Google+ Followers

Friday, June 30, 2017

SATU LAGI CAMPURTANGAN NEGARA ASING...

Menteri dan Mufti.. Tolong komen

Mungkin juga ada lebai yang nak tunjuk bahlul dengan peribahasa beruk tampar monyet sebab berebut pisang atau ada juga yang nak jadi gembala buaya dalam kandang singa. 



20 comments:

  1. Salleh s.keruak x nak komen ke?

    ReplyDelete
  2. kesian, kd sudah kehabisan isu. pasal syarikat malaysia disiasat thailand tu takde kena mengenapun dengan isu campurtangan asing. syarikat itu beroperasi di thailand dan disyaki telah melakukan kesalahan dalam undang2 thailand. tiada kena mengena dengan kerajaan malaysia, apatah lagi dengan najib, menteri atau penyokong najib. kenapa kd cuba kaitkan kononnya siasatan syarikat dari malaysia oleh thailand itu akan ditakrifkan oleh kerajaan sebagai campurtangan asing? kd kena maintain dengan isu, biar konsisten, bukan main ceduk dan mainkan macam budak2 kecik main taik. yang komen kat atas tu pulak, macamlah salleh s. keruak merepek nak membaca blog kd ni. ni blog orang macam kita yang banyak masa lapang, boleh komen ikut suka hati perut. soalan nak minta salleh s.keruak komen tu satu soalan sangat tak cerdik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu yg bodo tahap bangang.

      Kalau cerita di atas tu tak ada kaitan dengan campur tangan asing melainkan kisah syarikat Malaysia disiasat di luar negara kerana melakukan kesalahan di negara itu maka samalah juga dengan kisah 1MDB. Ia bukan kisah campurtangan asing melainkan kisah kesalahan orang luar yang dilakukan di US.

      Itulah makan dedak banyak sangat sampai jadi bongok.

      Delete
    2. kesian juga kpd anon 9:04. asal menulis je emosi dan menyumpah orang. kesan hati hitam kot.

      Delete
    3. Tp mmg betul kata 9.04 tue..

      Ko anon 5.11 & 9.25 bercelaru hujahnya..

      Pertahankan najib dgn bernas.. Bukan dgn hujah yg bcelaru.. Kesian najib, dia dah pesan jgn jadi bangang kan..!

      Delete
    4. macai tak kesah ke bila digelar bangang??

      Delete
  3. Terus mencari isu,terus diisu kan apa sahaja yang boleh dipalitkan dg kerajaan.
    Dah habis Ramadhan, dah beraya pun tapi hati masih hitam pekat dengan penyakit hati tahap kronik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tak menteri dan Mufti tak perlulah komen sampah, otak dan hati dah kosong, tak ada hidayah..

      Ramadhan atau syawal tidak akan mensucikan hati lanun dan pendedak kalau tak taubat, mengaku salah, berundur.

      Delete
    2. Tak usah lar nak kata hati org lain hitam pekat jika hati ko sendiri yg mmg hitam pekat dgn penyakit hati tahap kronik..

      # mengata org dia yg lebih.. hehehe

      Delete
  4. Kenapa Najib bersetuju dengan goldman sachs untuk mengenakan 10% komisen dari dua 1MDB bond yang bernilai $3.5b sedangkan komisen untok sovereign fund hanya sepatutnya 1% di pasaran bond dunia? Dia bekerja untuk kepentingan rakyat malaysia atau untuk goldman sachs? Sila Najib dan bahlol2 upahan yang hebat2 jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila masanya yg ko melihat dokumen persetujuan oleh najib seperti yang ko sebutkan di atas? adakah 1mdb hanya diurus oleh najib seorang diri? kedai getah sekerap boleh la kalau ko seorang urus, setuju tak setuju atas ko. ini sebuah syarikat sebesar 1mdb, najib seorang yang putuskan. yang duduk sebagai ceo dan lain2 tu saja makan gaji buta ke? atau ko yang tak berapa celik bagaimana pengendalian sebuah syarikat. mungkin juga cerita yang ko cuba jaja itu sebenarnya cerita palsu yang entah dari tong sampah mana yang ko kutip. sekarang ni banyak tong2 sampah yang baunya wangi tetapi isinya tetap juga sampah.

      Delete
    2. Tim Leissner yang broker bond 1mdb pon dah dipecat boh! Memang mu benar ceo dan lain2 memang besar punya haram makan gaji buta jer. Jadi 1mdb memang bermasaalah ya. Audit akaun pon tarak deh pakcik oiiiii. Mu pandai pengendalian syarikat besar cuba mu jelaskan kenapa jadah2 nie tidak menepati akta syarikat ?


      Cuba mu celik sikit. Nanti masuk lobok. Mu fahe Memorandum & Article (M&A) syarikat 1MDB. Artikel 117 ?Mu pandai kan jadi takyoh jelaskan lagi ya. Pinjaman bond US$3.5 billion dah dilepaskan oleh Goldman Sachs pon ke 1MDB maknanya persetujuaan 1MDB berlandaskan perlembagaan syarikat sudah dipenuhi. Jadi takyoh lah kita jadi bahlol nak cari bukti kertas persetujuan Najib mewakili dirinya sebagai individu.

      Eh berapa punya haram ......dah. Celikkan mata pakcik oiiiiiiiii Jangan sampai masuk tong sampah lebih malang kalau masuk tong najis.(TS)

      Delete
  5. Memang susah nak berbincang dg orang orang yg terlalu taksub ni. Anon 9:48 pm dan Anon 9:49 PM sama je sekapal dg blogger ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello 11:17. Ketaksuban adalah hanya untyk memastikan lanun dan isterinya ditumpaskan..

      Aku tak tahu samada najib atau mahathir, yang salah tetap salah.

      Delete
    2. Hello 11:17. Tak yah susah2 bincang. Jawab lah dng jawapan logik soalan 09:58. Pada ramalan patek sesiapa yg tak tahu menjawab soalan mudah dengan jawapan yg jujur tu alamatnya dia berbapak sepuloh. Jawab lah

      Delete
  6. India dengan pupulasi nya 1.3 billion dan kadar kemiskinan tinggi melaksanakan cukai GST mulai 1 Julai dengan kadar 5%. Ada sebahagian barangan yg dikenakan cukai GST sehingga 28%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah berfakta dengan puak2 macam kt atas tu bro. dema akan serang serang serang terus tanpa perlu gunakan otakpun. otak dema tu tak berapa guna sgt. dema pakai perut je...

      Delete
  7. Anon 1:22 AM.....ia la kan. Kita diam je la, biar diaorang melalut lalut..... bla... bla....bla...macam menyalak gunung.




    ReplyDelete
  8. Kerugian adalah risiko bisnes
    Lanun adalah kelepek

    Lalalalala

    ReplyDelete
  9. Kesian Pakatun Hopeless...minta tolong Thailand pulak!!

    ReplyDelete