Google+ Followers

Monday, May 8, 2017

SUSAH SANGAT KE NAK URUS KERAJAAN PUSAT




Pulau Pinang dan Selangor diurus oleh kerajaan negeri pembangkang jauh lebih baik dari semua negeri di Malaysia,  itu juga membawa maksud bukanlah sukar memguruskan kerajaan pusat. 

Dengan adanya tambahan individu seperti Tun Dr Mahathir,  Muhyiddin,  Anwsr,  Mukhriz di pihak pembangkang,  pemnentukan ketajaan pusat akan jauh lebih baik dari sekarang. 

Piliham kepada BN,  berundur atau akan dikalahkan.. 




26 comments:

  1. Ini mcm statement dari org mabuk ketum jer...

    ReplyDelete
  2. Itu lah statement daripada puak yang sombong dan riak. Nak melingkup kan negara memang mudah. Tambahan pulak bersekonkol dg DAP, bila dah dapat kuasa nanti diperingkat pusat maka bermaharajale lah dia.
    Setakat memerintah satu negeri saja iaitu Pulau Pinang, dia tak tunjuk belang dia lagi.
    Ingat DAP ingat 13 Mei.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grow up. DAP adalah minority dlm PH.
      MCA, MIC dan lain komponen BN riling partner. UMNO nak RUU pun main wayang kulit utk audience 6% mcm kamu 449.
      Betul tak UMNo back out last minute..sebab apa? b
      Baca sama dan serap lain dari TV3 Uyusan dan Hanukah sj. Aku kesian kebodohan ko tu.

      Delete
    2. 4.49
      najib dah lingkupkan pun..sbb tu ramai org umno lari keluar..org yang perlingkupkan negara dipertahankan habis2an..lepas tu tunjuk rasis..sudah le..ingat MO1 ingat 1mdb dan SRC..

      Delete
    3. 449 jangan lupa parti gerakan ye...asal usulnya...

      Delete
  3. ko ingat senang ke nak urus kerajaan pusat kd, susah tau tak. kalau selangor dan penang ko kata senang, ramai jugak yang bangkang. melayu terpinggir di penang, tak jugak selesai2. bila nak selesai? kan susah. itu baru negeri, kalau persekutuan, lagilah susah. nak turunkan harga barang, naikkan gaji penjawat awam, tambah bantuan kepada rakyat. susah betul tau tak. kebetulan masa ni semua telah disusahkan oleh kerajaan semasa. biarlah kerajaan yang ada ni teruskan kerja dia sampai selesai sebab mereka yang buat masalah. kalau tak selesai jugak, biarlah mereka menjadi kerajaan sampai kiamat. jadi kepada parti yang tak pernah urus kerajaan pusat, baik tak payahlah. tak payah cari susah. buat botak kepala, silap2 migrain. paling senang kan jadi pembangkang. siang malam pagi petang asyik bangkang aje..... hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm pas lah ye...bertanding hanya untuk jd penasihat kerajaan Dan agung... Kerja senangkan!!! Bulan bulan masukkk

      Delete
  4. Alahai melayu2 bangang dah bersuara,
    Takut dengan DAP, apa punya pondan, jangan berpolitik le oii

    ReplyDelete
    Replies
    1. salute la utk lu melayu berani. berani jadi balaci dap....bukan semua melayu sanggup pikul taik dap bro, melayu mcm lu aje yg sanggup...

      Delete
    2. 612 cuba rasianal dlm hujah awak.
      Apakah sifat melayu berani itu bereti balaci DAP.
      Ko sekolah kat mana?
      Ok bagi pekuang swkali lagi.
      Dekat mana kriteria melayu Berani akan auyomatik jadi balaci DAP.
      Masuk isi sebab sikit, jgn main tembak..dah mcm budak tak sekolah la ko main telagah mcm tu ..

      Delete
    3. 612 jgn lupa umno jd belaci gerakan MCA gerakan... Tak menang pun lantik jd menteri..kawasan Yg mereka menang pun kawasan bukan majoriti cina...

      Delete
  5. kalu susah, tak hilang duit 1mdb, duit src 42 juta masuk akaun mof, fgv tak rugi, kwap tak rugi 4 ribu juta, th tak hilang duit dengan mudah, kerajaan tak berhutang banyak untuk mengurus, gst tak ada, subsidi membantu rakyat. sebab mudah maka berlaku seperti sekarang pasal pm ambil mudah berlaka, bila di tanya diam ajer kerjanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL. Takat tak habis U Nothingham, pun afa hati nak gegar. Debat, lari blkg suami. masalah 1mdb sorok belakang AG segera.
      Skrg pun harap tongkat dari puak Taliban Ayahbetullah 90J.
      Bubar sj, jon PRU..
      Sembang boleh la kencang,
      Seluar mana,nmpk tu telanjang.

      Delete
  6. ok la 619. mulanya aku nak berlawak tentang politik semasa. buat apa pening siang dan pening malam melayan politik tak keruan begini. ingatkan belah malam boleh la santai berkomentar..hahaha. tapi nampaknya awak yang hilang mood dan mula emosi. aku punya penilaian begini tentang politik melayu. melayu ini boleh jadi macam2 bila berpolitik. dulu semasa pas menjadi musuh dan seteru politik umno maka parti cauvanis dap menjadi rakan sejati membahan umno. semua kutukan kepada melayu umno diiakan dan disokong oleh melayu pas. islam letak di mana ketika itu? adakah dap itu lebih mulia berbanding melayu islam dalam umno? dan jangan lupa bro, melayu2 yang dihina oleh cina dap dan melayu pas adalah melayu2 yang sekarang ini menganggotai parti bersatu! mudah lupa suatu ketika pernah dihina dikeji oleh cina dap. kini bila musim luruh berakhir dan musim bunga menjelma, parti cap bunga pulak berusaha memadam memori lama dikutuk dap untuk menjadi balaci memuja muji dap. melayu pas pulak, sejak dua menjak menyisihkan diri daripada menjadi kuda tunggangan dap, menggantikan pulak melayu2 bukan penyokong dap untuk jadi mangsa belasahan. betullah apa kata pepatah, dulu melayu macam kau kutuk melayu, kini melayu pulak kutuk melayu macam kau. siapa yang kekal dengan prinsip bro? adakah melayu pkr? melayu pas? melayu dap? atau melayu umno? bagaimana mudahnya melayu menukar nada, melupakan kisah2 trajis betapa sakitnya bersekutu dengan dap untuk mencapai perjuangan yang belum tentu betulnya. cari tak maklumat betapa dalam parti bersatu sendiri sudah kucar lanar kerana perebutan kuasa dan kepentingan? tak tahu atau saja buat2 tak tahu? sampai jawatanpun boleh demand harga beb, cuba fikir sendiri. konon nak selamatkan malaysia daripada rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya. tahu tak awak, pemegang2 kuasa dalam parti bersatu sekarang adalah mereka yang kecewa daripada umno dan setiap satu daripada mereka juga ada membawa cerita sendiri! pengerusi? presiden? naib2 presiden? tak tahu juga....kesian awak. aku nak minta awak tunjukkan contoh portal, blog atau apa sahaja medium maya dap yang memuji puja melayu2 yang propembangkang. tunjukkan dengan jelas bahawa ianya bukan membawa maksud mengampu, membodek atau memperguna melayu untuk berperang dengan melayu. ada atau tidak? tak payah la jadi pecacai tak berbayar untuk menjadi penyanjung dap. lainlah kalau ada payment tetap untuk bagi makan anak bini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6.52
      Melayu memang terkenal di seluruh dunia..kerajaan kleptokrasi, PM dia org melayu..penerima duit dalam akaun peribadi terbesar, org melayu jugak..worst asia's finance minister, org melayu jugak..FLOM, sekali shopping berjuta2, org melayu jugak..patut le saudara bangga sgt dengan najib tu..

      Delete
    2. jawab ajer la dengan fakta bukan fakta air liur dari ketua penerangan. bila dengar bos cite, fikir la dulu. kit siang kata, bodoh sangat pemimpin lain dalam pakatan tu nak ikut telunjuk dia. itu pun bro boleh caya cakap ketua penerangan. kita tak sokong najib, bukan bermakna kita bodoh langsung dalam mengikut apa yang pemimpin pembangkang cakap. sekarang pemimpin pembangkang pun berhati-hati nak cakap kerana penyokong nak lihat kecerdikan mereka. kalu setakat air liur fakta tu, gosok gigi dulu agar air liur tu bukan air liur basi.
      jawab la mana lebih penting untuk kekalkan pemimpin yang klepek duit negara tau tukar pemimpin yang baharu. serangan terhadap kewangan sahaja kerana itulah antara faktor kesulitan sekarang. 1mdb kata dah jawab, tapi banyak menimbulkan persoalan yang baharu, ertinya tak selesai lagi. kita tak tahu bab ni, tapi pemimpin yang tahu masih bertanya bermakna kes masih tak selesai. duit src 42 juta masuk akaun mof @ mo1 @ pm, itu salah atau tidak? kenapa tak diambil tindakan terhadap 2 pengarah src yang masukkan duit src 42 juta tu ke dalam akaun mof? itu berkait tak dengan parti cap bunga dan ikut telunjuk kit siang. atau siapa pm pakatan. emosi ker kalu bertanya kenapa saham fgv merudum sehingga kwsp jual dan rugi beratus juta kerana salah urus dalam fgv. felda beli ladang kat indon dengan harga mahal tapi tiada kuasa, berkait dengan parti pakatan ker? itu berkait dengan mukriz atau muhyidin ker atau anwar main bontot atau salah guna kuasa? mana yang berkait antara fakta dan air liur ketua penerangan. banyak lagi bro, bukan emosi, tapi jawab la dengan fakta. hp baru. mahal lagi. setakat jawab macam tu tak boleh ubah dan goyang fakta sedia ada bro.

      Delete
    3. Bangsa,soal lain.
      kalu geng melayu penipu kkepet bangsawan.Elok bakul samlahkan.

      Islam tak boleh main.
      kalu geng melayu lobai penipu lagak brahmin. Elok bakul samlahkan

      Tak susah kenal pun. Cuna bila biji mata ditutup satu ,maka terpilih lah melayu yg silap.
      Melayu ada yg celaka penipu.
      Melayi ada yg bawa Islam palsu.

      BUJAN ADA SOAL BANGSA PUN.
      IANYA SOAL SIFAT.
      ALLAH TIDAK USUL RACISM...

      Delete
    4. Betul...Allah tidak usul racism. Jom baca usaha2 murni PM dan YB2 kita... kupasan kawan2 kita.

      Another Brick in the Wall: A meaningful bilateral relation for 3 million Malaysians
      http://anotherbrickinwall.blogspot.my/2017/05/a-meaningful-bilateral-relation-to-3.html?m=1

      ....

      The Ministry of Foreign Affairs made a press release to inform of the working visit of Vatican City by Dato Anifah Aman.

      Relation between Malaysia and Vatican has improved significantly since the incident of July 2013.

      The issue then was between Ministry of Home Affairs and the Malaysian Catholic Church following the ban on the church publication, The Herald in Malay and vociferous Archbisop Murphy Pakiam [read bigdogdotcom here].

      ......

      Delete
    5. 730.
      UMNO - Lebih byk manipukasi agama mengikut audience dan ketika.
      BN - Sentiasa bijak licik ambil keuntongan.
      PAS - Sentiasa main wayang dan pura sejak diambil uoah job sokong rejim. Sbagai bonus Ayabetullah dpt jd penasihat Agong, dan lenyap kuasa mufti.

      INI BUKAN USAHA MURNI, TAPI DASAR YG SGT2 BAHAYA. Sayang 730 tak faham atau tak mahu faham.
      Adunan UMNOBNPAS dh jadi racun pada rakyat.

      Apapun,
      ALLAH SELAMATKAN LAH MALAYSIA demi anak cucu.

      Delete
    6. Selamatkan Malaysia....Aamiin....

      Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang sesat, yang mendapat petunjuk dan yang bertakwa. Maka janganlah kamu mengatakan dirimu suci.

      Lebah (An-Naĥl):125 - Serulah (manusia) kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

      Bintang (An-Najm):32 - (Yaitu) orang-orang yang menjauhi dosa-dosa besar dan perbuatan keji yang selain dari kesalahan-kesalahan kecil. Sesungguhnya Tuhanmu maha luas ampunan-Nya. Dan Dia lebih mengetahui (tentang keadaan)mu ketika Dia menjadikan kamu dari tanah dan ketika kamu masih janin dalam perut ibumu; maka janganlah kamu mengatakan dirimu suci. Dialah yang paling mengetahui tentang orang yang bertakwa.

      Jom baca kupasan kawan kita...

      Another Brick in the Wall: G25 is Mahathir's ploy to incite religious sentiment
      http://anotherbrickinwall.blogspot.my/2017/05/g25-is-mahathirs-ploy-to-incite.html?m=1

      Delete
  7. undilah PH...heheheh....

    ReplyDelete
  8. Umno parti penyamun....apa nk buat ahli semua penyamun

    ReplyDelete
  9. siapa tulis ni?Ba alif ngang

    ReplyDelete
  10. BLOGGER BANGANG! Nah amik Samsung A9 gi attack..

    ReplyDelete
  11. Silapp..reword...BLOGGER BANGANG!!!! Dah bg Samsung A9 pun masih bangang x reti nak attack...

    ReplyDelete
  12. Jom layan video ini...

    Watch "I Feared Islam Would Be Too Prescriptive ~ Muslim Convert" on YouTube
    https://youtu.be/sZP4Iejea_M

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..