Google+ Followers

Sunday, May 21, 2017

SALLEH KERUAK AJAK BERSATU..




Menteri sama lah macam lebai lebai yang ada,  kalau bercakap lembut lidah dari gigi,  pijak semut pun tak mati.. 

Salleh kena bermula dengan menghormati orang tua,  cakap berlapik tunjuk sikit adab berkomunikasi, hormat pemimpin lama yang sudah banyak jasa..

Hakikatnya rakyat bawahan sentiasa bersatu menunggu PRU,  kita lihat nanti siapa yang akan kecohkan,  pecahbelahkan.. 




Nasihatkan tv3, jasa, anuar musa,  blogger bangang,  pendedak dan kutu kutu yang berselerak,  dalam ni pun ada.. 





# bersatu kena bermula dengan pemimpin, buang yang keruh ambik yang jernih,  buang yang selekoh lantik yang bersih.

23 comments:

  1. kau ni kd, sungguh2 benar nak orang berkelakuan baik, bersopan santun dalam berbahasa. bagaimana dengan bahasa kau sendiri, bahasa penyokong2 pembangkang macamana? tunjukkanlah bagaimana untuk bersopan, bagaimana cara menghormati orang lain walau berbeza pandangan politik. tak perlupun kau kutuk dengan cacian blogger bangang, pendedak dan kutu2 berselerak. ini semua ayat2 jelek bro. para penyokong pula mencaci dengan gelaran buruk seperti 'kerbau' kepada penyokong parti lawan. adakah kau tak sedar tentang perkara ini atau 'al haram mu wal halal ku'?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 642, buat apa komen kd, dia bukan menteri, dia bukan ada pengaruh besar, dia bukan makan dedak.

      Blogger bangang.. Istilah najib
      Pendedak.. Istilah mahathir
      Kutu.. Taraf kau le anon 642

      Delete
  2. bayangkan najid masuk pembangkang....pasti puji najid bagus...dasar pembangkang muka 2 alam ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8.14
      tak mungkin..bersatu lahir kerana najib dan pemimpin2 umngok yang menghalalkan kecurian duit..org lain mungkin..but najib..tak mungkin sama sekali..

      Delete
  3. Setuju dengan Anon 14:00 PM.
    Asal kan orang tua je kena hormat. Tapi bagaimana kalau orang tua tu tak hormat orang. Ambil maklumat tepi jalan dah nak sindir sindir orang. Kalau bercakap asyik menyalahkan orang lain. Kalau keluar dari mulut orang tua ni tak de satu pun yang baik. Semua orang buat salah, tak betul. Semasa zaman dia je yang betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika benar-benar bersih dan tak salah Najib tak perlu rasa takut,, setiap malam Tun M,TSMY dan ramai lagi pembangkang secara terang-terang memanggil Najib pencuri,penyamun,perompak dan sebagainya,,DOJ,,WSJ & SR secara terang-terang bongkar hal Najib,, namun Najib hanya berdiam.Dari awal Najib kata nak saman tapi kami rakyat masih menanti saman beliau namun tak kunjung tiba harinya...!!
      Justru itu kami rakyat membuat kesimpulan memang MO1 bersalah dalam melakukan rasuah dan salah guna kuasa juga telah terlibat mencuri wang Negara dan rakyat..!!

      Delete
    2. Tidak syak lagi MO1 mentekedarah wang Negara dan rakyat itu sebab beliau selalu akan beri alasan nonsense apabila di pelawa untuk adakan sesi debat seperti contoh "nothing to hide" & debat Nazri dan Tun Mahathir juga dibatalkan bagi mengelak dari kekalahan berhujjah demi kebenaran.

      Delete
    3. mcm mana MO1 nak saman..bila saman kes akan rujuk ke mahkamah. bila rujuk ke mahkamah, bukti2 akan dikeluarkan. mahkamah akan arahkan bank2 kemukakan dokumen. bila kemukakan dokumen, cybertroopers akan terduduk, mengangis sbb dah dikencing hidup2 oleh MO1..kalau setakat hanya sekeping surat kononnye dari putera arab, ko ingat dia boleh lawan ke dokumen2 dari bank..hari selasa dah banyak kali lepas..tp puak2 MO1 tak nampak..dari mulut dia org dok keluar fitnah je hari2..tp bila minta bukti, tin kosong, lepas tu maki hamun org, gelar org bodoh..itu je kepakaran cybertroopers umngok..

      Delete
  4. "Mahathir dalam ucapan itu berkata beliau kurus dan tidak mahu gemuk “macam isteri satu orang” kerana tidak makan rasuah."

    Ni konteks ucapan penuh Tun..bukan kutuk orang gemuk....tapi semua tahu kpd siapa ditujukan ayat ini...tp...pendedak punya spin kata Tun kutuk orang gemuk..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun from matured politician to childish politician.

      Delete
    2. dah betul gemuk tak kan nak cakap slim..alahai..FLOM slim ke? cer jawab? nanti cakap slim kata perli pulak. bila cakap benda betul tak boleh jugak..so nak cakap macam mana?

      Delete
  5. Sebenanya..Blog ni xdela BG kesan pd rkyt cuma makin dibiarkn makin melalut mengarut..Jadi terpaksa la masuk dlm blog apaentah ni tuk bgtau APA sebenanya.. Sebenanya umno makin dpt tmpat dihati Rakyat..sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. "umno makin dapat tempat di hati rakyat"

      Kikikikiki

      Delete
    2. dalam tak mendapat tempat, aku heran jugak, hari2 puak2 MO1 dok bertandang ke sini. yang tak mendapat tempat, blog2 pro umngok, tv3 suku dan utusang je..dah terbukti..

      Salwah,
      dalam dok kata dia nyanyok pun, MO1 lari kalau dia ada. spt di program nothing to hide. dalam nyanyuk pun aku pernah tgk dia drive sendiri kereta di LDP..nyanyuk utk org2 umngok je..sbb terlalu takut kat org tua tu..

      Delete
  6. Turn M telah lupa sejarah yang dicipta oleh beliau sendiri ... beliau lupa yang beliau telah:
    1. memecat Anwar Ibrahim daripada jawatan TPM
    2. mengambil tindakan undang-undang ke atas Anwar Ibrahim sehingga didapati bersalah dan dipenjarakan.
    3. memenjara Lim Kit Siang semasa menjalankan ops lalang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masaalah najisb ni lagi teroook pada lim kit siang..tkda apa yg bole dibangga ...mentri yg dia pilih kebanyakkannya tk berapa bijak..jawapan semua kelaut..pengikut lagila tk asyuk jer meroyan..kenal sangat org umno punya perangai kalau tk asyuk tkya la buang masa katanya

      Delete
  7. Tapi tun tk lari bila wartawan tanya tapi pm korang tu lari mcam tk cukup tanag...yg dia reti jual.jual..jual.yg heran pengikut dia bodo jer .kena kencing pun angguk jer..rumah flat 500 ribu pyn tk kesah..silap la korang pm korang jenis tkdk telor. Kalau berani mcam dikata tolong la minta dia debat..suruh dia jgan lari pada masaalah..skrg ni org bita pun tau dia salah..bikin malu melayu jer..eeh silap dia bukan melayu dia ckap dia pendatang ...jual.jual dan jual

    ReplyDelete
  8. Anon 4:32 AM dan Anon 4:24 AM nak menegak benang basah bila tidak ada jawapan Anon 2:35 AM.
    Itu lah pecacai PH ramai yang IQ tahap Mr Bean Pokok Sena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. #2. Tak betul.
      Najib yg penjarakan Anwar.
      Jhn main tembak.
      Kenyataan 432 dan 424 adalah BENAR, dan tidak disanggah 443, selain cubaan dangkal binyai utk membabitkan Mr Bean.

      Delete
    2. Mcam ni la. Kau tu yg sebok kenapa kau sakit hati ker bila dia orang dh berbaikbaik...skarang masaalah dia korang punya pm tu .kalau dia tk salah suruhla dia berdebat dgn tum..takyat nk dengar sendiri macamana dia nk pertahankan diri .maxam2 kes tk selesai ni kalau dia betul jgan lari..takkan lari pun betul..rakyat tunggu ni..kalau tak tu yg aku cakap najibs ni lagi terok dari lin kit siamg

      Delete
  9. Anon 5:29AM....... berbaik kerana ada udang disebalik batu. Dah tak ada jalan lain,buat muka tebal je la asalkan matlamat tercapai. Lepas matlamat tercapai jadi pulak kacang lupakan kulit.

    ReplyDelete
  10. 7.06, Ko AGAK saja.
    Udang atay apa tak nampak lagi, mungkin ada cacing belakang batu, tak tau lagi.
    TAPI, lanun depan mata dah nampak TAHU tu ko nak cover buat apa?

    Kepala ko penuh batu , bodoh.

    ReplyDelete