Google+ Followers

Wednesday, August 2, 2017

TAHNIAH, PAS TURUT SERTA..



Mana parti politik yang bercadang untuk menang di PRU14 sudah semestinya perlu menyesuaikan perjuangan dan prinsip parti mereka dengan kehendak,  gelombang dan tsunami rakyat. 

Tidak ada tempat bagi mereka yang racist. 

Mana mana yang gagal menyesuaikan diri,  akan tersingkir. 
Contoh terbaik,  umno hari ini sedang bergelut bukan kerana pembangkang sangat kuat tetapi atas onar yang mereka sendiri lakukan. 

Dua asas,  amanah dan akhlak, jika lalai,  sengaja,  melampau,  keterlaluan diikuti sombong dan bongkak - tunggu sahajalah pembalasannya. 


video

31 comments:

  1. Tak ubah mcm perbarisan sebelum perhimpunan agung umno.

    Para lembu jgn tanya, jgn bahas jgn pertikai apa2 pun psl presiden.
    Demokrasi versi wasatiyah

    Benci komunis DAP tp sembah komunis China.

    Konon amal demokrasi tp pemimpin pilih penyokong bukan sebaliknya

    Kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah..kah..kah
      Admin blog lembu kerala cuba heret nama PAS..
      mana dia wakil PAS?
      mana dia statement rasmi PAS?

      Mahpos bean tu ke? tunggu masa PAS nak sepak keluar!
      Dia sentiasa opposite dengan pimpinan PAS. Kitol
      Mamak Bean of Pokok Sena

      Delete
    2. Mahfuz berjiwa besar dan cerdik,, namun beliau keseorangan

      Delete
    3. Ya, mahduz mmg cerdik. Tak sangka aku dgn kelulusan srp, kecerdikan mahfuzz mengalahkan org phd.
      Ish...ish...ish...

      Delete
    4. ini lah puak politik madir..
      dulu dihina tak mahu2nya Nuar..jijik keji talibarut asing.. diusung tilam dgn air mani.. satu dunia dipamerkan kekejian itu

      tp hari ini dgn 1-2 hari je boleh berbaik? syaitan jenis apakah mereka ini?

      fikir sendiri lah tnya Iman di hati.. apakah benar cara mcm ini?

      apakah hasilnya diberkati?? politk keji yg dibawa madir dan pakatan.

      Delete
    5. Bersekongkol dgn penyamun Itulah Yg terbaik ye?

      Delete
    6. Siapa penyamun?
      yg 22 tahun kleptokrasi tu ke?

      jgn aluh tiang gol.. antara menuduh si pola n yg belum ada kesalahan

      dgn si polan yg dh dijatuhi hukuman penjara meliwat.
      lepas tu si polan itu telah dihian diaibkan sepuas2nya

      tiba2 madir pilih si polan yg hina ini?

      lebih jijik perlakuan ini dr menjilat kahak yg jatuhd lantai!

      tanya Iman ko. apakah ini betul? wayang ini akan berakhir apabila kamu mati mengadap Allah.. dgn jelas ia kebathilan..tp kamu ikut juga.. apakah kamu tidak takut dgn urusan Allah dlm Kubur nanti dgn menyertai wayang jahat ini?

      Wallahualam

      Delete
    7. Najib Bapa Kleptokrasi Negara.

      Berapa untung 1MDB?
      Knp 1MDB tersalah bayar kpd syarikat yg bukan milik IPIC?
      Apa jadi kpd duit yg tersalah bayar?
      Milik siapakah syarikat hantu itu?
      Kenapa tiada tindakan memburu syarikat hantu itu?
      Bagaimana 1MDB mencari duit utk membayar kembali hutang yg sudah tersalah bayar?

      Tanya iman ko. apakah ini betul? wayang ini akan berakhir apabila kamu mati mengadap Allah.. dgn jelas ia kebathilan..tp kamu ikut juga.. apakah kamu tidak takut dgn urusan Allah dlm Kubur nanti dgn mnyertai wayang jahat ini?

      Wallahualam

      Delete
    8. 1 dunia tahu dh tahu saper penyamun.curi binu org 2 malaysia dh tahu....org umno biasala...kini dan selamya bengong...janji asyuk penyamun pun penyamunlah

      Delete
  2. Hanya lembu kata yes walau pemimpinnya kelepek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya lembu mcm kau je yg faham bahasa lembu

      Delete
  3. Pemimpim kelepek sebenar berada didepan sekali tu.
    berpura-pura pakai topeng rakyat.
    22 tahun mengelepet duit rakyat dan negara..
    satu jawapan atau saman pun tak berani keluar.
    ada hati nak cabar orang lain.. dia dulu yg mengajar kleptokrasi.
    Mana datang kekayaan berbillion anak-anaknya?
    Kegagalan projek2 mega yang dibail out mana jawapan?

    mereka terus menyembah dapig semi memecah belahkan Melayu.
    Semoga Tuhan Yang Esa memelihara dan memberikan kita Hidayah-Nya supaya tidak terjebak dengan mereka.
    Aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huraikan selama 22tahun kelepek duit rakyat Yg dimaksudkan... Faham maksud kelepek?

      Delete
    2. Huarikan juga MO1. bila FBI nk tngkap MO1?
      kencing tak habis lagi ke?

      Delete
    3. Tu yh umno kelihatan bodo bila pertahankan penyamun..bapak gi jual tanah singapor anak gi jual kuala lumpur..anak berabak pemyamun..org umno biasala dulu .kini selamanya bongok

      Delete
  4. Mahathir Mengaku Berketurunan India Dalam Bukunya, Kenapa Sekarang Rasa Malu?

    Mengapa Mahathir rasa malu sangat hendak mengaku berkenaan pendedahan Datuk Seri Zahid itu?

    Adakah takut orang Melayu akan tarik sokongan kepada partinya nanti dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti? Atau takut DAP tidak mahu lagi gunakan Mahathir sebagai umpan untuk tarik undi Melayu?

    Mungkin kerana bukan darah Melayulah Mahathir selalu tulis buku kecam orang Melayu dan kata Melayu mudah lupa. Yang mudah lupa bukannya Melayu.

    Yang mudah lupa adalah mamak Mahathir. Lupa pada keturunan sendiri. Malu mengaku keturunan sendiri sedangkan sebelumnya sudah pun menulis mengenai asal usulnya dalam buku memoirnya.

    Hari ini, Mahathir dari Kerala menjadi umpan kepada Kit Siang yang berasal dari wilayah Fujian, China. Dipergunakan oleh Kit Siang dan DAP untuk pecah belah dan dapatkan undi Melayu. Pakatan Fujian-Kerala inilah yang sedang porak perandakan keadaan politik negara sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kata tak berfikir otak ada... Tdm tak pernah malu asal keturunan nya... Rupanya awak berfikir seperti Zaid... Yg Tdm maksudkan Zaid seorang pembohong...

      Delete
    2. Jwpn spin dan bodoh.
      Zahid hanya ulang siaran apa yg Nuar, Mat Sabu, Hisham Rasi Otai reforbasi dan Doctor in the house citer.. Madir ialah Kutty Iskandar..

      So siapa yg berbohong? Madir lah kan..kejap Kerala ..tiba2 Yamen.. puiii temberang tahap jingga!

      Delete
    3. Zaid dah tunjukan bukti ke ic lama Tun tu?...kena tipu lagi nampaknya

      Delete
    4. Bukti IC tu ada di JPN bongok oi
      kalo ko xpuas hati esok pagi pergi ke JPN Putrajaya minta buat CABUTAN nama Mahathir Mohamedn Kutty

      Delete
    5. Bukti IC ada di JPN.
      kah kah kah kah kah..

      Ada kt sini kt situ kt sinun.
      Org bukan tanya kt mana.
      Org suruh tunjuk copy IC.

      knp sokong najis je mesti jadi bebal?

      Delete
    6. Ko nak salinan IC.. spin bodoh ape oii!
      So salinan SAH dan RASMI IC Mahataik Kutty ada di JPN.
      Zahid pun dapat dari Pengarah JPN.

      So ko pegilah dapatkan di situ. Atau ko pergi jumpa Zahid terus minta kalau berani?

      Mana dia pula dokumen bukti MO1 itu DS Najib?
      Mana dia bukti salah laku dalam kes IPIC oleh Najib?
      IMDB dan Proton ada beza tak dari segi kerugian?

      Delete
    7. Zahid pun dpt dari pengarah KDN.
      kah kah kah kah..

      Najis dan cacai kalau buat temberang cepat saja kantoi..
      Buat cacai najis yg masih hingusan mentah tp besar nafsu dunianya,

      Kutty pun pernah jadi menteri KDN..
      kah kah kah kah...

      Dia xkn cabar si zahid dungu kalau betul apa yg dikatakan.
      Kah kah kah kah...

      So cacai najis, IC spt temberang zahid mmg xwujud. Bkn dlm simpanan KDN dan bukan pengarah KDN yg btau zahid. Cukup2 menipu.

      Rahman dahlan sahkan najis adalah MO1.

      1MDB tersalah byr kpd syarikat bukan milik IPIC. Milik siapakah syarikat itu?

      Proton buat kereta jual kereta menggajikan ribuan pekerja tempatan.
      1MDB xtau buat apa, jual aset negara, berapa ramai peluang pekerjaan pun xtau, modal sejuta pnjam 42 ribu juta.

      Delete
  5. elaun dedak dah dapat belum untuk Julai
    lambat sikit...teknikal...dana belum sampai
    Bon 2.5B boleh buat bayar dedak dan hutang
    sabar sikit k


    kikikiki

    ReplyDelete
  6. Tahek Low kuning leleh cirit,
    Umnu pening, tapi buncit.
    Hutang bertimbun cucu cicit.
    Pas kencing,satu badan bau hangit.

    ReplyDelete
  7. Madir dh sgt kalut dn panik. Hari2 dia buat wayang.. Zahid dn Najib rileks je.. padan muka!
    bila Zahid beritahu mamak Kutty ini yg memperkudakan UMNO selama ini

    Habis madu sepah dibuang

    utk tutup cerita madir fitnah Zahid pula..
    konon Zahid ada 230j. dia xpernh tgk duit byk tu.. duit anak2 dia dibailout berbillion 1998 dlu tu nk bohong apa?
    Lepas tu tuduh zahid jumpa dia.
    Tp Zahid pandai..dia ikut style Najib..

    jgn menjawab.. biar si tua kutuk ni letih seletih2nya
    akhinya dia akan lemah.. meroyan sendiri2
    skrg dua burung dgn seketul batu mahu dibunuh madir.. batu itu akan melantun semula atas kepala madir..

    Insya Allah PRU14 akan menumbangkan rejim madir dan Pakatan spy Malaysia terus maju tanpa lg sabotaj dn gngguan. Skrg Najib bina ekonomi madir sabotaj.. bukan sekali tp byk kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nmpak relax pun.zahid dh nk buang dia dah..skarang ni ahli umno tngah petang sama senfiri tnga bofek penyamun msna ..konon bole ls jadi calon..biasala patti kianat . Dia ingat org melayu bodo .yg sebrnatnya melayu je bodo malas usha yg diaorng tahu jual.jual.jual .bodek.makan lendir.nk kaga senang cilok sana sini penysmon buat rumah flat jual ratus2 ribu pun diam jer.barang naik diam. .org asing tk yah critala lepas tu bole jual permit mahal2 yg kzya menteri umno gsk kaya..orang bawah umno tngok jerla ...yela umbo ksn bsnyak melayu bengap tu yg senang kena jual...kuburkan jer la umno ni tsk bole pakai..

      Delete
    2. Kitz tengok yer madir ke najib yg melingkop...biasanya klau orang tu penakut.macam nzjisb bole ker menang...eeeh tak pena dengar plak org bacul bole menang bertanding

      Delete
    3. ko menaip pun kalot mcm babi kena kejar penembak.
      Kalau nk huna HP tak payah le menggatal nak tunjuk menjilat.
      Cari la laptop ke PC kt cybercafe ke.

      Yg hari-hari kalut buat statement pelik2 tu Zahid ke DS Najib ke atau Mahakutty?
      hari ini ckp Zahid ada wang 230j.. esok ckp takde..lusa ckp Najib beli kapal selam kabinet tak tahu..

      ko tak sedar ke mahakutty semakin terdesak. org terdesak akan bercakap banyak setiap hari. Org yang cool rileks tak de ckp banyak.. ahli tersusun tumpu kepada gerak kerja..

      lainlah Armada Pondan.. bayar upah.. samseng tiga line.. bawak plakad selpie macam haram nak tnjuk penjilatan tertinggi.. ada hati nak memerintah dengan dapig?

      ko ingat Lim Kit Siang tu bodoh ke senang2 nak kasi line.. 60 tahun usaha nk tumbangkan Melayu.. tiba2 sehari dua berbaik dgn Mahakutty terus ubah fikirkan dermakan semua kerusi kepada Mahatkutty?

      org2 bodoh seperti kamu hanya bijak putar belit tp tak sedar diri kamu bodoh. lebih bodoh dr babi dalam kandang.. Senang2 kamu hina anwar dengan tuduhan yg sgt aib dan keji.. peliwat negara lah, penzina dengan bini org lah, pelanggan pelacur, skandal kuasa, diusing tilam dengan tompok air mani untuk di aibkan satu dunia..

      tiba2 hari ini semua ini dipadam??

      woii macai Mahakutty.. syukur aku masih waras dan tak bangang macam kamu. Sebab aku berfikir, tak sebodoh Melayoo Mudah Lupa mcm Mahakutty selalu sebut.. Melayu ini bodoh.. so yang bodoh itu ialah Melayoo2 yg menjilat Mahakutty lah!

      Lepas tu terang2 menjadi alat DAPig. kebaikan dan pembaharuan apa yg boleh berlaku dengan DAPig parti gila dan racist paling ganas di tanah melayu ini?

      sila cakap wahai macai Mahakutty!

      diperguna mudah oleh musuh2 sebenar. Fikiran sejengkal lawgak macam pakar ekonomi pakar civil pakar kapal selam. gebang kedai kopi mengalah professor universiti

      Delete
  8. SATU LAGI LELEHAN AIR KENCING MACAI-BARUA MAHAKUTTY MENABUR FITNAH!

    Wednesday, 2 August 2017 | MYT 8:47 AM
    Razak Baginda denies being charged in France over Scorpene deal


    PETALING JAYA: Political analyst Abdul Razak Baginda (pic) has denied that he has been charged in France over Malaysia's purchase of Scorpene submarines in 2002, clarifying instead that a formal investigation has taken place.

    "The French inquiry is on alleged corruption in the purchase of the Scorpene submarines in 2002 . It must be emphasised that it's an ongoing inquiry and no formal charges in a court of law have been brought against any individual(s)," said a statement released by Abdul Razak's office on Tuesday evening.

    "French news reports on 19 July 2017 and 1 Aug 2017 have stated that individuals involved in the purchase have been 'charged'. These reports have been carried in other mass media and are misleading. The term 'charged' in the context of the inquiry means placing the said individuals under 'formal investigation'," he added.

    Abdul Razak said that the French legal process is different from the Malaysian legal process. In Malaysia, a person suspected of a crime is investigated and if there is sufficient evidence, the person is then charged in a court of law.

    "The universal principle in any criminal proceeding is 'a person is innocent until proven guilty'. Any criminal prosecution has to be based on evidence and not hearsay or narratives. Dr Razak Baginda has not been charged in any court of law in France," he said.

    Abdul Razak has welcomed the French inquiry as he says he has not committed any crime of corruption or breached any laws in the matter.


    Read more at http://www.thestar.com.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai setakat menafikan sesiape pun boleh buat....bodohnya pencacai dedak... buatlah perakuan bersumpah...

      Delete