Google+ Followers

Friday, May 12, 2017

PAS TELAH BERJAYA TARBIYAHKAN UMNO

Islam itu amalan dan taqwa.. 
Milik siapa? 
Setiap orang yang beriman.. 
Beriman itu apa.. 
Ikut perintah dan jauhi larangan Allah.. 

Fasik (?)




Berkawan dengan PAS tak sampai setahun,  umno telah  tingkatkan dirinya setaraf dengan pas.  Umno juga tidak lokek mencurahkan segala ilmu yang mereka ada kepada pas terutama dalam soal ekonomi. 
Mungkinkah selepas ini umno akan ada MSUU selari dengan MSUP. 

Kejayaan PAS tarbiyahkan umno dan umno sekolahkan PAS harus diterjemahkan dalam pilihanraya.  Sewajarnya mereka berganding bahu,  tidak berlawan sesama sendiri,  label melabel,  tuduh menuduh.  
Pemimpin PAS dan umno kena tunjuk akhlak orang Islam bukan sekadar kata kata. 

Menjadi tanggungjawab PAS dan umno untuk memadamkan tanggapan dunia bahawa Malaysia adalah kerajaan kelepektasi, sekaligus dapat menutup mulut pembangkang. 



33 comments:

  1. Silap tu KD, PAS tak tarbiyah UMNO pun. Sebenarnya PKR, PAN dan PPBM lah yang telah ditarbiyah kan oleh PAS.
    Sebab dah kena tarbiyah dan tak tahan telinga mendengar nya, tu yang dok meroyan mengumpat mengata PAS tak habis habis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tarbiyah tak ada maknanya langsung...!! PRU 14 kita tunggu sama ada rakyat tarbiyah kan parti mana.......

      Delete
  2. Silap besar tu 7.20 pm yang sebenar-benar nya tiga parti melayu dalam PH bukan saja telah berjaya ditarbiyahkan oleh DAP malahan tak lebih hanya sekadar juru hias saja dalam kerajaan PH yang mungkin akan bakal ditubuhkan.

    ReplyDelete
  3. Kepada semua blogger BANGANG Samsung A9, kalau nak tau camne tu attack mode, belajarlah lar dengan KD. Sekali KD wat posting, tunggang langgang blogger BANGANG Samsung A9 nak menjawab nak defend....

    ReplyDelete
  4. KD..up kan citer cabutan bertuah yang keputusan dah ada 2 hari sebelum hari kejadian..dasat DUMBNO..ahli sendiri pun mereka nak kencing

    ReplyDelete
  5. You have a great blog and so congratulate to you for helping people. With the BloggerContest.com you are a candidate to win with your website or blog, promote your web page, win prizes and promotions. With the support of our sponsors via we organize our blog competition for the first time in 2017. You can learn more about participation from our website.
    You can join, the applications are ongoing.


    Web : http://www.bloggercontest.com
    Mail : contact@bloggercontest.com
    Pbx : +441194802050

    ReplyDelete
  6. Anon 7:35 PM..... attack mode KD tak sehebat mana pun. Nak jadi attacker tak perlu bergurukan dg KD pun. Tajuk2 dlm blog ni pun selalu je di attack balik.

    ReplyDelete
  7. Penyatuan umno pas gentarkan hati musuh2 Islam.bertaubat lah kpd Yg msih dlm kegelapan Hati sebelum Hati mnjadi keras dn lunak kpd hasad dengki adu domba fitnah akibat bersekongkol dgn puak kafirun

    ReplyDelete
  8. Satu ajakan buat KD..Kembali ke pgkal jaln lupakan kekecewaan yg lepas.hanya umno dan pas yg terbaik memandu ummah kearah kesejahteraan Dunia akhirat

    ReplyDelete
  9. Kalau tak hebat mana..tak payah lar susah2 nak membalas...kan? Nampak bersungguh2 lak nak membalas....lain org yang merompak..lain orang yanh diajak kembali ke pangkal jalan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan nak membalas bro. dgn seikhlas hati mengajak kembali ke pangkal jalan. tak gunapun mencari kesilapan umno ke, pas ke. takde nilai dalam meningkatkan sokongan kepada pembangkang. dalam pakatan pembangkang ada tak agenda agama Islam yang boleh menjadi harapan kepada melayu dan Islam untuk jadi pautan? kalau tak silap kesemua parti dalam gabungan pembangkang berpandangn liberal dalam beragama....

      Delete
  10. Musuh Islam adalah orang yang dikatakan berugama Islam..tapi telah memburukkan nama Islam dengan merompak harta rakyat tanpa rasa bersalah dan segan silu...disokong pula oleh parti yang bernamakan Islam..mereka ni musuh Islam yang sebenarnya yang telah membusukkan nama Islam dengan perlakuan2 yang tidak menggambarkan akhlak yang dituntut Islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu pasal ko dah jatuh miskin papakedana. ada orang yang rompak harta ko rupanya...

      Delete
    2. 3:53 am ekau lagi jatuh teruk sebab dah kena rompak dan robek dek akal kamu rupa nya....nih bulan Ramadhan ndak datang lagi...in its all eternity PM01 kelentong bulat bulat hidup hidup pada bulan puasa kata dia tidak menyamun dan masuk kan wang dalam akaun peribadi dan dalam negara...tup tup...lobang pecah teruk beb berlengas tipu sana tipu sini kata wang itu untuk dUMNO, lawan DAP, kerana menegak AWSJ, penat kelentong jadi derma seorang raja kemudian kelentong lagi kerabat raja-raja....

      tak cukup 2.6 billion dia sengat 42 Juta duit SRC siap boleh guna lagi bayar belanja sakan credit card lepas tuh senang jer cakap "...tidak ...tahu..."

      PM01 dengan segala 3 juta dan MT dUMNO dah jadi berak kapur sampai tak boleh nak sumbat otak dengan kebenaran hanya nak lindung penyamun-lanun bugis-tarbus...!!!

      Ini semua bukan "fitnah" tapi kebenaran yang TERBUKTI WANG ADA MASUK DALAM AKAUN LANUN BUGIS yang tuh cuba nak kelentong kata ejaan salah dalam remittance slip etc etc...

      Otak otak yang berhempas pulas kat sini nak selindung balik Islam (hanya memburuk kan Islam)...apa Islam galakan menipu dan menyonglap kemudian senang cakap tidak tahu??? Bengap dah tahap A9 2 perpuluhan 6 Billion bangang nya jadi askar lanun bugis di ikuti pula TPM penganti yang di tendang hanya kerana menyoal kebenaran yang tak habis air liur cuba menegak kan "TA'AT SETIA" dia kepada PENYAMUN tersohor di DUNIA!

      Delete
  11. Buktikan duit rkyt yg kena rompak.mellak siang mlm duit Rakyat duit Rakyat.duit rkyt mn kena rompok dol...Ni la bahana JD Pak turut .. Propaganda pembngkang dgn kebenaran xblh beza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dol..satu dunia dah tahu..bukti bertaburan satu dunia...macamana bukti nak diketengahkan kalau dihalang dengan pelbagai cara...dan orang yang patut mempertahankan kedaulatan undang-undang pun bersetongkol dengan kleptokrat.....disokong pulak oleh pemakan2 dedak macam ko Dol....hati gelap makan duit haram jadah...

      Delete
  12. Assalamualaikum..
    Hari ini 13 May 2017
    Al Fatihah kepada mangsa2 peristiwa 13 Mei 1969..semoga perjuangan mereka di redhai Allah SWT...& semoga roh nenek moyang kita di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman...bangun lah wahai bangsa ku,bangun dari tidur...jangan lah leka,peristiwa itu pasti boleh berlaku jika kita tidur & tak bersatu...sayangilah Agama,Bangsa & Tanah Air kita..perjuangkan HAK kita...Insyaallah..selagi nyawa di kandung badan,bersama2 kita perjuangkan perjuangan yang belum sudah..Amin..
    #takkanMELAYUhilangDIDUNIA
    #peristiwaberdarahmalaysia
    #13mei
    #48tahun berlalu

    ReplyDelete
  13. Anon 11:17 PM..... Sebenarnya KD memang tak sehebat mana tapi kita tidak pula boleh berdiam diri walaupun dia tidak hebat. Nanti dia akan jadi lebih riak bila tidak ada sesiapa yang menyanggah nya.

    ReplyDelete
  14. Semua pandangan-pandangan yang ada di sini setakat ini sudah ku baca dan ku kaji. Dari itu sama-samalah nanti kita turun mengundi dan pilih mereka yang bertabiahkan islam!

    ReplyDelete
  15. Hahahaha..relaks KD..ko memang hebat..jangan terpedaya dengan psiko blogger BANGANG (tuan mereka yang kata ya) yang diupah Samsung A9...
    KD tidak perlu berhujah panjang lebar..pendek-pendek hujah KD...sudah cukup membuat blogger BANGANG Samsung A9 macam cacing kepanasan...
    Don wori KD..tu dah memang tugas mereka..kalau tak mau mereka diBANGANGkan lagi oleh tuan mereka...lagi lar dah bagi Samsung A9..kena lar tunjuk kan tuan mereka..mereka ni buat kerja...

    Kipidap KD!!!

    ReplyDelete
  16. Apabila kita mengahwini seorang wanita, kita juga mengahwini keluarganya.

    Apabila pas kahwin dengan umno, pas kenalah tanggung bersama masalah dan bala menimpa umno.

    Apabila DAP mengahwini BERSATU, hakikatnya DAP menerima sepenuhmya sebuah parti Melayu yang mempunyai kewibawaan dan menerima Melayu (Tun Dr Mahathir dan lain lain untuk menerajui pembangkang)

    DAP akan diuruskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baguslah kd kerana kau dah hadam apa yang ada dalam isi perut dap. apa yang dap cakap, apa yang dap sembunyikan dalam kepala otak mereka semua kd dah hadam. malaysia malaysian, liberalisasi agama, sokongan kepada lgbt, penolakan akta 134 dll semua dah tidak dalam agenda dap. bagus kd, kau dah lebih dap berbanding dap sendiri...move on kd, jgn menyesal pulak nanti k...

      Delete
  17. .hanya umno dan pas yg terbaik memandu ummah kearah kesejahteraan Dunia akhirat

    Astagfirullah bro. Mengucap bro, meskipun terlanjur.
    ISLAMlah yg terbaik... bukan UMNO & bukan PAS yg memimpin ummah demi kesejahteraan dunia & akhirat.

    ReplyDelete
  18. Yang hebat adalah anda yang boleh berhujah dengan baik.

    Tapi kalau sekadar samsung canggih, fakta maki, hujah hamun, tahap kucing kurap aje lah.

    ReplyDelete
  19. Kluangman 3:21 AM.....semak sikit apa yang ditulis. Mana ade majlis perkahwinan PAS dengan UMNO. Berbaik tidak bermakna dah kahwin. Macam PPBM dengan DAP tu.... baru boleh cakap dah kahwin sebab dah ada majlis nya pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kira lar kawin ke tidak..tapi PAS dan UMNO telah sama2 mencemarkan nama Islam yang suci....mencemarkan nama baik orang2 Islam yang lain..juga mencemarkan nama Melayu....dan memburukkan imej Melayu di mata kaum2 lain di dunia...

      Delete
    2. inilah jenisnya makhluk yang menjadikan dendam lebih besar nilainya berbanding kehidupan beragama. jangan lupa politik dalam negara adalah sebahagian daripada perjuangan agama. dalam pakatan pembangkang, parti mana yang benar2 perjuangkan agama Islam? kalau tak silap penilaian saya semua parti dalam pakatan pembangkang adalah bersikap liberal dalam agama.

      Delete
    3. Anon 403, dimana kemaksiatan dan kemungkaran pemimpin Islam dalam Pakatan Harapan (?) bukankah itu dakwah,
      Ada tak dalam akaun peribadi mereka 2.6b yang cukup meragukan, ada tak di antara mereka menerima 90 juta kemudiannya terhegeh hegeh baru nak saman..

      Islam bukan dibibir, tapi cerminan awal adalah akhlak, diberi kuasa amanah..

      Delete
    4. Ni bukan masalah dendam...kalau cakap pasal perjuangan agama, adakah betul perkahwinan PAS-UMNO berdasarkan perjuangan agama? Atau atas dasar nak menyelamatkan tengkuk MO1?
      UMNO adalah parti yang membawa nama Melayu..yang dikatakan memperjuangkan orang Melayu..bila dikatakan Melayu, sudah tentu Melayu UMNO juga Islam..PAS pula ialah parti yang kununnya berpaksikan Islam, bila bercakap pasal Islam PAS, juga terdiri daripada orang2 Melayu. So, kedua-dua PAS-UMNO adalah berkaitan dengan Melayu dan Islam..membawa nama Melayu dan Islam..
      Tapi, apa yang kedua-dua parti ni buat bersetongkol sekarang? Mereka bersetongkol bersubahat melindungi perbuatan mencuri..merompak khazanah negara yang boleh dikategorikan yang terbesar didunia sekarang ni. Di negara2 kafir, ramai yang telah dibicara dan dihukum kerana terlibat bersetongkol menyamun harta rakyat Malaysia.
      Tapi, PAS dan UMNO bersetongkol bersubahat jenayah MO1...dan asik2 melaungkan perjuangan agama..adakah perjuangan agama tu termasuk melindungi penyamun mega MO1???
      kerana apa yang mereka buat ni telah mencemarkan nama bangsa Melayu dan juga agama Islam.
      Org bukan Melayu dan bangsa asing memandang bangsa Melayu sebagai bangsa yang tidak amanah....orang bukan islam memandang orang islam sebagai penganut agama yang membenarkan penyamunan..dah lar Islam teruk dilabel sebagai pengganas...sekarangan ditambah pulak sebagai umat penyamun tarbus...
      Orang PAS dan UMNO tak payah lar nak guna perjuangan agama untuk menutupi pekong mereka..mereka tak layak dah bercakap tentang agama selagi mereka bersetongkol dengan penyamun MO1 dan kuncu-kuncunya...

      Delete
  20. Syabas KD kerana tidak tergoda dengan dedak dan Samsung A9...

    ReplyDelete
  21. Senang je Kluangman 4:15 AM. Kita tunggu je Pakatan Harapan memerintah Malaysia dulu...... kemudian macam macam lah kemaksiatan dan kemungkaran akan berlaku.
    Biasanya begitu, bila dah dapat kuasa baru lupa diri lupa daratan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 415, kau perli umno ke?

      Delete
    2. Bengap 5:02 AM

      Dah 50 tahun lebih dUMNO memerintah tak ada maksiat dan kemungkaran ker...then apasal perlu badan ugama tangkap sana tangkap sini kejar sana kejar sini khalwat yang berleluasa siap kena jadi macam 'spy' kena intip intip untuk kumpul butki....tapi hanya kearah yang bilis bilis jer...yang kat atas atas dan hotel mewah kena kunci mulut dan tangan sebab apa?

      Jangan berbahas 3 ayat pendek untuk sedapkan hati kamu jer tanpa berfikir kemugakaran dan maksiat dah berlaku walau diteraju seorang muslim-bugis tahap lanun dan penyamun!

      Boleh kamu cakap segala urusan penyonglapan 1MDB di muktamadkan kepada PM01 dan kemudian TERBURAI hasil kelentong songlap wang berbillion baru PM01 dipisahkan dari 1MDB...itu Islam sangat ker bertebaran BUKTI perjalanan wang seluruh dunia disonglap masih nak menegak kan penipuan ini?

      Finance Minister 2 Husni had 'blood pressure' seeing the mess of 1MDB, resigned to belajar ngaji, then senyap. After finding 'some solace' test the water and talk a little about 1MDB over the back bench but now, went into 'DEAD SILENCE'! What could be so traumatising for him to cease talking anything 1MDB? Oil Drums or Can of Worms? These are legitimate questions, only questions but the TRUTH lies with these people telling it with conscience out from its embedded guilty-feelings!

      The signs are now all over the place with Johari, the other Finance Minister 2 and, the history of Husni could well be repeating itself!

      Delete