Google+ Followers

Monday, June 19, 2017

YANG KENA FITNAH SANGAT TAKUT????

Apa istimewanya DOJ dalam isu saman sivilnya untuk merampas hartanah yang dikatakan hasil kegiatan haram 1mdb (?)

DOJ buat atas bidangkuasanya,  haknya..  Belum tentu dia berjaya. 
DOJ tak sebut pun nama Najib dan Rosmah... Itu hanya persepsi pembangkang dan majoriti rakyat,  pekak kan sahaja telinga,  bukan tak pernah buat pun sebelum ini.. 

Kalau dokumen DOJ campurtangan asing,  fitnah,  tersinggung... Wisma Putera wajar memanggil duta amerika,  kecam dan usir..  Cuba buat ?

Hakikatnya kata AG,  1mdb bersih suci,  najib suci,  rosmah suci.. Disucikan oleh AG sendiri tanpa perlu membawanya ke mahkamah untuk diputuskan. 

Dalam hal ini AG lebih tinggi statusnya dari DOJ yang tidak berani membuat keputusan sebaliknya memohon mahkamah sivil putuskan. 

Merasa statusnya lebih tinggi, agaknya itu pasal Apandi mempertikaikan kenapa DOJ tidak menghubunginya terlebih dahulu??? 

Dari situasi ini nampaklah kita siapa yang mudah dibeli.. Kononnya Mahathir bayar DOJ atau sebenarnya bagaimana? 

Begitu juga dakwaan Permohonan DOJ tersebut recycle dan tanpa bukti.. Antara yang sealiran pemikiran dakwaan tersebut adalah Hisham.. 
Apa dia fikir DOJ itu kedai runcit di Sembrong yang menangkap seorang pencuri gula gula getah (?) Tangkap semborono tanpa bukti kukuh.. 

Dan jika ianya recycle,  kenapa pula semuanya panik macam menerima berita baru yang maha dasyat tempiasnya .. 

Nasihat blog ini,  bertenanglah,  mulut tempayan boleh ditutup.. Tetapi tidak pada mulut manusia. 

Kebebasan bercakap diberi kepada semua pihak sebanyak mana mereka nak bercakap untuk memberi keyakinan kepada rakyat,  mereka mempunyai banyak fakta malah mencabar keghairahan rosmah untuk saman.... Begitu beraninya mereka,  orang yang membuat fitnah begitu berani ?... Orang yang kena fitnah begitu takut???? 

Dalam kebebasan bersuara dan peluang menunjukan kebenaran,   Najib memilih untuk berhujah "no more statement"... Apa boleh buat,  itu pilihan dia... Pilihan orang yang kena fitnah????? 






5 comments:

  1. Tahun ni raya rantai halus la. Tak ada pink loket. Nanti ramai ambil gambar. Kalu bukan fitnah, pakai la loket pink yg jhlow beri untuk isteri mo1. Baru uummph raya pasal orang tahu harga loket.

    ReplyDelete
  2. Tlg la berundur dari berblog..Sampai Bila nk Jadi penyambung fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah kat mana? sbb ko cakap fitnah ke? kalau rasa fitnah jawab le dengan bukti..ni sekadar penafian semata2 demi pertahankan MO1..apa le..

      Delete
    2. Mana Ada fitnah....Najibugislanun sendiri kata Tunggu Audit, tunggu Siasatan...Audit 1MDB 2016, 2015, 2014, 2013...mana ekk??? 2017 dah tengah tahun pun....

      SPRM masih cari lobang belut???

      KPNajib masih cari lobang cacing???

      9:37 merayu suruh orang berundur tapi bunyi lebih macam buah kendur....

      Delete
  3. Sampai yang bersalah dimahkamahkan, selepas itu aku cadangkan blog ini ke arah keagamaan, menginsafkan penyokong lanun dan pengkhianat ugama dan bangsa

    ReplyDelete