Google+ Followers

Sunday, June 4, 2017

ANWAR INGATKAN MAHATHIR

Anwar ingatkan Mahathir bahawa dia tidak boleh menawarkan dirinya sebagai PM kerana ia bergantung kepada keputusan konsensus PH. 

Kalau disemak kenyataan Tun,  ia berdasarkan cadangan dan Tun hanya pertimbangkan jika itu keputusan PH..pertimbangkan boleh membawa maksud terima atau tidak terima. 

Peringatan Anwar hanya mengesahkan lagi dan selari (konsensus)  bahawa kematangan politik di PH dan penelitian calon PM sedang berlaku prosesnya. Sekaligus menolak anggapan PH bercakaran sesama sendiri kecuali mereka yang sudah muflis hujah dan putus harapan kepada puak sendiri. 

Apabila faktor umur diambilkira,  Anwar sendiri,  Tun,  Dr Azizah dan Muhyiddin tertolak dengan sendirinya.. 

Yang tinggal adalah Mukhriz,  Sallehuddin dan beberapa nama lagi dan puluhan pelapis lain yang sedang meningkat naik. 

Anwar dan Tun sedang mencatur politik supaya lebih ramai anak muda terlibat dan PH adalah pentas terbaik untuk mereka yang ingin berjuang. 




Kita hanya mampu senyum melayan mereka yang kecewa dan gagal mereputasikan diri dan habis idea membangun negara. 
Rakyat tidak terpedaya lagi dengan hipokrik zuhud dan manis bibir menjelang PRU. 

Negara tidak boleh maju berdasarkan gadaian dan hutang melampau. 

22 comments:

  1. Sibuk dgn calon pm..Menang x lg..Syok sendiri melangit jgn SAmpai tersembam kebumi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN tu sibuk pasal PM... boleh menang ke untuk PRU14?

      Delete
    2. Satu kerusi habuk pun tak ada.. berangan macam hindu baru lepas minum todi.. bukan program atau blueprint untuk rakyat yang mereka kalut dan sibuk gubal.. tapi kerakusan merebut kuasa tanpa segan silu.. zaman dlu2 orang malu nak berebut macam ini sebab rakyat akan benci.. spt skrg macam jadi trend pembangkang yang tak malau.

      tukar nama berkali.. logo macam2.. tapi takkabur lagak mcm memerintah!

      Semoga Pakaton kalah teruk dan hancur tergolek PRU14. matlamat syaitan dikenali yang bencikan keamanan yang tamak kuasa.

      Delete
  2. Kalau tak bincang, kang kau pulak yang sibuk cakp Pembangkang
    takda calon untuk PM bila menang besar dalam PRU14 nanti.
    Kami, pengundi takda masalah.
    Sesiapapun boleh jadi PM asalkan bukan NAJIB atau menteri-
    menteri kabinet dapor Najib.
    Kami pengundi tak jangkakan hidup yang senang selepas BN jatuh.
    Sesiapa sahaja jadi Pm akan menghadapi masalah besar akibat
    hutang negara yang dah nak capai trilion, belum lagi cerita
    pasal hutang 1MDB.
    Yang penting, BUKAN NAJIB.
    Tak sanggup melihat harta negara satu demi satu terjual kepada CINA.
    Dan saya tak sabar nak tengok Najib di heret ke Mahkamah dan dihumban
    ke Sungei Buluh forever.........!

    -cikminah-

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik bro..itulah yg rakyat harapkan skrg...tanyalah rakyat..rata2 dah meluat

      Delete
    2. Rakyat terkejut dan meluat dengan penyangak tua..22 tahun belum puas jadi pii emm..
      lepas tu nak paksa rakyat terima boboi lembap tu jd pii emm.. mmg hancur negara jwbnya!

      Delete
    3. tu punya jahat dendam pd najib

      ini perangai syaitan. dengan jelas musuh2 Najib ini sanggup dan akan merekayasa kes supaya menangkap Najib.

      Org2 mcm ini niat awal pun sudah syaitan. Semoga Allah SWT lindungi golongan ini dari menang sedikitpun. Semoga Allah SWT hancur leburkan Pakatan dan Parti Penyangak Bunga ini PRU14 dan seterusnya!

      Semoga malaysia kembali aman dan damai. Lebih ramai yang sayangkan najib ialah silent voters. cari pasal lah buat ainaya pada kebaikan Najib. akan huru hara Malaysia jika berlaku!

      Delete
    4. Semoga Najib terbuka hati utk siarkan Laporan PAC dan bentangkan penyata kewangan 1MDB.Dengan ini pembangkang tiada lagi peluru utk mengkritik Najib. Najib membisu & menikus menyebabkan pembangkang ghairah menghentam Najib. Apa yg perlu takut jika Najib di pihak yg benar.

      Delete
  3. Kejatuhan pH bermula di Selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. seterusnya ke Pulau Pinang. Ameen Insya Allah!
      kejahatan PH semakin terbongkar. maka mereka kelam kabut mengatur fitnah baru untuk mengalih perhatian rakyat!

      Keruntuhan parti chap bunga makin ketara. Ahli2 beribu lari dan skrg dikhabarkan sedang merebak ke negeri2 lain melalui network ahli2 yang keluar!

      Tunggu lepas raya ini dikhabarkan ada banyak lagi kejutan!

      Di Jerlun boboi tidak popular, hambar walaupun membawa DEDAK berbeg2..

      kasihan. macai dlm blog je yg sembang mcm nak pecah panggung!

      Delete
  4. Betul ke..... "Kematangan Politik di PH"...atau ayat penyedap je.
    Anwar berkata "Consensus, calun PM bukan ditentukan oleh Dr Mahathir" dengan facial expression yang "terganggu".
    KD tak payah lah nak neutralise kan keadaan, ketidaksefahaman terserlah dalam PH.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyedap rasa jek, bukti dah banyak sebagai contoh kat Perak dan Selangor. Even pakatan rakyat pun berkubur. konsesus macam mana nak bawak kali ni? satu untuk kau, satu untuk aku ke?

      Delete
    2. barisan alternatif
      pakatan rakyat
      pakatan harapan
      pakatan syaitan
      kekekeke...

      logo pun tarak.. sibuk nk rebut jawatan.. rakyat akan merana pilih puak ini

      Mader tahu UMNO jugak jalan sebenar utk boboi naik jd pii emm
      dia sedang paksa rakyat jatuhkan Najib
      somebody akan naik wktu itu dia akan muka setebal kulit lembu menyarankan boboi masuk UMNO semula.. dgn sepantas kilat boboi akan dipaksa julang... naik..

      bahaya sbrnya cara mader sbb tak natural aspirated.. boboi tu disability yg ketara!

      Delete
  5. Dok nampak cina luar, cina dalam tak nampak kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. beratus CINA DALAM yg skrg ni menjadi pengautur dengan MUSUH luar dalah dilahirkan zaman Mader. Zaman kroni diutamakan! Kuok Brothers, Phek Khing, Goh Tong, Vincent, antara kroni2 pelahap yg diberi makan kenyang zaman mader dn skrg mereka ialah pembangkang!

      Delete
    2. PM=Melayu
      Pemimpin Angkatan Bersenjata=Melayu
      KSN=Melayu
      Semua di tampuk kuasa Melayu. Apa yg tak kena hingga nak salahkan org lain?

      Delete
  6. Paling kuat meroyan, itu je lah yang 6.3% boleh buat.

    ReplyDelete
  7. sebelum diangkat semula jadi Soltan Pakaton ... semoga terbuka hati Mader bapak kleptokrasi berpencen untuk bertaubat dan menyesali perbuatan2 terkutuknya selama menjadi PM 22 tahun dlu.. BMF Memali Forex bail out samun sana sini duit rakyat dengan dasar penswastaan ala ahlong.

    Bersihakan dulu tuduhan2 lalu baru fikir untuk dicalonkan semula jadi Soltan... itupun kalo rase boleh tongkat langit lagi 20 tahun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya ni saje hujah Bangang dedak 6.3%... isu BMF..MEMALI dan FOREX sudah TUN jelaskan dalam Blognya...Hanya mata yg diselaputi dedak sahaja yg tidak nampak kemungkaran yg berlaku hari ini...menyedihkan...

      Delete
    2. 10:55 punya lah bangang tahap bawah najis lanun...22 tahun Tun M bawak negara kearah rakyat terkenal dan rakyat di hargai ke seluruh dunia....

      Lanun-bugis buat juga yang sama terkenal nya Malaysia hanya terkenal nya dengan segala penipuan, penyonglapan, kelentongan dan salah-guna kuasa memegang telor-telor kepala kepala agencies kerajaan hanya untuk kambus pencurian wang yang dah terlalu besar tembelang pecah hingga si bangang 10:55 dan segala perajurit lanun dah tak boleh nak bikin valid argument lagi dahhhh.....

      Jho Lo berak kan kamu semua dari kepala-lanun hingga kesemua pembantu-lanun dan penyamun masih tak mahu sedar sedar lagi....dek termakan pil bodoh siLanun-Bugis!

      Delete
  8. http://donplaypuks.blogspot.ca/

    Cakap banyak pun tak guna...tembak pun tak kena....segala lanun lanun si bugis boleh baca link diatas dan basuh otak dari terus di tipu dan di kelentong dan di temberangka....

    Busuk nya 1MDB dah melangit ooiiii....

    ReplyDelete
  9. 6.3% Samsung A9 nak cakap apa pun, takda sapa kisah.
    Semua tahu, cuma gendang tin kosong.
    Nak tawan Peneng & Selangor kunun...........HEHEHE.
    Nak ke kakitangan kerajaan Peneng & Selangor undi BN
    when they get 3 months bonos for raya berbanding sedekah
    Najib kepada kakitangna Kerajaan Persekutuan rm500.....????
    Hehehe......so kelakr

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..