Google+ Followers

Thursday, June 29, 2017

ALASAN SEMAKIN TIPIS, JALAN SEMAKIN BUNTU..

Isu 1mdb pada peringkat awal adalah isu peribadi atas sikap dan keputusan Najib yang dipertikaikan oleh Tun dan minta dia berundur.

Kebijaksanaan Najib,  isu itu dinegarakan, di peringkat awal ramai benar terpengaruh untuk mati syahid mempertahankannya seperi matmaselan dan akhirnya satu demi satu sedar mereka menipu diri sendiri, akan mati dalam kufur munafik dan berbohong kepada rakyat. 

Semakin ramai yang sudah playsafe,  berhati hati dan ada yang sudah menjauhi kerana 1mdb yang dikatakan skandal atau jenayah makin hampir menjadi kenyataan dan sesiapa yang  mempertahankan boleh membawa maksud bersubahat.

Kalau jenayah subahat dipenjarakan, di padang masyar subahat dinerakakan, kalau mati subahat mati katak... 

Lantang lagikah Zahid,  Kj, Hisham,  Wanita,  Puteri, MB,  kunan, Majlis Tertinggi bersuara mempertahankan????????  Dan aku yakin Nazeri sendiri akan lari jauh jauh dari memperkatakan isu ini lagi,  sebagai samseng,  dia lebih bermaklumat. 

Suara yang tinggal adalah blogger2 cabok cari makan, suara sehala,  ruang komen ditutup atau tidak disiarkan kerana mereka juga sedar,  apa yang mereka cakap sekadar tin kosong, sudah tidak ada stand,  sudah tidak laku, sudah kencing,  sudah merapu, sudah goyang... Mereka akan pecahkan cermin setiap kali melihat diri mereka.. 

Perhatikan betul², siapa sekarang benteng terakhir.. Yang sudah meletakan sebelah kaki
ke sungai buluh!!! 

Apabila dinegarakan, Malaysia makin popular dengan istilah "Apa sudah jadi???? " di peringkat antarabangsa yang membawa kemaluan besar seolah korup kini amalan ruji rakyat Malaysia????
Ia mampu dikongsikan oleh 22juta pengguna FB di Malaysia, lebih 100 juta pengguna FB di Indonesia dan 2billion pengguna FB seluruh dunia... 
Kalaulah lah pembangkang pun diam dan dungu,  kita lebih teruk dari amazon. 

Apakah masih ada yang percaya 1mdb bukan skandal dan Najib tidak bersalah dari segi moral dan tanggungjawab. 
Sudah lebih dua tahun isu ini diperkatakan dan jika semua itu fitnah semata dan rekaan pembangkang dan antarabangsa, kenapa sampai sekarang isu terus berkembang sebagai relevan unsur jenayah... 

Mahathir,  Muhyiddin dan Mukhriz adalah individu paling rapat dengan umno dan kerajaan secara langsung dan hari ini,  apa yang tak keluar dari mulut mereka terhadap Najib dan Rosmah... (???)
Kenapa Najib dan Rosmah tidak saman... 
Kalau sudah kenegaraan.. Kenapa AG tidak dakwa mereka.. 
PDRM berapa lama hendak siasat 1mdb atau sebenarnya semua sudah tersangkut di meja AG (?)...

Mati hidup najib dan umno kini bergantung kepada talian hayat dari pas dengan syarat setakat mana atau semaksima mana mereka boleh memperalat dan mengkudakan pemimpin dan parti malang itu....

12 comments:

  1. "Sudah lebih dua tahun isu ini diperkatakan dan jika semua itu fitnah semata dan rekaan pembangkang dan antarabangsa, kenapa sampai sekarang isu terus berkembang sebagai relevan unsur jenayah..."

    Jwpan : sbbnya pmbgkang malaysia dh trdesak. kitar smula isu yg dh basi. pmbgkang di malaysia dh jd pmbangang yg cuba & x jemu2 utk membangangkn rakyat trmasuklh tn admin blog ni yg mnjadi macai cari makan.

    bg laa jwpan apa pn ttg kemelut 1mdb, x kn diterima sbbnya hati dh bengkak & brnanah busuk.

    x sabar tggu PRU. masih ramai rakyat yg x sggup jadi bebal dgn karenah pmbgkang di Malaysia. jgn nti x trima knyataan, dan SPR dprsalahkn sudah laa. tp dh bleh agak pn, memg itu yg akn brlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah anon 6:28 mengiktiraf kekuatan dan kebenaran pembangkang hingga rakyat terpengaruh?

      Sekaligus menganggap jentera media umno, annuar musa, salleh kruak, ahmad maselan lembik dan tidak berkesan untuk mempengaruhi rakyat sedangkan mereka mempunyai segala sumber?

      Delete
    2. Cuba tn admin baca perenggan trakhir komen tu. fahamkn, btul2. majoriti rakyat lgsung x mgiktiraf apa yg dibawa & dilagukn oleh pmbgkang. sbb tu x sabo nk tggu PRU. sbb rakyat akn tetap memilih Umno/Bn sbg pemerintah Malaysia, InsyaAllah. sbb tu ckp nti jgn plak salahkn SPR mcm yg biasa puak2 pujaan tn admin buat selepas kalah setiap PRU mcm yg lepas2.

      Delete
    3. Agak2 kenapa tak bubar lagi parlimen kalau dah rasa kuat sangat?

      Belum sampai tempoh..

      Kikikiki alasan si penakut

      Delete
    4. Ntah laa anon 11.26
      Agaknya DSN nk bg lebih byk chance kpd TDM & pndokong beliau mempamerkn kerakusan & kegilaan utk merampas kuasa demi kepentingan kroni mereka.

      Dan secara lgsung, rakyat akn lebih tau yg mner intan yg mner 'sampah'. lg pn anon 11.26 x pyh risau, dh x lama dh pn.

      Dan satu lg. silap klu kata penakut. sbbnya klu takut dh lama DSN bubar prlimen. jadah ape nk biar lama2 hgga mnyebabkn makin byk fitnah dtg. ni namanya 'gentlemen'.

      Delete
    5. Gentel-man
      Gentel kat PD kot... Tanya isa samad

      Ajak debat lari
      Minta komen - no more statement

      Delete
    6. 6:28 nih buat bongok atau memang bongok atau semulajadi bongok...

      Baca sini...tahun 2015 Majlis Raja Raja telah BERTITAH, 1MDBeban nih di SIASAT DENGAN TELUS DAN ADIL KEMUDIAN DI BERI PENCERAHAN supaya rakyat tidak Ada prasangka...

      PM01 juga berlendir air liur kata TUNGGU AUDIT TUNGGU SIASATAN...

      Mati hidup balik dia kata kalau nak songlap....tut tup pecah temberang dia BERBILLION WANG ADA MASUK ACCOUNT PERIBADI DIA...

      Tak cukup BERJUTA WANG SRC juga disengat nya masuk ACCOUNT dia...

      Kemudian dikelentong nya Arab dogol bagi derma dan di hebohkan barisan pimpinan UMNO...

      Kalau tak bersikap sombong dan bongkak dengar nasihat Tun M berundur, kemungkinan cerita songlap nih dibungkus rapat...tapi,

      Kehendak ALLAH jadi begini BERI pengajaran Melayu-Muslim-Bumiputera terpalit semua angkara LANUN-BUGIS merompak dan joli sakan berbelanja sehingga tengik Berlian Jambu pun timbul...

      Cukup lah temberang...nak tipu pun dah tak laku lagi dahhhh....

      By the way KD, some good observation from this writings...Dinturtle is some guy doing the same thing before being called to meet his maker, may Allah bless his soul,
      Amin.

      Delete
    7. Dia yg bangang bebal & bengap ngata kt org. Buka & tenangkn hati, kmudian cari dr suma sumber yg ada dan nilaikn btul2 dr awal crite.

      Delete
  2. Akhir zaman akan berlaku, menjelang kiamat....

    Akan ada ketua pemimpin yang memerintah, perintahnya umpama singa,
    menteri2 nya pulak umpama serigala...
    Hakim2 nya seperti anjing...
    Dan rakyat pada masa itu seperti kambing yg hilang pedoman....

    Sesuai untuk geng ameno....

    ReplyDelete
  3. Apa geng Pakatoons Malaikat ke...

    ReplyDelete
  4. I love Bro Din Turtle....respect him wery much too. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya. Amiin Ya Allah.

    ReplyDelete
  5. *Kalau tak bersikap sombong dan bongkak dengar nasihat Tun M berundur, kemungkinan cerita songlap nih dibungkus rapat...tapi*
    Kehendaklah ALLAH...agar semua hal yg tak baik tidak dibungkus rapat oleh tMahathir.....😚😚😚😚😚😚😚
    Mamak kain pelikat..singkap kain tinggi nmpak k.... tapau trua

    ReplyDelete