi dan Pas pulak dah.Banyak pulak peluru kena tambah ni.Nampak gaya nya selagi pru 14 tak muncul boleh tidur sambil berjalan pakcik kluang ni atau pun tak boleh tidur langsung-langsung....panas panas

    ReplyDelete
  7. Hello Kluangman 6:35 PM.... setakat muktamar tak perlulah isinya banyak2. Nanti bila dah di isytiharkan PRU 14, baru lah sinarai kan apa yang nak dibuat dalam manifesto parti.
    PPBM pun bukan ade pengisian sangat, setakat letak je secara akademik apa yang nak dilakukan biar nampak panjang berjala. Buat atau tidak buat itu secondary.. matlamat primary ialah ambil alih putrajaya dulu.
    Bila dah dapat putrajaya....gasak la rakyat.. peduli apa kalau tak buat pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang punya penyokong, apa pwranan pembangkang, jilat?

      Mimpi bodoh apa kau ni, PAS ambik alih putrajaya..guna akal sikit, kurang 10 kerusi itu je kemampuan PAS.

      Delete
  8. Hati KD semakin membengkak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati KD makin membunga

      Say NO TO umno dan pas

      UMNO + PAS = MAMPUS

      Delete
  9. PAS DAH JADI ZOMBIE 90J.
    Lobai bermain permainan jijik licik ala Syaitan.
    PAS IS DEAD !

    ReplyDelete
  10. kd, tak payah la berharap sgt hj hadi nak berpeluk comolot dgn guan eng aka omar abdul aziz penang tu. dulu hj hadi tak tahu guan eng tu berperangai biawak. ingatkan ikhlas nak berbaik dan sama2 berjuang untuk pakatan. rupanya ada agenda nak jadikan pas keldai tunggangan dan dalam masa yang sama nak pecah belahkan penyokong pas. dah ada bukti jelas bahawa wujudnya amanah adalah atas usaha tangan kotor dap, takkan masih nak teruskan tahaluf siasi dgn dap, otak kan ada untuk fikir. ingatkan biawak ni bila jinak takkan makan tuan, rupanya biawak tetap biawak walaupun jinak. tak payah la meroyan bagai wahai kd, hasil muktamar adalah keputusan akar umbi. jadi tak payah la nak kondem apa yang diputuskan dalam muktamar. kerana pkr adalah rakan tukang tibai pas dan pembawa lidah dap maka keputusan berpatah arang dengan pkr adalah baik. tak perlu rasa otak awak lebih bergeliga, pemikiran awak lebih bagus dan tindakan awak lebih rasional dalam membuat keputusan politik. kalau awak rasa bijak, adakah awak rasa semua pemikiran pimpinan,dewan ulama dan akar umbi pas itu bodoh-bodoh belaka? jangan terover konfiden otak awak itu genius sgt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL kata LGE. Ramai yg dh nampak dan tak sanggup ikut telunjuk kaum sesat.
      PAS MENE DOH SESAK SESAT, HANCUS.

      hanya tinggal secebis baki Anak butir TAHIK LOW yg tinggal masih jumudtotok taksub sanggup jadi
      WOLAUNTA...

      Delete
    2. 9:40, hadi selalu sangka biawak tu khalifah..
      Dulu diingatnya guan eng..
      Sekarang MO1 pulak..

      Delete
  11. nampaknya anon 10:08 taksub sangat dgn lge, sampai tak lekang dari memetik kata2 lge. 'kencing' lge level mana yang awak dah teguk sampai jadi lagu tu? ni mesti yang paling pekat dan paling hancing yang awak telan ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kencing Ayahtullar El Hary Wal Kin Cin (sepupu Ayoh Pin Tay Koh besar)...paling hancing.
      Kesian , ada lagi WoluUnta yg sanggup tadah buat basuh muka spt 1036 tu. hmmm, apa, dia ingat boleh vuci dosa, awet muda?
      Alahsi hampehnya PAS selepas ATGNA

      Delete
  12. Memang sudah dijangka keputusan Pas bertalak dengan pkr akan menimbulkan rasa sengal kepada setengah-setengah pehak tapi tak lah dijangka sama sekali yang keputusan ini mencetuskan gelombang histeria yang sangat hebat kepada kaum-kaum seperti 10.08 pm yang mana hati dan perasaan nya sudah tak boleh dikawal-kawal lagi dah.Kesian sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tebal nipis soal samping. PAS dah hampas, tak cukup 90j..YIN MILO pun dikebas...
      Alasan juta, Agama dibuat jualan murah.
      IYU lah isunya, bukan nipis tebal kiuseben, bini myda dsb.
      Ambek nasihat ni elok2, jhn dok rasa diri tu Brahmim, sure surga.
      Piraah!

      Delete