Google+ Followers

Wednesday, August 2, 2017

APA NASIB ZAHID MD ARIP

1) Dibebaskan




2) Didakwa

3) Saksi Pendakwaraya

Setiap siasatan,   tangkapan,  tahanan mempunyai 3 risiko tersendiri.  




11 comments:

  1. Bro KD

    Apabila ada wang curi kantoi di dalam akaun dan tiada tindakan diambil hanya di atas alasan penerima akaun tidak tahu siapa masukkan duit ke dalam akaunnya walaupun duit itu habis dibelanjakan;

    Apabila 'derma' yang mengikut akta adalah termasuk definisi rasuah, tetapi alasan derma diterima secara buta tuli untuk menutup kes;

    Apabila best evidence rule seperti money trail dan sebagainya tidak lagi diikuti dan penafian kosong diterima sebagai alasan untuk menutup kes;

    Apabila wang tunai puluhan juta ditemui di dalam rumah seseorang dan tanpa sebarang penjelasan yang tersebut dikatakan tiada unsur rasuah;

    Apabila pengumuman terdapat kes wang hilang 100 juta dalam kementerian dan kemudian ia disenyapkan begitu saja;

    Apabila FELDA membuat transaksi yang mencuirgakan dan bertentangan dengan pengakuan awal sendiri tetapi tiada tindakan;

    Dan 1001 kes lagi yang sepertinya;

    Maka ia adalah satu bukti yang jelas bahawa pengkhianatan kepada amanah sedang berlaku di pihak mereka yang diberikan kuasa mendakwa.

    Walau apa pun di antara 3 itu saya dan saya percaya majoriti rakyat lain telah hilang kepercayaan kepada mereka yang dipilih memegang amanah di dalam institusi2 tersebut.

    Yang menempah akan menerima apa yang mereka tempah. Sesungguhnya Allah tidak pernah menganiayai manusia melainkan manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan sekarang memang teruk, tapi aku rasa kalau tukar kerajaan yg ada kpd PH, lagi teruk jadinya. Belum memerintah dah tunjuk perangai tak senonoh, bila dah dpt perintah negara tak tau apa jadi.

      Delete
    2. lesson learn bro..lesson learn...apa yg PH tunjuk perangai tak senonoh? Bagi la bukti sikit..satu pun jadi la..

      Delete
  2. Putar kot mn pun umno la yg terbaik..mng bergaya pru14..kikiki

    ReplyDelete
  3. Betul tu selain tiada pengalaman amat sukar parti lain untuk mengurus dan mentadbir sebuah negara spt malaysia ni.Dengan kadar percakaran yang tinggi sebelum ini dikalangan parti-parti pakatan maka kebarangkalian kadar percakaran akan jauh lebih tinggi seandai nya mendapat kuasa adalah suatu yang pasti.Oleh itu pusing kot mana pun majoriti rakyat sukar untuk memilih pakatan untuk diberi kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terpaksa la rakyat pilih perompak yg terang2 mencuri!! Bagus la..cukup bulan check ATM, dedak masuk? Syukur....

      Delete
  4. 5 hari kena hambat.
    ipic dh adu mahkamah akn sebat
    Dah geletar,apa nk buat?
    Media mesti kasi tutup rapat
    Maka BOND CUCU diolah cepat.
    Memang lahanat.

    Tahek Low Jibby Low yg rembat.
    Kabinet reput tahek low disumbat.
    7 keturunan laknat sefut keringat.
    A9Q7 tahek low terus dijilat.
    Mereka tahu mereka subahat.

    Lobai Mufti pejam mata hati rapat.
    Melayu baki Umno Pas patut taubat.
    Sengkek iman kalau taat.

    Cucu marhaen yg tanggong berat,
    Tahek Low yg makin likat.

    MINDANYA DIKUNCI,
    AKAL DIPADAM,
    DEFICIT IMAN TAHAP KRONIK...
    APAKAH MELAYU ISLAM BODOH SANGAT?


    Realiti Mantra Lelaki Hebat.
    Tepuk Dada... Tanya kote kuat
    Yg WAHID, Nafsu mesti hebat.
    Bab kahwin, cukup minat
    Ikut hati nk tmbah 3 bg jadi empat.

    Sembang letup,cawan pun terangkat.
    Sekali bini tengking,kain pun dia lipat...


    Tun Fan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang lain patut taubat, kau tak payah taubat sbb ahli syurga.

      Delete
  5. Najeeb MO1 makin terketar ketar terkucil mana nk cari akal tipoo duit rakyat. IPIC masih x bayar. 1st payment dirembat pastu ditapis dituai masuk akaun taik julur bagi keliru orang kampong. 2nd payment pon xdak duit hilang akal mana nk cari idea merembat dan menyamun. Paling kesian kt penjilat terpaksa telan dan rasa apa shj perisa asalkan dpt alas perut kebuluran. Sama je diorg ni mcm pelacur lakukan apa sahaja utk pelanggan demi duit sarapan pagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brp kau derma kat rafizi utk bayar saman 350k?

      Delete
  6. Kalu benar kata tmj, kita follow tmj la bab ni.

    ReplyDelete