Google+ Followers

Saturday, July 15, 2017

PEMBANTU ROSMAH MELATAH KEPOH

Pusing kot mana pun aku tak tahu apa kaitan pembantu rosmah dengan perkembangan politik tanah air lebih lebih lagi politik atasan,  apa kapasiti budak pasar ini mencampuri. 

Terbaru dia bertanya kepada Dr Wan Azizah, Presiden PKR @ Presiden PH adakah masih percaya kepada Tun Dr Mahathir, Pengerusi BERSATU @ Pengerusi PH (?) dalam keazaman menjadikan Anwar sebagai PM. 
Mungkin Rosmah yang suruh bertanya  kalau tidak,  masa kan dia begitu biadab dan bodoh mencampuri...

Adalah lebih baik qaplah ni tanya majikannya,  samada Rosmah masih percaya kepada Najib atau bertanya kepada Najib adakah masih percaya isterinya??? 
Agak²nya apa reaksi mereka terhadap mamat kepoh ni.. 




Aku rasa lebih baik dia tumpu kepada esok ke pasar nak beli ikan apa sebab kembong dah mencecah RM20 sekilo atau apa kasut yang Rosmah nak pakai esok pagi dari merapu kepada perkara bukan bidangnya.. 






Muhyiddin diberi sambutan hebat di Kota Tinggi, sah majoriti peneroka felda,  semalam. 

13 comments:

  1. Salam. Ini jentik bukan sebarang jentik. Terbaik bro

    ReplyDelete
  2. sakitnya tuh disini..
    didalam seluar ku...

    ReplyDelete
  3. Anwar sah peliwat kerana dah dibicara dan dijatuhkan hukuman oleh hakim tetapi masih tetap dipilih menjadi PM oleh puak pembangkang, tindakan ini sungguh tak bermaruah dan islamik langsung kan. Jadi aku rasa bn/umno lah yg terbaik dan masih menjadi pilihan ku, he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwat kena kosongkan bilik penjara untuk digantikan dengan banduan baru, lanun.

      Delete
    2. Betul tu lepas ni lanun akan ganti bilik tu

      Delete
    3. Si lanun itulah yang mengupah si saiful bukhari untuk fitnah

      Delete
  4. Ooii.... tak de cite lain ke, asyik asyik mengumpat je. Kronik benar tahap kebencian nya. Sucikan lah hati tu.

    ReplyDelete
  5. Sebagai rakyat Malaysia dia bebas bersuara. Kerana orang tak berapa kenal dia,dia bilanglah hubungan dia dengan sipolan yang orang senang kenal.

    ReplyDelete
  6. kd, paku dulang paku serpih, mengata org dia yg lebih. ko siap komen, ngata,tanya & sindir org lain x pe plak. ko plak sapa? setakat blogger picisan LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang blogger politik cakap pasal politik, itu kapasiti blogger.

      Driver buat kerja memandu, bibik buat kerja rumah.

      Kau makan dedak, memang patut jadi pecacai, aku sokong

      Delete
  7. PESANAN UNTUK UMMAT AKHIR ZAMAN. *Kalau ada orang muslim menyokong org kafir kerana kononnya org kafir boleh membangun. maka sampaikanlah pada dia bahwa firaun boleh membangun mesir menjadi negara maju, penduduknya hidup makmur tetapi fir’aun mendustakan Allah, maka Allah hancurkan dia.*

    *kalau ada orang Muslim menyokong org kafir kerana kononnya org kafir boleh membuat negara kita menjadi moden. maka sampaikanlah pada dia bahwa namrud boleh membangun Messopotamia menjadi negara yang moden, bangunan menjulang ke atas dengan teknologi canggih ketika itu. Hanya namrud mendustakan Allah, maka Allah hancurkan dia.*

    *Kalau ada orang Muslim menyokong org kafir kerana kononnya org kafir boleh menjadikan hidup makmur, maka sampaikanlah pada dia bahwa Bangsa saba’ boleh membangun negerinya menjadi negara yang makmur, bebas rasuah Dan kaum saba’ mendustakan Agama Allah, maka Allah hancurkan mereka..*

    *percaya lah orang yang selalu bersama Allah tidak akan pernah kehilangan apapun, tetapi orang yang kehilangan Allah maka ia akan kehilangan segala nya.*

    *Saya tidak benci dengan orang non muslim atau membiarkan muslim yg korup, tetapi Allah dengan firmannya melarang saya untuk memilihnya sebagai pemimpin dan teman setia dan mengetepikan ukhuwwah sesama muslim apalagi jika mereka berani mencampuri urusan agama kami.*

    *Saya tidak ingin berdebat dengan Anda yang mendukung mereka, apalagi jika Anda yang orang islam.*

    *Bagaimana saya boleh meyakinkan Anda, sedangkan Firman Allah pun Anda abaikan.*

    _*Tanyalah orang-orang soleh.*_
    _*Mengapa mereka tidak mahu berhibur?*_
    _*Nescaya mereka akan menjawab.*_
    _*Bagaimana kami mahu berhibur sedangkan,*_
    _*Mati itu di belakang kami.*_
    _*Kubur itu di hadapan kami.*_
    _*Kiamat itu janjian kami.*_
    _*Neraka itu memburu kami.*_
    _*Dan perhentian kami ialah Allah.*_

    _*afala ta'kilun...? tidakkah kamu berfikir...?*_

    *WASIAT IMAM ASY SYAFI'I*

    Imam asy Syafi’i rahimahullah, pernah berwasiat:

    “Nanti diakhir zaman akan banyak Ulama’ yang membingungkan umat, sehingga umat bingung untuk membedakan dan memilih yg mana Ulama’ Warosatul Anbiya’ (penerus nabi) dan yg mana ulama’ suu’ (jahat) yang menyesatkan umat.”

    Maka Imam Syafi’i rahimahullah pun melanjutkan:

    “Carilah Ulama’ yang paling dibenci oleh orang-orang kafir dan orang munafiq, dan jadikanlah ia sebagai Ulama’ yang membimbingmu, dan jauhilah ulama’ yang dekat dengan orang kafir dan munafiq kerana ia akan menyesatkanmu, menjauhimu dari keredhaan Allah.”
    .
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usin, fokus pada tajuk..
      Mencacai lama pun masih tak faham protokol...

      Delete
    2. kalau awak faham maka fahamlah. maknanya awak tak faham maksud tulisan di atas. tak ada kaitan ke tulisan itu dengan situasi politik semasa?

      Delete