Tuesday, June 20, 2017

COKODOK PISANG ISA SAMAD

Malam tadi,  mak aku dari Felda Selancar telefon, darah tingginya dah turun sejak diumumkan pembatalan gst bagi 60 jenis makanan.

Bagaimanapun oleh kerana kos sara hidup yang tinggi,  raya tahun ni katanya tak ada ketupat lemang kueh mueh seperti biasa,  menu akan diganti dengan cokodok pisang isa samad dan lepat liat zakaria. Menu baru ke mak? 

Di felda katanya pun sekarang dah ada kedai dobi 24 jam.. DOBI PANDI LAYANDIRI

Sempat juga aku pesan pada mak,  tutup pintu dan tingkap rapat-rapat,  jangan sesuka hati jemput tetamu masuk rumsh,  karang ada pula yang di copet di kelepeknya.. Sekarang ni orang melanun siang-siang buta,  dah tak tahu malu lagi.. 

Aku juga sempat minta maaf pada emak sebab janji nak beli  pink diamond pendant tidak kesampaian,  sold out. 

Raya ni aku balik,  rasa lebih selamat sebab SPAD dapat pengerusi baru.. Dengar khabar yang tidak boleh dipercayai tetapi tidak mustahil,  SPAD bakal tersenarai di bursa.. Oh ye ke

Tak sabar nak balik kampong, banyak cerita ooo mau kongsi. 





# Berpolitik tidak semestinya dari kereta mewah atau rumah agam,  duduk di motor pakai selipar pun berehh bohhh... 


7 comments:

  1. hahaha..molek kepala otakmu

    ReplyDelete
  2. Hahahaha Semoga berhati hati di jalanraya. Selamat hariraya KD dan semua. Maaf zahir dan bathin

    ReplyDelete
  3. Luar tajuk sikit ye KD..... Anwar Ibrahim dah buat pengumuman yg dia tidak akan menawar diri untuk jawatan PM kalau PH menang PRU 14 nanti. Tun Dr Mahathir bila pulak nak buat pengumuman yang serupa....hee.... hee....hee.
    Azmin dan Mat Sabu akan tepuk tangan kalau kalau ini berlaku. Mat Sabu lagi le.... akan main meriam buloh sampai ke pagi raya.

    ReplyDelete
  4. Itu lah bila kita selak kain orang, orang akan selak kain kita pulak. Suruhanjaya DiRaja akan ditubuhkan bagi menyiasat kerugian yg dialami oleh BNM pada tahun 90an. Katanya ada fakta tersembunyi yg tidak dibentangkan ke parliament pada masa itu. Sapa PM, sapa TPM dan sapa Menteri Kewangan pada masa itu ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa pulak menteri menteri kabinet nya pulak... Tunggu?

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...