Wednesday, July 5, 2017

UMNO ADA KEKUATAN LUAR BIASA







Seperti yang diperkatakan sebelum ini walaupun umno ada ratusan pemimpin utama,  ribuan pemimpin pelapis dan jutaan ahli tetapi yang masih sanggup mempertahankan Najib tinggal segelintir.  
Kemunculan Hadi melegakan walaupun tidak sependapat dengan Timbalannya yang mempunyai hujah yang lebih kemas. 

Kalau istilah "campurtangan asing" dan "hak sesebuah negara mengambil tindakan undang undang atas kesalahan di negaranya" tidak dapat dibezakan atau sengaja,  masih layak kah Hadi menerajui PAS. 
Jika sudah bercakap bohong atau mengelirukan,  Hadi sudah semakin jauh untuk layak sebagai PM. 





17 comments:

  1. Kekuatan luar biasa UMNO adalah kerana kebodohan dan ketaksuban org2 melayu yg memberi kuasa kepada UMNO semasa PRU13 dulu. Lepas nie kita akan menyaksikan semasa PRU14 nanti samada kebodohan orang2 melayu itu sedang ditahap yg masih boleh diubati atau bodoh selamanya. Untuk aku sekeluarga no more vote utk UMNO...kalau area aku calon DAP bertanding aku akan pangkah DAP. UMNO dgn tradisi membela melayu nie...kali ni boleh jalan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun yang berikut ini adalah copy paste daripada blog lain, cuba baca dan fahami dengan hati nurani, bukan emosi dan kebencian semata;

      DAP adalah parti rasis dan chauvinist. Parti berteraskan kaum cina ini mula bertapak sejak Malaysia merdeka. Bahkan umum mengetahui bahawa mereka adalah saki baki dari parti komunis yang pernah merampas kuasa dan memerintah Malaysia selama 14 hari dengan zalimnya selepas peninggalan Jepun dahulu. Matlamat DAP tidak pernah berubah kerana pemimpinnya Lim Kit Siang masih berkuasa dan menguasai parti tersebut. Parti yang 'kunun'nya sangat demokratik ini telah menyaksikan sesiapa saja musuh dalam parti serta singan kepada Lim Kit SIang akan dihapuskan. Jika Lim Kit Siang dan DAP ini binatang, ianya bukan lagi seekor harimau yang ganas bahkan adalah dubuk pemakan bangkai. DAP sedar untuk menguasai negara mereka tidak mampu menang secara bersendirian dengan hanya menguasai undi kaum cina sahaja, justeru kebelakangan ini kita lihat mereka banyak mempengaruhi bangsa Melayu untuk menjayakan cita-cita mereka. DAP banyak bereksperimentasi dalam politik. Arif Sabri adalah antara 'tikus makmal' DAP. Meletakkan 'tikus makmal'nya dikawasan yang majoriti pengundi Melayu telah menampakkan kejayaan mereka. DAP sedar bahawa susah bagi mereka untuk menjatuhkan Melayu dan mereka juga sedar adalah lebih mudah Melayu sendiri yang membunuh Melayu. Arif Sabri berjaya diperalatkan bagi mentohmahkan dan menyerang Mutfi, senjata menentang Melayu dan agama Islam. Namun akibatnya Arif Sabri terlantar diserang stroke, mungkin itu petunjuk dan peringatan dari Allah. Selain menggunakan kekuatan dalaman DAP sendiri, DAP juga menggunkana mana-mana pemimpin Melayu yang dilihat menentang UMNO dan kerajaan Barisan Nasional. Fuziah Saleh dari PKR juga berjaya dijadikan 'tikus makmal' DAP dalam isu Lynas. Fuziah diangkat jadi 'Ratu Lynas' untuk menyerang kerajaan namun dakwaan mereka terhadap Lynas yang 'kunun'nya merbahaya ternyata salah. Sehingga kini tidak ada satu pun laporan mengenai radiasi dan bahan nuklear dari kilang Lynas di Kuantan sepertimana dakwaan Fuziah yang disokong DAP selama ini. Akhirnya Fuziah sendiri yang kesipuan dengan kemaluan dan isu Lynas telah dilenyap begitu saja. Penduduk Kuantan tidakpun terkena radiasi dan sisa nuklear, namun yang sengasara akibat kenser adalah Fuziah sendiri. Allah menunjukkan kebenaran. 'Tikus-tikus makmal' ini adalah Si-Kitol dan Raja Mendaliar dalam hikayat Melayu lama dan banyak lagi 'tikus-tikus makmal' yang akan kita lihat nanti kerana DAP mempunyai dana asing yang besar untuk 'membeli' dan memperhambakan bangsa Melayu untuk digunakan sebagai senjata membunuh bangsa Melayu sendiri. Kekalkan perpaduan kita dalam Islam, bersatulah kita sesama Melayu

      Delete
    2. 8.31
      aku rasa umngok lagi rasis..hari2 TV3suku cerita pasal DAP, hari2 utusang sebut pasal DAP, hari2 puak2 A9 sebut pasal DAP..takut ye

      Delete
  2. Bodoh orang ko nnpk... bodoh piang sendiri ko buat tatau... 1 kerusi jer... 1 kerusi..... ahli berterabur lari pas ty mintak dilantik jadi Perdana Menteri.. tak ke bangang tahap maximum namernyer tuhhh...!!

    Bodosss..... kikikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengaku pon bodoh... tapi peliknya orang lain disuruh mengaku bodoh walaupon tak bodoh.... memang sahih.... makan dedak terlebih.

      Delete
    2. Pelik la...aku pun nampak melayu umno nie bodoh piang tapi masih puak2 dedak ni tanak mengaku. Abis semua ahli umno kena belit dgn pemimpin diorang sampai telan abis apa yg disuap ke mulut tanpa sekelumit rasa ragu. UMNO bagi beras kangkang ker masa nak beli undi??

      Delete
    3. Sokong PM penyamun lagilah bangang bodoh nak mampus

      Delete
    4. Sokong Tdm kerna bolih mempengarohi us... Takan bangang bin bodoh namanya

      Delete
  3. Melihat kepada tindakan tanduk hadi Dan tuan Ibrahim, zahid Dan najib, menelang pilihanraya akan berlaku sediit pergeseran dalaman parti Dan antara parti

    ReplyDelete
  4. Salah orang nampak, salah diri sendiri tak nampak dan buat buat tak nampak.... itulah Turn M, mana ade bekas bekas President atau PM di dunia ni yang masih nak tunjuk hebat walaupun pengganti mereka ada yg buat hal. Realitinya Turn M masih terbawa bawa sikap autocratic dan dictatorship nya.
    Dalam diam diam rakyat dah mula menyampah. Sebenarnya mereka lebih menyampah dg Turn M daripada Najib tapi pencacai pencacai Turn M yg tak seberapa ulang tayang berlebih lebih. Isu 1MDB, isu RM2.6 B, isu pelabur pelabur dari Cina, isu TRX, isu Malaysian City semuanya dah dua tiga tahun dah pun, dah dicetita dah pun dari A sampai Z tapi masih diulang tayang oleh Pakatan Hapraq, yg lebih sebab nak dekat dg PRU 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah bro. kebanyakkan mereka pecacai pakatan ni muncul daripada kedai barang lusuh. semua benda bagi mereka boleh di'recycle', dan itupun yang mereka buat. hari2 dok bising jho low, jho low, jho low. ada tu pulak punya la baik sehingga jho low dah jadi taik low, apa virus yang menyerang sel otak merekapun kita tak tahu. daripada membising menyebut jho low jho low tu, baik usahakan supaya tangkap si jho low dan bawa ke muka pengadilan. sampai sekarang si jho low masih lepas bebas, boleh yamseng, boleh bersiar-siar dengan kapal mewahnya dan lain2. kenapa negara hebat dimana wujudnya DoJ tak mampu untuk menangkap jho low? kenapa osama ben laden boleh sahaja dibunuh oleh amerika sedangkan untuk menangkap jho low sahaja amerika tidak mampu? cuba fikir sejenak, kenapa ianya tidak berlaku, malah dibiarkan tidak akan berlaku? supaya isu akan sentiasa berjalan, boleh sentiasa diulang tayang dan digunakan untuk terus meracun rakyat. boleh beritahu pada bila2 masa yang tun mahathir menyebut supaya jho low ditangkap dengan segera supaya isu 1mdb cepat selesai? tun mahathir bukan mahu isu 1mdb selesai, beliau mahu gunakan isu 1mdb untuk mencapai cita2 politik beliau.

      Delete
    2. Berdasarkan afidavit-afidavit saman DOJ ke atas beberapa barangan milik Jho Low dan Riza Aziz, kita faham bahawa US mendakwa Jho Low menggubah wang haram secara besar-besaran secara berkomplot dengan managing Director IPIC, Khadem Al Qubaisi.

      Persoalannya mengapa sehingga sekarang tiada tindakan jenayah diambil ke atas Jho Low oleh mana-mana negara termasuk US dan UAE?

      Mungkin benar seperti kata Peguam Negara Malaysia bahawa tindakan DOJ ini kerana politik sahaja.

      Malaysia tidak mengambil sebarang tindakan kerana 1MDB menyatakan mereka tidak ditipu oleh mana-mana pihak.

      Sehingga hari ini 1MDB percaya mereka membuat pelaburan yang betul kepada syarikat IPIC kerana semua transaksi dibuat atas arahan IPIC, kepada sebuah "anak syarikat IPIC" yang mempunyai nama Pengarah Urusan IPIC, Khadem Al Qubaisi dan pengarah eksekutif IPIC Mohamed Al Husseiny.

      1MDB tidak boleh mengaku wang yang digunakan oleh Jho Low sebagai wang mereka kerana ia akan mengakibatkan mereka kehilangan pelaburan dalam IPIC.

      Justeru 1MDB tetap berpegang teguh bahawa wang mereka yang diserahkan kepada IPIC adalah pelaburan tulen. Apa yang terjadi selepas itu atau adalah tanggungjawab syarikat terbabit.

      Jadi kita berharap US atau negara-negara terbabit menangkap dan mendakwa Jho Low.

      Yang di Malaysia pula kena faham yang diseleweng ialah wang IPIC bukan wang 1MDB. Sebab itu IPIC pecat kedua-dua pengurusan tertinggi mereka.

      Jika 1MDB melaporkan mereka ditipu oleh Jho Low ia akan mengakibatkan mereka hilang berbilion ringgit dan IPIC akan cuci tangan.

      Delete
    3. cubaan untuk mengalih tiang gol..kesian org2 umgok ni..dia org mudah terkeliru. mana nak boleh tangkap jho low. dia kan best fren MO1 dan isteri. sanggup beli barang kemas beratus2 juta untuk isteri MO1.

      Delete
    4. orang cerdik mana agaknya 8:49 ni ye. kerana jho low tu kwn mo1 maka tak boleh tangkap? doj tu dari mana, bangladesh ke? kalau dah namanya amerika ada masalah ke nak tangkap mana2 individu? osama laden dia boleh bedil, libya lunyai, muammar ghaddafi kena tangkap dan digantung. habis jho low? kerana kawan baik mo1 maka tak boleh ditangkap..... cerdik tahap bawah tapak kasut punya alasan...

      Delete
  5. Dulu kini selamanya umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu ok
      Sekarang bangang
      Selamanya bahlol

      Delete
    2. Aku benci umno.lg bgus dap.aku xpeduli dh psl melayu.lantakla.aslkn dap blh bg aku sng.melayu nk merempat ke p mampos.tak slh pun cina jd pm..Cina jd ketua jab kerjaan .Cina jd ketua kg..Ekonomi dorg dh pegg xslh bg pgg kuasa plk.masa tu kita melayu kena pandai jilat Cina la Kalo nk Seng.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...