Google+ Followers

Saturday, July 15, 2017

SPRM KEKAL JUARA KEMPEN

BPR mahupun nama baru SPRM dan kalaupun diberi imej baru,  tukar namanya atau tukar bossnya tetap masih seperti dulu, kekal Juara Kempen Anti Rasuah.

Dari segi prestasi,  masih tangkap ikan bilis,  jerung terlepas..kata orang banjar,  seumuran!

PP  merupakan negeri yang belum tandatangan IBR,  elok SPRM tunggu kes rasuah  lim guan eng diselesaikan dulu dan sementara itu elok tumpukan ke lubuk lubuk dan pemimpin yang mudah dikenalpasti rasuah.

Jangan amalkan,  kuman seberang laut nampak,  bangkai gajah depan mata tak hidu tak nampak.

Banyak lagi kes belum selesai,  siasatan ke atas anuar musa,  macam siput naik pokok. Kes FGV dan Felda mungkin akan menerima nasib yang sama,  Bagaimana kes sorro di Melaka.. Bagaimana kes Peguam Shafiee Abdullah  dan Ketua Perisikan Tentera,  elok siasat dan bersihkan nama mereka..

Jangan berdegar dengan istilah intipan berbulan, serbuan, siasatan berbulan tetapi hasil tiada.

Kita faham bukan senang nak membuktikan tetapi jangan lagi disukarkan dengan pilih bulu.
Jangan disukarkan dengan takut pada tangan ghaib,  jika ada tangan ghaib,  jika takut, mohon bertukar ke bahagian lain.

Hi



Nak tunggu sampai bila...

15 comments:

  1. Tak tahu le dg sorang ni. Kat dia tak de satu pun yang betul, ambil tindakan salah tak ambil tindakan salah selagi semua tu dibawah naungan kerajaan BN/UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah x betul..nak kata betul ke? Ngok

      Delete
    2. Ketua SPRM ini budak suruhan Najib Rosmah bukan Ketua Pesuruhanjaya SORM. Dia tidak menghayati & fahami apa itu singkatan SPRM.

      Sila
      Peperiksa
      Rosmah
      Mansor

      Delete
  2. Cibai Babi puki Haram la puak pakatn ni komplen Korg pndai la mcm Korg sempurna sgt..Baru dpt 2 negeri pun xtelus jgk..Babi sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelas dan tepat ANDA memang celaka haramjadah. Lain kali bawak2,makan angin ke penang dan selangor...asyik duduk bawah tempurung sebab tu kau DUNGU
      Faham? Mana nak faham,bahalol...kan!

      Delete
  3. Tungguuuuuuuuuu. Dan tungguuuuuuuuu. Dan tungguuuuuuuuuuuuuu. Kalu harapan menang pru14, ramai la jerung kot. Tapi bapak jerung selalunya lepas. Tungguuuu la dulu, ikrar dulu, baru tungguuuuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulis pun bingai semacam jer nak kenen kenen...apasal si Lanun-Penyamun-bugis tuh kata...TUNGGU AUDIT, TUNGGU SIASATAN...itu bukan ikrar beb... itu JANJI!

      Not everyone as stupid and as low as the pirates' dog as you see them here scheming with the utmost stupidity...in their pro-PM01 blogs, they don't even dare to let any merits on discussion and rebuttals to be aired...

      Delete
  4. Kechik punya olang buat salah , busat punya olang buat tatak salah maa aa.

    ReplyDelete
  5. CELAKA UMNO--- CELAKA UMNO CELAKA UMNO CELAKA UMNO CELAKA UMNO CELAKA UMNO LAGI CELAKA PENYOKONG UMNO NGOK CELAKA UMNO LAGI CELAKA PENYOKONG MO1 & MRS MO1

    ReplyDelete
  6. maaf lari tajuk jap,
    KD saya nak tanya sikit.KD ni banjar ke?

    ReplyDelete
  7. Dengarnya Majlis President Pakatan Harapan semalam mengumumkan Anwar Ibrahim sebagai KETUM dan juga orang nombor satu dlm pimpinan pakatan dengan "dibantu" oleh Dr Mahathir sebagai orang nombor 2.
    Kah.... kah....kah, seorang mantan PM,seorang negarawan....tapi akhirnya setakat " Pembantu " sahaja dalam barisan pimpinan. Orang yg dibantu nya pulak kat "dalam".
    Teruk betul Dr M ni sampai dah sanggup hilang mertabat disebabkan kebencian kronik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu petanda keihlasan Tun Mahathir...bukan gila jawatan atau mahu Mukhriz jadi PM seperti yg digembar-gemburkan oleh kamu siang malam di sana sini.

      Delete
    2. Baru saja Anom (tahu sama tahu) pd Jumaat, 14/7/17 @ 1:53:00 AM, berkata...

      Dalam struktur Pakatan Harapan, nampaknya jawatan Pengerusi (Dr Mahathir) lebih tinggi dari jawatan KETUM (Anwar). Dari susunan struktur ini, nampaknya macam (lagi sekali) Dr Mahathir menjadi boss kepada Anwar. Persoalannya rela kah Anwar berbosskan Mahathir. Mahu kah Anwar mengikut telunjuk Mahathir? selepas apa yg Dr Mahathir sudah laku kan kepadanya.
      Lagu satu persoalannya, dengan personaliti yang lembab dan tiada keberanian untuk membuat keputusan, boleh kah Wan Azizah menjadi President? atau setakat boneka sahaja. Di penghujungnya nanti Wan Azizah ditengah tengah akan mengidap penyakit jiwa ( dengan lain perkataan sewel) sebab arahan Dr Mahathir nak di ikut, arahan Anwar pun nak di ikuti. Dr Mahathir kata ya, Anwar kata tidak pada subjek yang sama.
      Last last sekali.... LGE pun akan masuk campur....lu aa Ajijah mistii ikut cakap saya maa!!!, lu jangan ikut cakap Mahathir, dia olang balu dalam pakatan. Lu jangan ikut cakap Anwar, dia dlm penjaler.

      Heran hari ini nada dia @ 17:00AM dah berubah...nampak sangat berbelit-belit macam belitan lebai pas pis pus. Aper cter flip-flop nie, nak racun pemikiran orang banyak ker...??

      Delete
  8. biarlah TUN hilang mertabat asalkan mertabat Malaysia berjaya dipulihkan diseluruh dunia.
    hadamkan perkara itu betul2.

    ReplyDelete
  9. Betul KD. Sudah lama kita memerhati puak ni. Hebah lebih gah dari Jom Heboh. Sembang tak lekeh. Ingat kita buta warna ke?

    ReplyDelete