Google+ Followers

Saturday, August 19, 2017

UMNO JELAS TIDAK SEDAR DIRI APA YANG RAKYAT MAHU

Tanyalah kepada orang umno samada mereka tahu atau tidak apa orang Melayu mahu dan apa yang rakyat harapkan dari kerajaan. 

Kalau mereka memberi apa sahaja jawapan,  nilaikanlah samada apa yang mereka jawab selari dengan apa yang mereka lakukan sekarang. 

Kalau perjuangan untuk Melayu,  tanyalah apa secara realitInya yang sedangkan dilakukan untuk Melayu,  sebut secara khusus. 

Percayalah mereka sedang sangat sebok untuk menjawab Mahathir secara serangbalas dan memburukan Tun. Itulah yang mereka maksudkan perjuangan mereka. 

Sedang Tun memperkatan tentang kebobrokan sistem pengurusan negara sekarang dan buruk perangai pemimpin umno menindas rakyat, mereka sekadar mengorek cerita silam Tun. 

Membunuh orang sudah mati (mantan/pencen) tidak mendatangkan mati kali kedua,  sia-sia. 


Bagi mereka,  memburukan Mahathir adalah kekuatan umno untuk menang hati Melayu. 

Lain lain kosong. 




36 comments:

  1. Salam Bro. Bayangan Sg Buluh dok menghantui diri diri mereka.

    ReplyDelete
  2. Salam Bro. Bayangan Sg Buluh dok menghantui diri diri mereka.

    ReplyDelete
  3. Woi..bangang bin bahlol bin haprak bin sang kelebar bin kedekut bin hj bakil..pi lah lu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, bukan sang kelebar

      Sang kelembar.

      Delete
    2. Satu lg, bukan bakil, tapi bakhil. Jgn buat malu keturunan kau.

      Delete
    3. Telima kasih atas perbetulan

      Delete
  4. Politik malaysia makin kebelakang..ungkit2 perkara lama..macham budak2 dah bagii minta balik..kd ada masa sila tonton debat live ditv one indonesia setiap selasa..walaupun negara mundur tapii dari segi pemikiran politik mereka tetkedepan berbanding malaysia..😁🚭

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau team lain ungkit cerita lama kau marah. Yg KD ungkit pasal kelulusan najib tu, itu bukan cerita lama ke?
      Ungkit pasal tun razak bukan cerita lama ke?
      Nak komen pun agak-agaklah.
      Tua pun bodoh lagi.

      Delete
    2. khairulryezall a/l osman kuttySaturday, August 19, 2017 4:22:00 AM

      Siapa yg mula ungkit dulu?? Najib yg mula dulu ngok!! Baghal mcm mat maslan

      Delete
    3. Dengan sepantas kilat sepupu a/l iskander kutty datang menuntut bela. Bimbang takut tak dpt tiket free balik Kerala tahun depan ya?

      Delete
    4. Sila tengok video-video ceramah DS Anwar dan saudara Rafizi untuk mengetahui siapa yang ungkit berkenaan dengan keturunan ni.

      Delete
    5. a/l osman kutty dah tengok ke belum video DSAI dulu & Rafizi? Kalau nak yg lebih klasik, tengok video mat sabun pengerusi parti kuali dlm bab mengungkit asal keturunan madey nih..

      Delete
  5. oooi pukimak anak haram ted manof...kat sini ropa nyer kau sial...butoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astarfirullah Hal Azim,, bawa mengucapkan bang ....!!

      Delete
    2. Kau pun sama, selalu jugalah kau maki hamun orang, malah maki hamun kau lebih teruk 10 kali ganda lagi.
      Istighfar konon....berlakon tunjuk baik.

      Delete
  6. Tun Dr Mahathir....... "saya bukan diktator". Mengapa baru sekarang selepas bersekonkol dg Pakatan Hapraq batu nak cakap. Dah lama rakyat kata Tun Dr Mahathir ada lah seorang diktator, mengapa semasa menjadi PM selama 22 tahun TIDAK menafikan nya?
    Putar putar jangan tidak putar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan Kleptokrasi dan tharud wajib di singkirkan.....!!

      Delete
    2. Pakatan munafik
      Pakatan u-turn
      Pakatan haram...juga wajib dihapuskan.

      Delete
    3. Pakatan Munafiq memang sesuai bagi mana-mana gabunagan parti yg dianggotai oleh PAN Imayam dan MahaKUTTY PPBM!

      Delete
  7. Selepas ni spin pulak pasal sukan SEA KLye. Kaitkan sukan SEA KL dengan politik pulak ye. Spin jangan tak spin ye.

    ReplyDelete
  8. Umno kalau biarkan kempen kepada pecacai akan menjadikan semua calonnya hilang wang pertaruhan.

    Untuk menarik rakyat menyokong umno, mukaddimah mwreka maki hamun, itulah standard bahasa untuk kempen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita juga nak tengok calon parti kuali dpt berapa undi.
      Kpd presiden parti kuali yg masih memegang status juara bertahan dlm menyumpah orang lain, aku nak tengok parti hang bertanding di semua kawasan yg ada calon pas.
      Aku nak tengok samada hang ni telur sebijik atau dua bijik.

      Panggilan Mahazalim, Mahafiraun & Ketua Perompak adalah anugerah drp Mat Sabu kpd Mahathir.

      Delete
  9. 6:53 jgn buat lawak mlm minggu. Mukadimah maki hamun ialah teman sejamban kamu iaitu alfadil alustaz alamak sabau.

    ReplyDelete
  10. Kompom calon umno hilang wang pertaruhan kalau pecacai tukang kempen

    ReplyDelete
  11. Di antaranya…

    Hospital-hospital, universiti-universiti, politeknik-politeknik, dsb yang telah dibina, sedang dibina dan akan dibina di kawasan yang majoriti penduduknya ialah orang Melayu dan Bumiputera yang pastinya akan bermanafaat kepada orang Melayu dan Bumiputera itu sendiri.

    Bantuan dalam bidang pertanian/perladangan/penternakan kepada orang Melayu dan Bumiputera untuk meningkatkan taraf hidup/pendapatan dengan menjadikan ‘pertanian itu perniagaan’.

    Kemudahan pengangkutan awam dan pasarana ke kawasan-kawasan luarbandar yang mana majoriti penduduknya ialah orang Melayu dan Bumiputera.

    Meluaskan pasaran minyak sawit ke seluruh dunia dan mempertahankan minyak sawit daripada fitnah dan sabotaj musuh-musuh yang merupakan pesaing-pesaing supaya harga sawit kekal stabil atau meningkat yang menguntungkan pekebun-pekebun kelapa sawit terutama orang Melayu dan Bumiputera.

    Bantuan untuk pembinaan dan pembaikan rumah di kawasan-kawasan luarbandar yang kebanyakkan dihuni oleh orang Melayu dan Bumiputera.

    Dan banyak lagi…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei anon 1150, itu perjuangan ke?
      Balik semula tadika..

      Delete
    2. Itu adalah perjuangan DS Najib untuk:

      Menaikkan taraf pendidikan orang Melayu dan Bumiputera supaya mempunyai daya saing yang tinggi dalam menghadapi cabaran domestik dan global.

      Meningkatkan pendapatan orang Melayu dan Bumiputera supaya boleh bersaing dengan orang bukan Bumiputera dalam berkongsi kekayaan negara. Antaranya dalam pemilikan hartanah dan perniagaan.

      Dll.

      Delete
    3. Memang sah pecacai dah gila.

      Taraf pendidikan kepala atok kau

      Delete
    4. Yeeker...jlow tu Melayu rupanya. Yg buat filem lucah tu Melayu..yg curi bini orang tu pun mdlayu..yg buat rumah flat jual harga ratus riby Melayu..tu la dok sokong Melayu bodo jadi pemimpin..nampak sangat umno ni dok simpan Melayu dunggu..kalau nk pikat rakyat pun turunkan la harga barang..bagila rakyat senang hati..

      Delete
    5. Kalau ckap pasal najib dgn umno nk janji macam2 tak yah la cikup la rakyat kena tipu..kalau korang cakap Melayu ni senang kena beli .silapla Melayu umno jer yg senang kena beli Melayu lain tak..herankan menteri umno kayakayakan bukan cakap ada juta2 jee ratus jura pun ada pandai diorang meniagakan yang lagi heran yg level pencacai dlam umno plak fakiiir ada yg rumah pun takda...yeelah taraf pun pencacaikan asyik kena gelak jer la...dgn orang atas...datokdatok dh tahu dh tabue jer sikit beelarilari kutip...yee tak ya gak kan mcam ayam dapat dedak tu yg tak peduli jadi apa pun tak kesah asal maaasyuuuk...tabya kj duit 100 juta dlm kbs macammanalah bole hilang .mesti jawapan kelaut sampai skarang dia jadi menteri lagi..relax jer..tapi kalaulah perangai macamni jadi menteri kt jepun kata jabatan dia duit hilang rasanya dh kena letak jawatan dah..tapi kat Malaysia ni pelik kan undang undang pun bole kena kentut..aku rasa ramai yg sedar hal ni kecuali hadi awang ..tngok dia macam setuju jer takda debgar nk bantah ker patut tanya ler camna plak duit kbs tu hilang..ni dak diam jer..duit rakyat tu...kesian hadi asyik kena gulai jer..najib.zahid tak crita la buang masa jer kejanya nk menipu jer..sorang tkda telor..sorang sang kelemhai cakap pangpongpang habok pun takdak..nak dengar gak perbualan rakaman dia dgn tun dh dekat sebulan tunggu niii takda papapun.kak ros dh dengar ker blum?..KESIAN PM ASYIK KENA GAME JER..nasib ada kak ros tmpat mengadu .alah jibby cayang jibby.jawa kau jgan bagi kak ros marah..kang kang..jawa bagab kau tjya mimpi la nk lawan najib dh ready nk buang kau dah..kita tngok siapa belit siapa

      Delete
  12. Melayu umno masih berfantasi, diulit auta dan hidup dalam kepalsuan. Tidak berani hidup dalam dunia yang nyata.

    ReplyDelete
  13. Apa lak? Cuba selidik berapa pendapatan pekebun2 kelapa sawit dpt dlm sebulan.

    ReplyDelete
  14. Kt selangor.bas free.air free.kematian dpat duit.anak tuisyen free..bestnya dok selangof...sayang selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Air yg dihantar dgn lori mmg free
      Bas free sbb bangla, nepal, indon yg naik
      Matilah cepat, nanti dpt duit
      Tuisyen kat sekolah mmglah free

      Delete
    2. Ayat nk sedapkan hati ni..susah hati nampak gi ngadu dgn noh omar

      Delete
  15. Sayang melayu sayang... tidak kekal kuasa seseorg selama2nye.
    Yang baik di puja yg betul disokong...
    Masing2 ada kelemahan dan buruk...nya
    Tapi kebenaran perlu dibuktikan...
    Jangan dibetulkan atau diangguk kan saja...
    Kerana bukti itu perlu dijelaskan...

    Rakyat atau diri sendiri mengharapkan penjelasan dan bukti.
    Harap bukti jangan dibelit bila bertutur...
    seakan ular bercabang dua.
    Bukti perlu dijelaskan supaya sokongan tidak berbelah bagi.
    Melayu untuk UMNO atau UMNO untuk Melayu.

    Sokong perjuangan MELAYU... Bangsa Malaysia.

    ReplyDelete